دسته‌بندی نشده

چگونه مرغ سوخاری با طعم رزماری طبخ کنیم

مواد لازم:

ران مرغ 1600 گرم (8 عدد)

آرد گندم 3 پیمانه

باترمیلک 2 پیمانه

روغن مایع 2 پیمانه

پودر پاپریکا 2 قاشق غذاخوری

برگ رزماری 1 قاشق غذاخوری + 4 شاخه

نمک و فلفل به مقدار لازم

چگونه مرغ سوخاری با طعم رزماری طبخ کنیم

چگونه مرغ سوخاری با طعم رزماری طبخ کنیم

طرز تهیه:

1-فر را از قبل روی 230 درجه سانتی‌گراد گرم کنید، طبقه‌های مشبک فر را در یک سوم بالا و پایین فر، قرار دهید. روی سینی لبه‌دار بزرگ فر، یک لایه آلومینیوم فویل بگذارید. یک سینی توری را روی سینی لبه‌دار دوم قرا دهید.

2-در کاسه‌ای بزرگ، مرغ، باترمیلک، 1 قاشق چای‌خوری نمک درشت و½ قاشق چای‌خوری فلفل آسیاب شده را مخلوط کنید و کنار بگذارید (یا تا 2 روز در یخچال نگه دارید).

3-در کاسه بزرگ دیگری، آرد، پاپریکا (در صورت موجود بودن)، رزماری تازه و ساتوری شده، 1 قاشق غذاخوری نمک و 2 قاشق چای‌خوری فلفل را مخلوط کنید. هر بار چند تکه از مرغ‌ها را از مخلوط دوغ بیرون بیاورید (کمی صبر کنید تا مواد اضافی آن چکه کند)، در مخلوط آرد بغلتانید (آن را تکان دهید تا مواد اضافی ریخته شود) و به سینی‌ای که از قبل روی آن را با فویل پوشانده‌اید، منتقل کنید.

4-در یک تابه بزرگ چدنی روغن مایع گیاهی و ساقه‌های رزماری را روی شعله به نسبت بالا گرم کنید. بعد از این که رزماری شروع کرد به جلز و ولز کردن، آن را از تابه جدا کنید و دور بریزید. تکه‌های مرغ را در دسته‌های 3 تایی سرخ کنید تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شوند (برای هر طرف حدود 4 تا 5 دقیقه کافی است). آن را به سینی آماده منتقل کنید (اگر مرغ‌ها خیلی زود قهوه‌ای می‌شوند شعله را کم کنید).

5-فویل را جدا کنید؛ یک سینی توری روی سینی فر قرا دهید. نیمی از تکه‌های مرغ را به این سینی توری خالی منتقل کنید. مرغ‌ها را روی هر دو سینی توری داخل فر بپزید، تا زمانی که دماسنج فوری که در ضخیم‌ترین بخش ران فرو کرده‌اید دمای 165 درجه سانتی‌گراد را نشان دهد که 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد. قبل از سرو کردن 5 دقیقه بگذارید خنک شود.

هنگام تهیه مرغ سوخاری، همین که ساقه‌های رزماری شروع به جلز و ولز کردند، آن‌ها را بیرون بیاورید. دقت کنید که با قرار دادن مرغ‌ها در فر از سرخ کردن زیادی آن‌ها جلوگیری می‌کنید و طعم بسیار بهتری به مرغ می‌بخشید. این غذا در 1 ساعت آماده می‌شود و برای سرو به تعداد 8 نفر مناسب است.

اگر باترمیلک در دسترس‌تان نیست، از دوغ غلیظ و شیرین استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا