دسته‌بندی نشده

۲۵ قدم نهایی برای از بین بردن کلسترول بالا در خون

از بین بردن کلسترول بالا

کلسترول یک ماده مومی است که به طور کلی در چربی ها (لیپید ها) در خون یافت می شود.

این کلسترول برای ادامه ساختن سلول های سالم بدن مورد استفاده قرار می گیرد اما مقدار زیاد کلسترول به معنی افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی است.

کلسترول بالا باعث ایجاد ذخایر چربی در رگ های خونی می شود و این باعث می شود که جریان خون از طریق شریان ها دچار مشکل شود به طوری که قلب شما ممکن است مقدار کافی خون غنی از اکسیژن برای عملکرد دریافت نکنید.

این در نهایت باعث افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی می شود و کاهش جریان خون به مغز باعث سکته مغزی می شود.

کلسترول بالا یا هیپرکلسترولمی به ارث برده می شود اما در برخی مواقع نیز می تواند به علت انتخاب های نامطبوع شیوه زندگی باشد که قابل پیشگیری و قابل درمان با تغییرات کوچک در رژیم غذایی و سبک زندگی شما برای یک دوره طولانی است.

هیچ نشانه ای برای آزمایش خون وجود ندارد اما آزمایش خون تنها و تنها راه تعیین سطح کلسترول است.

بررسی های منظم به شناسایی مشکل در موارد قبلی کمک می کند به ویژه اگر در سابقه خانوادگی شما وجود داشته باشد یا بیماری های قلبی و سایر عوامل خطر مانند سیگار کشیدن، دیابت یا هر گونه فشار خون بالا و غیره داشته باشید.

در واقع کلسترول از طریق خون منتقل می شود که به پروتئین متصل است و این ترکیب پروتئین و کلسترول به عنوان لیپوپروتئین نامیده می شود. این لیپوپروتئین بسته به نوع حمل کلسترول به انواع مختلف تشخیص داده می شود. آن ها عبارتند از:

لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL): این کلسترول بد است که کلسترول را در سراسر بدن حمل می کند. این در دیواره شریان ها ایجاد می شود و آنها را سخت و باریک می کند.

لیپوپروتئین بسیار ضعیف (VLDL): این بیشتر شامل تری گلیسیرید است که نوعی چربی است که به پروتئین در خون متصل می شود.

VLDL کلسترول LDL را بزرگتر می کند که سبب کاهش رگ های خونی می شود. اما به یاد داشته باشید که اگر شما برای کاهش کلسترول که در آن سطح VLDL بالا دارید مصرف

داروها را انجام دهید ابتدا باید داروهای بیشتری مصرف کنید تا ابتدا تری گلیسیرید و سپس کلسترول واقعی را کاهش دهید.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL): این نیز به عنوان کلسترول خوب نامیده می شود که کلسترول بیش از حد را به کبد منتقل می شود.

این رسوبات کلسترول و یا پلاک ها می توانند جریان خون را از طریق شریان ها کاهش دهند و این باعث بسیاری از عوارض مانند درد قفسه سینه، سکته مغزی یا قلب، مشکلات کلیوی و غیره می شود.

سطح کلی کلسترول خون باید کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر باشد و بین 200 – 239 میلی گرم در دسی لیتر پس از آن به عنوان حد بالا نامیده می شود .

زمانی که آن به 240 میلی گرم / دسی لیتر افزایش یافته یا بیشتر آن به عنوان کلسترول بالا در نظر گرفته می شود و شما باید مراقبت سلامت خود در این نقطه از زمان برای جلوگیری از بسیاری از بیماری های سلامت باشید.

از بین بردن کلسترول بالا

نکاتی برای از بین بردن کلسترول بالا

  1. چگونگی سطح کلسترول خود را با این نکات ساده و موثر کنترل کنید.
  2. انجام تمرینات منظم مانند راه رفتن، دویدن، یوگا، مراقبه و غیره کمک خواهد کرد که سطح کلسترول را کاهش دهید.
  3. انتخاب دقیق رژیم غذایی در کاهش سطح کلسترول نقش مهمی ایفا خواهد کرد. از مصرف مواد آشامیدنی اشغال، پردازش شده و چرب که سطح کلسترول را در خون افزایش می دهد اجتناب کنید.
  4. نوشیدن حداقل یک لیتر آب روزانه می تواند باعث جلوگیری از افزایش سطح کلسترول در خون شود. اگر بیش از یک لیتر آب نوشیدید به راحتی و به سرعت می توانید سطح کلسترول را کاهش دهید.
  5. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش تری گلیسیرید (چربی خون) و کلسترول می شود. توصیه می شود روزانه حدود 1 تا 4 گرم روغن ماهی برای کاهش سطح کلسترول بالا در خون مصرف کنید.
  6. آجیل ها که شامل گردو، بادام، بادام زمینی، گردوی امریکایی، فندق، پسته و سایر آجیل ها و دانه ها هستند برای کنترل کلسترول بالا با استرول های گیاهی و خواص غنی از فیبر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به خصوص گردوها به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کنند. بنابراین روزانه یک مشت از آجیل ها را مصرف کنید اما از مصرف بیش از حد اجتناب می کنند.
  7. افزایش مصرف روزانه کل غلات و دیگر مواد غذایی غنی از فیبر در رژیم غذایی شما قطعاً کمک خواهد کرد که این سطح کلسترول بالا را کاهش دهید.
  8. شامل جوانه های یونجه (سطح کلسترول را بهبود می بخشد یا نرمال می کند)، artichokes سطح کلسترول را کاهش می دهد چغندر (پر از کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها که LDL را کاهش می دهد)، هویج (پر از پکتین برای کاهش کلسترول)، روغن زیتون ( محافظت از قلب با کاهش LDL و افزایش HDL)، ریواس (خورد کننده کلسترول) در رژیم غذایی شما کمک خواهد کرد به طور موثر سطح کلسترول بالا در خون را کاهش می دهد.
  9. داشتن دور کمر بزرگ نیز خطر ابتلا به کلسترول بالا و در نتیجه دیگر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد. برای مردان، دور کمر حداقل 40 اینچ (102 سانتیمتر) یا زن با دور کمر حداقل 35 اینچ (89 سانتیمتر) است. اگر بالاتر از این باشد شانس بیشتری برای به دست آوردن این کلسترول در مقدار بیشتری خواهید داشت.
  10. رژیم غذایی نامناسب یکی دیگر از عوامل مهم کلسترول بالا است. غذاها مانند گوشت قرمز، محصولات لبنی پر از چربی، چربی اشباع شده موجود در محصولات حیوانی و چربی های ترانس که بیشتر بر روی کوکی ها و کراکرهای تجاری پخته شده است سطح کلسترول را افزایش می دهند.
  11. شاخص توده بدنی (BMI) 30 یا بیشتر قطعاً شما را در معرض خطر کلسترول بالا قرار می دهد.
  12. اطمینان حاصل کنید که قند خون بالا باعث کاهش LDL یا کلسترول بد و کاهش سطح HDL در خون می شود. بنابراین سطح قند خون بالا و یا دیابت خود را چک کنید زیرا این باعث آسیب به شریان ها می شود.
  13. علاوه بر ورزش منظم، شما باید سبک زندگی را فعالانه تر کنید که به معنی انجام تمرینات فیزیکی است هر جا که می توانید آن را انجام دهید مانند رفتن از پله ها به جای آسانسور، استفاده از دوچرخه به جای ماشین برای فاصله کوتاه، راه رفتن در حال دویدن، و در نهایت هدف 10،000 گام در روز و ادامه دادن روزانه برای کاهش سطح کلسترول بالا است.
  14. گوشت اندام نه تنها در آهن و پروتئین بالاست بلکه در چربی و کلسترول نیز بالا هستند. بنابراین از خوردن اجتناب یا آن برای رفع مشکلات محدود کنید.
  15. شیرینی مانند دونات، دانمارکی، piecrust ، شیرینی خامه دار و غیره منبع پنهانی چربی اشباع است. تمام این شیرینی ها با کره یا چربی های هیدروژنه ساخته شده اند که باید توسط افرادی که باید چربی اشباع شده کمتر مصرف کنند محدود شود. بنابراین با خواندن برچسب ها بر روی بسته ها از مصرف آنها اجتناب کنید.
  16. از خوردن پوست مرغ اجتناب کنید و برای افرادی که در رژیم غذایی برای کاهش کلسترول و چربی هستند توصیه نمی شود چرا که این حاوی مقادیر زیادی از چربی های اشباع شده و تری گلیسیرید است.
  17. جوشاندن و بخار پز بهترین راه های پخت و پز غذاها برای سلامت قلب است زیرا این فرایند برای چاشنی آن نیازی به چربی اضافی ندارد.
  18. هر گاه که ممکن است غذای گیاه خواری را ترجیح دهید چرا که غذاهایی که از این منابع گیاهی استخراج می شوند شامل کلسترول نیستند و تمایل به کاهش چربی دارند اما محصولات مبتنی بر حیوانات دارای کلسترول غذایی هستند که دارای مقدار زیادی چربی به ویژه چربی اشباع شده است. بنابراین با افزایش مصرف پروتئین های گیاهی مثل لوبیا، دانه های کامل، توفو و غیره در رژیم غذایی خود لذت ببرید.
  19. تغییرات شیوه زندگی (TLC) یک رژیم غذایی که چربی اشباع شده و کلسترول را کاهش می دهد که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند و بنابراین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد یا موجب کاهش حملات قلبی و یا سایر عوارض قلبی یا کلیوی می شود.
  20. شامل آوکادو در رژیم غذایی شما که دارای منبع غنی از چربی غیرمستقیم قلب سالم است که HDL را افزایش می دهد و LDL را کاهش می دهد. این همچنین کمک می کند تا مقدار جذب کلسترول را از مواد غذایی کاهش دهید. اما به یاد داشته باشید که این avocadoes کم چربی و کم کالری هستند بنابراین آنها را در آرامش قرار دهید.
  21. پولیکوسنول که از نیشکر تولید می شود در کاهش سطح کلسترول بد یا LDL در خون موثرتر است.
  22. هیپوتیروئیدی گاهی اوقات با سطح کلسترول بالا در خون ارتباط دارد. اطمینان حاصل کنید که عملکرد تیروئید شما طبیعی است همچنین برای بهبود عملکرد تیروئید خود، که ممکن است سطح کلسترول را به طور طبیعی در خون کاهش دهد پزشک خود ببینید.
  23. اطمینان حاصل کنید که با پزشک مشورت کنید اگر کلسترول شما پایین نیامده باشد یا اگر برای درمان سطح بالای کلسترول در خون و همچنین جلوگیری از بیماری های بیشتر و یا آسیب به کل بدن، برای کمک های پزشکی و درمان منفی باشد.
  24. همیشه کل فرایندهای درمان را تنظیم کنید تا از کلسترول جلوگیری کنید.
  25. سطح منیزیم را در رژیم غذایی روزانه افزایش دهید. غذاها مانند مارچوبه، بادام، سبوس گندم، کاشو، جوانه گندم، گردوی آمریکایی، توفو، شکلات های تیره، ملاس، مخمر آبجو، گردوی انگلیسی، آجیل برزیل، بادام زمینی، گندم سیاه، دولس (انواع جلبک قرمز و قهوه ای) ، فندق، چاودار و غیره یا مقداری از روغن منیزیم به طور موضعی همچنین می تواند باعث کاهش سطح کلسترول شود.

بیشتر بخوانید :

کاهش کلسترول همراه با تغذیه مناسب و داروهای گیاهی

فرق میان کلسترول و تری گلیسیرید در چیست ؟

کلسترول چیست؟برای کاهش کلسترول چه باید کرد؟

پیروی از تمام این داروهای طبیعی خانگی که بی خطر، گیاهی و ارگانیک هستند نتایجی طولانی در بر دارد. اما اگر مشکلی پیدا کردید برای از بین بردن مشکل با دکتر خود مشورت کنید.
این همه چیز در مورد درمان های خانگی برای خلاص شدن از کلسترول بالا است. امیدوارم که به این روش ها و راهنمایی هایی برای کنترل سطح کلسترول خون خود مراجعه کنید. و ما را از نظرات خود با خبر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا