دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به عمان و جاذبه های توریستی آن

راهنمای سفر به عمان

عمان کشوری در سواحل خلیج فارس و در جنوب کشورمان ایران است. این کشور که پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی است، رشد گردشگری بسیار خوبی دارد تا جایی که جزو یکی از مقصدهای محبوب شناخته می شود. مسافران زیادی از ایران به عمان می روند و از جذابیت های متنوع آن لذت می برند. پایتخت عمان مسقط است که پر از مکان های دیدنی مناسب برای همه سلیقه ها می باشد.

کشور عمان کشور پادشاهی بزرگی است که در بسیاری از نقاط آن رشته کوه های بزرگ و کوه های متعددی دیده می شود که همراه با دشت ها و جلگه ها مناطق دیدنی بسیار خوبی را به ارمغان آورده است. بلندترین رشته کوه عمان حجر نام دارد که در بین تپه ماهورهای بزرگی واقع شده است. راهنمای سفر به عمان نشان می دهد که این کشور دارای سواحل خوبی نیز می باشد. عمان در غرب با امارات و عربستان، از جنوب با یمن، از شمال به ایران (تنگه هرمز) همسایه است و از شرق به دریای عمان می رسد.

زبان: عربی
واحد پول : ریال عمان

نوشته های مشابه

بهترین زمان برای سفر به عمان

آب و هوای عمان بیابانی گرمسیری است و می توان گفت که شبیه به شهرهایی مانند دبی و لاپاز (مکزیک) می باشد. تابستان بسیار گرم و مرطوب است و دمای هوا در طول روز به ۳۸ درجه سانتی گراد می رسد. بهار و پاییز نیز تقریبا گرم هستند که در شب دما حدود ۲۱ درجه سانتی گراد است.

همانطور که حدس می زنید راهنمای سفر به عمان نشان می دهد که بهترین زمان بازدید این کشور فصل زمستان است. در ای فصل روزها حدود ۲۴ درجه و شب ها تقریبا ۱۶ درجه سانتی گراد دارند. همچنین رطوبت هوا در این فصل از دیگر زمان ها کم تر و در نتیجه هوای مطبوع تری در انتظار شماست. البته در این فصل نرخ تور و هتل ها به خاطر گردشگران بیشتر می شود.

عمان

هزینه های کلی سفر به عمان

عمان به خاطر اینکه یکی از گران ترین نرخ ارز در جهان را دارد، مقصد رو به گرانی محسوب می شود و البته با توجه به فصل سفر قیمت‌ها افزایش و یا کاهش خواهند یافت.

هزینه اقامت در عمان

راهنمای سفر به عمان نشان می دهد که هزینه اقامت در عمان بسته به نوع هتل متغیر است. هتل های سه ستاره از حدود شبی ۲۱۰ هزار تومان شروع می شوند. هتل های ۵ ستاره نیز از شبی حدود ۷۰۰ هزار تومان شروع شده و افزایش می یابند.

هزینه خورد و خوراک در سفر به عمان

  • میانگین هزینه غذا در رستوران ارزان: ۱۸ هزار تومان
  • میانگین هزینه غذا در رستوران متوسط رو به بالا: ۵۰ هزار تومان
  • میانگین هزینه غذا در فست فودهای زنجیره‌ای: ۲۳ هزار تومان
  • یک بطری آب ۰٫۳۳ لیتری: ۹۰۰ تومان

شکم گردی در سفر به عمان

عمان یکی از مقاصد خوب برای شکم گردی است. غذاهای متنوعی در این کشور یافت می شوند که می توان از بین آن ها کباب های مخصوص را نام برد. غذاهای عمانی معمولا کمتر تند هستند و در مقادیر زیاد سرو می شوند. یکی از خوبی های عمان این است که به خاطر نزدیک بودن به دریا، غذاهای دریایی بسیار خوب از جمله کوسه که بسیار خوشمزه است را می توانید در این کشور پیدا کنید. شیرینی های عمانی نیز بسیار معروف هستند و حلوای عمانی جزو شیرینی های خوب آن به حساب می آید. راهنمای سفر به عمان به شما نشان می دهد که خرماهای عمان بین بهترین خرماهای جهان به حساب می آیند.

مسقط

حمل و نقل بین شهرها در سفر به عمان

هواپیما: عمان ایر معمولا برای دو فرودگاه کشور (مسقط و صلاله) پروازهایی دارد. اما به دیگر شهرها که فرودگاهی ندارند را باید با روش دیگری دسترسی پیدا کنید.

اتوبوس: بهترین راه برای تردد بین شهرهای بزرگ در عمان را می توان استفاده از اتوبوس دانست. اتوبوس ها معمولا راحت و به صرفه هستند، اگرچه سرعت خیلی زیادی برای رسیدن به شهرها ندارند.

تاکسی: معمولا تاکسی های بین شهری در عمان هزینه های زیادی برایتان دارند.

استفاده از حمل و نقل عمومی در سفر به عمان

تاکسی: تاکسی هایی به رنگ سفید و نارنجی برای حمل و نقل در مسقط موجود هستند. معمولا تاکسی ها از تاکسیمتر استفاده نمی کنند و قیمت مذاکره ایست. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر قیمت پایینی به شما پیشنهاد شد معمولا در طول راه مسافر دیگری نیز سوار می کند و مانند کشور خودمان اگر می خواهید آن تاکسی را دربست کنید باید هزینه چهار نفر را بپردازید.

مینی بوس: مینی بوس هایی نیز در مسقط عمان برای حمل و نقل موجود هستند که به رنگ سفید و نارنجی دیده می شوند. به این مینی بوس ها “baisa” می گویند.

جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری قابل بازدید در سفر به عمان

مسقط پایتخت عمان

استان مسقط بین خلج عمان و کوه حجر شرقی واقع شده است و یکی از بنادر مهم عمان به شمار می رود و شاید یکی از جالب ترین بنادر دنیاست. این بندر به شکل خلیج مدوری است که دور آن را کوه های خشک و بدون هیچگونه پوشش نباتی با صخره های درشت و درخشنده احاطه کرده است.

مسقط بزرگترین و قدیمی ترین شهر عمان است که تمام نهاد های دولتی در ان قرار دارد. از دوران قدیم کشور عمان را سلطنت مسقط و عمان می نامیدند. از مشهور ترین قلعه های تاریخی این شهر قلعه میرانی و جلالی هستند.

از دیگر مکانهای دیدنی مسقط می توان بلده السفه، دیوار مسقط، خانه های آتری، الخیران، ساحل قنتب، موزه خانه الزبیرو موزه اسکناس و سکه عمانی را نام برد. پیشه مردم مسقط تجارت و ماهیگیری است. طلاسازی ، نقره سازی و صنایع دستی مسقط نیز از شهرت خوبی برخوردار است.

لذت صخره نوردی و کویرگردی در سفر به عمان

بیشتر مناطق عمان کوهستانی است. بلندترین قله کوه حجر نام دارد. در بیشتر تورهای گردشگری کویرگردی را هم به مشتریان خود پیشنهاد می کند. که در مدت کویرگردی در خیمه های بیابانی با امکانات کامل سپری می کنند. شتر سواری در کویر، کمپینگ لوکس در زیر ستاره ها و سافاری با جیپ تنها تعداد کمی از جذابیت های این سفر برای شما هستند.

مجسمه کندرسوز در عمان

در بالای تبه ای بر فراز پارک عمومی ریام مجسمه ای از یک ظرف دود کردن کندر قرار دارد که از نمادهای عمان محسوب می شود. کندرسوز یکی از محصولات عمده عمان است.کندر و روغن به دست آمده از مفید پزشکی دارد.

مجسمه

غار مجلس الجن عمان

این غار یکی از عجیب ترین و زیباترین غارهای دنیاست. عمق این غار از یک ساختمان 50 طبقه هم بیشتر است که جزو عمیق ترین غارها نیز محسوب می شود. این غار در فلات “سلما” واقع شده که در سال 1983 کشف شد و اکنون لقب دومین غار عمیق جهان را به خود اختصاص داده است. دسترسی به این غار عمیق از طریق یک دهانه باریک است که افراد بایستی با یک طناب به داخل آن بروند. عمق این غار بین 120 تا 150 متر است و به گفته کارشناسان هرم جیزه که در مصر واقع است کاملا درون این غار جای می گیرد.

قلعه نخل عمان

این قلعه در شهرستان نخل و در منطقه باطنه واقع شده است. این قلعه یکی از محبوبترین و مستحکم ترین قلعه های کشور پادشاهی عمان است.

مسجد باشکوه سلطان قابوس عمان

یکی از بناهای معاصر در عمان که در شهر مسقط در سال 2001 ساخته شده است و خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شد.

مهم ترین جذابیت این مسجد ، فرش دستباف ایرانی است که وزن آن 24 تن است و 4 سال زمان صرف بافت آن شده است. این فرش حدود 5000 متر مربع مساحت دارد. لوستر بزرگ و باشکوهی نیز در نمازخانه این مسجد آویخته شده که بسیار زیبا و دیدنی است.

مسجد

جبل اخضر یا کوهستان سبز عمان

نام کوهی است در کشور عمان که در رشته کوه های بزرگ حجر واقع شده است. ارتفاع ان 3075 متر است. دراین کوه میوه های سردسیر و چشمه های گوناگونی وجود دارد. دره های پر فراز و نشیب بسیار دیدنی این کوه شما را به وجد می آورد.

در حاشیه این کوه زمین های کشاورزی فراوانی وجود دارد که مردم روستاهای این منطقه اکثرا به کشاورزی می پردازند. البته بعضی افراد نیز از موقعیت طبیعی مناسب منطقه استفاده کرده اند و کندوهای عسل دارند. عسل این منطقه طعم بخصوصی دارد و گران قیمت است.

استان ظفار عمان

سواحل شنی طولانی با درختان نخل و پرواز پرندگان عمان واقعا دیدنی است. در مرکز استان ظفار در شهرصلاله در ماه های 7 و 8 میلادی جشنواره هایی با عنوان جشنواره پاییزی صلاله برگزار می شود. این استان مرکز فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ،اقتصادی و گردشگری عمان به شمار می آید.این استان پاییز بی نظیری دارد که از نیمه دوم ژوئن تا اواخر سپتامبر به یک ییلاق بی نظیر تبدیل می شود.

استان ظاهره

شهرهایی با قدمت تاریخی زیادی در این استان واقع شده اند از جمله: بریمی، محضه و منطقه خریمه. مناطق تاریخی بسیاری نظیر بازار تاریخی عبری ، قنات العراقی، قلعه الخندق، حصون، عبول، قلعه بریمی و الخصیب در این استان وجود دارد . چشمه های آب شیرین هم از دیگر جاذبه های استان ظاهره عمان است.

قنات

قنات های قدیمی عمان

قنات های قدیمی معروفی که بیش از 2000 سال قدمت دارند به نام های دریس ، الخطمین ، الملکی، المیائر ،و الجیلا از منابع آبی بسیاری از شهر ها و روستاهای عمان هستند که به خاطر سیستم منحصر به فرد این پنج قنات در سال 2006 به عنوان میراث جهانی ثبت شدند.

وادی شب عمان

یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در عمان است که پر از مزارع درختان خرما و استخرهای طبیعی آب است . بسیاری از این استخرها برای شنا و قایق سواری استفاده می شود.

جریان آب در برکه های آبی این منطقه همیشه در جریان است. وجود بوته های سبز و درخت های خرزهره که پروانه ها و پرندگان را به خود جذب می کند، فضایی رویایی به این منطقه داده است.

بایدها و نبایدها در سفر به عمان

  • حتما از غذاهای محلی عمان که گاهی ترکیبی از غذای عربی و هندی هستند امتحان کنید.
  • عمانی ها مردم مهمان نوازی هستند پس اگر یک ماشین کرایه کردید و بعد از یک روز او شما را به صرف شام دعوت کرد، بهتر است آن را بپذیرید.
  • در سفر به عمان بهتر است که پوشش شما خیلی متفاوت با لباس های مردم آن جا نباشد.
  • اگر در ماه مبارک رمضان به عمان سفر کردید در طول روز در مکان های عمومی از خوردن و نوشیدن پرهیز کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!

هزینه های سفر به مشهد و جاذبه های گردشگری این شهر زیارتی

کی بریم دبی؟ بهترین زمان سفر به دبی چه موقعی از سال است؟

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا