دسته‌بندی نشده

نکات لازم جهت رشد و نگهداری گل چشم آهویی (بیبی چایلد)

پرورش گل چشم آهویی و نکاتی اصولی برای رشد بهتر

گل چشم آهویی یا بیبی چایلد، گیاهی است که برای پرورش آن باید به موارد زیر توجه کرد:

آبیاری: گل چشم آهویی رطوبت و آب را دوست دارد ولی آبیاری بیش از حد به گیاه صدمه می زند. بهترین زمان برای آبیاری، هنگامی است که خاک گلدان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متری خشک باشد و سپس اقدام به آبیاری. کرد. معمولاً گل چشم آهویی در تابستان هفته ای سه بار نیاز به آبیاری دارد.

نور: گل چشم آهویی به نور متوسط و غیرمستقیم خورشید احتیاج دارد. این گیاه به طور متوسط بین 5 الی 7 ساعت در روز به نور خورشید نیاز دارد.

دما: بهترین دما جهت نگهداری آن بین 18 تا 23 درجه سانتی‌گراد است و می توان آن را در دمای معمولی اتاق به راحتی نگهداری کرد.

کوددهی: برای پرورش گل چشم آهویی می‌توانید از کودهای آلی مانند کود کمپوست استفاده کنید. اما بهتر است از کودهای شیمیایی خودداری کنید زیرا ممکن است گیاه را آسیب برساند

بذر‌کاری: برای بذرکاری گل چشم آهویی، باید بذرها را در خاک حاوی مواد آلی کاشت و خاک را مرطوب نگه دارید. پس از ۱۰-۱۵ روز، بذرها شروع به جوانه‌زنی می‌کنند و پس از ۶-۸ هفته به اندازه کافی رشد می‌کنند

پرورش گل چشم آهویی

رطوبت: برگ بیدی رطوبت را دوست دارد و رطوبت بالا باعث رویش سریع و پهن شدن برگ‌های آن می شود. این گیاه به رطوبت حدود 70 تا 90 درصد احتیاج دارد اما در رطوبت معمول اتاق هم می تواند رشد خوبی داشته باشد. رطوبت بالاتر باعث می‌شود که رشد آن سریع تر باشد. برای تأمین رطوبت مورد نیاز گل چشم آهویی می توانید از غبار پاشی، دستگاه رطوبت ساز و یا از جزیره استفاده کنید.

خاک: معمولاً بیشتر از مخلوط خاک باغچه و ماسه و خاک برگ به عنوان خاک مناسب جهت نگهداری و پرورش گل چشم آهویی استفاده می شود. اگر می خواهید که خاک گلدان برگ بیدی تان مغذی تر و قوی تر باشد می توانید کمی پیت ماس یا کوکوپیت به خاک آن اضافه کنید. با رعایت این نکات می‌توانید گل چشم آهویی را به راحتی در خانه یا گلخانه پرورش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا