دسته‌بندی نشده

۵ راهکار خلاقانه و ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

اگر فکر می‎کنید تغییر دیزاین منزل فقط با هزینه زیاد امکان‌پذیر است، سخت در اشتباه هستید! طراحی محیط داخلی اگر با ذوق و ابتکار انجام شود، خرج چندانی نخواهد داشت. در مطلب پیش‌رو، با چند راهکار برای تغییر دکوراسیون خانه آشنا خواهید شد که اجرای آن‌ها، بسیار راحت است.

1- وسایل کوچک و ارزان برای دیزاین منزل را از یاد نبرید

کالای لوکس و تجملاتی را فراموش کنید! برخلاف تصور رایج، وسایل گران‌قیمت تنها راهکار تغییر دکوراسیون خانه نیستند. برخی فکر می‌کنند که ایجاد تغییرات در خانه با خرید اسباب و اثاثیه بزرگ مثل سرویس مبل یا یک میز ناهارخوری لوکس آغاز می‌شود. اما راه‌های ساده‌تری برای تزیین اتاق‌ها وجود دارد. در کمال تعجب، وسایل کوچکی که خرید آن‌ها خرج زیادی رو دست ساکنان خانه نمی‌گذارد، شاید بیشترین اثرگذاری بصری را داشته باشند. پس خرید از فروشگاه‌های بزرگ و پرزرق‌وبرق را فراموش کنید.

برای انتخاب لوازم تزیینی حتی می‌توانید به بازارهای محلی بروید. وسایل مختلفی مثل سبدهای حصیری ساده و دستبافت با کمترین قیمت توسط خرده‌فروش‌ها عرضه می‌شوند. ترکیب سبدهای حصیری با یک پارچه توری روی میز، نمای زیبایی به اتاق پذیرایی می‌دهد. فقط کافی است یک سبد حصیر زیبا را کنار مبل بگذارید و توری را روی یک میز پهن کنید. قیمت رومیزی نیز درست مثل سبد، گران نخواهد بود. شمع‌های تزیینی و لامپ‌های رنگی نیز وسایل ارزان دیگری هستند که برای تزیین اتاق کاربرد دارند.

2- برای تکمیل دکوراسیون اتاق‌ها از گلیم کوچک یا پادری استفاده کنید

کف منزل، یکی از مهم‌ترین نقاط خانه است که هنگام تغییر دکوراسیون توجه چندانی به آن نمی‌شود. برخی از ساکنان بناهای قدیمی و سنتی ایرانی فکر می‌کنند برای ایجاد تغییر در محیط حتما باید سراغ کارهای سنگین بنایی بروند. دیزاین کف اتاق‌های خانه فقط با کنده‌کاری و استفاده از سرامیک و کفپوش‌های مدرن انجام نمی‌شود. یک راهکار ساده مثل استفاده از انواع بزرگ و کوچک فرش و موکت، حس‌وحال جدیدی را به فضا اضافه می‌کند.

برای تغییر دیزاین کف اتاق با موکت یا فرش باید محصولاتی را انتخاب کرد که نظر طراحی و رنگ با سایر بخش‌های خانه تناسب داشته باشند. اگر نمی‌خواهید برای خرید موکت و فرش در ابعاد بزرگ هزینه کنید، سراغ اقلام کوچکتر مثل گلیم‌های کوچک و حتی پادری بروید. جدیدترین پادری در بازار قیمت کمتری از قالی‌های کوچک دارد. پادری‌ها و قالی‌های کوچک مکمل خوبی برای دکوراسیون هر اتاق خواهند بود و حتی می‌توان از این محصولات برای ایجاد تضاد رنگی استفاده کرد.

۵ راهکار خلاقانه و ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

3- با چیدمان اصول وسایل فعلی، دکوراسیون خانه را بدون هزینه تغییر دهید

حتی خرید بهترین، جدیدترین و زیباترین وسایل و لوازم خانگی نیز تضمینی برای داشتن یک دیزاین زیبا در منزل نیست. حتماً در شبکه‌های اجتماعی بارها تصاویر دکوراسیون‌های عجیب‌وغریب را دیده‌اید که از نظر رنگ و شکل هیچ تناسبی در محیط دیده نمی‌شود. برای آنکه بتوانید یک خانه شیک و ساده داشته باشید، باید نحوه چیدمان صحیح هر بخش از محیط داخلی را بدانید. چیدمان غیراصولی مبلمان، یک مسئله رایج در بسیاری از خانه‌هاست. میز و مبل باید بر اساس قواعد خاصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

برای مثال، یکی از نکات مهم در دکوراسیون اتاق پذیرایی این است که نباید مبل‌ها را دورتادور دیوارهای خانه چید. در این حالت، فضا بسیار شلخته و متراکم جلوه خواهد کرد. یک ترفند کارآمد برای چیدمان منظم مبلمان این است که آن‌ها را اطراف تلویزیون یک میز جلو مبلی قرار دهید. در این صورت تلویزیون یا میز نقاط کانونی اتاق پذیرایی خواهند بود. سپس با خرید یک مدل جدید رومیزی جلو مبلی می‌توانید پالت رنگی مبلمان را تکمیل کنید. هنگام چینش مبل‌ها، حتما فضای کافی برای رفت‌وآمد کنار بگذارید.

4- برای تغییر دکوراسیون خلاقانه و ارزان، روی طبیعت حساب باز کنید

حتی شیک‌ترین دیزاین‌های داخلی نیز در برابر زیبایی‌های طبیعت، هیچ حرفی برای گفتن ندارند. یک پیچک نازک و ساده را فرض کنید؛ این رشته سبزرنگ می‌تواند به زشت‌ترین دیوارها هم جلوه بسیار دلنشینی بدهد. برای طراحی دکوراسیون محیط داخلی منزل، لازم نیست یک باغ بزرگ از انواع مختلف گل و گیاه ایجاد کنید. برای استفاده از گیاهان تزیینی و آپارتمانی درون خانه، گران‌ترین گل‌ها و گلدان‌ها همیشه جواب نمی‌دهند. تزیین منزل با جانداران ظریف زمین، اصول ساده‌ای دارد.

برای مثال، شاید ساکن یک آپارتمان کوچک باشید یا اصلاً نخواهید که گیاهان را روی زمین قرار بدهید. استفاده از انواع گلدان‌های آویز و دیواری یک ترفند ساده است که با هزینه کم و اندکی خلاقیت، زیبایی خاصی به فضا می‌دهند. اگر علاقه‌تان به گیاهان بیش از اندازه است و در محله‌ای بدون فضای سبز زندگی می‌کنید، جنگل خانگی را به شما پیشنهاد می‌دهیم! فقط باید یک گوشه از فضای خانه را به همه گلدان‌ها و گیاهان خود اختصاص دهید تا منظره‌ای رویایی ایجاد شود.

۵ راهکار خلاقانه و ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

5- برای تغییر دکوراسیون همراه با افزایش فضا از شلف دیواری استفاده کنید

یک راهکار برای تغییر دکوراسیون خانه که علاوه بر زیبایی، در استفاده بهینه از فضا نیز تأثیر دارد، شلف و قفسه دیواری است. بسیاری از ساکنان خانه‌های کوچک تصور می‌کنند که هیچ راهی برای تغییر دکوراسیون ندارند. شلف‌ها با افزایش فضای عمودی، طراحی یکنواخت دیوارها را جبران می‌کنند. شلف‌ها در واقع نوعی طاقچه مدرن برای طبقه‌بندی روی دیوار هستند که در تمام اتاق‌های خانه نصب می‌شوند. روی هر قفسه دیواری وسایل مختلفی مثل گلدان، لوازم آشپزخانه یا حتی کتاب قرار می‌گیرد.

شلف دیواری یک المان ساده است که جذابیت زیادی به محیط خانه اضافه می‌کند. قفسه‌ها دیواری معمولاً از جنس چوب، ام‌دی‌اف، پلاستیک، فلز یا حتی شیشه هستند. به‌جای آنکه برای یک کمد هزینه کنید و وسیله‌ای بزرگ به خانه بیاورید، سراغ شلف بروید. این وسایل علاوه‌بر آنکه به زیبایی فضا اضافه می‌کنند، شلختگی محیط را نیز کاهش می‌دهند. اگر می‌خواهید فضای سنتی خانه را به دکوراسیون مینیمال تغییر دهید، فقسه‌ها گزینه ایدئالی خواهند بود.

تغییر دکوراسیون خلاقانه و کم‌هزینه در خانه را با صفاهوم تجربه کنید

در بخش‌های بالا سعی کردیم چند ترفند ساده و ارزان برای تغییر دکوراسیون پیشنهاد کنیم. طراحی دیزاین جدید برای منزل لزوماً با استفاده از گران‌ترین وسایل و پیچیده‌ترین سبک‌های دکوراسیون انجام نمی‌شود. گاهی اوقات، برای آنکه یک چیدمان دلنشین در خانه داشته باشیم فقط کافی است از خلاقیت خود استفاده کنیم. لوازم ساده‌ای مثل یک رانر رومیزی، پادری یا حتی تزیین محیط داخلی با گیاهان، از جمله روش‌های کم‌هزینه برای اجرای دکوراسیون داخلی جدید هستند.

فروشگاه صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه در طراحی و تولید هنرهای دستی اصفهان، اکنون یکی از معتبرترین مراکز عرضه کالای خواب، حمام و جهیزیه کشور محسوب می‌شود. متخصصان صفاهوم به خوبی می‌دانند که آرامش و زیبایی خانه فقط با استفاده از محصولات گران و لوکس انجام نمی‌شود، بلکه حاصل یک حس خوب و لطیف است. برای مشاهده محصولات و ارتباط با واحد مشاوره به آدرس safahome.com مراجعه کنید یا با شماره 03132230196 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا