دسته‌بندی نشده

۷ مکمل غذایی برتر کودک

هرچند با تغذیه مناسب می‌توانید ویتامین‌های مورد نیاز را به بدن فرزند خود برسانید؛ مکمل‌ها همیشه یک انتخاب عالی برای کمک به رشد فرزند شما هستند. در این مقاله می‌خواهیم با 7 تا از بهترین مکمل‌های کودکان آشنا شویم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب نمایید.

مهم‌ترین نیازهای غذایی تاثیرگذار برای رشد کودک

برای اینکه یک کودک رشد مناسبی داشته باشد باید مواد مغذی زیر به صورت مناسب به بدن او برسد:

پروتئین‌ها

از مهم‌ترین مواد مغذی می‌توان به پروتئین‌ها اشاره نمود که تاثیر مستقیم روی رشد بدن کودک و بزرگسال دارد که در مواد گوشتی، ماهی، طیور و لبنیات یافت می‌شود. البته نوعی از مکمل غذایی کودک نیز پروتئین دارد.

چربی و کربوهیدرات

از مهم‌ترین مواد غذایی برای تامین انرژی چربی و کربوهیدارت‌‎ها هستند. به خصوص در بچه‌هایی که فعالیتی زیادی دارند این موارد برای رشد آنها مهم است.

تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی

شما با تامین ویتامین و کلسیم مورد نیاز، می‌توانید به رشد و نمو کودک خود کمک ویژه‌ای نمایید. خیلی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی با تغذیه مناسب تامین می‌شوند. مثلا کلسیم‌ها در لبنیات و برخی از سبزیجات به وفور یافت می‌شوند البته برای تامین این مواد برای بدن کودک خود، می‌توانید از مکمل کودک نیز استفاده نمایید.

آهن از مهم‌ترین مواد مغذی برای رشد و نمو کودک

اکثر کودکان به فقر آهن دچار هستن که می‌تواند در سیر رشد آنها باعث وجود مشکلاتی شود. اکسیژن در خون توسط آهن حمل می‌شود و برای رشد بهتر به خون و در نتیجه آهن بیشتر نیاز دارد. گوشت قرمز و سفید، نان و غلات از بهترین منابع تامین آهن هستند.

۷ مکمل غذایی برتر کودک

معرفی بهترین مکمل کودکان برای کمک به رشد آنها

خیلی از بچه‌ها با اینکه تغذیه خوبی دارند ولی رشد آنها کند است یا اینکه بد غذا بودن آنها نمی‌تواند مواد مغذی مورد نیاز را به بدن آنها برساند به‌همین دلیل باید از مکمل غذایی کودک استفاده کنیم. همچنین مکمل‌ها به عنوان یک میان وعده مغذی کودک شناخته می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از آنها به رشد و نمو فرزند خود کمک کنید. از بهترین مکمل کودک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

انترامیل کودکان

انترامیل کودک در لیست بهترین مکمل کودک قرار می‌گیرد و برای سنین 1 تا 13 سال مفید بوده و برپایه پروتئین آب پنیر ساخته شده است. با وجود اسیدهای آمینه مورد نیاز بچه در این ماده، به رشد و نمو او کمک ویژه‌ای می‌کند. همچنین در هر میلی‌لیتر یک کیلو کالری دارد و تامین‌کننده مناسب برای انواع پروتئین، چربی و کربوهیدارت‌ها، ویتامین و مواد معدنی می‌باشد. انترامیل کاملا ایمن بوده و فاقد عوارض مصرفی است.

ال آرژنین

یکی از بهترین مکمل‌های کمکی برای افزایش رشد قد فرزند شما مکمل ال آرژنین است که جز اسید آمینه‌های نیمه ضروری محسوب می‌شود که به ترشح هورمون پلی پپتیدی در غده هیپوفیز کمک می‌کند و باعث رشد می‌گردد.

بیبی میل

میان وعده مغذی کودک، baby meal نیازهای تغذیه فرزند شما را تامین می‌کند. همچنین باعث تنظیم عادات غذایی و رسیدن به یک رشد وزنی مطلوب در او نیز می‌شود.

گین آپ کودکان

از بهترین میان وعده مغذی کودک شناخته می‌شود که توسط معتبرترین شرکت‌های اروپایی تامین می‌گردد و به رشد و بهبود اشتها در کودکان کمک می‌کند و دارای طعم‌های مختلف است.

گین آپ بار

دارای کربوهیدرات، انواع پروتئین و مجموعه آنزیم برای جذب بهتر آنها، 12 نوع ویتامین و… برای افزایش وزن و تامین انرژی روزانه کودکان بالای 4 سال است.

تافی ویتامین دی

از ضروری‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن، می‌توان به ویتامین D اشاره نمود که دریافت آنها از طریق مواد غذایی محدود است و بهتر است توسط مکمل‌ها و قرص‌ها تامین شود. از بهترین تامین‌کننده ویتامین دی می‌تواند به این مکمل کودک اشاره نمود.

تافی کلسیم و ویتامین D

همان‌طور که گفتیم تامین ویتامین D و کلسیم برای بدن مهم است. اگر فرزند شما مشکل در بلع قرص دارد، پیشنهاد ما به شما استفاده از تافی کلسیم و ویتامین D است که یک مکمل غذایی کودک برای تامین این ویتامین و مواد معدنی است.

سخن‌آخر

توجه به رشد بچه‌ها در همه سنین مهم است و گاهی نیاز است علاوه‌بر داشتن برنامه غذایی مناسب، از مکمل کودک نیز برای تامین مواد مغذی مورد نیاز استفاده نماییم. در این مقاله به معرفی بهترین مکمل غذایی کودک پرداختیم. داروسازی کارن یکی از بهترین شرکت های داروسازی برای خرید انواع مکمل و میان وعده مغذی با کیفیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا