دسته‌بندی نشده

چگونه آثار سوختگی را از روی کابینت پاک کنیم؟

چطور از لکه سوختگی روی کابینت خلاص شویم؟

سوختگی کابینت های آشپزخانه بیشتر برای صفحه کابینت یا در آشپزخانه هایی که فاصله ایمن بین اجاق گاز و کابینت دیواری کنار گاز وجود ندارد رخ می دهد. بخصوص هنگامی که شعله زیر یک ماهیتابه بزرگ خیلی زیاد باشد.

بهترین راه رعایت ایمنی برای پیشگیری از سوختگی و حتی آتش سوزی در آشپزخانه می باشد اما اگر این اتفاق افتاد چطور می توانیم لکه سوختگی روی کابینت را از بین ببریم؟

ترمیم سوختگی

مراحل رفع لکه سوختگی روی کابینت

مرحله اول

در اولین قدم ابتدا لکه را بتراشید تا قسمت سوخته شده جدا شود می توانید این کار را با چاقوی تیز یا کاتر انجام دهید.

مرحله دوم

سپس محل سوختگی را سمباده بزنید تا سطح آن یکنواخت شود. برای سمباده زدن می توانید از پشم آهن یا کاغذ سمباده (با کد نرمی حداکثر) 220 استفاده کنید. در صورتی که بعد از سمباده زدن اثرات سوختگی ناپدید شد یا اینکه به شکل قابل توجهی کم شد، می توانید برای محو کردن کامل اثر سوختگی امیدوار باشید در غیر این صورت سوختگی آنقدر عمیق است که با روش های خانگی نمی توان برای آن کاری انجام داد و احتمالا باید کابینت یا روکش آن را جایگزین کنید.

مرحله سوم

محل سمباده خورده را به خوبی تمیز کنید برای اینکار پارچه ای را به حلال های معدنی مثل وایت اسپریت آغشته کنید و ناحیه را تمیز کنید.

ترمیم سوختگی صفحه کابینت

مرحله چهارم

ناحیه ی آسیب دیده را با پوشش های مناسب که برای پرداخت چوب استفاده می شود با یک قلم موی نقاشی پر کنید. این پوشش می تواند شلاک، لاک الکل، وارنیش، رنگ های غیرپوششی یا حتی رزین اپوکسی باشد.
در صورتی که در صورتی که رنگ ناحیه آسیب دیده از سایر نقاط روشن تر باشد از رنگ های غیرپوششی روی ناحیه استفاده کنید و رزین برای صفحه کابینت های لمینت قابل بکارگیری می باشد. بعد از اینکه کمی از ماده مدنظر را روی ناحیه زدید اجازه دهید تا خشک شود. سپس از یک جلادهنده ی بر پایه آب روی آن استفاده کنید.

ترمیم سوختگی روی کابینت

مرحله پنجم

هنگامی که پوشش دوم هم خشک شد به آرامی با یک سیم ظرفشویی یا پشم آهن روی سطح بکشید تا به یک سطح صاف و یکدست برسید.

مرحله ششم

تمام سطح کابینت را با واکس چوب، صیقل بدهید تا ناحیه بازسازی شده کمتر جلب توجه کند.

حتماً بخوانید:

نکات قابل توجه هنگام بازسازی ناحیه سوختگی روی کابینت

هنگام استفاده از کاتر مراقب دستان خود باشید.

برخی از سوختگی های سبک تنها با کشیدن سیم ظرفشویی مرغوب یا پشم آهن از جنس استیل پاک می شوند.

در ابتدای کار با علامت گذاری ناحیه سوخته، تعمیرات خود را محدود به آن قسمت کرده و از آسیب رسیدن به ناحیه اطراف سوختگی اجتناب کنید.

ترمیم سوختگی صفحه کابینت

در صورتی که با مراحل انجام شده، لکه ی سوختگی همچنان مشهود بود می توانید کل سطح کابینت را با یک رنگ به صورت یکدست بپوشانید.

در صورت جدا شدن روکش لمینت روی صفحه کابینت بر اثر گرما می توانید آنرا مجددا با چسب تماسی بچسبانید یا اینکه روکش را تعویض کنید.

و در اخر اینکه از قرار دادن ظروف داغ به طور مستقیم روی صفحه کابینت خودداری کنید. و از زیرقابلمه ای یا مجموعه میله های محافظ روی صفحه کابینت استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا