دسته‌بندی نشده

۲ روش طلایی جهت تهیه کباب چنجه ماستی + نکات کلیدی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چنجه ماستی مجلسی و خوشمزه

«کباب چنجه» یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین کباب‌های منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه است که حالا تقریبا در تمام نقاط جهان با انواع گوشت تهیه می‌شود. تلفظ صحیح نام کباب چنجه به فارسی « کنجه» یا «قنجه» است و در زبان آذربایجانی «چنجه» تلفظ می‌شود.

حالا دیگر در زبان فارسی هم عمدتا به آن چنجه می‌گویند که به احتمال زیاد متاثر از زبان آذری است. درست کردن یک کباب چنجه ترد و آبدار رستورانی در منزل فوت و فن‌های خاصی دارد که در مجله دلگرم آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه کباب چنجه ترد رستورانی و مجلسی در منزل

برای درست کردن کباب چنجه به گوشت فیله یا ران گوسفند نیاز دارید. اما برخی هم برای درست کردن کباب چنجه از فیله گوساله و شتر هم استفاده می‌کنند که آن هم یک چنجه خوشمزه و لذیذ است.

روش اول : مواد لازم جهت تهیه کباب چنجه ترد رستورانی

  • گوشت فیله یا ران گوسفند به همراه کمی دنبه: ۱ کیلوگرم
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم
  • ماست: ۲ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
  • آب لیمو ترش تازه: ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون بدون بو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب چنجه ترد رستورانی و ترفند طلایی ترد شدن چنجه

  1. ابتدا گوشت شسته شده و خشک شده را به قطعات مکعبی خرد کنید. ضخامت هر تکه ۲ تا سه سانتی‌متر باشد کافی است. سعی کنید تکه‌های گوشت هم اندازه باشند تا هنگام پخت یکدست و یکنواخت بپزند.
  2. پیازها را نگینی خرد کنید و به همراه ماست، سس مایونز، آب لیموترش، فلفل سیاه و روغن زیتون مخلوط کنید. تکه‌های گوشت را در این ترکیب بخوابانید. برای ترد شدن کباب چنجه باید گوشت در این ترکیب به مدت ۸ تا ده ساعت بماند (اگر از گوشت گوساله یا شتر استفاده می‌کنید بهتر است ساعات بیشتری به گوشت استراحت بدهید).
  3. درب ظرف را ببندید و در یخچال نگه دارید تا مواد خوب به خورد هم بروند. هر چه گوشت بیشتر در مواد بماند کباب چنجه ترد و آبدارتری خواهید داشت.
  4. هنگام کباب کردن گوشت، پیازها را از تکه‌های گوشت جدا کنید و گوشت را به سیخ بکشید. لابه لای تکه‌های گوشت تکه‌های دنبه، پیاز، فلفل سبز و فلفل دلمه‌ای یا هر سبزی دیگری که دوست دارید، بگذارید.
  5. فاصله تکه‌های گوشت و دنبه و سایر مواد از هم باید یک بند انگشت باشد تا گوشت‌ها خوب بپزیند و کباب شوند.
  6. برای این‌که کباب چنجه شما آبدار شود و نسوزد کباب چنجه را روی شعله ملایم کباب کنید و چند بار سیخ کباب را زیر و رو کنید. چنجه را آبدار و مغز پخت از روی منقل بردارید.

۲ روش طلایی جهت تهیه کباب چنجه ماستی + نکات کلیدی


طرز تهیه کباب چنجه ترد رستورانی و مجلسی در منزل+ترفند ترد شدن چنجه

روش دوم : مواد لازم جهت تهیه کباب چنجه با گوجه فرنگی

  • پیاز 2 عدد
  • لیمو 3 عدد
  • ماست 250 گرم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان کافی
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای به میزان کافی
  • دنبه گوسفند به میزان لازم
  • گوشت ران یا فیله گوسفند یا گوساله یک کیلو گرم
  • گوجه فرنگی و فلفل به دلخواه

طرز تهیه کباب چنجه با گوجه در منزل

  1. با آموزش طرز تهیه کباب چنجه در خدمتتون هستیم. ابتدا باید گوشت را مناسب با سیخ های خود برش بزنیم ، برای این منظور گوشت را روی در سایز 2 سانتی متر در 2 سانتی متر برش می زنیم. اینکه همه قطعات چنجه ما یکسان باشند باعث می شود زمان کباب کردن همه قطعات گوشت همزمان با هم کباب شوند.
  2. پیازها را با رنده ریز یا چرخ گوشت رنده می کنیم ، پس از اینکار تفاله پیاز را می گیریم و آبش را نگه می داریم . آبش را در یک کاسه بزرگ می ریزیم. فلفل دلمه ای را با قطعات بزرگ خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم. سپس ماست را داخل کاسه می ریزیم و خوب هم میزینیم تا مواد یکدست شوند.
  3. آب لیمو ها را می گیریم و در کاسه می ریزیم ، در پایان ادویه های دلخواه خود را به همراه نمک ، فلفل و روغن زیتون به مواد اضافه می کنیم. پس از اینکه همه مواد را خوب مخلوط کردیم و چنجه ها را داخل کاسه می ریزیم و با دست زیر و رو می کنیم تا مواد کامل به خورد گوشت برود.
  4. اگر در زمانی که کباب چنجه درست می کنید کیوی موجود هست حتما از کیوی هم در طعم دار کردن کباب تان استفاده کنید ، چون علاوه بر طعم عالی که به کباب می دهد باعث می شود بافت گوشت باز شود و مواد طعم دهنده تا مغز گوشت بروند.

۲ روش طلایی جهت تهیه کباب چنجه ماستی + نکات کلیدی


نکات مهم و فوت و فن کباب چنجه ترد رستورانی

  1. اضافه کردن ماست و سس مایونز به مایه چنجه باعث می‌شود که کباب چنجه شما تبدیل به کباب کنجه لاری شود. اما کباب کنجه لاری با کباب چنجه رستورانی هیچ فرقی ندارد. تنها مزیت اضافه کردن ماست و سس مایونز این است که کباب چنجه شما ترد، لطیف و آبدار می‌شود.
  2. قرار دادن تکه‌های دنبه بین تکه‌های گوشت سبب می‌شود تا گوشت‌ها نسوزند و خشک نشوند. به این ترتیب یک کباب چنجه ترد رستورانی خواهید داشت.
  3. اردبیلی‌ها تکه‌های چنجه را داخل یک کاسه می‌ریزند و به سبک ترکیه‌ای همراه با کره داغ، سماق، نان داغ و پیاز و گوجه فرنگی میل می‌کنند، امتحانش ضرر ندارد.
  4. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند دو روز کامل گوشت را در مواد بخوابانند تا حسابی ترد شود.
  5. وقتی گوشت چنجه نیم پز شد و حین پخت نمک را به کباب اضافه کنید تا گوشت سفت نشود.
  6. قبل از به سیخ کشیدن کباب چنجه می‌توانید مقداری زعفران دم کرده و کره آب شده به گوشتی که در مواد خوابانده‌اید اضافه کنید تا طعم لذیذتری به خودش بگیرد.
  7. کباب چنجه را با انواع گوشت از شتر گرفته تا بز، مرغ، بوقلمون و شترمرغ هم می‌توانید درست کنید.

بیشتر بخوانید :

کباب سبزیجات : کباب مخصوص گیاه خواران و افراد رژیمی

طرز تهیه گمج کباب گیلانی با روش اصلی و سنتی

آموزش طرز تهیه جوجه کباب با رزماری (کباب مرغ با رزماری)

طرز تهیه کباب قارچ خوشمزه و مخصوص بچه ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا