دسته‌بندی نشده

نحوه مصرف و عوارض شربت اخلاط ثلاثه

شربت اخلاط ثلاثه پاک کننده قوی خون

شربت اخلاط ثلاثه (مصفای خون) یکی از داروهای بسیار قوی که در امر نضج(جذب و دفع)اخلاط غیر طبیعی بدن(اعم از اخلاط شناور و یا رسوب شده در اعضاء)شامل سودای غیر طبیعی, سودای محرق از بلغم و سودای حاصل از احتراق صفرا کاربرد داشته و دفع کننده غلظت و لزوجت خون و در عین حال کمک کننده به عملکرد سیستم های داخلی بدن مانند تقویت معده, کبد, طحال, کلیه و سایر اعضا می باشد.

همچنین استفاده از شربت اخلاط ثلاثه باعث سبک شدن بدن و بالا رفتن سطح مقاومت و سیستم ایمنی بدن می شود. شربت اخلاط ثلاثه نمونه ای از بهترین داروهای طب سنتی است, که با بیان تجربه های حکمای هند و پاکستان و سایر ملل, مهر تایید بر آثار قابل توجه آن است.

موارد مصرف «شربت اخلاط ثلاثه»

  1. پاکسازی کننده بدن از اخلاط محترقه و سوخته
  2. به عنوان منضج اخلاط ثلاثه (بلغم، سودا و صفرا)، یک هفته قبل از انجام رفتارهای درمانی حجامت، فصد و زالو استفاده از آن توصیه شده، تا پس از استفاده از آن، از حجامت، فصد و زالو به عنوان مسهل استفاده شود.
  3. کمک به متعادل ساختن حرارت کبد و کمک به بازسازی عملکرد طبیعی آن
  4. کمک به برطرف شدن انواع مشکلات پوستی مانند انواع اگزما و خارش، جوش و لک، تیرگی پوست بدن و تیرگی اطراف چشم
  5. کمک به درمان بیماریهایی چون پمفیگوس، بهجت، پسوریازیس، آفت دهان، زردی، تلخی و دانهدار شدن ته زبان، ریزش مو، واریس، گرفتگی عروق (خصوصاً عروق قلب)، هموروئید و…
  6. کمک به برطرف شدن ریفلاکس و ترش کردن معده
  7. کمک به برطرف شدن علظت خون و مشکلات ناشی از آن و متعادل ساختن هماتوکریت خون
  8. کمک به برطرف شدن جوش و خارش پوست سر و ریزش مود ناشی از وجود اخلاط فاسد
  9. کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و بالا بردن مقاومت بدن در برابر بیماریها
  10. جایگزین بسیار مناسب برای جوشانده های منضج اخلاط صفرا، سودا و بلغم بوده

نحوه مصرف شربت اخلاط ثلاثه

  • در درمان غلبه خلط صفرا به مدت ۴روز و روزی ۲مرتبه (یک ساعت بعد از صبحانه و ۳ ساعت بعد از ناهار، مطابق دستور استفاده) مصرف شود. سپس شربت مسهل داده شود (طبق دستور).
  • در درمان غلبه خلط سودا به مدت ۱۶-۱۴ روز و روزی ۲مرتبه (یک ساعت بعد از صبحانه و ۳ساعت بعد از ناهار، مطابق دستور استفاده) مصرف شود. سپس مسهل داده شود.
  • در درمان غلبه خلط بلغم به مدت ۱۲-۹ روز و روزی ۲مرتبه (یک ساعت بعد از صبحانه و ۳ساعت بعد از ناهار، مطابق دستور استفاده) مصرف شود. سپس شربت مسهل داده شود. در درمان غلبه خلط بلغم، شربت اخلاط ثلاثه را به جای آب با یکی از عرقهای زیره، اسطوخدوس، بهار نارنج، بیدمشک و یا عرق رازیانه رقیق نمایید.

دستور استفاده «شربت اخلاط ثلاثه»

۳ قاشق غذاخوری از شربت را با نصف لیوان آب جوشیده سرد شده ترکیب نموده، میل نمایید (ترجیحاً ۳ساعت بعد از ناهار).

ترکیبات شربت اخلاط ثلاثه

میوه آلو بخارا, ریشه و میوه کاسنی, اندام هوایی گل بنفشه, ساقه گیاه عنب الثعلب, پرسیاوشان, شاهتره, شکوفه غافث, عناب, سپستان, آمله مقشر, گل گاوزبان, گل سرخ, ترنجبین, شیرخشت

موارد منع مصرف شربت اخلاط ثلاثه

  1. خانم های باردار
  2. افراد زیر 5 سال

توجه:

استفاده از شربت اخلاط ثلاثه (مصفای خون) در افراد سنین بین ۸تا ۱۵سال نصف دستور استفاده و در افراد سنین بین ۵ تا ۸ سال یک سوم دستور استفاده میباشد. استفاده از این شربت در افراد زیر ۵سال ممنوع میباشد.
استفاده از این شربت را حداقل ۱۴روز ادامه دهید.
در صورت کثرت و شدت خلط فاسد ۲۱ و یا تا ۴۰روز استفاده از شربت اخلاط ثلاثه را ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا