دسته‌بندی نشده

نحوه قفل کردن واتساپ با اثر انگشت و تشخیص چهره

قفل کردن واتساپ با اثر انگشت

قابلیت قفل واتس اپ با اثر انگشت در اندروید توسط این پیام‌رسان برای گوشی‌های اندرویدی عرضه شد.

واتس آپ یکی از سریع ترین برنامه های پیام رسان فوری رو به رشد موجود در بازار است و تقریبا یک شبکه اجتماعی خاص به روش خود است. یکی از قابلیت های واتساپ، قفل کردن برنامه با اثر انگشت یا شناسایی صورت می باشد.

واتس آپ این قابلیت را در نسخه های آی او اس (ios) و نسخه های اندروید فعال کرده است. هنگامی که از این قابلیت استفاده می کنید، نیازی نیست تا اثر انگشت یا صورت خود را مجددا ثبت کنید. واتس آپ به احراز هویت بیومتریک مبتنی بر سیستم اعتماد خواهد کرد.

قفل کردن واتساپ با اثر انگشت یا (Face ID) در اندروید

  1. برای نسخه های اندروید برنامه واتس آپ را باز کنید.
  2. به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس حساب (Account) و پس از آن حریم خصوصی (Privacy) و قفل اثر انگشت (Fingerprint lock) بروید.
  3. گزینه Unlock را با استفاده از اثر انگشت روشن کنید.
  4. هنگامی که این گزینه را فعال می کنید، باید هر بار که برنامه واتس آپ را باز می کنید، از Face ID برای احراز هویت استفاده کنید. مراحل زیر به شما نحوه فعال کردن Face ID را نیز توضیح خواهد داد. اگر امکان شناسایی لمسی (Touch ID) را در گوشی تان داشته باشید، مشابه با همین روش خواهد بود.

قفل کردن واتساپ با اثر انگشت

قفل کردن واتساپ در ای او اس (قفل برنامه واتساپ برای ایفون)

  1. برای نسخه های آی او اس (ios) برنامه واتس آپ را باز کنید.
  2. به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس حساب (Account) و پس از آن حریم خصوصی (Privacy) و قفس صفحه (Screen lock) بروید.
  3. Require Face ID را روشن کنید

قفل کردن واتساپ با اثر انگشت

قفل واتس اپ با تشخیص چهره در اندروید

اگر چه با اضافه شدن قابلیت قفل واتس اپ با اثر انگشت در اندروید فاصله نسخه اندروید و iOS کمتر شده اما همچنان قابلیت باز کردن قبل با تشخیص چهره در نسخه اندروید اضافه نشده است.

مدت‌هاست بیشتر گوشی‌های اندرویدی مخصوصا گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار از قفل تشخیص چهره یا همان face unlock برخوردار هستند و گوگل در گوشی پیکسل 4 پا را فراتر گذاشته و به برنامه‌های جانبی مانند برنامه‌های مدیریت پسورد و یا برنامه‌های بانکی اجازه می‌دهد از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل خود استفاده کنند. واتساپ هنوز هیچ زمانی برای اضافه شدن این قابلیت به نسخه اندروید خود اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا