دسته‌بندی نشده

پرداخت قبض بدون فراموشی!

این روزها همه چیز بر پایه “قبض” می‌چرخد؛ یعنی شما یک سری خدمات را دریافت می‌کنید و باید در پایان دوره تعیین‌شده، هزینه آن‌ها را یک جا پرداخت کنید. پرداخت قبض می‌تواند به‌صورت دستی یا اتوماتیک باشد. باتوجه‌به اینکه پرداخت این قبوض شامل همه مردم می‌شود، پلتفرم‌هایی در زمینه ساده‌سازی این فرآیند فعالیت می‌کنند.

روش‌های پرداخت انواع قبوض

تا چند سال پیش، آخر هر ماه افراد با پول نقد و قبضی که چند روز قبل، به آدرس منزلشان پست شده بود، برای پرداخت انواع قبوض در بانک‌ها، صف‌های طولانی می‌بستند. جدا از معطل‌شدن در صف‌های طولانی، مشکلات و خطاهای انسانی زیادی هم در جریان پرداخت قبض پیش می‌آمد. این روزها به لطف اینترنت، این روش منسوخ شده و اکثر بانک‌ها خدمات پرداخت حضوری قبوض را به مشتریان ارائه نمی‌دهند.

عواقب عدم پرداخت انواع قبوض

اکثر افراد فکر می‌کنند عواقب عدم پرداخت قبض‌ها به قطع خدمات محدود می‌شود. اما در واقع قوانینی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند حسابی شما را به دردسر بیندازند. این قوانین به‌طور خلاصه به شرح زیر هستند:

  • تخلیه خطوط تلفن ثابت
  • سلب امتیاز خط دائمی تلفن همراه
  • قطعی خدمات آب و برق و گاز و اعمال بدهی

بنابراین، باید به‌دنبال روشی برای پرداخت قبض باشیم که نه‌تنها آسان و سریع در نظرگرفته شود، بلکه قابلیت یادآوری پرداخت را نیز داشته باشد.

محبوب‌ترین روش پرداخت قبض

محبوب‌ترین روش برای انجام هر کاری در عصر الکترونیک، اینترنت است و کسی موفق است که در فضای اینترنت، بهترین روش را بیابد. یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های استفاده از پتانسیل وسیع اینترنت برای سرویس‌های خدماتی، استفاده از انواع برنامه‌های تلفن همراه یا همان اپلیکیشن‌ها است. اپلیکیشن‌های زیادی برای پرداخت انواع قبوض وجود دارند که یکی از بهترین آن‌ها، سوپر اپلیکیشن تاپ محسوب می‌شود.

پرداخت قبض با سوپراپلیکیشن تاپ

اپلیکیشن تاپ یک سوپر اپلیکیشن است؛ یعنی تعداد زیادی خدمات متنوع را به‌صورت یک‌جا در اختیار کاربر قرار داده است. سوپراپلیکیشن‌ها نسبت به اپلیکیشن‌های معمولی عملکرد بهتری دارند؛ زیرا باتوجه‌به طیف گسترده خدمات، کاربران بیشتر و بالطبع مسئولیت‌پذیری بالاتری در ارائه خدمات دارند و احتمال ایجاد مشکلات نرم‌افزاری در آن‌ها کمتر است.

اپلیکیشن تاپ بیش از 100 سرویس کاربردی به کاربران ارائه می‎دهد که یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‎ها، پرداخت قبض است.

پرداخت قبض بدون فراموشی!

سوپراپلیکیشن تاپ و پرداخت قبض

گفتیم یکی از خدمات متنوع سوپراپلیکیشن تاپ، پرداخت انواع قبوض است. اما باتوجه به تنوع اپلیکیشن‌ها در این زمینه، چرا باید به سراغ تاپ بیاییم؟ در ادامه به برخی از دلایلی که سوپراپلیکیشن تاپ نسبت به همتایان خود عملکرد بهتری دارد پرداخته‌ایم:

استعلام و پرداخت تمامی قبوض

در سال‌های قبل که قبض کاغذی به آدرس خانه می‌آمد، نیازی به استعلام قبض نبود. اما این روزها قبوض کاغذی حذف شدند و در اکثر شهرهای ایران، انواع قبوض به‌صورت پیامک به کاربران ابلاغ می‌شوند. البته هنوز در برخی شهرها و برای برخی خدمات مانند آب، همچنان قبوض کاغذی صادر می‌شود. یکی از نکات مثبت سوپراپلیکیشن تاپ استفاده از بارکدخوان است که امکان پرداخت قبض‌های کاغذی را نیز فراهم می‌کند.

درمورد پرداخت قبض‌ پیامک‌شده با تاپ، تنها کافی‌است یک‌بار اطلاعات موردنیاز؛ مانند شناسه قبض و شناسه پرداخت، شماره‌تلفن ثابت و یا همراه را در اپلیکیشن وارد کنید. اطلاعاتی مانند شناسه قبض در تمامی قبوض یک فرد ثابت است و فقط شناسه پرداخت در هر دوره تفاوت دارد که به‌طور خودکار در اپلیکیشن آپدیت خواهد شد.

بدین ترتیب می‌توانید با انتخاب گزینه افزودن قبض، قبوض مختلف را به‌صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن تعریف کنید و هر بار به‌راحتی آن را بپردازید.

امکان استفاده از کیف پول اعتباری

سوپراپلیکیشن تاپ، ویژگی به نام تاپ کیف دارد. تاپ کیف در واقع یک کیف پول الکترونیکی است که شما می‌توانید مقداری پول در آن شارژ کنید و سپس در زمان پرداخت، با یک دکمه و بدون نیاز به رمز دوم، شماره کارت، تاریخ انقضا و غیره قبض خود را پرداخت کنید. علاوه بر این، شما این امکان را دارید تا گزینه پرداخت خودکار را هم فعال کنید.

با فعال‌کردن گزینه پرداخت خودکار، اپلیکیشن با فرارسیدن تاریخ قبض‌ها، به‌طور خودکار پول را از کیف پول شما برداشت خواهد کرد و با استفاده از آن، هزینه قبض را می‌پردازد و بار نگرانی عواقب عدم پرداخت قبوض را از دوش شما بر می‌دارد.

توجه کنید که اپلیکیشن به ‌حساب اصلی شما دسترسی ندارد و فقط از همان پولی که در کیف پول خود قرار داده‌اید استفاده می‌کند. سایر ویژگی‌های این سوپراپلیکیشن به شرح زیر است:

  • امکان نمایش تراکنش‌ها
  • سرعت، سهولت و امنیت
  • تحت نظر پلیس فتا و بانک مرکزی
  • پشتیبانی کامل 7 روز هفته و 24 ساعته
  • قرعه‌کشی‌های فصلی و جوایز ارزنده
  • وابسته به بانک پارسیان (شما این امکان را دارید تا با کارت و حساب سایر بانک‌ها نیز از خدمات اپلیکیشن تاپ استفاده کنید.)

جمع‌بندی

پرداخت قبض هم مانند سایر امور روزمره زندگی دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. دیگر روزهای معطل ماندن در بانک گذشته است و روزبه‌روز شرایط بهتر و آسان‌تری برای انجام این امور به مردم عرضه می‌شود. با وجود گزینه‌های زیاد برای پرداخت قبوض، روش‌های اینترنتی و استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند تاپ همچنان محبوب‌ترین روش بین مردم محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا