دسته‌بندی نشده

چرا بهتر است آبمیوه طبیعی بنوشیم؟

نوشیدن آبمیوه سبب می‌شود تا انرژی ازدست ‌رفته بدن را بازیابیم. به‌خصوص که در فصل تابستان قرار داریم، استفاده از آبمیوه‌ طبیعی می‌تواند بدن را در برابر ویروس‌ها مقاوم سازد و انرژی لازم را به آن برگرداند. اما همان‌طور که می‌دانید آبمیوه های موجود در بازار به‌ صورت طبیعی و مصنوعی به فروش می‌رسند. ما در این مطلب می‌خواهیم تفاوت میان آبمیوه‌های طبیعی و مصنوعی را مورد بررسی قرار داده و مزیت‌های استفاده از آبمیوه‌های طبیعی را برشماریم.

تفاوت آبمیوه‌های طبیعی و مصنوعی

بسیاری از افراد میل چندانی به خوردن میوه ندارند. به‌همین دلیل به استفاده از آبمیوه روی می‌آورند. اما دراین‌ میان شاید همین افراد زمانی برای تهیه آبمیوه نیز نداشته باشند. به این ترتیب روانه بازار شده و اقدام به خرید آبمیوه می‌کنند. حقیقت این است که می‌توان در قفسه‌های فروشگاه، پاکت‌های آبمیوه زیادی را دید؛ اما همه آن‌ها طبیعی نیستند.

درست است که آبمیوه‌های صنعتی می‌توانند فوایدی داشته باشند، اما مزیت‌های آن‌ها در برابر آبمیوه‌های طبیعی، تقریبا هیچ قلمداد می‌شود. آبمیوه‌های صنعتی دارای شکر، آب، اسانس، اسید و مواد نگهدارنده مضر هستند که می‌توانند برای سلامتی بدن خطر ایجاد کنند.

همچنین شکر موجود در این آبیموه‌ها سبب چاقی، دیابت، افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی و بالا رفتن انسولین خون می‌شود. اما در نقطه مقابل، آبمیوه‌های طبیعی فاقد هرگونه مواد نگهدارنده هستند و شما می‌توانید با نوشیدن آن‌ها، خود را در برابر بسیاری از بیماری‌ها ایمن کنید.

ماتینا یکی از تولیدکننده‌های انواع آبمیوه‌های طبیعی است که شما می‌توانید با خیالی آسوده تهیه نمایید. این آبمیوه‌های طبیعی همراه با تخم شربتی بوده و می‌توانند نوشیدنی بسیار گوارا در گرمای طاقت‌فرسای تابستان باشند.

مزیت‌های آبمیوه طبیعی

بررسی‌های صورت گرفته نشان داده است که میوه‌ها از منابع بسیار غنی آهن، سدیم، ید، پتاسیم و منیزیم هستند. تمامی این مواد معدنی برای سلامتی بدن و مقابله آن در برابر بیماری‌ها لازم است. اما برخی از افراد به دلایل مختلفی نمی‌توانند میوه مصرف کنند و بهترین جایگزین برای رساندن این مواد معدنی به بدنشان، آبمیوه‌های طبیعی است.

آبمیوه‌ها خواص درمانی دارند و حتی می‌توانند در لاغری افراد نقش مهمی را بازی کنند. آبمیوه‌های طبیعی، همان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است، از میوه‌های طبیعی تهیه می‌شوند و بدون مواد نگهدارنده، تمامی مواد مغذی موجود در میوه را به بدن می‌رسانند. آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها باطروات و سبک هستند و می‌توانند وعده‌های سنگین غذا را هضم کنند. به همین دلیل اگر به دنبال نوشیدنی سالم هستید، بهتر است به سراغ آبمیوه‌های طبیعی بروید.

بهترین آبمیوه‌های طبیعی

در ادامه شما را با بهترین آبمیوه‌های طبیعی که برای سلامتی مفید هستند، آشنا می‌کنیم.

آب انبه

یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی که خواص زیادی هم دارد، انبه است. این میوه منبع غنی از بتاکاروتن است و می‌تواند کمبود ویتامین A و کم خونی در افراد را جبران نماید. قند موجود در این میوه نیز فروکتوز بوده و به همین دلیل برای استفاده از افراد دیابتی ممنوعیتی ندارد.

مصرف آب انبه طبیعی می‌تواند در پاکسازی پوست، کاهش میزان کلسترول خون، پیشگیری از آسم، پیشگیری از سرطان، کنترل فشار خون و بهبود هضم غذا بسیار موثرباشد.

چرا بهتر است آبمیوه طبیعی بنوشیم؟

آب پرتقال طبیعی

پرتقال سرشار از ویتامین C است و مصرف منظم آن می‌توان ویتامین C مورد نیاز بدن را به راحتی تامین کند. با مصرف آب پرتقال طبیعی شما می‌توانید به حفظ فشار خون بدنتان کمک کنید، سیستم ایمنی بدن را تقویت نمایید، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهید، به کاهش وزنتان سرعت ببخشید و از احتمال ابتلا به سنگ کلیه بکاهید.

آب سیب طبیعی

حتما شنیده‌اید که سیب یکی از میوه‌های آرامشبخش است که مصرف آن می‌تواند بدن را شاداب کند. آب سیب طبیعی، منبع غنی از ویتامین C، انواع ویتامین B، کلسیم، مس، منگنز، منیزیم و آهن است.

با مصرف آب سیب طبیعی می‌توانید یبوست را درمان کرده و کبد خود را پاکسازی کنید. همچنین می‌توانید با این آبمیوه طبیعی، سلامت قلب خود را تضمین کرده و به کاهش کلسترول خونتان کمک نمایید. همچنین خوب است بدانید که این آبمیوه می‌تواند در سلامت استخوان و جلوگیری از آسم نیز بسیار موثر باشد.

آب آناناس طبیعی

این میوه خوشمزه، بسیار نشاط آور بوده و ارزش غذایی بالایی دارد. آناناس منبع غنی از آنتی اکسیدان است و مواد مغذی فراوانی دارد. آب آناناس طبعی برای سلامتی دهان و استخوان‌ها، بهبود وضعیت آرتروز، کنترل فشار خون، سلامت گوارش و روده‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب است.

شما می‌توانید با مصرف منظم این آبمیوه، به سلامتی بدن خود کمک کنید و مواد مغذی مفیدی را به بدن برسانید.

چرا بهتر است آبمیوه طبیعی بنوشیم؟

آب هویج طبیعی

هویج سرشار از بتاکاروتن است و مصرف منظم و به اندازه آب هویج طبیعی، می‌تواند به سلامت چشم، دندان، پوست و دستگاه گوارش کمک شایانی نماید.

این آبمیوه طبیعی و خوشمزه، شادابی بدن را تضمین می‌کند و می‌تواند برای پاکسازی کبد بسیار موثر باشد. این آبمیوه، سموم را از بدن خارج می‌کند و از افزایش وزن و چاقی جلوگیری می‌نماید.

آب طالبی طبیعی

آب طالبی یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین A و B6 بوده و دارای اسید فولیک و فیبرغذایی است. مصرف این آبمیوه طبیعی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز مشکلات قلبی و عروقی جلوگیری نماید. همچنین این آبمیوه، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش داده، آرتروز را بهبود می‌بخشد، روند هضم را بهتر کرده و مشکلات قاعدگی را درمان می‌کند.

این آبمیوه طبیعی علاوه بر سلامتی کلی بدن، بر زیبایی پوست و مو تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال با ریزش مو مبارزه کرده و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

آب هندوانه طبیعی

هندوانه میوه‌ای بسیار گوارا است و می‌تواند عطش را برطرف کند. این میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین‌های A و C و همچنین منبعی از کربوهیدرات است.

آب هندوانه برای غلبه بر گرمازدگی بسیار مفید است و یکی از آبمیوه‌های سرشار از فیبر محسوب می‌شود. این آبمیوه به کاهش استرس و اضطراب کمک شایانی می‌کند و روند پیری را کند می‌نماید. این آبمیوه را می‌توانیم یکی از درمان کننده‌های طبیعی فشار خون بنامیم که می‌تواند به درمان آرتروز نیز کمک شایانی کند.

سخن پایانی

استفاده از آبیموه‌های طبیعی برای بدن مفید و البته ضروری است. اما توجه داشته باشید که در مصرف هر چیزی، حتی همین آبمیوه‌ها، باید تعادل را حفظ کنید. چرا که مصرف بی‌رویه این آبمیوه‌های طبیعی، می‌توانند تاثیرات عکس روی بدن گذاشته و حتی چاقی در پی داشته باشند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ای منظم و متعادل در مصرف آبمیوه در رژیم غذایی خود داشته باشید.

همچنین اگروقت کافی برای تهیه آبمیوه‌های طبیعی را ندارید، می‌توانید با خیالی آسوده، آبمیوه‌های خوشمزه و طبیعی ماتینا را که به همراه تخم شربتی هستند، خریداری کرده و مواد مغذی را به بدن خود برسانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا