دسته‌بندی نشده

چگونگی استفاده دوباره از روغن سرخ کردنی

چگونگی استفاده دوباره از روغن سرخ کردنی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

چگونگی استفاده دوباره از روغن سرخ کردنی

چگونگی استفاده دوباره از روغن سرخ کردنی

برای بررسی اینكه آیا روغن مانده در ماهیتابه هنوز قابل استفاده است یا نه، یك تكه نان سفید داخل روغن بیندازید، اگر نان، ذرات تیره رنگی را در اطراف خود ایجاد کند مشخص می شود روغن قابل مصرف مجدد نیست، و در غیر اینصورت هنوز قابل استفاده است.

هنگام استفاده ی مجدد از روغن قابل استفاده، برای رفع بوی غذای قبلی در روغن، می توانید 10 تا 12 شاخه جعفری درون روغن سرخ کنید یا آنكه چند تكه سیب زمینی خام را به مدت 15 دقیقه درون روغن ماهیتابه بیندازید تا بو را به خود جذب کند.

روغن سرخ کردنی

اما آنهايي که به دليل صرفه‌جويي مي‌خواهند بيش از يک مرتبه روغن مخصوص سرخ کردن را استفاده کنند، بايد حواسشان به حرارت‌دهي روغن باشد؛ يعني اگر روغن در مرتبه اول، بيش از اندازه و براي مدت زيادي حرارت ديده باشد، استفاده مجدد از آن اصلا توصيه نمي‌شود.

اگر رنگ و بوي روغن در اثر حرارت ديدن،‌ تغيير کرده باشد، بايد آن را دور بريزيد و از مصرف مجدد آن خودداري کنيد اما اگر روغن را فقط براي تفت دادن يک ماده غذايي استفاده کرده باشيد و آن را بيش از اندازه حرارت نداده باشيد يا مدت زمان حرارت‌دهي طولاني نباشد، مي‌توانيد يک يا نهايت، دو مرتبه ديگر از اين روغن به شرطي که تغيير رنگ و بو نداده باشد،‌ استفاده کنيد.

براي استفاده مجدد هم بايد هرگونه باقيمانده غذا و مواد جامد را پيش از مصرف دوباره از روغن خارج کنيد. مي‌توانيد روغني را که يک بار براي سرخ کردن موادغذايي از آن استفاده کرده‌ايد، در صورتي که شرايط لازم را داشته باشد، پس از خنک شدن داخل ظرف مناسبي بريزيد، در ظرف را محکم ببنديد و آن را تا مصرف بعدي در محيطي خشک و خنک نگهداري کنيد.

يادتان باشد كه اين روغن‌ها را مي‌توان حداکثر تا يک هفته بعد از اولين استفاده، دوباره مصرف کرد. يعني امکان کنار گذاشتن آنها براي مصرف يکي دو ماه ديگر، وجود ندارد. در ضمن، از آنجا که امکان اکسيداسيون و فساد روغني که با اکسيژن هوا در تماس است، بسيار بالا مي‌رود، بايد روغن را در اين مدت، داخل ظرف‌هايي با درهاي محکم نگهداري کنيد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا