دسته‌بندی نشده

نحوه ثبت نام سهام عدالت فوت شدگان

ثبت نام سهام عدالت فوت شدگان

در صورتی که شخصی دارای سهام عدالت باشد، اما در طی سال های اجرای طرح فوت نموده باشد، دارایی وی از سهام عدالت به ورثه او منتقل می شود. به منظور انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، دولت سامانه ای را تحت عنوان سامانه میراث ایجاد نموده است

انتقال سهام عدالت متوفیان

انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث بر اساس زمانبندی و سال فوت آن‌ ها خواهد بود

این سامانه، دارایی متوفیان و ارزش سهام عدالت را به صورت مکانیزه به وراث آن ها منتقل می نماید. هم چنین، سامانه میراث، مراحل و فرآیند این انتقال را به صورت کاملا الکترونیکی انجام داده، که این امر به نوبه خود، در وقت و هزینه وراث صرفه جویی می نمایدوارثان سهام عدالت، برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده می بایست به سامانه و درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه نمایند. افراد به منظور ورود به این سامانه، می بایست در آن ثبت نام نموده و رمز عبور دریافت نمایند.

وراث به منظور دریافت سهام عدالت متوفیان خود می بایست مدارک و اسنادی را تهیه نموده و آن را به مراجع ذی صلاح ارائه نمایند.

مدارک لازم برای انتقال سهام عدالت فوت شدگان

مدارک لازم برای انتقال سهام عدالت فوت شدگان به وراث شامل موارد قید شده در قسمت زیر می شود:

  • تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی
  • اصل یا تصویر برابر اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت
  • اصل یا تصویر برابر اصل گواهی انحصار وراثت متوفی (شایان ذکر است در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده 892 قانون مدنی، جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است.)
  • در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه ضروری است.

ورود به شامانه سهام عدالت متوفیان

سامانه سهام عدالت فوت شدگان

نحوه ورود و انتقال غیرحضوری سهام متوفی در سامانه میراث

پیگیری پرونده از طریق بخش “استعلام وضعیت پرونده” در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث

  1. در ابتدا، با ورود از طریق لینک بالا با تصویر زیر به صفحه اصلی این سایت وارد شده. پس از آن شخص باید اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و گزینه ورود به درگاه را انتخاب کند. در صورتی که فرد در این سایت ثبت نام ننموده است، در ابتدا باید در درگاه یکپارچه بازار سرمایه نام نویسی کند تا نام کاربری و رمز عبور به وی اعطا شود.
  2. پس از ورود به حساب کاربری، داوطلب باید از صفحه اصلی سایت گزینه “امور سهام عدالت متوفی” را انتخاب کند
  3. پس از آن، متقاضی باید با وارد کردن کدملی، تاریخ تولد و فوت و نیز، کد امنیتی، نسبت به استعلام و اطلاع از زمان تشکیل پرونده متوفی اقدام کند
  4. همانطور که پیش تر بیان شد، در صورت تایید زمان تشکیل پرونده متوفی، شخص باید به دفاتر کارگزاری (تایید شده)، خدمات الکترونیک قضایی و یا پیشخوان مراجعه نماید.

سهام عدالت متوفیان

سهام عدالت متوفیان

سهام عدالت متوفیان

ارزش سهام عدالت متوفیان

با توجه به وضعیت بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته یعنی چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۶۱۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۹۷ هزار و ۸۰۶ تومان معادل ۰.۷ درصد کاهشی شد.

با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۳۷۱ تومان رسیده است.

از این رو قیمت سهام عدالت متوفیان هم با احتساب آن و مجموع ارزش ۶۰ درصد قابل فروش برای سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۸ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۳۷۱ تومان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا