دسته‌بندی نشده

چرا پارکت چوبی باد می کند؟

دلایل باد کردن پارکت چوبی

کفپوش چوبی یکی از انواع کفپوش هایی می باشند که آنها را از چوب درختان مختلف تهیه می کنند و به عنوان پوشش کف استفاده می کنند. به طور کلی استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی ساختمان ها جلوه زیبایی به ساختمان می دهد و می تواند حس تازگی و طراوت را در افراد القا نماید. کفپوش های چوبی را در انواع مختلفی مانند لمینت و پارکت چوبی تولید می کنند که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. اما گاهی اوقات ممکن است پس از نصب پارکت، سطح آن دارای برآمدگی هایی شود و به اصطلاح باد کند. در این مطلب از دلگرم به دلایل باد کردن پارکت چوبی پرداخته شده است.

پارکت چوبی چیست و چگونه تولید می شود؟

پارکت چوبی یکی از انواع کفپوش های چوبی می باشد که برای ساخت آن باید تنه درختان مختلف را برش داده و به کارخانه ها ارسال کنند. درختان مختلفی مانند راش، افرا، گردو، بلوط و … می توانند برای ساخت پارکت ها مورد استفاده قرار دهند. پس از انجام عملیات مختلف بر روی چوب ها آنها را به پارکت تبدیل کرده و توسط چسب های مخصوصی آن را به کف ساختمان می چسبانند.

دلایل باد کردن پارکت چوبی

گاهی اوقات ممکن است پس از این که پارکت چوبی نصب شد، بر روی آن برآمدگی هایی را مشاهده کرد. این برآمدگی ها می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. ممکن است این دلایل به علت عدم دقت کافی در هنگام نصب صورت گرفته باشد و یا با ریختن آب بر روی پارکت بعد از نصب بر روی آن به وجود آمده باشد.

باد کردن پارکت

1. وجود رطوبت یکی از دلایل باد کردن پارکت

دلایل باد کردن پارکت چوبی می تواند به علت خشک نبودن سطح زیر پارکت باشد. در هنگام نصب پارکت، نصاب باید توجه کافی داشته باشد که کف ساختمان و محلی که قرار است پارکت بر روی آن نصب گردد کاملا خشک و عاری از هر گونه رطوبتی باشد.

2. وجود لوله های گرمایشی در زیر پارکت

امروزه از سیستم گرمایش از کف در ساختمان ها برای گرم کردن ساختمان ها استفاده بسیاری می شود. این سیستم ها می توانند با وجود پارکت ها لمینت نیز در ساختمان اجرا شوند. اما گاهی ممکن است لوله های نصب شده در زیر پارکت ها دچار نشتی شوند و رطوبت به سطح پارکت نفوذ کرده و باعث باد کردن آن شود.

حتماً بخوانید:

علاوه بر موارد گفته شده عواملی مانند پایین بودن سطح کیفیت پارکت و یا نازک بودن بیش از حد آن می تواند باعث باد کردن پارکت شده و سطح آن را خراب نماید. همچنین در هنگام به کار بردن پارکت در ساختمان باید توجه داشت که از پکیج ها به نحو درستی استفاده کرد و دما به صورت تدریجی بالا برد تا پارکت دچار شوک حرارتی نگردد و باد نکند.

3. نظافت پارکت چوبی

با وجود مواردی که گفته شد باید در نظر داشت تا پارکت را به طور صحیح نظافت کرد تا رطوبت به آن نفوذ نکرده و باعث خرابی پارکت نگردد. بهتر است هیچ گاه آب را به طور مستقیم بر روی پارکت نریزید و پارچه ای را به مقداری آب آغشته کرده و سطح پارکت را توسط آن تمیز نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا