جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چیکن وینگز آسان | طرز تهیه وینگز با بال مرغ خوشمزه_65788dbc17c7c.jpeg
چیکن وینگز آسان | طرز تهیه وینگز با بال مرغ خوشمزه_65788dbc17c7c.jpeg

چیکن وینگز آسان | طرز تهیه وینگز با بال مرغ خوشمزه

سرفصل های این مقاله

مواد لازم برای تهیه چیکن وینگز

روغن آفتابگردان ۴ قاشق غذاخوری
بال مرغ ۲۰ عدد
ماست ۵ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پوست لیمو ترش ½ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه ½ لیمو ترش
جعفری تازه ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه از هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن، پولبیبر و اورگانو از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای سس روکش

سس تند ۲ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس ماست
ماست ۱ پیمانه
جعفری تازه ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

چیکن وینگز

طرز تهیه چیکن وینگز

برای تهیه چیکن وینگز خوشمزه در ابتدای کار چربی بال های مرغ را جدا کرده و کنار می گذاریم. در ادامه ماست را به همراه روغن آفتابگردان، نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پولبیبر و اورگانو درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
حالا آب لیمو ترش تازه را به همراه پوست آن و رب گوجه فرنگی به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه جعفری تازه را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

در این مرحله بال های مرغ را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ماساژ می دهیم تا مواد طعم دهنده به خورد بال ها برود. حالا روی کاسه را با درپوش می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم بال های مرغ به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کنند.
پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بال های مرغ مزه دار شده را درون سینی می چینیم و سینی را طبقه میانی فر می گذاریم.
حالا اجازه می دهیم بال های مرغ به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته، سپس روی آنها طلایی و خوشرنگ شوند. در ادامه به سراغ درس کردن سس روکش می رویم، برای این منظور کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.

طرز تهیه چیکن وینگز

در این مرحله کره ذوب شده را به همراه سس تند و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه برای درست کردن سس ماست، ابتدا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
حالا ماست را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه سینی را از فر خارج کرده و بال های مرغ را بلافاصله درون کاسه حاوی سس روکش می ریزیم.
در ادامه بال های مرغ را به خوبی مخلوط می کنیم تا به سس آغشته شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت بال ها را با مقداری پیازچه خرد شده تزیین کرده و به همراه سس ماست سرو می کنیم. نوش جان.

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: