دسته‌بندی نشده

چرا نوزادم بعد از شیر خوردن آروغ نمی زند؟

دلیل آروغ نزدن نوزاد و روش های آروغ گیری نوزادان

آروغ نزدن نوزاد یکی از ساده ترین چیز هایی می باشد که والدین در چند روز اول زندگی نوزاد بیش تر با آن درگیر می شوند. در ادامه اطلاعاتی در مورد این موضوع به شما خواهیم داد.
بسیاری از والدین از پزشکان سوال می پرسند که چرا کودکان آن ها آروغ نمی زند و دلیل اصلی آروغ نزدن نوزاد چیست؟ شاید جالب باشد تا بدانید که آروغ همان گاز درون معده نوزاد می باشد که اگر از این طریق خارج نشود از طریق دیگر خارج خواهد شد. بنابراین اگر نوزاد شما آروغ نمی زند بهتر است نگران این موضوع نباشید.

علت های آروغ نزدن نوزاد

آروغ نزدن نوزاد به چند دلیل ساده بستگی دارد که بهتر است آن ها را بشناسید. اولین و مهم ترین دلیلی که این کار دارد این است که نوزاد شما بعد از شیر خوردن بلافاصله می خوابد و شما زمان کافی برای گرفتن آروغ نوزاد را ندارید. دلیل دوم به والدین نابلد بر می گردد و والدینی که نمی توانند آروغ نوزاد خود را به خوبی بگیرند همیشه از آروغ نزدن نوزاد خود شکایت می کنند و آخرین دلیلی که برای این کار مطرح می شود رفلاکس معده نوزاد می باشد که کار خود را به خوبی انجام می دهد و گاز های اضافی را از روش های دیگری رفع خواهد کرد.

 آروغ نزدن نوزاد

چند نوع آروغ زدن در نوزادان

برخی از نوزادان نسبت به سایرین گاز بیش تری تولید می کنند و در مواقعی نیاز دارند تا برای این که بدنشان را از فشار رهایی بخشند حتما آروغ بزنند. در واقع نوزادان نسبت به بزرگسالان نیاز به آروغ زدن بیش تری دارند زیرا علاوه بر تولید گاز هوای زیادی را نیز می بلعند و باید این هوا را از این طریق خارج کنند.
بهتر است بعد از این که به نوزادان خود شیر می دهید بهتر است حتما راهی برای آروغ زدن او پیدا کنید در غیر این صورت نوزاد شما دچار نفخ شدیدی می شود که برای درمان آن نیاز است تا تکنیک های دیگری را به کار بگیرید. باز هم تاکید می کنیم که همه نوزادها شبیه هم نیستند و همه آن ها نیاز به آروغ زدن ندارند.

  • آروغ زدن نوزاد در خواب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نوزادان در خواب نیز آروغ می زنند و این امر کاملا طبیعی می باشد. بهتر است قبل از این که نوزاد به خواب برود حتما آروغ او را بگیرید در غیر این صورت باید در زمانی که نوزادتان از شیر خوردن دست کشید و به خواب رفت راهی برای آروغ زدن او بیابید.

  • آروغ زدن بین شیردهی

جالب است بدانید که بسیاری از نوزادان از شیر خوردن لذت می برند و ممکن است در بسیاری از موارد بیش از حد این کار را انجام دهند بنابراین بهتر است در نیمه های شیر دهی آروغ نوزاد را بگیرید و برای آخر کار نگذارید. در واقع شما با این کار به نوزاد خود کمک می کنید تا درد های شکمی کم تری داشته باشد و با سرعت کم تری غذای خود را میل کند.

آروغ گیری نوزادان

آروغ گیری نوزادان به سه روش متفاوت

اگر نوزاد شما هم جزء نوزادانی می باشد که آروغ آن ها بسیار سخت است می توانید از روش هایی که در ادامه بررسی می کنیم استفاده کنید تا بتوانید این کار را به سادگی انجام دهید.

حتماً بخوانید:

آروغ گیری روی شانه

این نوع آروغ گیری بسیار ساده می باشد ولی برای نوزادانی که هنوز نمی توانند گردن خود را حفظ کنند بسیار خطرناک می باشد و باید حواستان به سر و گردن نوزاد باشد. در این روش شما باید نوزاد خود را برداشته و او را طوری بغل بگیرید که چانه اش بر روی شانه شما باشد و به آرامی به پشت او چندین ضربه بزنید. بعد از این که نوزاد شما آروغ زد می توانید او را بر روی تشک گذاشته و اجازه دهید بخوابد.

گرفتن آروغ نوزاد به صورت نشسته

این روش برای نوزادانی مناسب می باشد که دو ماه بیش تر دارند. در این روش شما باید نوزاد را روی یک زانو نشانده و پشت او را به آرامی مالش دهید. یادتان باشد که این روش نیز بسیار خطر ناک می باشد و بهتر است نوزاد شما زیاد در این وضعیت نماند.

گرفتن آروغ با ساده ترین تکنیک

در این روش کافی است شما نوزاد را روی شکم قرار داده و روی یک پای خود بگذارید. یادتان باشد که این روش بسیار مفید می باشد و می تواند به شما کمک کند تا سریع تر این کار را انجام داده و بتوانید به کار های دیگر خود برسید. در این روش حتما باید سر نوزاد بالا تر باشد تا شیر را بالا نیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا