دسته‌بندی نشده

گرفتن اقامت سریلانکا از طریق ازدواج ۲۰۱۸

ازدواج در سریلانکا : یکی از راه های مهاجرت که میتواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت در سایر کشورها میشود، ازدواج با تبعه آن کشور میباشد. یکی از کشورهایی که در صورت ازدواج با تبعه آن کشور امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت در آن وجود دارد کشور سریلانکاست.

در بسیاری از کشورهای دنیا اخذ اقامت وتابعیت از طریق ازدواج پس از اثبات رابطه نامزدی وازدواج با شهروند آن کشور امکان پذیر است.

افرادی که خواهان ازدواج با اتباع سایر کشورها و اخذ اقامت و تابعیت آن کشور میباشد، باید مراقب موسسات وبنگاههای همسریابی غیرمجاز باشند تا گرفتار نشوند

ویزایی نامزدی برای گرفتم اقامت سریلانکا

توضیح کوتاه در مورد شهر سریلانکا

کشور زیبای سریلانکا جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند. پایتخت تجاری‌اش شهر کلمبو و پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته است. مساحت سری‌لانکا ۶۵۶۱۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن در حدود 20 میلیون نفر است.

کشاورزی بخش مهم اقتصادی کشور سریلانکا است به‌طوری‌که یک سوم نیروی کار این کشور در این بخش و فعالیت‌های مرتبط با آن مشغول به کار هستند. از فراورده‌های مهم سریلانکا می‌توان به چای، کینین، قهوه، کائوچو، و نارگیل اشاره کرد. ۷۰ درصد از مردم سریلانکا بودایی، ۱۳ درصد هندو، ۱۰ درصد مسلمان و 7 درصد سایر مذاهب هستند.

در سریلانکا جمعیت کوچکی از زرتشتیان نیز سکونت دارند که از پارسیان هند هستند که در زمان حکمرانی بریتانیا بر منطقه، به سریلانکا آمدند. شمار پارسیان سریلانکا در سال‌های اخیر به‌مرور رو به کاهش گذاشته‌است. سریلانکا کشوری چندزبانه است و زبان‌های رسمی آن سینهالی و تامیل و واحد رایج پول آن روپیه سریلانکا است.

البته به دلیل سالها حضور انگلستان در این کشور، مردم این کشور به زبان انگلیسی هم مسلط هستند. آب‌وهوای سریلانکا گرم و مرطوب است که این امر نتیجه بادهایی است که از اقیانوس به سمتش می‌وزد میانگین دمای هوا بین 28 تا 32 درجه سانتیگراد در سال متغیر می باشد.

طبیعت زیبا، سواحل آرام و سرسبز و وجود پارک‌های طبیعی در سریلانکا موجب شده تا این کشور همه ساله گردشگران زیادی را به خصوص از کشورهای اروپایی جذب کند که به لحاظ اقتصادی یکی از منابع عمده ارزی این کشور محسوب می‌شود.

دولت سریلانکا به منظور تشویق جهانگردان، قوانین ورود به این کشوررا آسان کرده و ویزای توریستی را تا حداکثر یک ماه در فرودگاه صادر می‌کند. واحد پول سریلانکا روپیه است که هر ۱58 روپیه سریلانکا با یک دلار آمریکا برابری می‌کند.

سریلانکا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ذخایر ارزی خارجی دارد و به لحاظ اقتصادی در بانک توسعه آسیا، سازمان بین‌المللی خواربار و کشاورزی، بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه، اتاق بازرگانی بین‌المللی، بانک جهانی، سازمان بین‌المللی کار، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی، جنبش عدم تعهد، سازمان جهانی مالکیت معنوی و سازمان تجارت جهانی عضو است.

ویزایی نامزدی برای گرفتم اقامت سریلانکا

چه کسانی میتوانند با ازدواج اقامت سریلانکا را بگیرند ؟

افراد خارجی تنها می توانند با شهروندان بالای 18 سال سریلانکایی ازدواج و اقامت خود را اخذ نمایند. کنند. برای ازدواج با یک شهروند سریلانکایی ابتدا باید به دولت سریلانکا نشان دهید که شرایط لازم برای ازدواج را خواهید داشت.

این شرایط شامل :

  1. اثبات کنید که در حال حاضر مجرد هستید. اگر قبلا ازدواج کرده اید طلاقنامه یا گواهی فوت همسر قبلی را می بایست ارائه دهید.
  2. نشان دهید که سن شما و همسر سریلانکایی شما هر دو بالای 18 سال هستید.
  3. نشان دهید که همسر شما دارای تابعیت سریلانکایی است. این امر از روی شناسنامه یا گواهی نامه تولد مشخص می شود.
  4. اثبات کنید که جشن ازدواج شما در سریلانکا یا یکی از مکانهای مورد تایید دولت سریلانکا در خارج از سریلانکا مانند سفارت های این کشور و مطابق با رسوم و قوانین یکی از ادیان این کشور صورت گرفته است.

ویزایی نامزدی برای گرفتم اقامت سریلانکا

ویزایی نامزدی برای سریلانکا

ورود به سریلانکا جهت ازدواج از طریق صدور ویزایی به نام ویزای نامزدی صورت می گیرد. برای این منظور شخص می بایست نامزد خود را در سریلانکا معرفی نماید. پس از تکمیل فرم درخواست ویزای نامزدی و پرداخت هزینه بررسی، ارائه اسناد تمکن مالی و سایر مدارک مثبته مورد نیاز، درخواست شخص جهت رسیدگی به اداره مهاجرت کشور سریلانکا واقع در شهر کلمبو ارسال می شود.

پس از بررسی و تایید درخواست، ویزای نامزدی صادر می شود و در صورتیکه یکماه بعد از ورود فرد به سریلانکا ازدواج صورت گیرد، به فرد اقامت یکساله سریلانکا اعطا می شود. با تمدید اقامت و پس از سه سال زندگی مشترک و در صورت عدم دریافت کمک مالی از دولت سریلانکا توسط زوجین، اقامت دایم سریلانکا به فرد داده می شود که در نهایت پس از 5 سال تابعیت و پاسپورت سریلانکایی به فرد داده خواهد شد.

ویزایی نامزدی برای گرفتم اقامت سریلانکا

مدارک لازم برای اخذ ویزای نامزدی

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای نامزدی
  2. شناسنامه و پاسپورت
  3. گواهی تمکن مالی با میانگین حداقل ۱۰۰۰۰دلار
  4. گواهی تجرد
  5. حضور شخص یا وکیل رسمی وی جهت امضای فرمها در سفارت سریلانکا

قاعده کلی تبدیل اقامت دایم به تابعیت این است که هنگامی که شما دارای اقامت سریلانکا بوده و به مدت 5 سال در سریلانکا زندگی کرده باشید، می توانید از دولت سریلانکا درخواست کنید تا اقامت دایم شما را تبدیل به تابعیت نماید. ازدواج با یک تبعه کشور سریلانکا تحت شرایط مشخص سبب می شود طول مدت زمان لازم برای اخذ تابعیت کوتاهتر شود که در ادامه مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

در صورت کسب اقامت سریلانکا از طریق ازدواج با یک فرد دارای تابعیت سریلانکایی، به فرزندان زیر 18 سال تحت تکفل شما هم اقامت سریلانکا مشروط به داشتن توانایی مالی برای تامین هزینه های فرزندان اعطا می شود.

ویزایی نامزدی برای گرفتم اقامت سریلانکا

تابعیت سریلانکا از طریق ازدواج

اگر شما دارای اقامت سریلانکا باشید و با یک شهروند سریلانکای ازدواج نمایید، در اینصورت پس از 3 سال می توانید تابعیت سریلانکای را درخواست کنید مشروط بر آنکه با شهروند تبعه سریلانکا زندگی مشترک داشته باشید. بنابراین نشان دادن مدرک ازدواج کافی نیست و باید ثابت کنید که زندگی مشترک داشته اید.

اگر شما با یک فرد سریلانکایی خارج از کشور سریلانکا ازدواج کرده باشید تا زمانیکه در سریلانکا نباشید و اقامت نداشته باشید مشمول شرایط دریافت تابعیت سریلانکایی نخواهید بود.

شرایط گفته شده در بالا جز شرایط لازم بوده اما کافی نیست. بعنوان مثال علاوه بر داشتن حداقل 2 سال زندگی مشترک با یک تبعه سریلانکای، ممکن است افسر مربوطه میزان تطبیق پذیری شما با فرهنگ و جامعه سریلانکای را مد نظر قرار داده و مثلا بررسی نماید در چه حد زبان سریلانکایی را فرا گرفته اید.

ویزایی نامزدی برای گرفتم اقامت سریلانکا

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا