دسته‌بندی نشده

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چگونه است؟

به دلیل مناسب‌بودن هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل پزشکی، کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند. همچنین به دلیل اعتبار بالای دانشگاه‌های ترکیه و به‌ویژه بخش پزشکی و مناسب‌بودن هزینه‌های تحصیل، این دانشگاه‌ها از دانشگاه‌های محبوب برای دانشجویان خارجی هستند. دانشگاه‌های ترکیه با فراهم‌سازی زیرساخت‌های ضروری آموزش، شرایط تحصیلی مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. به دلیل اجرای استانداردهای آموزشی، بالابودن سطح کیفی آموزش و مجهزبودن دانشگاه‌های پزشکی ترکیه به امکانات مدرن آموزش پزشکی، این دانشگاه‌ها توانسته‌اند در رنکینگ جهانی در جایگاه خوبی قرار گیرند.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه از جمله دانشگاه‌هایی هستند که در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هزینه تحصیل در آن‌ها بسیار مناسب است. همچنین باتوجه‌به امکانات آموزشی بالا در این دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه‌های پزشکی، هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. ازجمله امکاناتی که دانشگاه‌های پزشکی ترکیه در اختیار دانشجویان خارجی واجد شرایط قرار داده‌اند امکان اخذ بورسیه تحصیلی است.

دانشجویانی که در طول دوره تحصیل پزشکی دارای عملکرد تحصیلی عالی بوده و رزومه علمی قوی داشته باشند می‌توانند از این بورسیه‌ها استفاده کنند. بورسیه‌های پزشکی ترکیه تمام یا بخشی از هزینه تحصیل یا هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه را تأمین می‌کنند. در ادامه هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف پزشکی آمده است. هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) و شهر، زبان تحصیل و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه 1500-240 دلار در سال است. این در حالی است که هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه سالانه 25.000-10.000 دلار است. برای ورود به دانشگاه‌های دولتی، متقاضیان باید در آزمون یوس قبول شوند و چون قبولی در این آزمون دشوار است بسیاری از دانشجویان، دانشگاه‌های خصوصی را انتخاب می‌کنند. آنچه در ادامه می‌آید میانگین هزینه تحصیل رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های ترکیه است:

رشته تحصیلی

دانشگاه دولتی

دانشگاه خصوصی

پزشکی

240-1500 دلار در سال

10.000-25.000 دلار در سال

دندانپزشکی

12.000-19.000 دلار در سال

17.000-27.000 دلار در سال

داروسازی

600-1500 دلار در سال

12.000-20.000 دلار در سال

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چگونه است؟

تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه

با اخذ بورسیه پزشکی ترکیه می‌توان بخشی یا تمام هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه را به‌صورت رایگان داشت. میزان بورسیه به نوع بورسیه و موفقیت‌های تحصیلی و حتی شرایط مالی دانشجو بستگی دارد. دانشجویان واجد شرایط باید در طول دوره تحصیل نمرات درخشان کسب کرده یا فعالیت‌های علمی تحقیقاتی چشمگیری داشته باشند.

برای آشنایی با مراحل مختلف مهاجرت تحصیلی، باید از افراد آگاه و مؤسسات مهاجرتی معتبر کمک گرفت. مؤسسه علم ویرا یکی از برترین مؤسسات مهاجرتی است که جدیدترین اطلاعات حقوقی مهاجرت تحصیلی و اطلاعات دانشگاهی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

بورسیه پزشکی ترکیه

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره شد بورسیه پزشکی ترکیه یکی از امکاناتی است که در اختیار دانشجویان پزشکی دانشگاه‌های ترکیه قرار می‌گیرد. با اخذ بورسیه پزشکی ترکیه می‌توان هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه را به میزان زیادی کاهش داد. بورسیه‌های تحصیلی مختلفی به دانشجویان پزشکی ترکیه اعطا می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • بورسیه علوم پزشکی ابن‌سینا
  • بورسیه دولتی ترکیه
  • کمک‌هزینه تحقیقاتی STRC
  • جوایز بورسیه تحصیلی NEN برای دانشجویان بین‌المللی
  • کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی
  • بورسیه‌های موفقیت و پشتیبانی برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چگونه است؟

شهریه دانشگاه های ترکیه

با بررسی امکانات آموزشی و اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه در سطح بین‌الملل، به این نتیجه می‌رسیم که در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه و شهریه دانشگاه‌های پزشکی این کشور بسیار مقرون‌به‌صرفه است. شهریه مناسب دانشگاه‌های پزشکی ترکیه به این معنی نیست که کیفیت آموزش پایین است.

این دانشگاه‌ها استانداردهای جهانی آموزش را رعایت می‌کنند. بالابودن سطح کیفی آموزش و رعایت تمام استانداردها موجب شده تا دانشگاه‌های ترکیه و دانشگاه‌های پزشکی این کشور در رنکینگ جهانی رتبه‌های خوبی کسب کنند. تمام این عوامل موجب ترغیب دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی در ترکیه است.

مؤسسه علم ویرا با درنظرگرفتن حساسیت مهاجرت تحصیلی، تمام اطلاعات مربوط به هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه را بادقت دنبال کرده و تلاش می‌کند جدیدترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار دهد. علم ویرا مؤسسه مهاجرتی معتبری است که با تیم متخصص خود تمام مسیرهای قانونی را برای دستیابی به مهاجرتی موفق برای متقاضیان هموار می‌کند.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چگونه است؟

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

علاوه بر هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه باید به موضوع هزینه زندگی دانشجویی نیز توجه کرد. دانشگاه‌های ترکیه علاوه بر فراهم‌سازی امکانات آموزشی مدرن، به فراهم‌سازی محل اقامت مناسب برای دانشجویان خارجی نیز توجه می‌کنند. در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های ترکیه تمام امکانات یک زندگی دانشجویی فراهم شده است.

هزینه زندگی دانشجویی به سبک زندگی دانشجو بستگی دارد. همچنین انتخاب محل اقامت هم بر هزینه زندگی دانشجویی تأثیر مستقیم دارد. ممکن است برخی دانشجویان به‌جای اقامت در خوابگاه دانشجویی، منزل یا سوئیت شخصی اجاره کنند. انتخاب نوع محل اقامت یکی از عوامل تعیین‌کننده در میزان هزینه زندگی دانشجویی است. البته برخی بورسیه‌های تحصیلی، بخشی یا تمام هزینه زندگی را پوشش می‌دهند و این می‌تواند امتیاز خوبی برای دانشجویان خارجی باشد. در ادامه میانگین هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه آمده است:

موارد

هزینه

هزینه زندگی (غذا، حمل‌ونقل، اقامت)

300-500 دلار در ماه

کتاب و سایر ملزومات

100-150 دلار هر ترم

بیمه دانشجویی

40-50 دلار در سال

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چگونه است؟

رنکینگ دانشگاه‌ های ترکیه

دولت ترکیه با سرمایه‌گذاری در بخش آموزش عالی، زیرساخت‌های اساسی برای تحصیلات عالی در سطح بین‌المللی را فراهم کرده است. استفاده از بهترین امکانات و تجهیزات آموزشی، همکاری علمی با مراکز معتبر جهان و حضور اساتید معتبر بین‌المللی در دانشگاه‌های پزشکی ترکیه موجب افزایش اعتبار دانشگاه‌های این کشور در جهان شده است.

مدرک دانشگاه‌های ترکیه و به‌ویژه مدرک پزشکی این دانشگاه‌ها در سطح جهان معتبر هستند. به همین دلیل دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود می‌توانند وارد بازار کار در کشورهای مختلف اروپا و آمریکا شوند. تمام این مزایا موجب شده است تا دانشگاه‌های پزشکی ترکیه در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی کسب کنند. همچنین هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه نیز موجب افزایش انگیزه دانشجویان خارجی برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه شده است.

مؤسسه علم ویرا با اطمینان کامل، تمام اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های پزشکی ترکیه اعم از هزینه تحصیل، بورسیه، شرایط اخذ بورسیه، هزینه‌های زندگی و تمام موارد مهم را در اختیار شما قرار می‌دهد. مشاوره با مؤسسه علم ویرا یکی از بهترین روش‌ها برای آگاهی از بهترین شرایط مهاجرت تحصیلی است.

جمع‌بندی

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است این در حالی است که امکانات آموزشی، تجهیزات دانشگاهی برای آموزش پزشکی و اعتبار دانشگاه‌های ترکیه بسیار بالا است. علاوه بر مناسب‌بودن هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه، هزینه زندگی دانشجویی نیز بسیار مناسب است. یکی از امکانات تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی ترکیه اخذ بورسیه تحصیلی است که می‌تواند بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش دهد.

میزان هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه به شهر محل تحصیل، محل اقامت دانشجو و سبک زندگی بستگی دارد. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا یکی از معتبرترین مراکز مهاجرتی است و پرونده‌های مهاجرتی بسیار موفقی دارد. علم ویرا با سابقه درخشان در مهاجرت تحصیلی به چین ، ترکیه، روسیه و…. آماده ارائه خدمات به هموطنان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا