دسته‌بندی نشده

کد استعلام یارانه کالابرگ با کد ملی !

کد استعلام یارانه کالابرگ

در طرح جدید دولت علاوه بر یارانه شما می‌توانید از کالابرگ الکترونیکی نیز استفاده نمایید. اما چطور متوجه شویم که چه زمانی کالا برگ ما شارژ شده است؟

استعلام کالابرگ الکترونیکی

اگر یارانه دریافت می‌کنید و می‌خواهید بدانید که کالا برگ به شما تعلق گرفته است یا خیر باید استعلام کالا برگ با کد ملی را بگیرید. با گرفتن استعلام متوجه خواهید شد که شما مشمول این طرح هستید یا خیر و اگر هستید آیا کالابرگ شما شارژ شده یا نه. توجه داشته باشید اگر با گرفتن استعلام متوجه شدید که شامل این طرح نیستید لازم است که چند وقت یک‌بار استعلام کالابرگ الکترونیک خود را بگیرید. زیرا این طرح به صورت پلکانی اجرا می‌شود. در ادامه دو روش گرفتن کالابرگ الکترونیکی را آموزش داده‌ایم.

برنامه استعلام کالا برگ یارانه

برای اینکه بدانید کالا برگ شارژ شده یا نه باید استعلام کالا برگ الکترونیکی را بگیرید برای این کار باید برنامه شبکه ملی اعتبار که به اختصار «شما» نام گذاری شده است، را نصب نمایید.

شبکه ملی اعتبار “شما”، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی بر اساس سیاست گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کدملی است.

کد استعلام کالا برگ الکترونیکی

اگر به هر دلیلی نمیتوانید برنامه شما را نصب نمایید میتوانید از کد دستوری استفاده کنید و استعلام کالا برگ خود را بگیرید.

با شماره گیری #۲۸*۷۸۸* یا #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانید از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوید.

کدام کالاها را می‌توان با کالابرگ خرید؟

اما ۱۱ قلم کالای اساسی طرح کالابرگ شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر است و طبق آخرین گزارش‌ها ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و ۸۴ هزار فروشگاه خُرد و جمعا ۹۳ هزار پایانه در سطح شهر و روستا به سامانه کالابرگ پیوسته‌ و در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

خانوارها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه شما از وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌های مشمول که به این طرح متصل شده‌اند باخبر شوند. همچنین با شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از کد خرید و کد اعتبار و باقیمانده اعتبار یارانه خود مطلع شوند.

درحال‌حاضر طرح کالابرگ الکترونیک برای سه دهک اول تا سوم کم‌درآمدی به اجرا درمی‌آید که جمعیت ۲۹ میلیون نفری کشور را در برمی‌گیرد. طبق آخرین آمارها یک میلیون خانوار از طرح استقبال کرده‌ند که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا