دسته‌بندی نشده

۱۱ خواص معجزه آسای روغن کنجد که تا به حال نمی دانستید!!!

آنچه که تا به حال در مورد خواص روغن کنجد نمیدانستید !!!

روغن کنجد، روغن تصفیه شده از دانه های کنجد است. دانه های کنجد دانه های قهوه ای مایل به زرد هستند که عمدتا در آفریقا کشت می شوند اما در مقادیر کمتری در شبه قاره هند نیز رشد می کنند.

دانه ها و روغن ها اغلب به عنوان یک ماده مفید در غذاهای مختلف وجود دارند.علاوه بر پخت و پز، برای اهداف آرایشی، مخصوصا در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند. خواص ضد باکتری و ضد التهابی روغن کنجد باعث کاهش جوش ها، جلوگیری از ظاهر شدن بثورات بر روی پوست و زخم های التهابی میشود.

علاوه بر این ، روغن کنجد برای کمک به سلامت بدن مفید است که شامل کمک به رشد استخوان، کاهش فشار خون، جلوگیری از افسردگی و اضطراب، حفظ سلامت قلب و عروق ، جلوگیری از سرطان ، کاهش التهاب و بهبود روند گوارش است. این روغن حاوی ویتامین های کلیدی مانند B، E، D و مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم است.

نوشته های مشابه

1- جلوگیری از عفونت های مضر :

روغن کنجد درمان موثری برای التهاب است. به لطف این خواص ضد التهابی روغن کنجد بدن به راحتی می تواند از عفونت های مضر جلوگیری کند. از آنجایی که روغن به داخل پوست نفوذ میکند، اثر ضد سم زدایی ایجاد کرده و پوست را مرطوب و نرم می کند. روغن کنجد برای درمان مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما مورد استفاده قرار می گیرد.

2 – افزایش استحکام استخوانها :

روی، کلسیم و مس سه عنصر کلیدی هستند که برای رشد استخوان در بدن ضروری می باشند، به این معنی که با حفظ سطح مناسب روغن کنجد در وعده های غذایی، می توانید سرعت رشد را بهبود بخشید.روغن کنجد می تواند از پوکی استخوان و بسیاری از ضعف های مرتبط با سن جلوگیری کند

3 – مفید برای سلامت دهان و دندان :

روغن کنجد توسط متخصصین دندانپزشکی به شدت توصیه می شود، این روغن باعث سفید شدن و کاهش پلاک دندان شده و در برابر جهش های خاص استرپتوکوک مقاومت می کند .

4. کاهش فشار خون :

مطالعات انجام شده در هند نشان داد افرادی که BP یا فشار خون بالا دارند با اضافه کردن روغن کنجد در رژیم غذایی خود طی 45 روز فشار خون خود را کنترل کنند. همچنین این مطالعات نشان داده که شرکت کنندگان در این تحقیق هنگام اضافه کردن روغن کنجد، کاهش وزن داشته اند.

5.کمک به جلوگیری از دیابت :

با توجه به حضور منیزیم و سایر مواد مغذی مهم در دانه های کنجد و به ویژه در روغن کنجد، در واقع دشمن دیابت محسوب می شود. مطالعه منتشر شده در سال 2011 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد که روغن کنجد اثربخشی داروی خوراکی ضد دیابتی به نام گلیبنکلامید را در بیماران دیابتی نوع 2 افزایش داه است..

مطالعات مشابه نشان داد که “جایگزینی روغن کنجد به عنوان تنها روغن خوراکی اثر مهمی در کاهش فشار خون و گلوکز پلاسما در افراد مبتلا به فشار خون بالا دارد.

11 خواص روغن کنجد که تا به حال نمیدانستید!!!

6.افزایش متابولیسم و گردش خون :

روی و مس برای تنظیم متابولیسم و گردش خون عالیست.در درجه اول از آنجا که مس برای تولید گلبولهای قرمز مورد نیاز است. با توجه به درصد قابل توجهی از مس موجود در روغن کنجد، بدن شما مطمئنا مقدار مناسب خون را به بافت ها و اندام ها هدایت می کند.

7. پیری پوست را کاهش می دهد :

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه روغن کنجد توانایی آن برای کاهش سرعت پیری پوست است. این موضوع باعث جلوگیری از اکسیداسیون سلول ها و جوان سازی پوست می شود.

ترکیبی از روغن اسطوخدوس و روغن کنجد می تواند به عنوان کرم شب موثر ضد پیری استفاده شود. توصیه می شود مخلوطی از روغن را به پوست خودبمالید تا گردش خون افزایش یابد. بهترین چیز در مورد استفاده از کرم شب کرم روغن کنجد این است که آن را قادر به مبارزه با عفونت های پوستی می کند.

. روغن کنجد علاوه بر کاهش سرعت فرآیند پیری، پوست شما را درخشان می کند.

8.مرطوب کننده پوست :

روغن کنجد به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده برای بدن بسیار موثر است.

9. درد آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد :

مس یک ماده معدنی کلیدی است که به مبارزه با تورم و کاهش درد ناشی از آرتریت کمک می کند. علاوه بر این، این مواد معدنی همچنین برای تقویت استخوان ها، مفاصل و رگ های خونی عالیست.روغن دانه کنجد حاوی مقدار عالی مس بوده و دردهای مفاصل را کاهش خواهد داد.

10. کمک می کند تا سلامت نوزاد را بهبود بخشد :

ماساژ روغن کنجد در نوزادان باعث رشد هر چه بهتر آنها و همچنین باعث بهبود خوابشان خواهد شد. بثورات کودک، به ویژه به دلیل استفاده از پوشکها نیز ناراحت کننده است که – با استفاده از روغن کنجد روی پوست نوزاد می توانید آن را درمان کنید.

11. یبوست را درمان می کند :

مطمئنا مصرف فیبر کافی و نوشیدن مقدار زیادی برای یبوست بسیار مفید است، اما گاهی اوقات داروهایی مصرف می کنیم که باعث خشک شدن آب بدنمان می شود. با این حال، می توانیم به راحتی از این مشکل با کمک روغن کنجد جلوگیری کنیم. مصرف دو قاشق روغن کنجد کمک میکند تا روده شما روان شود و مدفوع به راحتی دفع شود.

divider

بیشتر بخوانید :

روغن دانه انار معجزه میکند ! همین الان با خواص آن آشنا شوید

فقط در 5 دقیقه همه ی خواص شگفت انگیز روغن زالو را کشف کنید

خواص روغن دارچین چیست؟ فواید شگفت انگیز روغن و ادویه دارچین

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا