دسته‌بندی نشده

چگونه یک رابطه شکست خورده را از سر بگیریم ؟

شکست در رابطه عاطفی برای هر دو طرف نابود کننده است و می توان گفت یکی از سخت ترین تجربه های زندگی انسان است، چه رابطه بین زوجین باشد یا رابطه بین پدر و مادر و فرزند، دوستان، همکاران، خواهر و برادر و سایر اعضای خانواده باشد.

بهبود رابطه و از بین بردن شکاف و فاصله کامل بین افراد، به ارزیابی اشتباهات گذشته و پاسخ صادقانه به مشکلات موجود در روابط وابسته است. هرچه با ذهن بازتری به مشکلات موجود در رابطه بیاندیشید، احتمال دارد که این مسئله را راحت تر حل کنید.

از سرگیری یک رابطه شکست خورده سخت و دشوار است. حفظ و دوام رابطه نیاز به تعهد، صبر و اظهار عواطف دارد. اگر تمایل دارید که به رابطه خود با همسرتان ادامه دهید پس تمام سعی و تلاش خود را برای از سرگیری رابطه بکار ببرید.

با دلگرم همراه باشید تا برای ترمیم رابطه از دست رفته نکته های مفید بیاموزید.

ترمیم رابطه عاطفی شکست خورده ، بهبود رابطه شکست خورده ؛ برگرداندن رابطه شکست خورده و ترمیم رابطه شکست خورده

چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم ؟

1- با احساسات منفی خود مقابله کنید

شما و هر شخص درگیر در رابطه، قبل از تلاش برای تجدید و از سرگیری رابطه شکست خورده، باید با احساسات منفی خودتان مقابله کنید. به عنوان مثال، ممکن است احساس کنید که فرزند بالغ تان به اعتماد شما آسیب زده است. در بسیاری از درگیری ها، هر دوی شما ممکن است فکر کنید که حق با شماست. از خودتان بپرسید که آیا بهتر است احساس حق به جانب داشته باشید و یا این که رابطه را از سر بگیرید، مرکز مشاوره سامیت در مقاله خود می گوید، “ احساسات خودتان را از مشکلات ومسائل کلیدی جدا کنید، در نتیجه برای “اصلاح و از سرگیری”رابطه خود و فرزندتان به بیراهه نخواهید رفت.

2- سرزنش نکنید

هنگامی که شما احساس می کنید آمادگی برای رابطه مجدد را دارید، مراقب نحوه صحبت کردنتان باشید. به عنوان مثال، کارولین هاکس، کارشناس نقض حقوق بشر واشنگتن پست می گوید: از عبارات مبهم و ناملایم و انتقادی اجتناب کنید . چنین اظهاراتی خطرناک به نظر می رسد بلکه باید به نحوه واکنش طرف مقابلتان در مورد درخواست تجدید نظرتان توجه داشته باشید. پس قبل از ملاقات طرف مقابل تان جملات کلیدی را با صدای بلند مرور کنید تا مطمعن شوید قصد دارید جملات مناسب به کار ببرید و سعی کنید سناریوهای مختلف را قبل از ملاقات اجرا کنید.

رابطه های شکست خورده ، رابطه عشقی شکست خورده ، بهبود رابطه شکست خورده

3- بدون قضاوت گوش بدهید

مهارت شنیدن را تمرین کنید. به گفته مشاور و درمانگر انگلیسی، تریا دولنز، شما باید به حرف های شریک خود گوش کنید بدون هیچ تفسیر اضافه که ناشی از ناامنی شماست. اگر شما نسبت به کلمه خاص یا رفتار خاص شریک زندگی تان تحریک و عصبانی می شوید، تریا دولنز به شما توصیه می کند که باید علت آن را بدانید. اگر شما واقعا عصبانی هستید، بهترین کاری که می توانید این خشم را کنترل کنید.

اگر فردی موافقت کند که برای اتمام بحث و مجادله با شما ملاقات کند یا تلفنی با شما صحبت کند، مهارت شنیدن را تمرین کنید بدون اینکه احساسات آن فرد را خدشه دار سازید. از قضاوت یا انتقاد هر گونه نظرات و پیشنهاداتی که می شنوید خودداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است آن فرد را از دست بدهید و از فرصت های ارتباط در آینده محروم شوید.

4- برای پاسخ به سوالات سخت آماده شوید

در مقاله ای با عنوان “هفت گام برای درمان رابطه شكست خورده” در مقاله “هافینگتون پست” در ژوئیه 2013 لیندا و چارلی بلوم، مشاوران رابطه می گویند: از نقش خود در از بین رفتن اعتماد و شکست رابطه آگاه باشید. این گام در رویارویی با تعهدات از جمله عدم خیانت مهم است”، سعی کنید که به سوالات سختی که شریکتان می پرسد، بدون اینکه حالت دفاعی داشته باشید یا گریزان باشید پاسخگو باشید، حتی اگر حس کنید که سوالات غیر ضروری یا تکراری هستند. به عنوان یک فرصت به آنها نگاه کنید تا برای از سرگیری رابطه به سازش و تفاهم برسید.

ترمیم شکست عشقی و ترمیم رابطه عاشقانه ترمیم رابطه عاطفی شکست خورده ، بهبود رابطه شکست خورده ؛ برگرداندن رابطه شکست خورده و ترمیم رابطه شکست خورده

5- شجاعت به خرج دهد و به شریک زندگی خود بگویید که چه احساسی دارید.

پاکتریا و رونالد پاتر در مقاله” اصلاح روابط ” خاطر نشان می کنند که بسیاری افراد احساساتشان را به شریک زندگی خودشان نمی گویند زیرا بیش از حد خجالتی، مغرور، ، آزرده و یا نگران هستند. با این حال، آنها استدلال می کنند که این “افکار سرد” معمولا با احساسات منفی یا غیر منطقی ایجاد می شود. آنها پیشنهاد می کنند که “افکار گرم” را جایگزین ” افکار سرد” کنید، مثلا با تعریف و تمجید کردن و ابراز علاقه و با تکرار آن، رابطه شما گشاده تر و صمیمی تر خواهد شد.

6- انتظارات و توقعات خود را با همسرتان درمیان بگذارید.

در یک مقاله در وب سایت اپرا، دکتر برنت آتکینسون یک زن و شوهری را که اغلب بحث ودعوا دارند را توصیف می کند. به گفته دکتر برنت هر شریک زندگی انتظارات و توقعاتی از ازدواج برای خود ساخته است اما آن توقعات را با همسرش درمیان نگذاشته است. زن انتظار دارد که شوهر توجه بیشتری به او داشته باشد، اما از طرفی استقلال زن یکی از دلایلی بوده است که شوهرش عاشق او شده است. اگر زن و شوهر انتظارات و خواسته های خود را در زمان مجردی بیان کنند ، ممکن است در زمان ازدواج رابطه شان کمتر به بحث و دعوا ختم شود.

رابطه های شکست خورده ، رابطه عشقی شکست خورده ، بهبود رابطه شکست خورده

7- خواسته هایتان باید شفاف و روشن باشد و باید علت آن ها را نیز بدانید

مشاور میکائیل فورمیکار در مقاله خود “ده عنصر روابط موثر” در سال 2010 می گوید که صریح و واضح سخن گفتن در مورد خواسته هایتان، بحث و مجادله را کاهش می دهد. شریک زندگی تان قدرت فوق العاده ندارد که بتواند ذهن شما را بخواند تا تمام خواسته های شما را درک کند. شفاف و بی پرده سخن گفتن این امکان را فراهم می سازد تا شما و شریک زندگی تان نیازهای یکدیگر را بدون نیاز به تفسیر برآورده سازید، این امر به شما فرصتی می دهد تا رابطه از دست رفته را مجددا بازسازی کنید.

8- به ارزش های فردی و صفات مثبت خود متمرکز شوید.

در کتاب “نجات رابطه”، دکتر فیلی می گوید که با صداهای موجود در سرتان که به شما می گوید شما شکست می خورید یا اینکه به اندازه کافی خوب نیستید، مقابله کنید. او می گوید، اغلب اوقات، هنگام بحث و دعوای زوجین، آنها روی افکار منفی متمرکز هستند، نسبت به اینکه سایر ارزش های موجود در رابطه را مرور کنند. پس روی ارزش های شخصی خود متمرکز شوید، به یاد آورید که چرا شریک زندگی تان برای اولین بار عاشقتان شد این افکار به شما یک تفکر پایدار می بخشد که به وسیله آن ها می توانید به مشکلات موجود در رابطه تان غلبه کنید.

مشاوره زناشویی

9- از مشاوره حرفه ای کمک بگیرید

دکتر فردریک نئومن، مقاله نویس ” روانشناسی امروز”، می گوید: تصور نکنید که شما تمام صحبت ها را با همسر، دوست یا خویشاوند خود داشته اید و آنها شما را درک خواهند کرد و برای از سر گیری روابطه تان اقدام و پیشدستی خواهند کرد.

گاهی اوقات رابطه کاملا به انتها می رسد و بحثی برای صلح و سازش باقی نمی ماند. به عنوان آخرین راه حل، به دنبال مشاوره مشترک باشید. حتی اگر پاسخ طرف مقابلتان منفی باشد، برای از سرگیری رابطه تان در آینده، بن بست برای خودتان نسازید.

رابطه های شکست خورده ، رابطه عشقی شکست خورده ، بهبود رابطه شکست خورده

شما از کدام یک از شیوه های ترمیم رابطه عاشقانه استفاده کرده اید؟ آیا تاثیر گذار بوده است؟ چه راه هایی را برای بهبود رابطه را ترجیح می دهید؟

تجربه های خود را در زمینه ترمیم با ما و سایر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.


بیشتر بخوانید:

مردها با این ۱۰ اشتباه رابطه شان را خراب میکنند !

ترجمه و گردآوری ، مجله دلگرم

سهیلا مقصودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا