دسته‌بندی نشده

چگونه خال را از بین ببریم؟ آموزش روش درمان خانگی خال

چطوری میتوان خال را از بین ببریم؟

خال برداشتن برای افرادی که خال های بزرگ دارند خیلی مهم است. اغلب خال ها بی ضرر هستند و جایی برای نگرانی ندارند. شما به از بین بردن خال ها نیازی ندارید مگر این که شما را اذیت کند. اما اگر شما آنها را دوستشان نداشته باشید ، بر روی ظاهرتان تاثیر گذاشته باشد یا از مالش با لباستان اذیت می شوید، یک گزینه حذف خال است. خال هایی که تغییر می کنند مطلقا باید حذف شوند. هرگونه تغییر در رنگ ، اندازه یا شکل خال ممکن است نشانه هشدار سرطان پوست باشد. باید به یک متخصص برای چک آپ مراجعه نمایید.

به دلیل راحتی و هزینه، ممکن است وسوسه شوید که خال را در خانه از بین ببرید. قبل از اینکه سعی کنید خالتان را با قیچی بردارید و یا بر روی آن کرم زدودن خال خریداری شده بمالید، این مطلب را برای فهمیدن خطرات بقرنج بخوانید.

روش های درمان خانگی خال چیست؟

درمان خانگی خال

آیا روش های موثری برای زدودن خال در خانه وجود دارد؟
تعدادی از وبسایت ها مطالبی تحت عنوان “خودتان انجام دهید ” را برای حذف خال ارائه می دهند. این روش ها اثبات نشده اند، و بعضا ممکن است خطرناک باشند. قبل از هرگونه اقدام خانگی برای حذف خال، باید در مورد تصمیمات خود با پزشکتان صحبت نمایید.

برخی از این روش ها اثبات نشده عبارتند از:

• خال را با سرکه سیب بسوزانید.
• سیر را به خال بچسبانید تا آن را از درون متلاشی کند.
• از ید استفاده کنند تا سلول های خال را از درون بکشد.
• خرد کردن خال با قیچی و تیغ
سایر درمان های خانگی که مدعی از بین بردن خال است که شامل موارد زیر می شوند:
• مخلوطی از جوش شیرین و روغن کرچک
• پوست موز
• روغن زیتون
• روغن درخت چای
• آب اکسیژنه
• آلوئه ورا
• روغن کتان

چگونه خال را از بین ببریم
از بین بردن خال

داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین نیز کرم های خال زدا می فروشند. برای استفاده از این کرم ها، ابتدا قسمت بالای خال را از بین می برید و سپس کرم را به خال می زنید. محصولات مدعی این هستند که یک روز پس از ایتفاده از کرم، زخم دلمه می بندد. هنگامی که پوست زخم می افتد، خال با آن از بین می رود.

پیشنهادات امن تر

یک راه امن تر برای خنثی کردن خال ها درصورتی که شما از آن خجالت می کشید این است که آن را با آرایش بپوشانید. اگر از خال شما مو رشد کرده است، کندن یا کوتاه کردن موها بی خطر است.

چرا حذف خانگی خال مضر است؟

روش های خانگی بسیار آسان و راحت است. شما ممکن است وسوسه شوید که یکی از این روش ها را امتحان کنید تا از مراجعه به مطب پزشکان بی نیاز شود. با این حالت هیچ شواهدی وجود ندارد که درمان خانگی موثر باشد و برخی از آنها می توانند خطرناک باشد.

چندین مطالعه در مورد مضرات کرم های رفع خال موجود در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین گزارش کرده اند. این کرم ها می توانند زخم های بزرگی را در ناحیه خال ایجاد کنند.

از بین بردن خال با بریدن آنها با یک شی تیز همچون قیچی یا تیغ ، خطراتی را به دنبال دارد. بریدن هر ضایعه رشد کرده ، خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد به خصوص اگر ابزار مورد استفاده به درستی ضدعفونی نشده باشند. همچنین ممکن است جای زخم همیشگی ایجاد کنی که همچون همان خال باشد.

خطر دیگر از بین بردن خودسرانه خال، این است که سرطانی بودن یا نبودن یک خال را نمی توانید تشخیص دهید. یک خال ممکن است ملانوم (تومور سیاه رنگ در قشر عمیق پوست ) باشد. اگر شما یک آزمایش تخصصی پوست نداشته باشید ، ممکن است خال سرطانی باشد، می تواند به تمام بدنتان گسترش یابد و زندگی تان را تهدید کند.

چگونه خال را از بین ببریم
از بین بردن خال – قبل و بعد

به دکتر مراجعه کنید

وقتی به دکتر مراجعه کنیم اگر می خواهید یک خال مزاحم را از بین ببرید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید. و اگر تغیراتی در خال ببیند باید به دکتر مراجعه کنید چون می تواند نشانه ای از سرطان باشد. دکتر می تواند یک قطعه کوچک از خال را برای آزمایش در زیر میکروسکوب بردارد و ببیند که آیا سرطانی است یا خیر.

متخصصین پوست از دو روش مطمئن و موثر برای برداشتن خال استفاده می کنند.

با برداشتن از طریق جراحی، پزشک ناحیه اطراف خال را بی حس می کند و سپس سپس کل خال را از بین می برد. سپس دکتر زخم را با بخیه می بندد.

با استفاده از عمل تراشیدن، دکتر اطراف خال را بی حس می کند و از یک تیغ برای تراشیدن خال استفاده می کنند. با این روش به بخیه کردن نیز نیاز نیست.

در هر دو روش، دکتر خال را برای سرطان آزمایش می کند.

چگونه خال را از بین ببریم
از بین بردن خال – قبل و بعد

با خال ها چه کار کنیم؟

خط پایانی

اگر شما خالی دارید که تغییر نمی کند و شما را اذیت نمی کنند، بهترین کار این است که با آن کاری نداشته باشید. اما اگر تاثیر آن بر ظاهرتان را دوست ندارید یا تماس آن با لباستان اذیتتان می کندبه یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا آن را با امنیت برطرف کند.

اگر خال تغییر رنگ ، اندازه یا شکل دارد ، یا اگر روی آن زخم شده، حتما به پزشک مراجعه نمایید. این می تواند نشانه های ملانوم به عنوان یک نوع سرطان پوست خطرناک باشد. درمان و برطرف کردن این خال می تواند زندگی تان را نجات دهد.


درمان خال با دستگاه co2


امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشیدو حالا یاد گرفته بدانید که چگونه خال را از بین ببریم. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا