دسته‌بندی نشده

نصب ، راه اندازی و استفاده از یخچال فریزر

نصب و راه اندازی یخچال های نو می بایستی توسط سرویسکار مجاز انجام شود . این کار به چند دلیل ضروری است .

نصب ، راه اندازی و استفاده از یخچال فریزر

– بسیاری از لوازم برقی بزرگ مانند یخچال و فریزر به شرط نصب توسط سرویسکار مجاز شرکت شامل شرایط ضمانت بوده .

– نصب اینگونه لوازم توسط سرویسکار مانع بروز حوادثی می شود که ممکن است در اثر بی اطلاعی برای شما و یا دستگاه بوجود آید .

در صورتی که یخچال جدیدی خریداری نموده اید ابتدا آنرا در محل مورد نظر خود مستقر کنید و سپس جهت نصب به سرویسکار مجاز اطلاع دهید .

فاصله یخچال تا دیوار بسته به طراحی آن از 10 تا 30 سانتی متر متغیر بوده . و باید یخچال در محلی قرار داده شود که هوا بتواند به آسانی در اطراف آن جریان داشته باشد . نظافت لوله های سرد کننده پشت دستگاه برای مبادله بهتر گرما بسیار مهم است و باید حداقل سالی یکبار گردگیری شود .

نصب ، راه اندازی و استفاده از یخچال فریزر

در بعضی از یخچال و فریزر ها این لوله ها در دسترس نبوده و به اصطلاح یخچال CleanBack می باشد . که در این صورت شما می توانید به آسانی با یک دستمال پشت و کناره های یخچال را تمیز کنید .

– یخچال باید دور از دستگاههای تولید حرارت مانند اجاق گاز ، بخاری ، سماور ، آبگرمکن ، شوفاژ و غیره قرار داده شود .

– یخچال را در صورت جابجا کردن هرگز بلافاصله به برق نزنید .روشن کردن دستگاه می بایستی چند ساعت پس از قرار دادن در مکانی ثابت صورت بگیرد .

نصب ، راه اندازی و استفاده از یخچال فریزر

– تراز بودن یخچال و فریزر برای برای جلوگیری از لرزش و همچنین باز و بسته شدن منظم درب و کار بدون صدای موتور مهم است .

تنظیم تراز بودن یخچال معمولا بوسیله دو پایه تنظیم که در جلو دستگاه قرار دارد انجام می شود . برای ترازکردن ابتداباید پایه ها را طوری تنظیم کرد که درب یخچال در حالت باز ثابت بماند .

پس از آن مقداری پایه های آنرا را بالا می آوریم تا یخچال کمی به سمت عقب شیب داشته باشد . در این حالت وقتی درب را باز می کنید به آهستگی بسته می شود.

– قبل از استفاده از یخچال برای رعایت اصول بهداشتی تمام گوشه ها و جداره های داخلی را با آب نیم گرم و جوش شیرین (یک قاشق چایخوری جوش در هر لیتر آب) به کمک یک تکه اسفنج نرم شسته و سپس با پارچه تمیز نمایید .

– پس از شستشو ، برای یکنواخت شدن سرمای داخل یخچال باید چند ساعت یخچال خالی و با درب بسته کار کند .

– از چیدن بیش از حد مواد غذایی در یخچال خودداری نمایید تا جریان هوای کافی در یخچال وجود داشته باشد . سعی شود از قسمتهای متنوعی که در هر یخچال طراحی شده استفاده بهینه شود .

در یخچالها ظروف مخصوص نگهداری تخم مرغ ، کره پنیر و … وجود دارد که هرکدام بسته به طراحی انجام شده در تازه نگه داشتن مواد خوراکی موثر می باشند .

به منظور نگهداری مواد غذایی در فریزر آنها را در کیسه های مخصوص به اندازه مصرف یک وعده بسته بندی کرده و سپس در فریزر قرار دهید . پیشنهاد می کنیم مواد غذایی از یک نوع را کنار هم قرار دهید این کار علاوه بر استفاده آسان و راحت از مواد خوراکی در زمان کم ، سبب می گردد تا هوای سرد داخل فریزر از آن خارج نگردد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا