دسته‌بندی نشده

۱۷ خاصیت جادویی گلوتاتیون

راجب گلوتاتیون چه می دانید؟

گلوتاتیون در کبد بر اثر ترکیب 3 اسید آمینه به وجود می آید و یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث محافظت سلول ها شده و رادیکال های ازاد معمولا با گلوتاتیون ترکیب می شود و از بدن خارج می شود.این ترکیب باعث ساخت بافت های بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.این ماده در گوشت و سبزیجات یافت می شود.

سبزیجاتی که در آن گلوتاتیون یافت می شود عبارت است از

  1. پرتقال
  2. سیب
  3. گریپ فروت
  4. طالبی
  5. اواکادو
  6. سیب زمینی
  7. فلفل
  8. کلم بروکلی

divider

خاصیت گلوتاتین :


1. حفاظت در برابر اکسیداتیو :

آنتی اکسیدان قوی، گلوتاتیون، مولکول های اکسیژن ناپایدار، رادیکال های آزاد و فلزات سنگین را در بدن خنثی می کند. این کمک می کند باعث جلوگیری از پیری زودرس و خستگی شود.

2. عوارض قلبی عروقی را کاهش می دهد :

یکی دیگر از خواص مهم گلوتاتیون این است که برای قلب مفید است. یکی از عوامل خطرناک بسیاری از بیماریهای قلبی عروقی امروز اختلال عملکرد اندوتلیال است که زمانی رخ می دهد که پوشش داخلی رگ های خونی یا اندوتلیوم به درستی عمل نکند.

با توجه به مطالعات اخیر، گلوتاتیون با بهبود عملکرد اکسید نیتریک به میزان قابل توجهی بهبود عملکرد اندوتلیال را بهبود می بخشد.

3. جلوگیری از شروع انواع خاصی از سرطان :

محققان بر این باورند که گلوتاتیون نقش مهمی در سم زدایی مواد سرطان زا دارد. علاوه بر این، دانشمندان همچنین کشف کرده اند که می توانیم گلوتاتیون را از سلول های تومور عمدا کاهش دهیم تا آنها را به شیمی درمانی حساس کنیم. این فرایند به حساسیت شیمیایی نامیده می شود.

4. عملکرد ورزشی را افزایش می دهد :

گلوتاتیون یک راه طبیعی برای سرعت بخشیدن به بهبود زمان و بهبود عملکرد ورزشی است. هر کس می تواند از گلوتاتيون سود ببرد تا قدرت و استقامت بیشتری نسبت به تمرین ورزشی خود داشته باشد. با این حال، به ویژه برای ورزشکاران حرفه ای و فوتبالیست ها مفید است.

زیرا این ماده با تشکیل رادیکال آزاد و استرس اکسیداتیو مبارزه کرده و باعث افزایش قدرت عضلانی و استقامت عضلانی می شود.

5. سلامت مغز را بهبود می بخشد :

مغز ما به علت استفاده گسترده از اکسیژن به آسیب ناشی از اکسیداتیو حساس است. آسیب اکسیداتیو به توسعه و عملکرد مغز و اعصاب آسیب می رساند و در نهایت منجر به اختلال عملکرد میتوکندری و همچنین چندین اختلال نوروژنیک می شود.

گلوتاتیون ها مانع آسیب اکسیداتیو می شود و به این معنی است که مکمل خوبی برای بهبود سلامت مغز است. مصرف مکمل های گلوتاتیون باعث کاهش سمیت و کاهش آسیب رادیکال های آزاد به منظور بهبود عملکرد شناختی می شود.

6. بهبود سلامت کبد :

هنگامی بحث تقویت ایمنی و سم زدایی بدن ما به میان می آید، هیچ ارگان مهم دیگری از کبد جز کبد به فکرتان خطور نمی کند. از این رو، جای تعجب نیست که کبد دارای غلظت بالای گلوتاتیون است.

با افزایش سطح آنتی اکسیدان اصلی و حفظ یک شیوه زندگی سالم، می توانید عملکرد کلی کبد را با موفقیت تضمین کنید و می توانید از التهاب مزمن این ارگان مهم جلوگیری کنید که منجر به عوارض جدی مانند سیروز کبد و بیماری کبد چرب می شود.

7. انرژی بیشتر و متابولیسم سلولی :

گلوتاتیون همچنین نقش مهمی در ارتقاء سلامت میتوکندریها برای بهبود کیفیت میتوکندریها دارد.عملکرد بدن ما مانع از هر گونه اختلال یا ناهنجاری ها می شود. این توانایی ارتباط مستقیم با توانایی تولید انرژی بدن ما دارد.

8.درخشان شدن پوست :

خواص کمتر شناخته شده گلوتاتیون این است که سلامتی، ظاهر و کیفیت پوست ما را بهبود می بخشد. جای تعجب نیست که تعداد زیادی از فرمول های سفید کننده پوست و کرم ها آن را به عنوان یک ماده فعال می دانند. با این حال، مصرف گلوتاتیون به صورت خوراکی نیز برای پوست سالم مفید به نظر می رسد.

گلوتاتین چیست ؟

9. ایمنی بدن را تقویت می کند :

سیستم ایمنی بدن ما مجموعه ای از چندین آنتی اکسیدان و سلول ها است و شامل بسیاری از فرآیندهای محافظت از بدن از عفونت ها و بیماری ها می شود. افزایش تولید گلوتاتیون، سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند تا به ما در حفظ سلامتی کمک کند.

10. بهبود سلامت DNA :

DNA، طرح بدن و سلول های ما است. علاوه بر این، برای عملکرد و توسعه هر موجود زنده نیز حیاتی است. گلوتاتیون باعث حفظ و بهبود آن می شود و م به توسعه و عملکرد بهینه بدن کمک می کند.

11. بهبود پسوریازیس :

بر اساس یک مطالعه اخیر، مصرف خوراکی پروتئین آب پنیر می تواند پسوریازیس را با یا بدون درمان اضافی بهبود بخشد. پروتئین آب پنیر نیز نشان داده شده است که سطح گلوتاتیون را افزایش می دهد. تحقیقات بیشتری برای دستیابی به نتایج قطعی لازم است.

12. کمربندهای آسیب سلولی :

کمبود آنتی اکسیدان ها می تواند باعث آسیب سلولی در کبد شود. به این دلیل؛ کمبود گلوتاتیون اغلب به کبد چرب در افرادی که الکل بیش از حد مصرف می کنند، منجر می شود.گلوتاتیون اثبات شده است که سلامت افراد را با بیماری های کبدی مزمن غیرالکلی و الکل افزایش می دهد.

13. مقاومت به انسولین را افزایش می دهد :

با گذشت زمان، ما تولید گلوتاتیون کمتری داریم. محققان ترکیبی از مطالعات حیوانی و انسانی را برای بررسی نقش گلوتاتیون در مقاومت به انسولین و مدیریت موفق وزن در افراد مسن استفاده کرده اند. یافته های جالب نشان می دهد که سطح گلوتاتیون پایین به میزان بالای ذخیره سازی چربی و میزان سوزاندن چربی بدن در بدن مرتبط است.

14. افزایش تحرک برای بیماران مبتلا به بیماری عروق محیطی :

هنگامی که رگ های محیطی توسط پلاک ها گرفتار می شوند، فرد از بیماری شریان محیطی رنج می برد. این بیماری معمولا در پاها اتفاق می افتد. یک مطالعه به این نتیجه رسید که گلوتاتین اثر خوبی بر تنظیم گردش خون دارد که توانایی چنین بیمارانی را برای پیاده روی بدون درد افزایش می دهد.

15. بیماری پارکینسون را از بین می برد :

این اختلال بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. بیماری پارکینسون در حال حاضر غیر قابل درمان است با این حال، گلوتاتیون داخل وریدی تاثیر خوبی برای افراد مسن تر دارد که نشانه هایی مانند سفتی و لرزش دارند. این بدان معنی است که گلوتاتیون علائم بیماری را کاهش می دهد و کیفیت زندگی بیمار را بهبود می بخشد.

16. مبارزه با بیماری های خود ایمنی :

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی است که از التهاب مزمن که به علت بیماری های خود ایمنی ایجاد می شود مبارزه می کند. این موضوع از بسیاری از شرایط پزشکی مانند لوپوس، بیماری های سلیاک و آرتریت روماتوئید جلوگیری می کند. بیماری های خود ایمنی به میتوکندری ها در سلول های خاص حمله می کنند. گلوتاتیون با حذف رادیکال های آزاد، محافظت قوی از میتوکندری ها را فراهم می آورد.

17. یک الگوی خواب خوب را فراهم می کند :

دانشمندان علوم پزشکی نشان داده اند که سطح سالم این آنتی اکسیدان فوق العاده، کیفیت خوبی از خواب را ترویج می دهد. افزایش سطح گلوتاتیون می تواند به شما در خواب راحت تر کمک کند. دانشمندان همچنین دریافتند که بدن ما وقتی که ما خواب میبینیم بیشتر گلوتاتیو تولید می کند.

divider

نتیجه گیری :

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی سلامت ما را با تغذیه و اکسیژن رسانی به سلول ها و جلوگیری از آسیب های مضر سلولی محافظت می کند. مخازن بدن گلوتاتیون می توانند به شدت کاهش پیدا کنند در صورت مصرف تنباکو در صورت مصرف الکل و مواد غذایی سرخ شده سنگین…..

سعی کنید تا می توانید از سبزیجات و میوه جات تازه استفاده کنید.

divider

بیشتر بخوانید :

فواید روغن کرچک برای پوست و زیبایی

خاصیت بی نظیر شیره انگور

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا