۱۰ روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE_5f96e14435739.jpeg
۱۰ روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE_5f96e14435739.jpeg

۱۰ روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

سرفصل های این مقاله

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

۱۰ روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه 

در اینبخش با ۱۰ روش راحت تهیه نودالیت خوشمزه آشنا خواهیم شد. نودالیت یکی از محبوب ترین غذا های دنیا اسـت، نودل بـه ژاپنی ها تعلق دارد و جالب اسـت بدانید کـه نودالیت برای خود یک روز جهانی در تقویم دارد کـه تاریخ آن ۱۴ مهرماه می باشد. نودل در کشور مـا هم طرفداران زیادی دارد و خیلی از افراد دوست دارند روشهای متفاوت تهیه این غذای خوشمزه را یاد بگیرند. در ادامه با بهترین روشها را آورده ایم.

 

طرز تهیه نودالیت خوشمزه

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

در ابتدا اجازه دهید کوتاه درباره نودالیت نکاتی را مرور کنیم: در یوکوهاما و اوزاکای ژاپن یک موزه اختصاصی فقط برای نودالیت وجوددارد! نودالیت یکی از خوراکی‌هایی اسـت کـه توسط فضانوردان در فضا استفاده می شود! در ژاپن سر و صدای زیاد «ملچ ملوچ!» هنگام خوردن نودالیت یک عادت ناپسند نیست! بلکه نشانه خوشمزگی آن غذا و تشکر از میزبان بابت تهیه این غذا میباشد!

 

نودل کاسیو په ‌په «Cacio e Pepe»

خانواده ماکارونی از راحت‌ترین غذا های دنیا اسـت. برای تهیه یک وعده غذای خوشمزه مقداری پنیر پارمزان، کره، روغن زیتون، قارچ و یک بسته نودل کافی اسـت. برای تهیه این نودل ابتدا باید آب، کره و روغن زیتون را در ظرفی ریخته و آنرا روی شعله قرار دهید و منتظر بمانید تا مواد داخل ظرف بجوش بیایند.

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

سپس حرارت را کم کرده و پنیر رابه‌همراه فلفل سیاه بـه محتویات ظرف اضافه کنید. بلافاصله نودل را داخل ظرف مذکور ریخته و مرتب هم بزنید. اگر میزان مایع زیاد بود، می توانید مقداری ازآن را بیرون بریزید. در مرحله، پایانی قارچ را اضافه کنید. غذا آماده اسـت، فقط بـه یاد داشته باشید کـه باید بـه‌ صورت گرم صرف شود.

 

طرز تهیه سالاد نودل

این سالاد یکی از راحت‌ترین شکل ممکن برای تهیه نودل اسـت فقط کافی اسـت تا سالاد موردعلاقه خودرا تهیه کرده و سپس نودل رابه ترکیب آن اضافه کنید. یکی از متداول‌ترین سالادها برای تهیه این دستور، سالاد آسیایی « یا سالاد فصل» اسـت کـه ترکیب آن مخلوطی از هویج، کلم خرد شده و نخودفرنگی اسـت کـه می توان سس سویا و روغن کنجد رابه‌همراه نودل بـه آن اضافه کرد.

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

بادام‌ زمینی نیز طعم جالبی بـه این ترکیب می‌بخشد. یک ترکیب خوشمزه و ساده دیگر برای نودل، سالاد کنجد-میسو اسـت. برای درست کردن این سالاد نودل نیاز بـه خیار، لیمو تر، ادویه میسو، فلفل چیلی، پیازچه، روغن کنجد و روغن هسته انگور، شکر قهوه‌ای و سیر دارید. البته از اسم این غذا پیدا اسـت کـه کنجد را هم نباید فراموش کرد. با خرد کردن فلفل، پیازچه و گرفتن آب لیمو ترش مواد اصلی را آماده کنید.

 

ادویه میسو، روغن کنجد و شکر قهوه‌ای را نیز با آب لیمو ترکیب کنید و هم بزنید ودر آن یک حبه سیر رنده کنید. روغن هسته انگور و آب رابه آن اضافه کنید تا مخلوط غلیظ حاصل شود. نودل راکه بر اساس دستور روی جعبه آماده کرده اید بـه این سس اضافه کنید. سبزیجات خرد شده را نیز اضافه کنید خوب مخلوط کنید تا نودل خوشمزه شـما آماده میل کردن شود.

 

طرز تهیه سوپ نودل

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

هیچ چیز نمیتواند مانند یک کاسه سوپ داغ نودل با آب مرغ گرمابخش روزهای سرد و دلگیر زمستان باشد طرز تهیه این سوپ نیز بسیار ساده اسـت. سوپ مرغ را از قبل آماده کرده و سپس نودل رابه آن اضافه کنیدو اجازه دهید تا کاملا پخته شود. فقط کافی اسـت تا یک‌بار این سوپ را امتحان کنید تا عاشق طعم بی‌نظیر آن شوید

 

املت صبحانه نودل

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

ترکیب نودل با ژامبون و تخم‌مرغ یکی از لذیذترین املت‌های دنیا اسـت. برای تهیه این املت ابتدا نودل رابه روش مرسوم در آب پخته و آب کشی کنید. سپس آنرا داخل ماهیتابه‌ای کـه از قبل گرم کرده اید، ریخته و تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید. ترکیب نودل و تخم‌مرغ را کاملا هم بزنید و صاف کنید. سپس ژامبون و پنیر را اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا عطر و طعم مواد باهم ترکیب شوند.

 

نودل با بروکلی و پنیر چدار

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

آیا تصوری درباره ترکیب نودل با کلم بروکلی و پنیر چدار دارید؟ این وعده غذایی خوشمزه و خاص را می توانید بـه سهولت تهیه کنید. ابتدا نودل رابه روش مرسوم و معمول آماده کنید و سپس پنیر رابه آن اضافه کنید و بگذارید تا کاملا غلیظ شود «از ترکیب‌های آماده پنیر چدار با نام Rice-a-Roni نیز میتوان استفاده کرد». در پایان، بروکلی و مقداری فلفل سیاه رابه ترکیب اضافه کرده و نوش جان کنید!

 

ترکیب نودل با سبزیجات

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

کافی اسـت تا سبزیجاتی مانند بروکلی، فلفل دلمه‌ای و هویج را تفت دهید و سپس همه ی مواد رابا هم ترکیب کنید. در مرحله بعد، این مواد رابه سس سویا آغشته کرده و حتی درصورت دلخواه مقداری تخم‌مرغ و لوبیا نیز بـه آن اضافه کنید. در پایان همه ی مواد رابا نودل آماده شده مخلوط کنید.

 

طرز تهیه نودل با سبزیجات سرخ شده

یک نودل خوشمزه دیگر با سبزیجات سرخ شده را می توانید بـه‌سادگی درست کنید. نودل را طبق دستور روی جعبه آماده کنید ولی کامل آنرا نپزید. برای آماده کردن سس نودل آب‌لیموی تازه، سس سویا، سس ماهی، سرکه سفید، شکر، فلفل سفید و فلفل چیلی تازه خرد شده یا خشک و پودر شده را مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. سپس تابه را روی شعله بگذارید و سیر و زنجبیل و موسیر را یک دقیقه تفت دهید.

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

هویج و کمی از سس آماده شده را اضافه کنید و دو دقیقه تفت دهید. قارچ، بروکلی، فلفل قرمز و کمی دیگر از سس آماده شده را اضافه کنید و تفت دادن را سه تا چهار دقیقه دیگر ادامه دهید. نودل و باقی سس را توی تابه بریزید و خوب بـه هم بزنید تا همه ی مواد باهم مخلوط شوند. در آخر قبل از برداشتن تابه جوانه ماش اضافه کنید و نوش جان کنید!

 

طرز تهیه نودل با پنیر

آیا شـما نیز طرفدار پر و پا قرص پنیر هستید؟ کافی اسـت تا نودل رابه روش معمول آماده کرده، نصف قاشق چای‌خوری کره رابه‌همراه ورقه‌هایی از پنیر آمریکایی یا پنیر دلخواهتان اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا پنیر آب شود. ترکیب را هم بزنید تا پنیر بـه خورد همه ی نودل‌ها برود.

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

بنا بـه ذائقه میتوانید همانند یک مزه‌شناس حرفه‌ای مواد دیگری مانند ژامبون، سبزیجات و … رابه آن اضافه کنید. برای درست کردن نودل با پنیر روش دیگری نیز وجوددارد. برای درست کردن این ترکیب باید نودل را مثل همیشه آماده و آبکشی کنید. کره را دریک تابه ذوب کنید و سپس بـه آن آرد اضافه کنید. مقدار خیلی خیلی کمی بـه آن شیر اضافه کنید و پیوسته مخلوط رابه هم بزنید تا یکدست شود.

 

دو فنجان پنیر رنده شده را بعد ازآن اضافه کنید تا کامل آب شود. سپس سس رو بـه نودل آماده اضافه کنید و باقی‌مانده پنیر را روی آن بریزید. این ترکیب را در فر کـه از قبل گرم شده اسـت بـه‌مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با در بسته بپزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نیز با در باز در حرارت فر بگذارید تا پنیر روی آن قهوه‌ای شود.

 

طرز تهیه نودل با تخم‌مرغ و سبزیجات

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

اگر شیفته آشپزخانه و آشپزی هستید، می توانید ترکیب‌های جدید و نامتعارفی رابا نودل امتحان کنید! برای مثال، میتوان میان‌وعده‌ای خوشمزه رابا ترکیب نودل و سبزیجات تهیه کرد. کافی اسـت تا نودل رابا آب مرغ پخته و سپس آن ا با ترکیب سبزیجات تفت داده شده مانند قارچ، اسفناج و برگ چغندر مخلوط کرده ودر پایان، رویه آن رابا تخم‌مرغ آب‌پز تزیین کرد.

 

نودل پد تایلندی

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

این طرز تهیه نودل اندکی با سایر دستور هـای تهیه متفاوت اسـت. ابتدا باید نودل را طبق دستورالعمل روی پاکت آماده کرده و سپس آن رابا مقدار زیادی کره بادام‌زمینی مخلوط کنید. ترکیب مواد رابه ظرف بزرگی منتقل کرده و آن رابا انواع سبزیجات و دانه‌های کنجد ترکیب کنید.

 

ترکیب نودل با ادویه‌جات

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

نودل یکی از بهترین مواد اولیه در آشپزخانه اسـت، زیرا علاوه بر این کـه طرز تهیه سهولت دارد، می توان غذا های متنوعی رابا آن تهیه کرد. ازاین‌رو، کافی اسـت تا انواع اویه‌ها را در اختیار داشته باشید، زیرا ترکیب نودل با ادویه‌جاتی مانند فلفل سفید، پودر زنجبیل و حتی فلفل تند قرمز بی‌نظیر اسـت.

 

بهترین خواص و فواید نودالیت

ذکر این نکته ضروری اسـت کـه موقعیت جغرافیایی و فرهنگی هر منطقه، یکی از اصلی­ترین مواردی اسـت کـه در طبخ نودالیت تاثیر مستقیم دارد. در مورد این ماده غذایی و میزان استفاده ازآن صحبت­های زیادی شده اسـت. این جا بـه بررسی موردی مهمترین خواص نودالیت می­پردازیم:

10 روش آسان تهیه نودالیت خوشمزه NOODELITE

التیام متابولیسم بدن

افزایش قدرت ایمنی

دفع مواد سمی بدن

هضم راحت غذا

التیام عملکرد مغز

تقویت­ کننده معده

التیام عملکرد کلیه ها

منبع بسیار عالی انرژی

 

نکات پایانی

همان‌ طور کـه مشاهده کردید، این غذای سریع از خواص زیادی برای بدن برخوردار اسـت، اما با این ‌وجود باید دقت داشته باشید مصرف بی‌رویه هر ماده غذایی می­تواند مضر بوده و سبد غذایی افراد باید متنوع باشد.

 

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: