دسته‌بندی نشده

کدو مسمایی چیست ؟ با خواص درمانی کدو مسمایی آشنا شوید

فوایدی از کدو مسمایی

کدو سبز یک میوه نارس تابستانی حاصل از رشد تخمدان گیاه است که به رنگ های کدو سبز تیره و روشن و زرد و نارنجی در طبیعت یافت می شود. با دلگرم همراه شوید.

معرفی کدو مسمایی و خواص درمانی آن

کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش فراوان است و دارای انواع املاح و مواد معدنی و ویتامین است. این گیاه از بیماری:

  • اسکوربوت
  • کبودی
  • کمبود ویتامین ث
  • سرطان
  • پیری زودرس

جلوگیری می‌کند. خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد، از افزایش قند و چربی خون جلوگیری می‌کند، بهترین مبارز با بیماری هاست، آسم را به علت داشتن ویتامین ث درمان می‌کند.

کدو مسمایی چیست ؟ با خواص درمانی کدو مسمایی آشنا شوید

بینایی را تقویت می‌کند و موجب سلامت چشم می‌شود، موجب تقویت حافظه می‌شود، کالری کمی دارد و بیش از ۹۵ درصد آن را آب تشکیل می دهد به همین علت برای افرادی که رژیم دارند مناسب است.

برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است، خون ساز است، یبوست و سوء هاضمه را برطرف می‌کند، ادرارآور است، تب را پایین می‌آورد و برای یرقان مفید است.

با مضرات کدو سبز آشنا شوید

مصرف بیش از حد این گیاه برای کسانی که طبعی سرد دارند یا در مناطق سرد زندگی می‌کند مناسب نیست؛ زیرا موجب نفخ، سنگینی و درد معده می‌شود.

همچنین کسانی که نفخ روده و دل درد دارند مصرف این گیاه برایشان مناسب نیست؛ زیرا موجب بی حسی روده و معده می‌شود.

چند نکته جهت تهیه و نگهداری کدو سبز

برای خرید کدو سبز آنهایی را انتخاب کنید که پوستشان براق تر و وزنشان سنگین تر از اندازه‌شان می‌باشد همچنین توجه داشته باشید پوست آن نباید خیلی سفت باشد چون پوست سفت نشان دهنده بیش از حد رسیده بودن کدو است. کدوهایی را که اندازه متوسط دارند خریداری کنید.

سوراخ‌های روی کدو نشان دهنده خراب بودن و فاسد بودن آن است. کدو را باید به صورت نشسته در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کرد.

ارزش غذایی کدو مسمایی

کدوها از نظر ارزش غذایی حدواسط بین خیار و هندوانه هستند. در 100 گرم ماده تازه آن حدود 90 تا 93 درصد آب و 7 تا 10 درصد ماده خشک وجود دارد. حدود 6 درصد ماده خشک را قندهای مختلف تشکیل می دهد و بقیه پروتئین، چربی و سایر مواد است.

میزان کالری در این گیاهان بین 80 تا 150 کیلوژول است.
بذر کدو دارای مقادیر زیادی چربی است. در برخی موارد به بیش از 50 درصد نیز می رسد. اسیدهای چرب بیشتر از انواع لینول، پالمتین و استارین هستند. املاح معدنی کدوها بسیار کم است.

چطور آن را بپزیم؟

تقریباً همه می‌گویند کدو مسمایی بی‌مزه است. کدو مسمایی بخارپز یا لایه‌های سرخ شدۀ آن با روغن زیتون، چندان هم بد نیست.

و اگر بدون روغن آماده شود، به خاطر کالری بسیار پایینش، در رژیم های لاغری بسیار مؤثر است. گاهی اوقات از کدو مسمایی گراتین تهیه و گاهی هم با برنج مخلوطش می‌‌کنند.

کدو مسمایی در سوپ بسیار عالی می‌شود. ضمناً با یک سس بشامل یا ادویه هم خیلی خوشمزه خواهد شد. کدو مسمایی را در سالاد هم استفاده می‌کنند.

زمانی که کدو تروتازه است، می‌توان آن را به تکه‌های کوچکی برش زد و به طور خام مصرف کرد. در ضمن پوست‌کندن کدو مسمایی بی‌فایده است، وقتتان را صرف این کار نکنید.

بیشتر بخوانید :

راهنمای تشخیص بادمجان شیرین از بادمجان تلخ

۵ نکته مهم برای گرم کردن کنسرو ماهی

بهترین راه برای نگهداری آبغوره در خانه

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا