دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به فیلیپین و جاذبه های طبیعی فوق العاده این کشور

راهنمای سفر به فیلیپین

فیلیپین (Philippines) یک مجمع الجزایر در جنوب شرقی آسیا است که با بیش از هفت هزار جزیره بین دریای فیلیپین و دریای چین در شرق آسیا قرار دارد. در این جزایر صخره های مرجانی زیبا، حیات زیر آب شگفت انگیز و جنگل های بارانی کوهستانی قرار گرفته اند، ضمن اینکه مردم فیلیپین نیز خوش برخورد، گرم و بخشنده هستند.

دسترسی به فیلیپین از طریق هوایی و پرواز به شهرهای مانیلا و سبو Cebu امکان پذیر است، علاوه بر این، مسافرت های بین جزیره ای نیز از طریق هواپیما، اتومبیل، قطار و قایق در دسترس هستند. سواحل شگفت انگیز این کشور یکی از جاذبه های معروف آن می باشند، اما دیدنی های زیادی در فیلیپین وجود دارد که باید خودتان ببینید تا باور کنید.

فیلیپین پر از زیبایی های طبیعی و البته تاریخی می باشد که همین موضوع باعث جذب گردشگران از سراسر جهان گشته است. فیلیپین در کل به سه بخش لوزون، ویسایا و میندانائو تشکیل شده و پایتخت آن مانیلا یا مانیل می باشد. آب و هوای این کشور گرمسیری است و رطوبت زیادی دارد. دمای هوا نیز بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد متغیر است. به خاطر جزیره ها و موقعیت جغرافیایی فیلیپین، این کشور مقصد جذابی است برای آن ها که عاشق طبیعت و دریا هستند.

واحد پول : واحد پول این کشور به نام پزوی فیلیپین (Philippine Peso) است .
زبان رسمی: فیلیپینی

مدارک و هزینه های لازم قبل از سفر به فیلیپین

برای سفر به فیلیپین نیاز به پاسپورت با اعتبار ۶ ماه و همچنین دریافت روادید یا ویزای آن جا را دارید. در صورتی که هنوز برای گرفتن پاسپورتتان اقدام نکرده اید باید بدانید که هزینه های زیر را در پیش رو دارید:

  • ۱۰۰۰ تومان برای شناسه
  • ۳۷۵۰ تومان بابت شهرداری
  • ۷۵۰۰۰ تومان بابت صدور گذرنامه
  • ۲۹۳۰۰ تومان بابت خدمات دفتر پلیس ۱۰+ و هزینه پست پاسپورت
  • هزینه عکاسی که بین ۲۲۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ تومان بسته به محلی که در آن عکس می گیرید است.
  • پاسپورت شما ظرف مدت ۱۰ روز به درب خانه تان پست می شود.

فیلیپین

بهترین زمان برای سفر به فیلیپین

فیلیپین در ماه های خشک یعنی بین آبان تا فروردین بیشتر محبوب است. در این زمان قابلیت دسترسی به بیشتر مناطق کشور وجود دارد. با این حال دمای هوا در اسفند و فروردین بالاتر است، پس اگر می خواهید که هوای خنک تری داشته باشید بهتر است بین ماه های آذر تا فروردین به این کشور سفر کنید.

فصل بارانی بین اردیبهشت تا مهر است. در این زمان باران های زیادی می بارد اما خب این باران ها همیشگی نیست. شما اگر در این فصل به فیلیپین بروید، می توانید از هوای گرم و آفتابی و سواحل آن در حالی لذت ببرید که گردشگران کمتری در کشور هستند و جنگل ها و مزارع سرسبزتر از مواقع دیگر دیده می شوند.

هزینه های اقامت در سفر به فیلیپین

در کشور فیلیپین مانند دیگر کشورهای جهان، گزینه های اقامتی مختلفی وجود دارد. شما می توانید در یک هتل لوکس بمانید و یا برای صرفه جویی در هزینه ها، یک تخت در هاستل اجاره کنید و البته قیمت ها با توجه به تاریخ، شهرها و … می توانند متفاوت باشند.

  • اجاره یک تخت در اتاقی مشترک در یک هاستل: میانگین از شبی ۳۰ هزار تومان
  • قیمت هتل های ۳ ستاره: حدودا از شبی ۱۰۰ هزار تومان
  • قیمت هتل های ۴ ستاره: حدودا از شبی ۲۵۰ هزار تومان
  • قیمت هتل های ۵ ستاره: حدودا از شبی ۵۰۰ هزار تومان

کشور فیلیپین

هزینه خورد و خوراک در کشور فیلیپین

غذاهای فیلیپینی از فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است که تاریخ آن را شکل داده است. به همین ترتیب، این این غذاها ترکیبی از غذاهای هندی، چینی، مالایی، اسپانیایی، اروپایی و آمریکایی است. اگر چه غذاهای آن مثل بسیاری از همسایگانش مانند تایلند و ویتنام معروف نیست، اما باید بدانید که غذاهای فیلیپینی از تمام غذاهای آسیای جنوب شرقی کمتر تند است. با این حساب فکر نکنید غذای فیلیپینی شیرین است. این کمتر تند بودن فقط در این مورد است که به جای ادویه های تند، عطر و طعم غذای فیلیپینی بیشتر به سیر، پیاز و زنجبیل وابسته است.

هزینه تهیه غذا در کشور فیلیپین، چندان بالا نیست، به حدودی اگر بخواهیم برای خورد خوراک در این کشور قیمت ها را بگوییم به این صورت است که به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا نیز باید ۱۵۰ پزو پرداخت کنید، همچنین اگر بخواهید یک غذای دو نفره در یکی از رستوران های متوسط در شهرهای کشور لتونی میل کنید، باید مبلغ ۷۰۰ پزو هزینه نمایید. مک دونالد ارزان ترین ساندویچی است که در کشورهای خارجی می توانید میل کنید قیمت هر ساندویچ ۱۵۰ پزو است. قیمت یک بطری آب معدنی ۱۶ پزو بوده و اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه باید مبلغی معادل ۱۰۳ پزو پرداخت بنمایید.

هزینه حمل و نقل در سفر به فیلیپین

هواپیما

از آن جایی که فیلیپین مجمع الجزایر است، یکی از راحت ترین راه های دسترسی به مناطق مختلف هواپیما است. ایرلاین های فیلیپین پروازهای داخلی بین شهرهای مهم برگزار می کنند. معمولا فرودگاه های داخلی فیلییپن تنها برای مسافران است؛ به این معنی که اگر شما می خواهید داخل آن ها شوید حتما باید پرینت یک بلیط را به همراه داشته باشید و در غیر این صورت اجازه ورود به شما داده نخواهد شد.

اکثریت قابل توجهی از پروازهای داخلی در فیلیپین، پروازهای کم هزینه هستند و از نظر اقتصادی به صرفه می باشند. PAL تنها شرکت هواپیمایی است که پروازهای کلاس بیزینس را در پروازهای داخلی ارائه می دهد. با این حال، قیمت ها در طول فصل های اصلی سفر به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

قطار

از آن جایی که بین جزیره ها را نمی توان با قطار پیمود، قطارهای زیادی در این کشور وجود ندارند. راه آهن ملی فیلیپین در حال حاضر دو خط شبانه را اجرا می کند.Bicol Express که بین مانیل، ناگا و کامارین سور است وMayon Limited که بین مانیل و لیگائو حرکت می کند.
درکل قطار بیشتر نقش مهمی را بین مترو مانیل و استان لاگونا ایفا می کند. این منطقه سه خط LRT-1، LRT-2 و MRT-3 را پوشش می دهد.

تاکسی

تاکسی ها در داخل شهرها استفاده دارند اما در مسیرهای بین شهری معمولا چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. زمانی که در یک شهر سوار تاکسی می شوید، مطمئن شوید که تاکسیمتر روشن است و هزینه شما با توجه به آن حساب می شود. معمولا یک انعام به قیمت ۱۰ پزو به رانندگان تاکسی بهتر است بپردازید. همچنین بهتر است که پول خرد به همراه داشته باشید، زیرا برخی از راننده ها ممکن است که به خاطر اینکه خرد همراهشان نیست، از برگرداندن بقیه پولتان صرف نظر کنند.

اتوبوس

راهنمای سفر به فیلیپین به شما نشان می دهد که اتوبوس ها معمولا ارزان ترین روش حمل و نقل در فیلیپین هستند. معمولا هزینه اتوبوس ها در جزیره های اصلی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ پزو است. البته برای مسیرهای بالاتر این مقدار بیشتر می باشد. اتوبوس های استانی برنامه های منظمی از مانیل به استان های شمالی و جنوبی دارند.

قایق
یکی از محبوب ترین روش های حمل و نقل در فیلیپین استفاده از قایق می باشد.در اطراف مانیل می توانید از خدمات قایقی پاسیگ (Pasig Ferry Service) استفاده کنید. همچنین قایق اتوبوسی نیز در این جا وجود دارند که قیمت آن ها، ۲۵، ۳۵ و ۴۵ پزو فیلیپیینی می باشند. برای دانشجو ها و نوجوان ها این هزینه می تواند کمی کمتر از حد معمول باشد.

filipin

سفرهای بین جزیره ای در سفر به فیلیپین

علاوه بر اتوبوس و ایرلاین ها، کشتی ها ارزان ترین راه برای حمل و نقل در سطح کشور فیلیپین هستند. هزیه ها می تواند متفاوت باشد. برخی از آن ها ۱۰۰۰ پزو و برخی دیگر که لوکس تر هستند تا ۳۰۰۰ پزو هم می شود. کشتی هایی به نام ۲ Go Ferry هستند که در خط های بین مانیل و کورون و پوئرتو مرینسزا در تمام روزهای هفته سرویس کشتی ارائه می دهند.

دانستن اطلاعات برنامه کشتی‌ها کمی دشوار است. معمولا برای به دست آوردن تاریخ و ساعت دقیق باید روزنامه هایی حاوی صفحات با تبلیغات در روزهای خاص تهیه کنید اما، باور کنید یا نه، اکثر مردم بر روی اطلاعاتی که از حرف بقیه شنیده اند، تکیه می کنند.

کشتی کروز

شرکت Sun Cruises، بسته های سفری به جزیره Corregidor در خلیج مانیل دارد که هزینه سفر با آن ها از ۲۰۰۰ پزو (حدود ۱۴۰ هزار تومان) تا ۳۰۰۰ پزو (حدود ۲۱۳ هزار تومان) برای یک شب اقامت در جزیره می باشد. راهنمایان تورهای این شرکت همگی کاربلد و با اطلاعات هستند که اطلاعات خوبی را در مورد تاریخچه آن به شما خواهند داد.

جاذبه های گردشگری قابل بازدید در سفر به فیلیپین

۱- ال نیدو فیلیپین

ال نیدو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین است که بر روی لبه ی خلیج باکوئیت در پالاوان شمالی نیز قرار گرفته است و به دلیل داشتن ۵۰ پوشش سنگی و همچنین ماهی ها و مرجان های رنگارنگ از شهرت بالایی برخوردار است. جزیره های کوچک و بزرگ ال نیدو پر از غارهای عمیق و تالاب های باشکوه و سواحل شنی سفید زیبا هستند و حیات وحش آنها در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود، گشت های تفریحی با قایق و گشت با اتوبوس نیز برای گردشگران مهیاست. بسیاری از کسانی که با تور فیلیپین حتما به سمت ال نیدو می روند چرا که این جزیره یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین محسوب می شود.

۲- جزیره باتان فیلیپین

جزیره ی دیگری به نام باتان هم در این شهر وجود دارد که آن هم جز محبوب ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می رود. جزیره باتان خود با صخره های سرسبز و آب های موجدار برای موج سواری، تپه های باشکوه و گاوهای در حال چرا، خانه های سنگی، کلیساهای اسپانیایی و در کل بهشتی زیر پتوی کهکشان راه شیری، در اختیار گردشگران قرار دارد. عمده علت شهرت این جزیره سفر تعداد زیاد گردشگران چینی به سمت آن می باشد.

جزیره

۳- دریاچه پیناتوبو فیلیپین

دریاچه بسیار زیبا و محصورکننده ای به نام پیناتوبو که با توجه به طبیعت زیبایی که دارد جز بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می ورد. این دریاچه که پس از زلزله سال ۱۹۹۱ و فعال شدن آتشفشان خاموشی به همین نام درست شد، در استان زامبالیز در شمال غربی فیلیپین قرار دارد و تبدیل به یکی از انتخاب های گردشگران برای سفر به فیلیپین شده است.

۴- سیکوئیجور فیلیپین

همانطور که می دانید حدود ۷۰۰۰ جزیره در کشور فیلیپین وجود دارد و این خود می تواند به تنهایی سبب جذب گردشگر شود چرا که هر جزیره برای خودش می تواند جذابیت های ویژه ی مخصوص به خودش را داشته باشد. در منطقه ی فولکور فیلیپین جزیره کوچکی به نام سیکوئیجور وجود دارد که با سنت های عرفانی و مردم بومی که دارد شهرت بسیاری در بین مردم فیلیپین و همچنین گردشگرانی که به سمت آن سفر می کنند دارا می باشد. این جزیره کوچک زمانی پایگاه مستحکم میسیونری های کاتولیک در منطقه بود و به همین علت در آن کلیساهای ۳۰۰ ساله یافت می شود که گنجینه ملی این مجمع الجزایر محسوب می شوند.

۵- ساگادا فیلیپین

دهکده ی دیگری به نام ساگادا در شمال فیلیپین قرار دارد و به دلیل زیبایی های بی نظیری که دارد جز جاذبه های گردشگری فیلیپین نیز قرار می گیرد. این دهکده منبع فرهنگ ایفوگائو است و تا به امروز زنده و سالم باقی مانده است و مقصدی برای گردشگران تورهای فیلیپین شده است. یکی از دلایلی که مسافران به سمت این دهکده جذب می کند تابوت های آویزان شده از روی صخره ها و زمین های برنج کاری شده می باشد. دهکده ی ساگادا با دنیایی از شب های سرد و صبح های مه آلود با بقیه کشور که بسیار گرم است زمین تا آسمان فرق دارد.

جاذبه های فیلیپین

۶- جزیره بوراکی فیلیپین

دیگر جاذبه ی گردشگری فیلیپین که می خواهیم آن را معرفی کنیم، جزیره بوراکی است که شبیه استخوان سگ می ماند. این جزیره دیدنی مظهری از تفریح و مهمانی های شب تا صبح در این شهر توریستی به شمار می رود. جزیره بوراکی در واقع پایتخت ساحلی فیلیپین به شمار می رود و ساحل آن جواهر گرانبهایی از شن های ریز و سفید و آب های فیروزه ای است که در ۴ کیلومتری این جزیره قرار گرفته است. بوراکی به عنوان پناهگاه استوایی این کشور، هر چیزی که از یک شهر بزرگ انتظار دارید نظیر آشپزی بین المللی، هتل های ۵ ستاره، و حیات شبانه پرشور و زنده را در خود دارد. اگر هم این چیزها را نمی خواهید می توانید به ساحل پوکا در شمال جزیره بروید و از تنهایی آرامش بخش زیر درختان نخل و موج سواری لذت ببرید.

۷- داراگا فیلیپین

فیلیپین کشوری با جاذبه های مختلف است که هر کدام می تواند به تنهایی گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. داراگا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فیلیپین است که در جنوب شرقی لوزون قرار گرفته است و در پس زمینه آن یک آتشفشان بزرگ نیز وجود دارد. داراگا دهکده کشاورزی مرتفعی است که به تدریج شهری شده و گردشگران زیادی به سوی آن روان شده اند. علیرغم شلوغی مرکز شهر، در نواحی برنج کاری در کوهپایه ها، زندگی روستائی جریان دارد.

۸- ویگان فیلیپین

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فیلیپین منطقه ویگان است که جز میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. این منطقه ی گردشگری که در شمال شرقی فیلیپین قرار گرفته نیز تاریخ و معماری آن با خیابان های سنگفرش شده، کلیساهای باروک و عمارت های اسپانیایی نیز ترکیب شده و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می رود.

سواحل فیلیپین

۹- جزیره اپو فیلیپین

جزیره دیدنی و جذاب اپو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می رود. زمانی جزیره اپو یک دهکده ی ماهیگیری در دورترین مسیر توریستی به شمار می رفته و گردشگران می توانستند در این ناحیه از گشت های تفریحی در اقیانوس لذت ببرند و دل نگرانی ها را کنار بگذارند.

۱۰- داوائو سیتی فیلیپین

در جنوب کشور فیلیپین یک مرکز تجاری، اقتصادی و آموزشی وجود دارد که نام آن داوائو سیتی است که آمیزه ای جالب از حیات رنگارنگ، حیات وحش و حیات شهری به شمار می رود. به جرات می توان گفت که در این شهر به هیچ وجه دزدی رخ نمی دهد و خیابان های آن از تمیزی برق می زند. نمادهای رفاه شهری و تمدن از جمله فروشگاه های بزرگ، اتصال وای فای، کافی شاپ ها و دانشگاه ها همه و همه در دسترس شهروندان قرار دارند. جشنواره کادایاوان نیز از دیگر جذابیت های این شهر است، این شهر در کوهپایه بلندترین قله فیلیپین یعنی کوه اپو قرار دارد.

۱۱- موزه ملی فیلیپین

موزه ملی فیلیپین برای علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و تاریخی یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری شهر است. شما در این موزه می‌توانید شاهکار معروف و خیره‌کننده خوان لونا را از نزدیک مشاهده کنید. گردش در موزه ملی مساوی با قدم زدن در گنجینه‌ تاریخی فیلیپین است. هزینه موزه برای گروه‌های توریستی ارزان‌تر است.

طبیعیت فیلیپین

۱۲- پارک قهرمان ملی فیلیپین

پارک ریزال(Rizal) که به نام لونتا(Luneta) هم مشهور است، در نزدیکی منطقه تاریخی شهر واقع شده است. این پارک به احترام قهرمان ملی دکتر خوزه ریزال (نویسنده و روشنفکر انقلابی) که در سال ۱۸۹۶ در این منطقه هدف تیراندازی قرار گرفت، ساخته شده است. این پارک ۲۲ هکتار مساحت دارد و برای مردم شهر یک پناهگاه آرام برای پیدا کردن آرامش در دل یک شهر شلوغ است.

۱۳- بازار چانه‌ زن‌ ها در فیلیپین

خوب جذاب ترین فعالیتی که می توانید در سفر انجام دهید، خرید کردن است. بازار چانه زن ها که با نام بازار دیویسوریا در این کشور مشهور است می تواند جز جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار بیاید. تمام مردم فیلیپین از اقصی نقاط این کشور برای خرید و معامله‌های اصلی به این خیابان می ‌آیند. در ایام کریسمس گرچه تراکم این جمعیت افزایش پیدا می ‌کند اما حال و هوای خیابان بسیار دوست داشتنی است. این بازار برای کسانی که عاشق مراکز خرید رنگارنگ هستند جذابیت زیادی دارد.

۱۴- باغ وحش فیلیپین

باغ وحشی در ۲۵ جولای ۱۹۵۹ برای عموم مردم فیلیپین راه اندازی شد، این باغ وحش علاوه بر کاربرد تفریحی که دارد برای آموزش و مطالعه درباره گیاهان و جانوان هم مورد استفاده قرار می گیرد. مساحت باغ وحش ۵٫۵ هکتار است که خانه بیش از ۵۰۰ حیوان محسوب می‌شود، باغ وحش فیلیپین برای گردش یک روزه همراه با خانواده یک مکان مناسب است.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به وارنا پایتخت ساحلی بلغارستان

هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

هزینه های سفر به نپال و جاذبه های توریستی این کشور

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا