دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به مراکش و دیدنی های شاخ افریقا

راهنمای سفر به مراکش

سفر به مراکش برای مسافرانی که به دنبال ماجراجویی، رهایی و تجربه شکل متفاوتی از زندگی هستند وسوسه انگیز است. مراکش ترکیبی از مدرن ترین ها، المان های بین المللی در کنار سنت های دیرینه، غذاهای خوشمزه، فرهنگ جالب و ساختمان ها و بناهایی با معماری منحصر بفردی است که در هیچ جای دیگر دنیا نظیر آن را نمی توانید پیدا کنید.

مراکش از آن دست شهرهایی است که در عین بی نظمی به نظم رسیده است، تقریبا همیشه مردمش را در حال رفت و آمد و عبور مرور می بینید. وقتی شب ها به خیابان ها می روید، ده ها و صدها نفر را می بینید که در رستوران ها و کافه های خیابانی نشسته و گرم گپ گفتند، راه رفتن در کوچه های آن شما را به داستان های هزار و یکشب می برد جایی که پیشگویان نشسته اند و منتظرند تا آینده ی شما را با آن گوی گردشان پیش بینی کنند… مراکش از آن دست جاهایی است که برای یک بار هم که شده باید در عمرتان ببینید، البته که ما اعتقاد داریم این جهان آن قدر دیدنی است که هر جای آن را باید حداقل یک بار دید با این حال، سفر به مراکش از بایدهاست، هم این که کشور ارزانی است و هم آن قدر جذابیت دارد که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

واحد پول مراکش، درهم مغرب (MAD) است.

هزینه های تور سفر به مراکش

هزینه تور سفر به مراکش ارتباطی مستقیم با این موضوع دارد که شما بخواهید در چه هتلی بمانید، چه پروازی را انتخاب کنید و چه خدماتی را از تور بخواهید. اصلا شاید نخواهید هتل انتخاب کنید و بخواهید در هاستل بمانید…

حتی انتخاب نوع هتل ۴ یا ۵ ستاره بودن آن هم در قیمت تور تاثیر زیادی دارد. در هر صورت نمی توان قیمت واحدی برای آن در نظر گرفت با این وجود قیمت آن به طور تقریبی به تاریخ امروز از ۴٫۵ میلیون تومان شروع می شود که باز هم ممکن است نسبت به هتل، پرواز انتخابی، بیشتر و یا کمی کمتر باشد.

بهترین زمان برای سفر به مراکش

بهترین زمان برای سفر به مراکش فروردین تا خرداد و مهر تا آذر است. در این زمان ها آب و هوای معتدل و مطلوبی انتظارتان را خواهد کشید و نرخ هتل ها هم غالبا منطقی است. توصیه ما این است که از سفر در تابستان پرهیز کنید، زیرا دمای هوا تا حدود زیادی غیرقابل تحمل می شود، گردشگران به شهر هجوم می آورند و قیمت هتل ها هم سر به فلک می گذارد. بهار و پاییز مراکش از تابش شدید آفتاب در طول روز خبری نیست و شب ها گرچه باد ملایمی می وزد اما هوا چندان سرد نیست و با به همراه داشتن یک ژاکت می توانید در شهر تردد کنید.

مراکش

هزینه هتل و اقامت در سفر به مراکش

برای بیشتر گردشگران در سفر به مراکش، هتل ها نسبتا ارزان هستند. البته علاوه بر هتل می توانید در جاهای دیگری مانند هاستل و خانه های محلی اقامت داشته باشید.

اقامت در هاستل های ۶ تا ۸ تخته بین ۶۰ تا ۸۰ درهم مراکشی به ازای هر شب است و اتاق های شخصی هاستل ها از ۱۸۰-۲۰۰ درهم مراکشی به بالا شروع می شوند. این هاستل ها معمولا صبحانه ی رایگان سرو می کنند و وای فای رایگان هم دارند.

حدود قیمت هتل ها در شهرهای بزرگ برای مثلا یک اتاق دو تخته، ۲۵۰ تا ۴۰۰ درهم است و اقامت در یک هتل خوب مثلا در ریاد از ۸۰۰ درهم به طور حدودی شروع می شود.

یکی از جالب ترین تجربه ها در سفر به مراکش خوابیدن روی سقف است. معمولا هتل ها، هاستل ها و بعضی از خانه ها به شما اجازه می دهند که روی سقف شب تان را سپری کنید. این کار معمولا حدود ۲۰ تا ۲۵ درهم برایتان هزینه خواهد داشت. صاحب هتل یا خانه ای که می خواهید روی سقفش بخوابید، به شما پتو، تشک و بالشت می دهد.

اگر دیدید که هزینه پیشنهادی به شما بیشتر از ۳۰ درهم است، حتما برای آن چانه بزنید و تخفیف خوبی بگیرید. آن وقت می توانید با پرداخت هزینه اندکی، یکی از بهترین تجربه های زندگی تان را در این کشور داشته باشید.

هزینه های حمل و نقل در سفر به مراکش

به طور کلی، اگرچه به راحتی با پای پیاده هم می توانید در کوچه پس کوچه ها و خیابان های مراکش قدم بزنید ولی ممکن است که سردرگم شوید چون بیشتر خیابان ها مثل هزار توی در هم پیچیده اند. در سفر به مراکش اگر سوار تاکسی شوید، راننده موظف است که تاکسی متر اتومبیلش را روشن کند. در کشور مراکش معمولا به ازای هر کیلومتر باید ۴ درهم بپردازید.

  • هزینه یک تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر که شما را ببرد بین ۶۰ تا ۱۰۰ درهم خواهد بود.
  • جا به جایی با قطارهای درجه ۲، ۳۰ درهم و با قطارهای درجه ۱، ۴۰ درهم خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در سفر به مراکش

غذا هم در این کشور ارزان است و با ۳۵ درهم می توانید یک غذای خوشمزه میل کنید.در سفر به مراکش برای فست فودها یا غذاهای خیابانی هم باید بین ۲۰ الی ۴۰ درهم بپردازید. البته اگر در سفر به مراکش به یکی از شهرهای توریستی آن بروید و بخواهید در یکی از رستوران های ساحلی غذا بخورید، انتظار پرداخت هزینه ی گزاف ۳۵۰ تا ۴۰۰ درهم را داشته باشید!

شفشاون

شهرهایی که باید در سفر به مراکش ببینید

کازابلانکا یا سرای سفید که به عروس شهرهای آفریقا مشهور است بزرگ‌ترین شهر مراکش و مهم‌ترین بندر تجاری این کشور محسوب می‌شود که در مجاورت اقیانوس اطلس قرار گرفته است. همچنین نخستین فرودگاه مهم مراکش در این شهر بنا شده که “محمد پنجم” نام دارد و در سال ۲۰۰۶ به واسطه حضور انبوه گردشگران به پر رفت و آمدترین فرودگاه این کشور تبدیل شد. در سفر به مراکش می‌توانید از دیدن بناهای مدرن کازابلانکا لذت ببرید.

شفشاون شهرکوهستانی وجادویی کوچکی است در شمال مراکش که تمام آن به رنگ روح نواز آبی نیلی در آمده و شهرت خود را از همین گرفته است. شفشاون در سال ۱۹۳۰ پناهگاه یهودیان بوده است. در خصوص یک رنگی آن قصه‌های بسیاری نقل شده اما معروف‌ترین آن‌ها بهشت و آسمان پردیس است که آبی نیلی نماد این دو است. در سفر به مراکش بازدید از این دریای روح‌نواز را فراموش نکنید.

مراکش را به دلیل ساختمان‌های سرخ رنگش سرزمین سرخ می‌نامند. این شهر پیش از این پایتخت بود و هنوز هم در بسیاری از متون از کلیت کشور مغرب تحت عنوان مراکش یاد می‌شود. این شهر دومین فرودگاه مهم را به نام” منارا” در قلب خود دارد که در سفر به مراکش می‌توانید ابتدا به این شهر قدم بگذارید.

شهر مراکش

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به مراکش

شهر مراکش (Marrakesh Medina)
شهر شلوغ و سرزنده مراکش برای خیلی از گردشگران هر آنچه از سفر به مراکش می خواهند را در خود قرار داده است. وقتی از میدان جما ال فنا وارد شهر قدیمی مراکش می شوید در همان ابتدا با دیدن معرکه مارگیرها و دست فروش های مختلف در این میدان می فهمید که اینجا مثل دیگر شهرهای دنیا نیست! وقتی در داخل این شهر هستید به دنیایی از کوچه های پرپیچ و خم و مغازه های شلوغ وارد شده اید. بودن در این شهر تجربه زندگی شلوغ و رنگارنگ مردم این کشور است و هرگز نباید در سفر خود آن را از دست دهید.

مسجد حسن ثانی کازابلانکا

مسجد حسن ثانی کازابلانکا در شهر مشهور مراکشی که یکی از مهم ترین شهرهای شمال آفریقا به شمار می رود، قرار دارد . این شهر بزرگ ترین شهر کشور مراکش است و آنقدر جاذبه و دیدنی دارد که در سفر به مراکش برای بازدید از همه آن ها وقت کم می آورید. مسجد حسن ثانی آنقدر جذاب و دیدنی است که اگر تنها یک دلیل برای سفر به کازابلانکا لازم باشد بی شک آن دلیل، بازدید از این مسجد باشکوه و باعظمت است. مسجد حسن ثانی به دلایل زیادی از شهرت جهانی برخوردار است: مسجد حسن ثانی در رده هفتم بزرگ ترین مساجد جهان قرار دارد. مناره این مسجد بلندترین مناره در جهان است و بخشی از این مسجد بی نظیر روی اقیانوس ساخته شده است

موزه دار سی سعید

موزه دار سی سعید یکی از محبوب ترین موزه های مردم شناسی در شهر مراکش است. این موزه در یک قصر قدیمی و زیبا قرار دارد و معماری اسلامی را با هنرمندی و زیبایی با مولفه های هنر مراکشی در هم آمیخته است. موزه دار سی سعید قدیمی ترین موزه در شهر مراکش است و آثار با ارزشی از تاریخ و فرهنگ مراکش را در معرض بازدید عموم قرار می دهد. علاوه بر موزه، ساختمان عمارت نیز از زیبایی و شکوه منحصربفردی برخوردار است و خود به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری در سفر به مراکش به شمار می رود.

مراکش

باغ ماژورل

برخلاف بسیاری از که تصور می کنند این کشور شرایط پرورش باغ را ندارد باید بگوییم که باغ ماژورل یکی از برترین باغ های جهان به شمار می رود. این باغ در سال 1947 میلادی تا کنون به روی عموم باز است و مسافران در سفر به مراکش مراکش می توانند از آن دیدن کنند.

طنجه (Tangier)

شهر طنجه نسبت به همه شهرهای دیگر مراکش به اروپا نزدیک تر است و زمانی مخفیگاه جاسوسانی بوده که خود را هنرمند جا می زدند. این شهر به دلیل گذشته ای که داشته گردشگران زیادی را به خود می کشاند. طنجه الهام بخش کتاب های معروف نویسندگانی مثل پل بولز و ویلیام باروز بوده است.

مکانس

مکناس یکی از چهار شهر امپریال مراکش است و نام و شهرت آن با سلطان مولای اسماعیل در ارتباط است. سلطان مکناس را به شهری قابل توجه در سبک اسپانیایی مور، با دروازه‌های بزرگ احاطه شده توسط دیوارهای بلند تبدیل کرد. در حالی که مکناس یک شهر امپریالیستی با بسیاری از آثار تاریخی و مکان‌های طبیعی است آن همچنین نزدیکترین شهر به خرابه‌های رومی ولیلی است.

ولیلی

در دوران باستان ولیلی یک شهر مهم رومی واقع شده در نزدیکی مرز غربی از فتوحات روم در حال حاضر مراکش بود. این شهر مرکز اداری استان موریتانی Tingitana بود. زمین‌های حاصلخیز این استان بسیاری از محصول مانند غلات و روغن زیتون تولید می‌کرد که به رم صادر می‌شد و به ثروت و رفاه استان کمک می‌کرد. رومی‌ها در پایان قرن سوم میلادی قسمت زیادی از مراکش را تخلیه کردند اما مردم زندگی در ولیلی را برای قرن‌ها ادامه دادند.

بازار

صویره

صویره یک بندر ماهیگیری آرام و حفاظت شده توسط یک خلیج طبیعی است. این شهر قبلا توسط پرتغالی قرن ۱۶ به عنوان موگادور شناخته می‌شد. شهر کنونی صویره در طول قرن ۱۸ برای افزایش مبادلات تجاری با قدرتهای اروپایی ساخته شد. امروزه صویره با وزش باد قوی مداوم بر روی خلیج محافظت شده برای کایتینگ و موج سواری مشهور است. چترهای آفتابگیر در ساحل به عنوان محافظت در برابر باد و شن و ماسه استفاده می‌شود. مدینه صویره خانه بسیاری از هنرها و صنایع دستی کوچک به ویژه ساخت کابینت و کنده‌کاری‌های چوبی است.

دره درعا

دره خیره کننده درعا در جنوب کوه‌های اطلس بزرگ واقع شده است و با قصبه‌های قدیمی، روستاهای بربر و نخلستان پر شده است که از ورزازات در غرب تا زاگورا را در شرق گسترش می‌یابد. در سفر به مراکش مسیری در میان دره بدون شک یکی از دیدنی‌ترین سفرها در مراکش است. دره درعا توسط رودخانه درعا قطع می‌شود که در اطلس بزرگ شروع می‌شود و در اقیانوس اطلس به پایان می‌رسد، هر چند که در واقع رودخانه به طور معمول قبل از رسیدن به اقیانوس خشک می‌شود.

ارگ چبی
تپه‌های شنی ارگ چبی در صحرای آفریقا واقع شده است. تپه‌های شنی با ابهت تا ۱۵۰ متر ارتفاع دارند و انسان در سایه آنها احساس کوچک بودن دارد. ویژگی های خاص ارگ چبی شن و ماسه‌های رنگی نارنجی زیبا و منحصر به فرد آن است. در سفر به مراکش گشت و گذار در تپه‌های شنی به طور معمول از روستای مرزوگا شروع می‌شود که در لبه ارگ واقع شده است. شتر سواری محبوب‌ترین گزینه است که البته راحت‌ترین راه سفر نیست.

فاس

فاس قدیمی از دو مدینه فاس بزرگتر است، که یک شهر قرون وسطی تقریبا دست نخورده است. با حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر جمعیت بزرگترین منطقه شهری بدون ماشین در جهان است. حمل و نقل کالاها توسط الاغ، کالسکه، و موتور سیکلت ارائه می‌شود. کل مدینه توسط دیوارهای بلند با تعدادی دروازه‌های تاریخی احاطه شده است. چندین مغازه و رستوران یک تراس پشت بام دارند که در سفر به مراکش یک راه عالی برای فرار از خیابان‌های شلوغ است. مناظر به خصوص در طول غروب آفتاب و پس از تاریک دیدنی و جذاب هستند.

ساحل مراکش

آیت بن حدو

آیت بن حدو یکی از شهرهای مستحکم شده ورزازات در طول مسیر کاروان سابق میان صحرای آفریقا و مراکش است. در داخل دیوارهای گلی بلند ۶ قصبه و تعداد کمی خانه وجود دارد. امروزه بسیاری از مردم شهر در یک روستای مدرن‌تر در سمت دیگر رودخانه زندگی می کنند، اگر چه چند خانواده هنوز هم در دیوارهای شهر زندگی می‌کنند. آیت بن حدو در چند فیلم از جمله لورنس عربستان و گلادیاتور ظاهر شد.

جماع الفنا

جماع الفنا از در سفر به مراکش مکانی برجسته است و یکی از جاذبه‌های توریستی برتر در سفر به مراکش است. در روز این میدان که در دل مدینه قرار دارد تا حد زیادی با مارگیرها و مردم با میمون‌ها، و همچنین برخی ازدکه‌های معمولی پر شده است. همانطور که روز سپری می‌شود سرگرمی‌ها تغییر می‌کند: مارگیرها می‌روند، و در بعد از ظهر و عصر میدان بیشتر با قصه‌گوها، پیشگویان، شعبده بازان، و دستفروشان داروهای سنتی شلوغ می‌شود. هنگام غروب جماع الفنا پر از دکه‌های فراوان مواد غذایی می‌شود و جمعیت به حداکثر خود می‌رسد.

منطقه کسباح (Kasbah)

منطقه کسباح یکی از دیدنی ترین جاذبه های مراکش است، محله ای کوچک و آرام با کوچه های تو در توی سفید و آبی که در داخل دیواره های قلعه قرن یازدهم به سبک آندلس ساخته شده است. اینجا محلی عالی برای پرسه زدن های بی هدف و عکس انداختن در کوچه های پر پیچ و خم در سفر به مراکش است. اگر به این منطقه رفتید بازدید از Rue el jamma را از دست ندهید در آنجا می توانید مسجد کسباح که قدیمی ترین مسجد رباط است و در سال ۱۱۵۰ ساخته شده را ببینید. اگر دنبال سوژه های ناب برای عکس گرفتن هستید این منطقه چشم اندازه های زیبایی از شهر سلا و اقیانوس اطلس دارد.

برج حسن

یکی از زیباترین جاذبه های شهر رباط برج نیمه کاره حسن است که در آن سال ها به دستور یعقوب المنصور برای مناره یک مسجد باشکوه ساخته شد اما با مرگ او در سال ۱۱۵۰ ساختش متوقف شد و فقط این برج ۴۵ متری از آن باقی ماند. این برج در کنار مقبره محمد پنجم قرار دارد و طرح های زیبا و پیچیده نمای ساختمانش آنچه المنصور در ذهن داشت را به تصویر کشیده است.

باغ

مقبره محمد پنجم

مقبره باشکوه پادشاه محمد پنجم در جایی قرار دارد که او به محض اینکه از تبعید به ماداگاسکار به مراکش برگشت هزاران نفر از مردم را در اینجا جمع کرد تا خداوند را به خاطر استقلال کشورشان شکر کنند. این مقبره با شکوه خاصی تزئین شده و دیواره هایی که دراطراف گنبد مرمرش قرار دارند با کاشی کاری های زلیج پوشیده شده اند. مقبره محمد پنجم ویترینی از طراحی های سنتی مراکش است و در سفر به مراکش دیدن از آن برای هرهنردوستی می تواند جالب باشد. غیر مسلمان ها نمی توانند به مسجد کنار این مقبره بروند اما اگر لباسی پوشیده باشند که شانه ها و زانوی آن ها را پوشانده باشد می توانند از بالا این مقبره زیبا را ببینند.

Jnan Sbil (بوستان های بوجلود)

باغ هایی باشکوه با هوایی تر و تازه که دور از هیاهوی شهر فاس است. بیش از یک قرن است که در این بوستان به نوسازی و کاشت گیاهان و نگهداری از باغات پرداخته می شود. مردم محلی برای گردش و تفریح به این مکان سرسبز می آیند و در کنار فواره ها می نشینند و از صدای پرندگان کنار دریاچه لذت می برند. در اصلی در خیابان Moulay Hassan واقع است و در دیگری در مقابل آن در قسمت انتهایی پارک می باشد. نیمی از باغ ها در قسمت یهودی نشین شهر فاس و نیمی از آن در دروازه قدیمی شهر یعنی باب بوجلود قرار گرفته است.

نکات نهایی در سفر به مراکش

  • برای کم کردن هزینه هایتان در سفر به مراکش از رستوران های محلی و یا خیابانی غذا بخورید.
  • در سفر به مراکش می توانید چند شب تان را از وبسایت ها میزبانی، درخواست اقامت بدهید و اگر شخصی اقامت شما را قبول کرد، به این صورت از پرداخت پول برای چند شب جلو می افتید.
  • در سفر به مراکش همیشه تخفیف بگیرید: چه می خواهید تاکسی سوار شوید، چه می خواهید جایی اقامت کنید و یا حتی جنسی خریداری کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به نروژ و دیدنی های این کشور

هزینه های سفر به نیوزلند و دیدنی های زیبای آن

هزینه های سفر به ونکوور و جاذبه های دیدنی این شهر

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا