دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر زمینی به باکو و زیبایی این شهر 

راهنمای سفر به باکو

باکو بزرگ‌ترین شهر، بندر و همچنین پایتخت جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود که بر ساحل غربی دریای خزر واقع شده است و به دلیل ذخایر ارزشمند نفت اهمیت استراتژیک زیادی برای این کشور دارد. این شهر هرآنچه را که از شهری پرجمعیت در منطقه‌ قفقاز انتظار دارید برایتان فراهم می‌کند.

باکو از شهرهایی می باشد که می تواند هر ذائقه و سلیقه ای را راضی کند. باکو بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان و از پرزرق و برق ترین شهرها در کنار دریاچه کاسپین و منطقه قفقاز است. مردم این شهر چهره سنتی شهرشان را با دنیای مدرن مخلوط کردند و ترکیب خارق العاده ای به وجود آوردند. معماری های حیرت انگیز باکو، تاثیر زیادی بر روی این شهر داشته و اگر به جادو اعتقاد داشتیم این شهر را افسانه ای می خواندیم.

سفر به باکو

راه های سفر به باکو و هزینه های آن

برای سفر به باکو شیوه های مختلفی در پیش رو دارید، می توانید تورهای باکو را انتخاب کنید و یا به صورت اقتصادی و شخصی از راه زمینی با قطار، خودروی شخصی و اتوبوس به این کشور سفر کنید. اما به شکل کلی راه های مختلف سفر به باکو شامل:

۱- تورهای باکو

با توجه به زمانی که به باکو سفر کنید تورهای مختلف وجود دارد.به صورت کلی برای سفر به پایتخت این کشور، دو نوع تور هوایی و زمینی وجود دارد که قیمت آن ها با توجه به زمان سفر، آژانس ارائه دهنده، هتل و نوع اتاق هزینه های متفاوتی دارد:

  • مسیر هوایی: برای ۳ شب و ۴ روز بین 3 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان
  • مسیر زمینی: برای ۴ شب و ۵ روز بین 130000 تومان تا 2200000 تومان

۲- راه های شخصی سفر به باکو

برای سفر شخصی نیز روشهای مختلف با هزینه های گوناگون وجود دارد که با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید انتخاب کنید. ما برای شما شیوه های سفر شخصی به باکو را شرح داده ایم که هزینه های آن عبارتند از:

۱) سفر به باکو با هواپیما

  • برای سفر شخصی به صورت هوایی باید این هزینه را بپردازید:
  • بلیت رفت و برگشت تهران-باکو بین 900000 تومان تا 1300000 تومان

۲) سفر به باکو با قطار

از ایران به مقصد باکو قطار مستقیمی وجود ندارد، اما می توانید از مرز عبور کنید و از طریق قطارهای شهر آستارا آذربایجان به باکو برسید. این قطارها به صورت شب رو حرکت می کنند و ساعت ۸ شب از آستارا به سمت باکو و ۱۱ شب از باکو به سمت آستارا حرکت می کند.
هزینه: حدود ۶.۳ منات آذربایجان تا ۱۱.۳۳ منات آذربایجان (هر منات حدود 79000 تومان)

۳) سفر به باکو با اتوبوس

یک سره: هزینه اتوبوس تهران تا باکو حدود 200000 تومان است. این اتوبوس ها از ترمینال غرب حرکت می کنند.
اتوبوس تبریز- باکو : ۱۲۰۰۰۰ تومان

به صورت مجزا: ابتدا به شهر آستارا (مرز آستارا) بروید و پس از عبور از مرز دو راه پیش رو دارید، سوار اتوبوس های آستارا-باکو شوید. این اتوبوس ها ۶ ساعت در راه هستند:

  • هزینه اتوبوس تهران-آستارا: حدود 370000 تومان تا 5000000 تومان
  • هزینه اتوبوس آستارا آذربایجان-باکو: حدود ۵.۰۷ منات آذربایجان

مسیر ارزان اتوبوس: یک شیوه ارزان برای رفتن به باکو استفاده از اتوبوس های یکسره ترکی است که از باکو حرکت می کنند. می توانید بلیط این اتوبوس ها را از سایت ترمینال بین المللی باکو تهیه کنید. در ادامه قیمت اتوبوس های مستقیم باکو به تهران و تبریز اشاره کرده ایم:

  • بلیت اتوبوس باکو-تهران: ۴۰ منات آذربایجان
  • بلیت اتوبوس باکو-تبریز: ۳۰ منات آذربایجان

۴) سفر به باکو با تاکسی

به شما استفاده از ماشین های کرایه ای لب مرز را بیشتر توصیه می کنیم. از لب مرز آستارا که مرز اصلی بین دو کشور بوده و رفت و آمد بسیار صورت می گیرد که بیشتر آنها ماشین های بنز هستند. هزینه کرایه ماشین از لب مرز تا شهر باکو با توجه به زمان سفر متفاوت است:

  • سفر در ایام تابستان و دوران اوج سفر: حدود ۴۰ منات تا ۵۰ منات آذربایجان
  • سفر در سایر اوقات: حدود ۱۵ منات آذربایجان ( تا ۳۰ منات آذربایجان)

۵) سفر به باکو با ماشین شخصی
برای سفر با اتوموبیل شخصی خود قبل از خروج از کشور باید هزینه های پرداخت کنید از جمله:
۱- هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله: ۱۰۹۰۰۰ تومان
۲- هزینه پلاک بین المللی: ۳۲۸۰۰۰ تومان
۳- دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: ۱۰۰۰۰۰ تومان
۴- برچسب CD و IR: برابر با ۴۴۰۰ تومان
۵- هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: ۱۸۰۰۰ تومان
۶- بیمه بین المللی ماشین: هزینه بسته به نوع ایرانی یا خارجی متفاوت است

باکو

مسیرهای سفر به جمهوری آذربایجان و شهر باکو

ایران با جمهوری آذربایجان دو پایانه مرزی مشترک دارد. این دو پایانه مرزی عبارتند از:

۱- سفر به باکو از مرز آستارا

مهم ترین مرز ورود به کشور آذربایجان، مرز آستار است که در نزدیکی شهر آستارا واقع شده است. از این مرز تا باکو ۳۵۰ کیلومتر راه در پیش دارید.

  • ساعت کاری مرز آستارا: ۱۲ ساعته، ۸ تا ۲۰

۲- سفر به باکو از مرز بیله سوار

مرز دیگر برای ورود به خاک کشور آذربایجان، مرز بیله سوار است که در استان اردبیل و شهرستان مرزی بیله‌سوار قرار دارد و تا باکو ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

  • ساعت کاری مرز بیله سوار: ۹ تا ۱۷

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری در باکو

باکو دارای سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی است و حمل و نقل نه تنها از راه تاکسی و اتوبوس، بلکه مترو، مینی بوس، دوچرخه و قطار برقی هم صورت می گیرد. انواع گزینه های حمل و نقل، هزینه ها و نحوه پرداخت آن ها به شکل زیر است:

باکی کارت – بلیت الکترونیک باکو

باکی کارت در ایستگاه های مترو، ایستگاه های مشخص اتوبوس و ایستگاه های فروش باکی کارت، قابل خریداری هستند.

2 نوع باکی کارت وجود دارد:

۱- کارت های پلاستیکی و قابل شارژ که هزینه آن ۲ منات آذربایجان است.
۲- کارت های کاغذی: این کارت ها قابل شارژ نیستند و تا ۴ بار قابل استفاده هستند و تا 45 روز اعتبار دارند.هزینه این کارت ها ۰.۲ منات آذربایجان است.

از این کارت ها می توانید برای پرداخت هزینه مترو و اتوبوس های قرمز رنگ جدید باکو استفاده کنید.

باکو

هزینه حمل و نقل عمومی در باکو

گزینه های حمل و نقل عمومی در تور باکو به این شرح است:

  • اتوبوس: هزینه اتوبوس در آذربایجان ۰.۲ منات آذربایجان است که با کارت (اتوبوس های قرمز) و یا نقد قابل پرداخت هستند.
  • تاکسی: بیشتر تاکسی های شهر باکو که در کنار خیابان منتظر مسافرند، تاکسی متر ندارند و هزینه کرایه آن ها از ۵ منات آذربایجان از ابتدای مسیر شروع می شود. بر روی برخی از تاکسی ها پرچم ۱ منات وجود دارد که با وجود تاکسی متر، کرایه های معقولی دریافت می کنند. برای مسیرهای طولانی تاکسی ۱۸۹ باکو وجود دارند که هزینه آن برای سه کیلومتر، ۳ منات آذربایجان ، برای ۴ کیلومتر ۳.۸۰ منات آذربایجان و برای هر کیلومتر بیش تر نیز ۰.۵ منات آذربایجان میشود.
  • مترو: هزینه استفاده از مترو به مناطق برون شهری آن ۰.۲ منات آذربایجان است که فقط با باکی کارت می توانید بپردازید.

هزینه اقامت در هتل های باکو

  • هتل ۳ ستاره: حدود ۲۰ منات آذربایجان تا ۱۰۰ منات آذربایجان
  • هتل ۴ ستاره: حدود ۲۰ منات آذربایجان تا ۳۰۰ منات آذربایجان
  • هتل ۵ ستاره: حدود ۹۰ منات آذربایجان تا ۳۰۰۰ منات آذربایجان

هزینه اقامت در هاستل های باکو: در باکو حدود ۵۰ هاستل وجود دارد که با توجه به مکان هاستل و امکانات، بین ۵ منات تا ۸۰ منات آذربایجان قیمت متفاوت دارند.

هزینه اقامت در مهمان خانه و آپارتمان باکو: هزینه ‌های این مکان ها با توجه به محل اقامتگاه، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن با یکدیگر متفاوت است که بین ۱۰ منات تا ۱۷۰ منات آذربایجان است.

هزینه‌ های غذا و خورد و خوراک در باکو

هزینه غذا در باکو در رستورانهای مختلف متفاوت است مانند:

رستوران و فست فود:

  • هزینه رستوران ارزان باکو: حدود ۶ منات تا ۶ منات آذربایجان
  • هزینه رستوران متوسط باکو: حدود ۱۵ منات تا ۶ منات آذربایجان
  • هزینه رستوران گران قیمت باکو: از ۳۰ منات آذربایجان
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای باکو مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود ۸ منات آذربایجان

bacoo

هزینه گشت و گذار در باکو

گشت و گذار یکی از بخش های جدا نشدنی سفرهای تفریحی می باشد که هزینه هایی را نیز ‏در بر دارد و بخشی اساسی از هزینه سفر به باکو را تشکیل می دهد. شهر باکو نیز دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که برای بازدید از آن ها ‏باید هزینه هایی را بپردازید به طور مثال برای ورود به آتشگاه باکو 2 منات، کاخ ‏شیروان شاه حدود 2 منات، یانار داغ 2 منات، مرکز هنری فرهنگی حیدر علی اف 15 منات، موزه مردم شناسی و باستان شناسی کشور آذربایجان 6 منات، حمام محلی تقریبا 20 منات و برای ورود به برج میدن 8 منات باید پرداخت کنید. همچنین پارک آبی دالگا بیچ یکی از محبوب ترین جاذبه های تفریحی باکو می ‏باشد و هزینه بلیط ورودی آن در روز های عادی حدود 50 منات و در روزهای تعطیل حدود 70 ‏منات می باشد.

جاذبه های گردشگری باکو

شهر قدیم باکو

بافت قدیمی باکو که به شهر قدیم یا ایچری شهر (Icheri Sheher) هم شهرت دارد منطقه ای تاریخی است و بسیاری از جاذبه های گردشگری باکو در این منطقه قرار دارد. در سفر به باکو گشت و گذارتان را بهتر است از همین منطقه شروع کنید و از جاذبه های گردشگری باکو مثل برج دختر، قضر شیروان شاه و دروازه مراد دیدن کنید. همچنین سایر دیدنی های باکو مثل حمام های تاریخی؛ مساجد و کاروانسراهای متعددی هم در این منطقه وجود دارند که بازدید از آن ها هم مطمئنا برایتان جذاب خواهد بود. در قرن ۱۵ بعد از زلزله شدیدی که در شماخی (پایتخت سابق) رخ داد شیروان شاه به باکو نقل مکان کرد و از آن دوره بناها و ساختمان های باشکوه زیادی به جا مانده است.

برج دختر باکو

در مرکز منطقه قدیم باکو برجی استوانه ای به ارتفاع ۲۹ متر خودنمایی می کند. برج دختر بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و در فاصله قرن های ۷ و ۱۲ ساخته شده است. امروزه برج دختر نماد و سمبل شهر قدیم و یکی از جاذبه های گردشگری باکو به حساب می آید. کارشناسان و باستان شناسان در مورد هدف ساخت برج دختر اطلاع دقیقی ندارند. با این حال، برخی باور دارند که این برج یک نیایشگاه زرتشتی بوده است، اما بعدها به عنوان برج دیدبانی مورد استفاده قرار گرفته است. داخل برج یک موزه و همین طور پلکان های مارپیچ وجود دارد که شما را به بالای برج می رساند.

برج

دروازه مراد باکو

در منطقه قدیم باکو و داخل حصارهای دیوار شهر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باکو قرار گرفته است. دروازه مراد شاید به اندازه سایر جاذبه های گردشگری باکو شناخته شده نباشد اما نمایانگر دوره ای مهم در تاریخ باکو است. در قرن ۱۶ شیروان شاه در جریان جنگ هایی که با پارس ها، ترک ها و روس ها داشت این دروازه را ساخت تا به این ترتیب از شهر محافظت کند.

قطار کابلی باکو

قطار فونیکولار یا کابلی نوعی از قطار است که با استفاده از تسمه و کابل و با استفاده از قرقره بالابرنده کار می کند. از این نوع قطارهای کابلی در کشورهای مختلف وجود دارد که یکی از جالب ترین آن ها در شهر باکو قرار دارد. قطار فونیکولار باکو در دهه ۱۹۶۰ و در دوران حکومت شوروی افتتاح شد و اولین و تنها قطار کابلی آذربایجان است. این قطار از خیابان نفتچیلار (Neftchilar) تا جنوب غربی شهر قدیم حرکت می کند و حدود ۴۵۵ متر به سمت بالا می رود. با سوار شدن به این قطار می توانید تجربه ای لذت بخش و به یادماندنی را تجربه کنید و در طول مسیر هم از تماشای منظره شهر و جاذبه های گردشگری باکو لذت ببرید.

بلوار باکو

شاید برایتان عجیب باشد که یکی از جاذبه های گردشگری باکو یک بلوار است! بلوار باکو در امتداد دریای خزر و از میدان آزادی به طول ۳٫۵ کیلومتر ادامه دارد و یکی از محبوب ترین مناطق شهر باکو برای توریست ها و مردم محلی است. این بلوار چشم انداز بسیار زیبایی دارد و به ویژه در طول شب که چراغ ها روشن می شود فضایی بسیار تماشایی به وجود می آورد. قدم زدن در این بلوار به تنهایی فعالیتی لذت بخش است، با این حال در طول این بلوار می توانید به پارک سرگرمی، ونیز کوچولو، چرخ و فلک بزرگ باکو و رستوران ها و کافه های متعدد هم سری بزنید. همان طور که گفتیم بعد از تاریک شدن هوا این بلوار پاتوق جوانان و خانواده ها و زوج های جوان می شود.

چشم باکو

چشم باکو

چشم باکو نام چرخ و فلک بزرگ این شهر است که مشابه چرخ و فلک های بزرگ و غول پیکر در شهرهای مختلف دنیا ساخته شده است. این چرخ و فلک ۶۰ متر ارتفاع دارد و حدودا ۳۰ دقیقه طول می کشد تا یک دور کامل بزند. این چرخ و فلک یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های باکو است و به ویژه اگر همراه با خانواده و کودکانتان به باکو سفر کرده اید پیشنهاد می کنیم آن را امتحان کنید. در طول روز و شب تجربه سوار شدن به این چرخ و فلک بزرگ می تواند تجربه ای به یاد ماندنی باشد و هرکدام لطف خاص خود را دارد.

قصر شیروان شاه باکو

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باکو قصر یا کاخ شیروان شاه است که متعلق به قرن ۱۵ است و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قصر در شهر قدیم قرار دارد و بعد از انتقال پایتخت به باکو ساخته شده است. با بازدید از این مجموعه تاریخی می توانید قصر اصلی، دو مسجد، یک آرامگاه و سردابه دفن مردگان و همین طور حمام های قدیمی را ببینید.

برج های شعله باکو

در بین تمام جاذبه های گردشگری باکو سه آسمان خراش باکو که برج های شعله نامیده می شوند بیش از همه شهرت پیدا کرده اند. برج های شعله به نوعی به نماد و سمبل شهر باکو تبدیل شده است و خیلی ها باکو را با این برج ها می شناسند. این سه برج و آسمان خراش به نحوی طراحی شده اند که تداعی گر شعله های آتش باشند. هویت تاریخی و فرهنگی آذربایجان با آتش گره خورده و زرتشتیانی که در این منطقه ساکن بوده اند از منابع گاز زیرزمینی برای روشن نگهداشتن آتشی همیشگی و ماندگار استفاده می کرده اند. بعد از تاریک شدن هوا این برج ها با نورپردازی های زیبایی روشن می شوند و به رنگ های مختلف در می آیند. بلوار باکو بهترین مکان برای تماشای نورپردازی های زیبای برج های شعله است.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به لندن و جاذبه های توریستی آن

از هزینه های سفر به ونزوئلا و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بدانید

هزینه های سفر به نیوزلند و دیدنی های زیبای آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا