دسته‌بندی نشده

چگونه خز طبیعی و مصنوعی را بشوریم که خراب نشود ؟

روش‌های شستن خز طبیعی و مصنوعی

چگونگی شستشو خز : به گزارش دلگرم : شستن خز از سری نکات مهم در نگهداری از لباس‌های زمستانی و تزیین شده با انواع خز طبیعی و مصنوعی است. علاوه بر این شستن خز طبیعی و مصنوعی در هنگام تمیز کردن و رفع آلودگی از سطح انواع قالیچه با این جنس بسیار اهمیت دارد.روش شستن خز با اجرای یک سری نکات خاص و مراحل مشخص همراه بوده که عدم توجه به آن ممکن است با آسیب به سطح خز همراه باشد. آشنایی با روش شستن خز طبیعی و مصنوعی در انواع لباس‌ها، کلاه‌ها و قالیچه و پادری از جنس خز کاربرد زیادی دارد.روش شستن خز کلاه پوست و جلوگیری از ریختن خز انواع پالتو در هنگام شستن خز طبیعی و مصنوعی به کار رفته در آنها را می‌توان در دسته پر کاربرد ترین موارد آموزش روش شستن خز در منزل دانست. در این مقاله آموزشی در مجله دلگرم روش‌ شستن خز در حالت طبیعی و مصنوعی مورد بررسی قرار گرفته است.

تاثیر شستن خز در نگهداری صحیح از آن

شستن خز وابسته به نوع کاربردی آن در انواع لباس، کلاه، کفش و قالیچه‌های تزیینی در روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. روش شستن خز طبیعی با شستن خز مصنوعی به دلیل جنس و نوع الیاف به کار رفته در آن متفاوت بوده و متناسب با این موارد باید بهترین شیوه شستن خز را انتخاب کنید.نگهداری طولانی مدت انواع خز به کار رفته در وسایل و لباس‌های مختلف با شستشو و تمیز کردن صحیح آن همراه است. شستن خز طبیعی و شستن خز مصنوعی به کار رفته در انواع لباس به دلیل گرانقیمت بودن این سبک لباس از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.مراحل شستن خز با دست و لباسشویی در گام‌های مختلفی ارائه شده که هر کدام مختص شرایط و وسایل مختلفی می‌باشد.

آشنایی با روش شستن خز طبیعی

برای شستن خز طبیعی به کار رفته در قالیچه و دیگر وسایل توجه به مواد شوینده، درجه حرارت آّب و نحوه خشک کردن پس از شستن خز بسیار مهم می‌باشد. شستن خز طبیعی به کار رفته با ماشین لباسشویی یک روش اشتباه بوده و بافت اصلی این نوع قالیچه آسیب وارد می‌کند.

شستن خز و جلوگیری از ریزش خز لباس

مرحله اول شستن خز طبیعی

اولین گام برای شستن خز طبیعی آماده کردن شوینده و شرایط تمیز کردن و شستن خز است. در این روش پیشنهادی از یک تشت آب سرد مناسب با ابعاد خز طبیعی به همراه 3 قاشق غذاخوری از مایع شستشوی حاوی روغن زیتون یا نارگیل استفاده می‌شود.در این حالت از شستن خز طبیعی آن را بطور کامل در ظرف فرو برده تا در تماس با مایع لکه بر به کار رفته قرار گیرد.به کمک دستانتان و به آرامی سطح لکه‌ها را لمس کرده و به شستن خز طبیعی و از بین رفتن آلودگی سطح آن کمک کنید.

مرحله دوم شستن خز طبیعی

قالیچه از جنس خز طبیعی را به یک باره از ظرف خارج کرده و بطور کامل بچلانید و تا رطوبت آن کاملا گرفته شود.بدون استفاده از وسایل خشک کننده و با قرار دادن خز طبیعی بر سطح یک حوله نسبت به خشک کردن آن اقدام کنید.پس از خشک شدن کامل خز طبیعی به آرامی سطح آن را شانه زده تا به حالت اولیه خود برگردد. از این روش شستن خز بیشتر برای قالیچه‌های تهیه شده از خز طبیعی استفاده می‌شود.

نحوه تمیز کردن و شستن خز مصنوعی

برای شستن و تمیز کردن خز مصنوعی از دو روش دستی و ماشین لباسشویی استفاده می‌شود که هر کدام مراحل خاص خود را دارد. بهترین روش شستن خز مصنوعی اوصولا بر روی برچسب نصب شده به لباس، کلاه و مواردی از این قبیل معرفی شده است. به روش‌های مراقبت از خز مصنوعی و نحوه شستن خز مصنوعی اوصولا در این اطلاعات اشاره شده است. در این قسمت بطور گام به گام به آموزش شستن خز مصنوعی در منزل اشاره خواهیم داشت.

شستن خز مصنوعی با لباسشویی

برای شستن خز مصنوعی در لباسشویی حتما بطور تنها و بدون هیچ لباس دیگری برای شستن آن اقدام شود. در تنظیمات لباسشویی دور کند را انتخاب کرده و از مخزن را از آب سرد پر کنید. مایع لباسشویی و نرم کننده بهترین شوینده‌ها برای شستن خز مصنوعی با لباسشویی می‌باشند.پس از تکمیل فرآیند شستن خز مصنوعی آن را از ماشین لباسشویی خارج کردن و برای گرفتن آب اضافی آن را تکانده و یا در یک حوله قرار دهید.

شستن خز مصنوعی با دست

این روش مشابه شستن خز طبیعی بوده و در این حالت نیز در صورت در دسترس داشتن مایع شستشویی دستی مناسب خز مصنوعی را از لباس جدا کرده و برای جلوگیری از آسیب وارده بر بافت اصلی خز تنها قسمت لکه دار و آلوده را در تشت حاوی مواد شوینده قرار دهید.نکات مهم در هنگام شستن خز مصنوعی با دست جلوگیری از چنگ زدن زیاد و تماس سخت خز لباس با دست است. پس از اتمام شستن خز مصنوعی آن را با آب سرد شستشوی نهایی دهید. پس آب کشی پارچه را به آرامی بتکانید و سپس در یک حوله برای خارج شدن آب اضافی قرار دهید.

روش صحیح خشک کردن خز

برای خشک کردن خز مصنوعی از روش‌هایی مثل استفاده از سشوار جلوگیری کنید. خز مصنوعی را در معرض هوای آزاد یا پنکه قرار دهید. حتما قبل از انجام این کار حتما بطور کامل آب درون خز مصنوعی را بگیرید.

حتماً بخوانید:

نکات کابردی و صحیح برای شستن خز

پس از معرفی روش شستن خز طبیعی و خز مصنوعی به تفکیک به چند نکته کلی در هنگام شستن خز و نگهداری آن به شرح ذیل اشاره خواهیم داشت.پس از شستن خز طبیعی و مصنوعی حتما از روش‌هایی مثل کشیدن برس یا آویزان کردن آن در یک مکان مناسب برای برگشتن لباس به حالت ابتدایی استفاده کنید.از استفاده از مواد شوینده قوی یا قرار دادن لباس خز دار در کنار دیگر لباس‌ها در لباسشویی خودداری کنید.در صورت ترس از خراب شدن خز لباس پس از شستن لکه‌ها و آلودگی سطح آن را با اسپری الکل و آب پاک کنید. در این روش با یک پارچه تمیز سفید اسپری را در سطح خز پخش کنید.برای از بین برد بوی بد خز از یک پیمانه قهوه قرار داده شده در کاور لباس خز استفاده کنید.در نهایت بهترین روش برای شستن خز تحویل لباس به خشکشویی های مخصوص و اطمینان از شستن صحیح آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا