دسته‌بندی نشده

هر آنچه باید درباره موتورولا موتو پی ۳۰ بدانید

موتورولا موتو پی 30: شرکت موتورولا در هفته های قبل تصمیم گرفت از گوشی هوشمند باکیفیت و رده بالا موتورولا پی 30 رونمایی کند. گوشی هوشمندی که باید آن را یکی از مدل های برجسته شرکت چینی دانست.

موتورولا در سال 2018 چندین مدل مختلف اسمارتفون رونمایی کرده که این نشان از امید فروش بالا برای محصولاتش می باشد. البته بیشتر اسمارتفون های معرفی شده این شرکت به بازارهای در حال توسعه اختصاص داشته و این کمپانی سعی داشته گوشی های هوشمند خود را در بازارهای مختلفی به فروش برساند. یکی از محصولات این شرکت پی 30 نام دارد. گوشی هوشمندی که طراحی آن شباهت نزدیکی به محصول کمپانی اپل یعنی آیفون ایکس دارد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند موتورولا برای افزایش فروش اسمارتفون خود سعی کرد پی 30 را شبیه به آیفون ایکس طراحی کند تا فروش بیشتر را تضمین سازد. از این رو در نگاه نخست شاید آن را با آیفون 10 اشتباه گیرید. در میانه ماه آگوست شایعاتی پیرامون گوشی هوشمند پی 30 به گوش رسید و انتظار نمی رفت شرکت چینی بخواهد برنامه جدیدی برای معرفی اسمارتفون داشته باشد.

زیرا پیش از آن شاهد رونمایی گوشی های هوشمند سری Moto G6 و Moto Z3 بودیم. تاکنون موتورولا به جز مدل های موردبحث، گوشی هوشمند متفاوت و دیگری رونمایی نکرد و پی 30 یک مدل متفاوت با طراحی خاص محسوب می شد. از آنجایی که امروز شرکت های مختلفی تصمیم گرفتند طراحی ناچ را در نمایشگر اسمارتفون خود قرار دهند، عجیب نیست موتورولا نیز به این دست شرکت ها بپیوندد.

www.delgarm.com

موتو پی 30 اسمارتفونی متفاوت از موتورولا

پی 30 مدلی منحصربفرد از محصولات موتورولا بوده که خیره کننده است اگرچه طراحی نزدیکی به آیفون ایکس اپل دارد. مشخصات کلیدی آن به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش 6.2 اینچی FHD+ LCD با نسبت تصویر 19:9
  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 636 کوالکام
  • حافظه رم 6 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی با قابلیت ارتقا
  • دوربین دوگانه 16 و5 مگاپیکسلی اصلی
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی
  • باتری 3000 میلی آمپری
  • سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو
  • پورت USB-C ، جک 3.5 میلیمتری هدفون، سنسور اثرانگشت، شارژ سریع 18 واتی، بلوتوث 5.0

موتو پی 30 به صفحه نمایش ناچ مجهز شده که یک سنسور دوربین سلفی در کنار چند حسگر دیگر درون یک جزیره ای قرار گرفته است. چنین سبک طراحی ما را به یاد آیفون ایکس اپل می اندازد. پیش بینی نمی شد موتورولا بخواهد گوشی هوشمندی با چنین طراحی معرفی کند و انتظار می رفت پی 30 گوشی هومند متفاوتی از موتورولا باشد.

این حرکت شرکت چینی یعنی الهام از طراحی یک برند دیگر نمی تواند حرفه ای باشد و نشان از عدم خلاقیت طراحان محسوب می شود. البته ممکن است یکی از اهداف کلیدی موتورولا برای الهام گرفتن از طراحی آیفون ایکس، محبوبیت و فروش بالا آن محسوب شود و از این رو به کار گیری چنین طراحی در موتوپی 30 عملی درست از نگاه موتورولاست.

محصول باکیفیت و شبه آیفون ایکس

در بخش عقب نیز با طراحی کاملا شبیه به آیفون 10 رو به رو هستیم. دوربین دوگانه عمودی در گوشه ای قرار گرفته و حتی فلاش نیز در میان دو سنسور است. بنابراین هر آنچه در طراحی پی 30 موتورولا مشاهده می شود را پیشتر در آیفون ایکس اپل مشاهده کردیم و ویژگی جدیدی را نمی توان شاهد بود.

www.delgarm.com

لنوو پیشتر گوشی هوشمند میان رده Z5 را با طراحی شبیه به آیفون ایکس رونمایی کرد. بنابراین الهام گرفتن از طراحی آیفون 10 در پی 30 نخستین بار توسط شرکت چینی صورت نمی گیرد. با حافظه رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی قابل ارتقا 128 گیگابایتی و پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 636 می توان انتظارات بسیاری در بحث عملکرد سخت افزاری از موتو پی 30 داشت. البته نسخه ای با حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیز دردسترس بوده و تنها شامل یک نسخه 128 گیگابایتی نمی شود.

در دیگر قسمت ها باید به باتری 3000 میلی آمپری، پورت USB-C ، فناوری شارژ سریع با توان 18 واتی، سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو و رابط کاربری ZUI از ویژگی‌های دیگر موتو پی 30 محسوب می شود.

قیمت و زمان عرضه موتو پی 30

با معرفی موتورولا از گوشی هوشمند موتو پی 30 انتظار داریم شرکت چینی تاریخ عرضه این اسمارتفون در باقی نقاط جهان را مشخص سازد. البته زمان اعلام عرضه جهانی موتو پی 30 در ایفا 2018 آلمان مشخص خواهد شد و در حال حاضر تنها می دانیم میان رده جدید ابتدا به چین ورود پیدا می کند. نمایشگاه ایفا از اوایل سپتامبر آغاز شده و تا دهه نخست این ماه ادامه دارد.

قیمت موتو پی 30 در نسخه پایه 290 دلار بوده و در نسخه هایی با حافظه داخلی بیشتر نیز قیمت از 300 دلار عبور می کند. به هر حال اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که طراحی باکیفیتی داشته و مشخصات خوبی به شما ارائه دهد، بدون شک پی 30 می تواند همان گزینه موردنظر و ایده آل شما به شمار رود.

پیش بینی می شود بزودی مدل های بیشتری از موتو پی 30 را شاهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا