دسته‌بندی نشده

چرا لباسها بعد از شسته شدن در ماشین لباسشویی کرک و پرز می گیرند؟

علت پرزگرفتن لباس در ماشین لباسشویی

پرز گرفتن لباس در ماشین لباسشویی یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای لباس ها بیافتد.علت پرزگرفتن لباس در ماشین لباسشویی می تواند علت های مختلفی داشته باشد. چرا که ظاهر زیبای لباس با این پرزهای ریز و کوچک بسیار ناخوشایند می شود.
پرزهای موجود در لباس ها می تواند مانند انسان ژولیده ای باشدکه موهای خود را مرتب نکرده .تعمیر ماشین لباسشویی استفاده درست از آن می تواند کمک زیادی به این شرایط و این پرزها کند واین نگرانی شما بابت پرز لباس کاهش دهد .

پرز لباس زمانی اتفاق می افتد که تارهای لباس شل شده ،در هم گره می خوردند،و در انتها مانند گلوله ای به چشم می رسند.و این به دلیل سایش لباس در حین شستشو و پوشیدن است .با این حال نگران نباشید راه حل هایی وجود دارد که از پرز دادن لباس جلوگیری می کند.

 پرز گرفتن لباس‌ ها در لباسشویی

لباسها را پیش از شستن دسته بندی کنید،چرا که برخی از لباسها پرز میدهند مانند: لباسهای نخی، مخمل، حوله، پادری، قالیچه، این دسته از را باید جداگانه بشوئید تا دیگر لباسها از پرزگرفتن در امان باشند.بهتر است که همیشه به یاد داشته باشید که لباسها را فارغ از اینکه هر جنسی دارند آن ها را پشت و رو در ماشین لباسشویی بیاندازید،چرا که این علاوه بر افزایش عمر لباس از پرز گرفتن لباس هم جلوگیری می کند .

در هر صورت شستن لباسهایی که پرز می دهند با ماشین لباسشویی باعث می شود که مقداری از این پرزها در ماشین لباسشویی باقی بمانند،که احتمال دارد با شستن لباسهای دیگر در دفعات بعدی مقداری از این پرزها به لباس ها بچسبد.و اگردر صورت مشاهده مکرر پرز گرفتن لباس ها در ماشین لباسشویی هستید می توانید فیلتر پمپ آب و فیلتر پرز گیر را بررسی کنید .و گاهی گرفتگی این دو فیلتر باعث این می شود که پرزها به درستی از محفظه تخلیه نشود و روی لباس باقی بماند .

علت پرز گرفتن لباس‌

نحوه از بین بردن پرز لباس

استفاده از مواد چسبند: استفاده از چسب نواری پهن می توانید برای از بین بردن پرز لباس در ماشین لباسشویی استفاده کنید.به این صورت که نوار چسب را در جهت پارچه (لباس) قرار داده و کمی روی آن فشار بیاورید و سپس از روی لباس بردارید .تا پرزها همراه آن جدا شود .
استفاده از پد یا اسفنج مرطوب: با استفاده از رطوبت نیز می توانید از بین بردن پرز مانند مو و پرزفرش اقدام کنید.به این روش که سمت زبر اسفنج مرطوب را در جهت بافت لباس به آرامی بکشید تا وقتی که پرزها گرفته شوند .اگر از کوله پشتی استفاده می کنید این خود باعث بوجود آمدن پرز لباس می شود،زیرا در اثر سایش کوله پشتی با الیاف لباس پارچه دچار پرزدهی می شود .برای جلوگیری از این کار بهتر است از کیف های دستی یا چرخ دار استفاده کنید .

حتماً بخوانید:

راهکارایی برای جلوگیری از بروز پرز و کرک لباس در هنگام شستشو با ماشین لباسشویی

جلوگیری از بروز پرز و کرک لباس

سابیدن لکه : معمولا ما برای ازبین بردن لکه ها روی لباس مقداری مواد شوینده (لکه بر) روی لباس ریخته و آن را به هم بمالیم که خود موجب پرز دادن پارچه می شود .
شستشو صحیح لباس: شستشو نادرست لباسها یکی از عوامل پرز دادن هستند.بهتراست لباسها را پشت و رو کنید که اگردر این حالت پرز داد پشت لباس ایجاد شود .و می توانید برای شستشو از محافظ لباس نیز استفاده کنید .
خشک کردن لباس: برای لباسهایی که پرز می دهند بهتراست که ازمرحله خشک کن استفاده نکنید زیرا دچار سایش و پرزدادن می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا