دسته‌بندی نشده

چرا برخی از افراد دهانشان بو می‌دهد؟

چه چیزی باعث می‌ شود که برخی از افراد بوی دهانشان بسیار بد باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که علت اصلی چنین فرآیند ناخوشایندی فعالیت میکروارگانیسم‌های دهان یا به عبارتی باکتری‌ها است.

چرا برخی از افراد دهانشان بو می‌دهد؟

چرا دهان بو می‌گیرد؟

همانطور که می‌دانید دهان مملو از باکتری‌های مختلف است که در محیط غنی از رطوبت دهان شما زندگی می کنند. البته جایی برای وحشت وجود ندارد، چرا که وجود باکتری در بدن شما نه تنها طبیعی است، بلکه برای انواع فعالیت‌های انسانی مانند هضم و پیشگیری از بیمار ضروری است. اما مانند همه موجودات زنده، باکتری‌ها هم برای زنده ماندن نیاز به غذا دارند و جالب است بدانید که باکتری‌های موجود در دهان انسان از مخاط، بقایای غذا و سلول های بافت‌های مرده به منظور جذب مواد مغذی از طریق غشای سلولی استفاده می‌کنند.

چرا برخی از افراد دهانشان بو می‌دهد؟

درواقع طی این فرآیند این نوع از باکتری‌های با استفاده از موارد مطرح شده، مواد آلی را به مولکول های بسیار کوچکتر تجزیه می‌کنند. به عنوان مثال باکتری‌ها می‌توانند پروتئین‌ها را به آمینو اسیدهای تشکیل دهنده خود یا به ترکیبات مختلف تجزیه کنند. در همین حین هم برخی از محصولات جانبی بدبو ناشی از این واکنش‌ها از جمله، سولفید هیدروژن و کاداورین، تولید می‌شود که راه خود را به سمت بینی فردی که در کنار شماست، باز می‌کند.

چرا به بوی بد دهان حساس هستیم؟

چرا برخی از افراد دهانشان بو می‌دهد؟

جالب است بدانید که ممکن است حساسیت ما به این بوها و تعبیر آنها به بوی بد، یک مکانیسم تکاملی به منظور شناخت غذاهای فاسد و وجود بیماری باشد. مساله‌ی بوی بدن دهان آنقدر حیاتی است که می‌تواند در رابطه با جذب ما به سمت جنس مخالف هم تاثیر گذار باشد. در یک نظرسنجی، 59 درصد از مردان و 70 درصد از زنان ادعا کرده‌اند که با کسی که بوی بد دهان دارد قرار نمی‌گذارند! بنابراین اگر شما هم با این مشکل رو به رو هستید بهتر است بدانید که خوشبختانه بوی بد دهان به راحتی درمان می‌شود.

چرا برخی از افراد دهانشان بو می‌دهد؟

درواقع با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می‌توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد. همچنین در کنار این موارد استفاده از دهانشویه آنتی باکتریال قبل از خواب و تمیز کردن پشت و روی زبان با مسواک به شکلی آرام می‌تواند تاثیر به سزایی در رفع بوی بد دهان داشته باشد.

چرا برخی از افراد دهانشان بو می‌دهد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا