دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به کوش آداسی ترکیه و جاذبه های این شهر

راهنمای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی در سواحل دریای اژه، ۹۰ کیلومتری جنوب شهر ازمیر واقع شده است و اطراف آن را بناهای قدیمی محبوبی احاطه کرده اند. این شهر زیبا تاریخی غنی دارد و همچنین طبیعت و سواحل دوست داشتنی، از آن شهرهای تابستانی است که حس بودن در بهشتی رویایی را برایتان تداعی می کند. اما قبل از سفر کوش آداسی نیاز است تا اطلاعاتی درباره هزینه هایی که بابت غذا ، هتل و حمل و نقل در شهر کسب کنید پس با ما در مجله دلگرم همراه شوید.

هزینه تور سفر به کوش آداسی

هزینه تور برای سفر به کوش آداسی بسته به اینکه چه نوع خدماتی را دریافت کنید متفاوت است. هزینه ای که باید برای یک تور در نظر گرفت مبلغی حدود ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. (مبلغ ذکر شده مربوط به تاریخ ۲۷ تیر ۹۷ می باشد).

همچنین هیچ پرواز مستقیمی از تهران به سمت کوش آداسی در ترکیه وجود ندارد و تمامی آن ها به سمت شهر ازمیر انجام می شود.حدود قیمت بلیط هواپیما از تهران به ازمیر از ۳ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان می باشد.

آب و هوای کوش آداسی برای سفر

شهر بندری و ساحلی کوش آداسی در استان آیدین ترکیه یکی از زیباترین مکان هایی است می توان به عنوان گزینه ای از هر نظر مناسب برای سفر در نظر داشت چنانکه در این چند سال گذشته مورد توجه بسیاری از گردشگران نقاط گوناگون جهان و بویژه ایرانیان بوده است. موقعیت جفرافیایی کوش آداسی که شهری بندری در قسمت مدیترانه‌ای ترکیه می باشد یک اعتدال و و دلپذیری خاصی به آب و هوای این شهر بخشیده است. در کنار ساحل و زیر نور آفتاب به تماشای دریای آرام و گاهی متلاطم نشستن چه لذتی دارد! بویژه که این شهر دارای تاریخی غنی می باشد و بقایای آثار به جامانده از روزگاران گذشته در این شهر جلوه خاصی به آن بخشیده است، طبیعت نیز در این زیبایی بخشی به شهر سنگ تمام گذاشته و تا جای ممکن بر جذابیت و زیبایی این شهر افزوده است.

ترکیه

هزینه اقامت و هتل در سفر به کوش آداسی

  • هزینه اقامت در هتل ۵ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل های ۵ ستاره بین ۳۵۰ تا ۸۵۰ لیر (حدود ۳۵۰هزار تا ۸۵۰ هزار تومان) است.
  • هزینه اقامت در هتل ۴ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل های ۴ ستاره بین ۱۵۰- ۵۰۰ لیر (۱۵۰ هزار- ۵۰۰ هزار تومان) است.
  • هزینه اقامت در هتل ۳ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل های ۳ ستاره بین ۱۱۵- ۳۰۰ لیر (۱۱۵هزار- ۳۰۰ هزار تومان) است.
  • هزینه اقامت در هتل ۲ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل های ۲ ستاره بین ۱۵۰تا ۲۷۰ لیر (۱۵۰ هزار- ۲۷۰ هزار تومان) است
  • . هزینه اقامت در هتل ۱ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل های ۱ ستاره بین ۱۰۰ تا ۱۱۵ لیر (۱۰۰هزار- ۱۱۵ هزار تومان) است.
  • هزینه اقامت در هاستل: هزینه یک شب اقامت در هاستل حداقل حدود ۴۰ تا ۶۰ لیر (۴۰ تا ۶۰ هزار تومان) است.

هزینه خورد و خوراک در سفر به کوش آداسی

  • در سفر به کوش آداسی برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۳۰ لیر را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۸۰ لیر پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهر کوش آداسی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۵ لیر می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۱ لیر و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱۱ لیر بپردازید.

هزینه حمل و نقل در سفر به کوش آداسی

  • اتوبوس: برای استفاده از اتوبوس در کوش آداسی اگر بلیط تک سفره تهیه کنید هزینه اش چیزی حدود ۲لیر (حدود ۲ هزار تومان) است.
  • تاکسی : تعرفه عادی تاکسی ۴ لیر (حدود ۴ هزار تومان) است و هر یک کیلومتر ۳/۵ لیر (۳۵۰۰ هزار تومان) به آن اضافه می شود. اما خوب است بدانید که در کوش آداسی در ساعات ۱۲ ظهر تا ۶ عصر نرخ کرایه تاکسی دو برابر می شود و استفاده از آن ساعات مقرون به صرفه نیست.

کوش آداسی

جاذبه های گردشگری برای سفر به کوش آداسی

جزیره ی کبوتر کوش آداسی

درست کنار بندر کوش آداسی، گذرگاهی به طول 350 متر قرار گرفته که به جزیره ی زیبای کبوتر منتهی می شود، جایی که بقایای قلعه ی بیزانسی منسوب به قرن سیزدهم (که بعدها به مکان استقرار دزدان دریایی تبدیل شد) روی صخره ای قرار گرفته است. دیوارهای حصار مانند جزیره که دور بخش هایی از آن را گرفته اند، بعدها در قرن نوزدهم به آن اضافه شده اند. جزیره ی کبوتر مکان مناسبی برای قدم زدن در کنار دریا است، ضمن اینکه در آن کافه ای بسیار زیبا نیز وجود دارد. این مکان جایی است که می توانید برای گردش عصرگاهی و تماشای غروب آفتاب به آن مراجعه کنید.

بنادر قایق های تفریحی کوش آداسی

در کوش آداسی ۲ اسکله مخصوص کشتی های توریستی ترکیه و یک بندر قایق های تفریحی با ظرفیت ۶۵۰ قایق وجود دارد. در بندر کوش آداسی در هر فصل کشتی ها پهلو گیری می کنند. از این بندر در ماه های بهار و تابستان (از اوایل آوریل الی ۲۰اکتبر) سفرهای منظم قایق های موتوری به جزیره یونانی ساموس برگزار می شود. این سفرها در ماه های زمستان به صورت چارتر انجام می گیرد. در بندر در هر ساعت از روز تورهای تفریحی با قایق های مسافربری انجام می گیرد. قایق های تفریحی ترکیه نیز که تورهای آبی برگزار می کنند در بندر مستقر می باشند.

ساحل لیدی کوش آداسی

این ساحل که در دو کیلومتری شهر کوش آداسی قرار گرفته محبوب ترین نوار ماسه ای است که دور کوش آداسی را احاطه نموده است. در این بخش انواعی از ورزش های آبی در دسترس هستند تا شما را فعال و خوشحال نگاه دارند. اگر گرسنه شدید می توانید به کافه های متعدد این ساحل مراجعه کرده و یا در صورت تمایل چتر و صندلی آفتاب کرایه کنید. تابستان ها این سواحل مملو از خانواده های محلی و گردشگران خارجی هستند. البته این سواحل در روزهای هفته کمی خلوت ترند اما در ماه های جولای و آگوست انتظار پیدا کردن فضای خالی در این ساحل را نداشته باشید.

بندر

پیرنه Priene کوش آداسی

در کوش آداسی ویرانه های شهر هلنیستی پیرنه در میان مناظر کوهستانی قرار گرفته و چشم اندازی بسیار زیبا و مناسب عکاسی را ایجاد کرده اند. دوران اوج این بندر باستانی بین سال 300 تا 45 قبل از میلاد بوده که بندر آن مملو از تجار و فعالیت های مختلف بوده است. رسوبات رودخانه ی پر پیچ و خم این منطقه باعث نابودی شهر شده و قرن دوم میلادی پیرنه خالی از سکنه شد. اصلی ترین جاذبه ی این منطقه معبد آتن با معماری کلاسیک سبک یونیک است که تئاتر آن با 6500 صندلی به خوبی حفظ شده است. شما می توانید بازدید از پیرنه را به همراه میلتوس در یک سفر یکروزه بگنجانید.

میلتوس Miletus کوش آداسی

مانند پیرنه، میلتوس نیز یک شهر بندری متعلق به دوران هلنیستی است و از آنجا که بندر آن دچار مشکلات رسوب گذاری نشد، حیات خود را تا دوران سلجوق و قرن چهاردهم ادامه داد. این بدان معنی است که ویرانه های موجود در این منطقه متعلق به دوره های زمانی متفاوتی هستند. در سفر به کوش آداسی اگر به میلتوس مراجعه کردید، بازدید از تئاتر وسیع آن را مخصوصا از ردیف های بالایی از دست ندهید. این تئاتر منسوب به دوران یونانی است اما رومن ها کل آن را دوباره بازسازی کرده اند. درست بالای این تئاتر، برخی از دیوارهای قلعه ی بیزانسی قرار گرفته اند و در شرق نیز بقایای معبد آپولو قرار دارند. به سمت جنوب، حمام فاوستینا قرار گرفته که به طرز شگفت انگیزی حفاظت شده است. در این منطقه همچنین کاروانسرای سلجوقی و ویرانه های یونانی- رومی بیشتری قرار گرفته اند. علاوه بر آنچه گفته شد یک موزه ی خوب در این منطقه قرار دارد که به تاریخ میلتوس و پیرنه می پردازد.

دیدایما Didyma کوش آداسی

این مرکز مذهبی هلنیستی به افسانه پیشگویی دیدایما مرتبط بوده و دومین معبد بزرگ دنیای باستان در آن قرار گرفته است. معبد آپولو همچنان دارای ستون های بلند خود می باشد ( این ستون ها زمانی 122 عدد بوده اند) و یکی از بهترین نمونه های معبد یونانی حفاظت شده در ترکیه است. پیشگویی دیدایما در دنیای باستان دارای اهمیتی قابل توجه بوده و تنها نسبت به پیشگویی دلفی در جایگاه دوم قرار داشته است. تنها تحت فرمانروایی کنستانتین کبیر و گرویدن او به مسیحیت بود که اثر این پیشگویی کمرنگ شد.

torkie

کرازلی کوش آداسی

روستای زیبای کرازلی در کوش آداسی که با باغ های میوه احاطه شده احساسی از بی زمانی را به شما منتقل می کند. اینجا مکانی مناسب برای گذران یک بعدازظهر یا گشت و گذار در کوچه پس کوچه های یک روستای ترکیه ای با خانه های سفید رنگ آن است که حس خوبی به شما منتقل می کند. در این روستا، کافه ها و رستوران های مختلفی قرار دارند که می توانید در آرامش آنها حسی بینظیر را تجربه کنید. اگر شما از آن دسته گردشگران دوستدار غذا هستید روز شنبه به این روستا بیایید تا بتوانید از بازار کشاورزان که در آن محصولات ارگانیک محلی به فروش می رسد، دیدن کنید.

شبه جزیره ی دیلکاین کوش آداسی

این شبه جزیره با مناظر خارق العاده کوهستان و چشم اندازهای ساحلی شگفت انگیز، یک محدوده ی پارک ملی است که در فاصله ی 26 کیلومتری از کوش آداسی قرار گرفته و همین موضوع آن را در دسته ی مقاصد محبوب برای سفرهای روزانه قرار می دهد. در این شبه جزیره سواحل زیادی برای شنا و آفتاب گرفتن وجود دارند که از آن جمله می توان به ساحل آیدینلیک و کاراسو کویو اشاره نمود. غار زئوس یکی از جاذبه های گردشگری محبوب این منطقه است. علاوه بر اینها شبکه ی مسیرهای جنگلی، فرصت های عالی برای پیمایش در طبیعت فراهم می آورند که باید حتما در لیست فعالیت های دوستداران طبیعت که می خواهند اندکی از شهر و هیاهوی آن دور باشند قرار گیرند.

کاروانسرای تاریخی کوش آداسی

کاروانسرای این شهر با بیش از ۳۰۰ سال قدمت امروزه تبدیل به اقامتگاهی با معماری خاص در کوش آداسی واقع شده است. اغلب دست اندرکاران این اقامتگاه ترکیه ، عثمانی اند. تمامی کسانی که در این اقامتگاه کار می کنند برخورد بسیار دوستانه ای دارند. اتاق های این کاروانسرا معماری های قرون وسطی را یادآور می شوند. این مکان عمومی ارزش یک بار دیدن را دارد، حتی اگر قصد اقامت در آنجا را نداشته باشید.

کاروانسرا

غار سیر تلائینی کوش آداسی

این غار در شهرستان کاراجاسو در بین روستاهای یوکاری چام آداسی و نارلی گدیک کوش آداسی قرار دارد. امکان رفت و آمد به غار از هر دو روستا وجود دارد. روستای نارلی گدیک با یک پیاده روی ۲۵-۲۰ دقیقه ای نزدیک تر است. همچنین به خرابه های Afrodisian نیز که از جاهای دیدنی ترکیه می باشد، نزدیک است. طول کلی غار ۳۴۸ متر (سالن اصلی۱۴۷ متر) بوده و عمیق ترین نقطه آن نسبت به ورودی ۳۲ متر است. این غار ترکیه یک غار افقی و خشک و دهانه غار بسیار تنگ است. پس از ۴ -۵ متر، محوطه اصلی غار شروع می شود.

گوورجین کوش آداسی

از دیدنی های کوش آداسی کلانتری قدیمی ست که در قرن نوزده و در هنگام قیام مورا از سوی عثمانی ها به عنوان کلانتری و جهت مقابله با تهاجمات احتمالی از جزیره ها در کوش آداسی ساخته شده است.

کاروانسرای محمد پاشا کوش آداسی

یکی از دیدنی های کوش آداسی کاروانسرای محمد پاشا است که می توان با کشتی به جزایری که در حاشیه هستند و فاصله کمی تا ساحل دارند، سفر کرد و از آب دریای مدیترانه در یک روز لذت برد. در شهر می توان جیپ کرایه کرد و به مناطق اطراف سفر کرد؛ سوراخهای توپ که در دیوارهای بیرونی وجود دارد، به جهت دفاع از شهر در مقابل دزدان دریایی ساخته شده است. مسجد داخل قلعه نیز در سال ۱۶۱۸از طرف صدر اعظم اوکوز محمد پاشا ساخته شده است .

نکاتی در سفر به کوش آداسی باید به آنها توجه کنید

  • در سفر به کوش آداسی از شهر باستانی افسوس و خانه مریم مقدس بازدید کنید.
  • در سفر به کوش آداسی در اسکله بنشینید و کشتی های کروز را تماشا کنید.
  • در سفر به کوش آداسی به یک رستوران ترکی بروید و حتما یکی از غذاهای ترکی آن را امتحان کنید؛
  • در سفر به کوش آداسی یک روز را در یکی از سواحل کوش آداسی بگذرانید؛ ساحل بانوان، لانگ بیچ، ساحل نقره ای و …
  • یکی از سه بازار اصلی کوش آداسی را بازدید کنید: سه شنبه بازار سبزیجات و میوه می فروشد، چهارشنبه بازار پر از لباس و ارچه است و جمعه بازار نیز به فروش میوه و سبزی می پردازد.
  • در سفر به کوش آداسی تا می رسید شروع به خرید کنید. این مورد از نکات سفر به کوش آداسی به این خاطر است که این شهر بهشتی برای عاشقان خرید است، هرچه که بخواهید از لباس، شلوار جین، کیف دست، کمربند و … را می توانید در فروشگاه های این شهر پیدا کنید.
  • کشور ترکیه به دلیل توریستی بودن آن از لحاظ امنیت در سطح خوبی قرار دارد اما با این حال در سفر به کوش آداسی موارد ایمنی را سعی کنید رعایت فرمایید.
  • هزینه درمان در این شهر کمی بالا است اگر قرص یا داروی خاصی مصرف می کنید سعی کنید فراموش نکنید آن را در سفر به کوش آداسی همراه خود داشته باشید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه سفر به عراق چقدر شده است؟

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

مردم کدام کشورها بیشتر به ایران سفر می‌کنند؟

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا