جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کیک باقلوای خوش عطر وطعم.._6584b0fa2e2bb.jpeg
کیک باقلوای خوش عطر وطعم.._6584b0fa2e2bb.jpeg

کیک باقلوای خوش عطر وطعم..

سرفصل های این مقاله

یک کیک بسیار خوش عطر و طعم، برای عصرانه با یک فنجان چای یا قهوه حتما این کیک را امتحان نمایید.

طرز تهیه:

1 – طرز تهیه شربت :

آب وشکر را روی حرارت گذاشته تا به جوش آید و چند جوش بزند حرارت را خاموش و سپس گلاب را اضافه نمایید .

طرزتهیه کیک :

2 – تخم مرغ را به همراه شکر ووانیل با همزن برقی زده تا یکدست شود سپس نیمی از هل را به همراه گلاب به مواد اضافه می کنیم و مخلوط مینماییم .

3 – در این مرحله روغن مایع را اضافه و فقط یک لحظه هم زده وسریع همزن را خاموش میکنیم .

4 – مابقی مواد خشک دستور را با هم الک کرده(ترجیحا 3 مرتبه) وبه همراه مابقی هل به مواد اضافه کرده سپس سینی 35*35 لبه دار را چرب کرده وآرد پاشی مینماییم . اضافی آرد داخل سینی را تکانده تا فقط یک لایه آرد روی روغن پوشش داده شود .

5 – مواد آماده را در قالب ریخته ودر فر با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده قرار داده به مدت 30 دقیقه می پزیم .

طرز تهیه زرینه (اگ واش):

6 – جهت خوش رنگ تر شدن این کیک میتوان 1 عدد زرده تخم مرغ را به همراه نوک قاشق شیر و 1 قاشق مربا خوری پودر قند وزعفران اب زده مخلوط کرد وپس از پخت کیک روی آن را زرینه زده وحدود 5-10 دقیقه در فر گریل ( حرارت بالا )قرار داده وپس از طلایی شدن از فر خارج نمایید .

7 – پس از خارج کردن از فر کیک را به شکل مورد نظر برش داده وپس از اینکه از داغی افتاد طی چند مرحله (3 مرحله ) شربت را به آن اضافه میکنیم .

نکات :

1 – دقت کنید که شربت کیک را پس از اینکه کمی سرد شد در 3 مرحله روی آن بدهید . اگر در حالتی که کیک داغ است و یا به صورت یک دفعه روی آن دهید کیک خمیر شده و غیر قابل استفاده است .

2 – حتما فر را از قبل گرم کنید تا کیک شما درست و به اندازه پف نماید .

3 – دقت نمایید زمانی که اگ واش روی کیک میزنید و حرارت بالا را را روشن مینمایید خیلی سریع رنگ عوض مینماید . پس مراقب باشید که کیک نسوزد .

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: