جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کپسول پونیکا : موارد مصرف و فواید کپسول پونیکا_657a6ffc175dd.jpeg
کپسول پونیکا : موارد مصرف و فواید کپسول پونیکا_657a6ffc175dd.jpeg

کپسول پونیکا : موارد مصرف و فواید کپسول پونیکا

سرفصل های این مقاله

توضیحاتی در مورد کپسول پونیکا

داروی پونیکا محصولی کاملا گیاهی است که فاقد مواد نگهدارنده و رنگ مصنوعی می باشد که متشکل از گیاهانی چون مرزه، رازیانه و… است.

مواد موثره این کپسول فنشون، استراگول، تیمول و پونیکا میباشد این دارو تاثیری فوق العاده در درمان مشکلات زنان دارددر این مطلب از سایت دلگرم در مورد خواص و طریقه و نحوه مصرف “کپسول پونیکا” چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

همراهان گرامی سایت دلگرم، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت دلگرم هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

موارد مصرف کپسول پونیکا

از اثرات استفاده از این دارو میتوان به موارد زیر اشاره نمود: درمان کیست ، عفونت ، تنظیم سیکل قاعدگی و کاهش درد آن: به دلیل وجود مواد موثره این دارو همچون استراگول، فنشون و تیمول، مصرف این دارو موجب تنظیم سیکل قائدگی شده و با تاثیری همچون داروهای ضد التهاب، درد عادت ماهانه را به میزان بسیار زیادی کاهش میدهد تنبلی تخمدان ، نازایی ، رفع پرمویی(Hirsutism) کپسول پونیکا و کیست در بیشتر مواقع با مصرف یک دوره 3 ماهه کیست های رحم و تخمدان به سادگی برطرف می شوند.

ناباروری یا نازایی با کپسول پونیکا

در پزشکی هرگاه زن و شوهری در سن باروری ۱۲ ماه پس از ازدواج علی‌رغم انجام فعالیت جنسی طبیعی و بدون استفاده از روش‌های پیشگیری، بچه‌دار نشوند یکی از زوجین دچار ناباروری است.

ناباروری در انسان می‌تواند منشأ پدری مانند واریکوسل و آزواسپرمی داشته باشد یا منشأ مادری مانند سندرم ترنر، آژنزی تخمدان، سندرم آشرمن. البته باید توجه داشت که ناباروری به معنی عدم تولید گامت نیست بلکه عدم توان تولد نوزاد زنده را گویند .

مثلاً در مردان بیماری کم‌نطفگی می‌تواند علت باشد، یا پس از انجام وازکتومی فرد بالقوه اسپرم تولید می‌کند ولی در عمل نمی‌تواند بچه دار شود. مشابه این حالت در زنان نداشتن مادرزادی رحم و نیز پس از انجام عمل قطع لوله‌های فالوپ است. سیاری از زوج‌های مراجعه‌کننده به مراکز درمانی وقتی خود را نابارور می خوانند از تعریف دقیق ناباروری مطلع نیستند.

پروسه باروری فرایندی است که به احتمالات زیادی متکی است و شما با عدم موفقیت برای باروری در چند ماه اول روابط جنسی نمی‌توانید خود را ناتوان در باروری بدانید. علاوه بر این عوامل مختلفی بر باروری موثر اند که ممکن است شما با رعایت نکردن آن‌ها تصور ناباروری داشته باشید.

احتمال باروری در شرایطی تعریف می‌شود که فرد کاملاً سالم باشد و تعادل هورمونی در بدن او کاملاً نرمال باشد. همچنین مرد بایستی از سلامت کامل برخوردار بوده و مشکلات حرکتی و یا ساختاری در اسپرم مرد وجود نداشته باشد. همچنین بایستی رابطه جنسی در زمان تخمک‌گذاری انجام شده باشد و فاصله زیاد رابطه با زمان تخمک‌گذاری احتمال باروری را به شدت کاهش می‌دهد.

بر پایه پژوهش‌ها در ایران ۲۰ درصد زوج‌ها در طول زندگی خود ناباروری را تجربه می‌کنند. بر اساس این آمار نقش و علل مردانه بیش از ۶۰ درصد موارد را شامل می‌شود که این میزان از آمار جهانی بالاتر است.

علل و دلایل ناباروری چیست؟

علل ناباروری بسیار متفاوت است و از علل عفونی مانند سل دستگاه تناسلی تا علل مادرزادی، داروها، ضربه و مشکلات غددی محتمل است. بعضی از دلایل ناباروری در مردان عبارتند از:

بیماری‌های دوران کودکی مثل جراحی‌هایی که اطراف بیضه انجام می‌شود، بالا بودن بیضه و بیماری واریکوسل (به عنوان شایع‌ترین عامل ناباروری که قابل درمان است).

اختلالات هورمونی به صورت اختلال در هورمون‌های هیپوفیز یا هورمون‌های جنسی، رشد نامناسب بیضه‌ها، اختلالات ژنتیک مثل کوچک بودن بیضه، برخی عفونت‌های مزمن که در عملکرد بیضه اختلال ایجاد می‌کند مثلاً «سل» که لوله‌های انتقال دهنده اسپرم را از بین می‌برد.

برخی داروها، برخی عفونت‌های دستگاه تناسلی مثل سوزاک به شرطی که موجب تنگی مجرا شود و مانع خروج شود و بیماری‌های تب‌دار طولانی مدت که بر نطفه‌سازی تأثیر می‌گذارد .

علت آن است که اسپرم در بیضه در درجه حرارتی پایین‌تر از درجه حرارت بدن فعالیت پیدا کند و این حرارت بالا و طولانی مدت باعث از بین رفتن اسپرم‌ها شود. پرکاری و کم‌کاری تیروئید هر دو از علل ناباروری به‌شمار می‌آیند، تا جایی که بهتر است در صورت مشاهده ناباروری ابتدا مشکلات تیروئید در فرد مورد بررسی قرار بگیرد.

بنابراین براساس توصیه پزشکان بررسی علل اختلالات این غده در ابتدای درمان ناباروری ضروری و با اهمیت است. از جمله علت‌هایی که باعث ناباروری در زنان می‌شود می‌توان به این موارد اشاره کرد.

آندومتریوز، عدم تخمک گذاری، تخمک‌های ضعیف، سندروم تخمدان پلی کیستیک، انسداد لوله‌های رحمی (فالوپ)، حساسیت به اسپرم، مشکلات بارداری غیرقابل توجیه و مشکلات بارداری مرکب که برای هر یک از این عوامل راه‌حل‌هایی وجود دارد. سن، شغل، اعتیاد و نوع آن، سابقه بیماری و سابقه فامیلی، نکاتی هستند که در بررسی ناباروری مردان اهمیت دارند

درمان ناباروری چگونه است؟

درمان به علت زمینه‌ای بستگی دارد مثلاً واریکوسل در مردان قابل جراحی است یا بالابودن پرولاکتین در زنان با داروی بروموکریپتین درمان می‌شود.

در کل مواردی که گامت‌سازی انجام می‌شود قابل درمان هستند و مثلاً حتی در زنانی که به صورت مادرزادی فاقد رحم هستند ولی تخمدان سالمی دارند می‌توان با لقاح آزمایشگاهی (IVF) و کاشت جنین حاصله در رحم زن دیگری، (رحم اجاره‌ای) زوج نابارور را صاحب فرزند نمود.

ولی در صورت عدم وجود گامت نر یا ماده امکان تولد فرزند از یاخته‌های سوماتیک بدن وجود ندارد. در این حالت از روش‌های اهدای اسپرم، تخمک و یا جنین استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که استفاده از PRP می‌تواند موجب بالا رفتن توان رحم برای نگهداری جنین یا به عبارتی توان لانه گزینی شود.

از این رو یکی از راه‌های درمان ناباروری استفاده از PRP است. مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف هم‌زمان ویتامین‌های E و D3 سبب افزایش شانس باروری در زنان می‌شود. این مطالعه که بر روی ۱۰۰ زن مبتلا به ناباروری با علت سندرم تخمدان پلی کیستیک صورت گرفت نشان داد که اصلاح کمبود ویتامین D3، شانس لانه گزینی جنین و همچنین دوقلویی را افزایش می‌دهد

ناباروری در ایران

تحقیقات انجام شده درکشور نشان می‌دهد که در واقع از هر ۶ زوج که تصمیم به بچه دار شدن می‌گیرند یک زوج صاحب فرزند نمی‌شود. آمارها از وجود بیش از سه میلیون زوج نابارور در ایران خبر می‌دهند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش «تحولات جمعیتی ایران، فرصت‌ها و تهدیدها» با بیان مطلب فوق افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۳۰ هزار در کشور تولد صورت گرفت و ۲۵۰ هزار مورد سقط جنین رخ داده است که آمار سقط جنین روند نزولی را طی می‌کند.

پیشگیری از ناباروری ثانویه در دستور کار است تا عواملی که موجب ناباروری می‌شوند رفع شده و افراد نابارور صاحب فرزند شوند.نازایی هنگامی است که یک زن توانایی باردار شدن یا حفظ بار را نداشته باشه و یک سوم زنان جهان مشکل نازایی داراند با درمان نازایی با ما همراه باشید .

در زنان مشکلات مختلف بهداشتی می تواند سبب مشکلاتی مانند : سندرم پلی کیستیک تخمدان ، اندومتریوز ، بیماری اتتهابی لگن ، فیبروئید رحم ، کم خونی ، مشکلات تیروئید شود و لول های فالوپ را تحت تاثیر قرار دهد .

همچنین عوامل دیگر مانند : خوردن بیش از حد ، سیگار ، سن بالا تر از 25 ، چاقی ، استرس بیش از حد ، سابقه چرخه ها نامنظم یا چرخه های همراه درد می تواند سبب ابتلا زن به ناباروری را افزایش دهد .

امروزه تکنیک های لقاح آزمابشگاهی یا رحم جایگزین می تواند به بسیاری از زنان نابارور کمک کند تا صاحب فرزند شوند اما بسیار گران قیمیت هستند . روش های گیاهی و طبیعی برای درمان نازایی می تواند شانس باروری را افزایش دهد ، همچنین ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم نیز کمک می کند .

فواید کپسول پونیکا برای درمان عفونت

عفونتهای زنان از مشکلاتی است که علاوه بر وجود درد و ناراحتی در ابتدای درگیری با این مشکل، میتواند منشا مشکلات حاد بعدی همچون نازایی و حتی سرطانهای دستگاه تولید مثل گردد بنابراین درمان عفونت و پیشگیری از ابتلا به آن بسیار حائز اهمیت است مصرف کپسول پونیکا برای یک یا نهایتا دو دوره میتواند تاثیری اعجاب انگیز در درمان عفونت داشته باشد

کپسول پونیکا و تنبلی تخمدان

گیاهان موجود در این دارو سالیان متمادی است که جهت رفع تنبلی تخمدان استفاده میشوند و اثر آنها از نظر علمی کاملا به اثبات رسیده است

کپسول پونیکا و نازایی

نازایی در زنان علل مختلفی دارد اما در بیشتر مواقع، وجود کیست، عفونت و مشکلات هورمونی موجب این پدیده میشود کپسول پونیکا اثری بسیار مثبت در درمان نازایی زنان دارد و بسیاری از همکاران فروشنده این محصول بارها و بارها در طول دوران حرفه ای خود درمان نازایی زنان را با استفاده از این کپسول تجربه نموده اند

کپسول پونیکا و رفع پرمویی

بسیاری از زنانی که با مشکلات هورمونی و زنانه مواجه هستند دچار پر مویی در برخی نواحی بدن و صورت میشوند که استفاده از این دارو میتواند در کنار درمان بیماری اصلی، به کاهش موهای زائد نیز کمک شایانی نماید مصرف این کپسول به همراه عرق، روغن و یا جوشانده رازیانه کیفیت درمان را تا حد زیادی بالاتر میبرد بنابراین توصیه میشود.

هر دو دارو در کنار هم تهیه و مصرف گردند نکته قابل توصیه در مورد مصرف این دارو اینکه لازم است در زمان شروع عادت ماهانه مصرف آن قطع شده و پس از پایان خونریزی، بلافاصله آغاز گردد.

درمان نازایی با انار

انار می تواند با افزایش جریان خون به رحم و ضخیم کردن پوشش داخلی رحم به درمان نازایی با کمتر شدن احتمال سقط جنین و ترویج رشد سالم جنین کمک کند .

باتوجه به مطالعات 2015 در جمله فارماکوگنوزی منتشر شده ، انار می تواند به عنوان یک مکمل به منظور افزایش طول عمر ، باروری و نرخ رشد استفاده شود ، با این حال باید دوز دقیقی برای مصرف آن در نظر گرفت تا دچار عوارض جانبی نشوید .

مخلوط مقدار مساوی از دانه انار پودر شده و پودر پوست انار سپس در یک شیشه که هوا نرود نگه داری کنید ، نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب گرم دو بار در روز برای چند هفته مصرف کنید همچنین شما می توانید روزانه انار یا آب انار مصرف کنید

درمان نازایی با دارچین

دارچین می تواند با عملکرد مناسب تخمدان به مبارزه با ناباروری موثر باشد و حتی به درمان نازایی کمک کند . تحقیقی که در سال 2007 در یک مجله باروری و نازایی منتشر شده نشان داد که افزودن دارچین می تواند به بهبود دوری از قاعدگی در زنان مبتلا به PCOS کمک کند . همچنین دارچین برای درمان مشکلات مانند : اندومتریوز ، فیبروئید رحم و آمنوره ( فقدان دور های قاعدگی ) کمک کند .

دارچین به پیشگیری از عفونت مخمر نیز کمک می کند . اضافه کردن یک قاشق چای خوری پودر دارچین در یک فنجان آب گرم و سپس نوشیدن آن یک بار در روز برای چند ماه همچنین می توانید دارچین را در رژیم غذایی خود اضافه کنید توجه : روزانه بیش از دو قاشق غذاخوری از این ادویه استفاده نکنید .

درمان نازایی با خرما

خرما شمال چندی مواد مغذی است که می تواد به افزایش توانایی در باروری در درمان نازایی کمک کند . خرما غنی از ویتامین های E ، A و B و همچنین آهن است که برای یک زن حامله بسیار ضروری است . ده عدد خرما بدون هسته را با دو قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده به خوبی مخلوط کنید .

سپس یک فنجان شیر گاو به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد و پس از سرد شدن یک بار در روز به مدت یک هفته از تاریخ آخرین دوره خود مصرف کنید همچنین خوردن شش تا هشت عدد خرما به عنوان یک میان وعده سالم می تواند به شما کمک کند

درمان نازایی با ویتامین D

ویتامین D برای بارداری و برای زایمان یک نوزاد سالم ضروری است ، کمبود ویتامین D سبب ناباروری و سقط جنین می شود . مطالعات 2014 در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی منتشر شده نشان می دهد که ویتامین D یک عامل موثر بر باروری است .

روزانه در هنگام صبح زود برای ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید خوردن غذاهای سرشار از ویتامین D مانند : ماهی آزاد ، پنیر ، زده تخم مرغ و غذا های غنی شده با ویتامین D همچنین می توانید از مکمل های ویتامین D با مشورت پزشک خود مصرف کنید

درمان نازایی با رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی متعادل یکی از عوامل مهم برای بهبود باروری است ، یک رژیم مناسب می تواند به درمان نازایی کمک کند و شانس بارداری را افزایش دهد .

خوردن غذاهای پروتئین دار مانند : لوبیا ، اسفناج ، نخود و عدس خوردن کربوهیدارت هایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند مانند : برنج قهوه ای و نان سبوس دار خوردن غذاهای غنی از آهن برای جلوگیری از مشکلات تخمک گذاری مانند ، لوبیا ، گوشت بدون چربی ع سبزیجات برگ سبز ، چغندر ، آلو ، زرد آلو ، کشمش و خرما مصرف میوه و سبزیجات تازه اجتناب از غذاهای ادویه دار مانند : چای ، قهوه ، آرد سفید ، غلات تصویه شده ، غذاهای سرخ شده و غذاهای دریایی سرشار از جیوه.

همچنین بخوانید:

عفونت هایی که باعث نازایی زنان میشود!

درمان نازایی با ژل رویال+فواید بی نظیر این ژل

آیا جلوگیری طبیعی باعث نازایی میشود؟

آیا گربه و موی گربه باعث نازایی میشود؟

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: