دسته‌بندی نشده

میوه کران بری و ۱۳خاصیت معجزه آسای آن

جای شکی نیست که کران بری ها میوه های جادویی هستند.این میوه دوست جدانشدنی پوست و و شادابی و روشن شدن آن است.این میوه براق و زیبا سرشار از آهن، کلسیم، پتاسیم، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین C هستند.

این میوه خوشمزه می تواند مشکلات کلیوی را درمان کرده و عملکرد آنها را بهبود بخشد، آکنه را درمان کند؛ به کاهش وزن کمک کرده و حتی می توانید موهای خود را با آن رنگ کنید.

divider

پس از خواندن 13 مزایای شگفت انگیز این میوه حتما آن را می خرید.


کران بری با قدرت آنتی اکسیدانی و مواد مغذی خود برای بسیاری از بیماری ها مفید است. مصرف منظم کران بری می تواند از گسترش سلول های سرطانی پستان جلوگیری کند.. این میوه باید به طور منظم خورده شود تا اثر کند.

1.مفید برای دهان و دندان :

اگر می خواهید از مشکلات دهان و دندان دور بمانید کران بری بخورید .این میوه برای درمان پلاک و بیماری راه حل فوق العاده مناسبی است.

2.مشکلات کلیه و مثانه را برطرف می کند :

سنگ کلیه و مشکلات مثانه وحشتناک و دردناک هستند کران بری ها دارای اسید سیتریک و سایر مواد مغذی می باشند که می توانند شما را از بیماری های مثانه دور باشند. به علاوه، آنها همچنین می توانند کلیه ها را از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کنند.

3.برای سلامت قلب مناسب است :

کران بری حاوی مواد معدنی قوی و آنزیم های مختلف هستند که می توانند باعث کاهش کلسترول بد شده و از انباشته شدن چربی ها و مسدود کردن شریان ها جلوگیری می کنند .مشکلات قلب به علت فقدان ورزش و سایر شیوه های ناسالم شایع است. نوشیدن آب کران بری در حالی که یک شیوه زندگی سالم را حفظ می کند، می تواند سلامت قلب شما را تقویت کند.

4. مبارزه با سرطان :

انواع مختلفی از سرطان وجود دارد. با این حال، مهم است که درک کنیم که تمام علائم مربوط به فرم سرطان به علت شیوع گسترده سلول های رادیکال آزاد است. این ها سلول های بد هستند که سلول های دیگر را آلوده می کنند و در نهایت سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف می کنند.

همانطور که در سایر مطالعات پزشکی مستقل، مشاهده شد که آب آشامیدنی و آب میوه های خاص مانند میوه کران بری می تواند سلول های رادیکال آزاد را که همراه با ایجاد نشانه های سرطان سینه مرتبط است، بکشد.

5. مفید برای کاهش وزن :

خوردن میوه های تازه و سبزیجات همیشه پیشنهاد می شودداشته باشید افزودن میوه کران بری این خواص را دوبرابر می کند کران بری غنی از آنتی اکسیدان ها ست که سموم بدن را از بین می برند. این فرایند سیستم گوارش و سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد، که به طور خودکار منجر به کاهش وزن می شود.

6.مفید برای عفونت های دستگاه ادراری :

هیچ چیز تازه تر و آبدارتر از آب کران بری نیست. این نیز ایده آل برای زنان است که از عفونت های مکرر ادراری رنج می برند. متخصصین پزشکی به شدت از زنان میخواهند حداقل 2 تا 3 لیوان آب تازه کران بری تازه بنوشند تا از بیماری های مجرای ادرار خود را حفظ کنند.

7.برای التهاب ریه ها مفید است :

خوردن کران بری یا نوشیدن آب آن هر دو می تواند به جلوگیری از التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. کران بری ها حاوی آنزیم شناخته شده غیردولیزاسیون یا NDM هستند، که این امر به سلامت سلول های بدن کمک می کند به این معنی که شما با خوردن این میوه دیگر در معرض سرماخوردگی یا آنفلوآنزا نیستید به علاوه، این نیز یک راه خوب برای جلوگیری از نشانه های آنفلوآنزا می باشد.

8. ضد پیری :

مصرف مداوم کران بری می تواند روند پیری را کند و کندتر، زیرا این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هاست. آنتی اکسیدان ها به سرعت از سلول های توکسین و سلول های رادیکال آزاد خارج می شوند و پوست شما را به طور طبیعی مرطوب و هیدراته می کنند. بنابراین، شما می توانید با به چین و چروک و خطوط پوست خدافظی می کنید.

9.مفید برای روشن شدن پوست :

کران بری سرشار از ویتامین cبوده و آب این میوه برای پوست عالی و معجزه آور است این ترکیبات شامل هیدروکسیلیسین، هیدروکسی پرولین و اسیدهای آمینه است که بدن ما نیاز به تشکیل کلاژن دارد. کلاژن در حفظ نرمی و کشسانی پوست نقشی اساسی دارد.

علاوه بر این، اگر شما در منطقه سرد زندگی می کنید، بادهای سخت می توانند بر روی پوست تاثیر بگذارد، که می تواند به یک سری از آسیب های مربوط به پوست و مشکلات منجر شود. نوشیدن روزانه آب کران بری می تواند پوست شما را هیدراته کرده و باعث کلاژن سازی شود.

10.مفید برای پوست های چرب :

پوست روغنی و چرب مستعد ابتلا به آکنه است، که گاهی اوقات می تواند مشکل ساز باشد. اگر شما پوستی چرب دارید و به دنبال یک راه حل دراز مدت هستید، کران بری ممکن است به شما کمک کند. انواع توت ها دارای خواص ضد عفونی کننده ای هستند که برای درمان آکنه به کار می کنند.

رزوراترول، آنتی اکسیدان های موجود در آب کران بری به طور موثر در برابر جوش ها و آکنه مفید هستند. آب زرده تخم مرغ را می توان برای ماسک صورت استفاده کرد. برای ساخت این ماسک، یک قاشق چای خوری عسل و کران بری را با هم ترکیب کرده و بر روی پوست خود بگذارید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

11.پاک کننده پوست :

کران بری را می توان به عنوان پاک کننده های پوست استفاده کرد.بهتر است این میوه با چشم و زیر چشم برخورد نکند زیرا هواص اسیدیته داشته وممکن است به چشم اسیب بزند.پودر و یا آب این میوه را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست گذاشته و سپس بشویید …پوست شما یک درجه روشن تر خواهد شد و باکتری ها و آلودگی ها به طورکامل پاک خواهند شد.

12.برای ریزش مو مفید است :

ریزش مو یک مشکل بسیار رایج است با وجودی که اکثر مردم به علت ژنتیک ضعیف از ریزش مو رنج می برند، اما انواع مختلفی از مسائل مربوط به سلامت وجود دارد که باعث می شود موهای سالم تضعیف شده و بریزد. برای درمان ریزش مو ، محصولات بی شماری موجود در بازار وجود دارد، اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک درمان طبیعی باشد. کران بری غنی از ویتامین A و C است، که برای رشد مو و موی سالم ضروری است.

13.کران بری و شوره سر :

پس از ریزش مو، شوره سر دومین مشکل شدید برای موهاست. آب کران بری می تواند از شوره سر و دیگر مشکلات مربوط به سر پوست جلوگیری کند. Cranberries دارای خواص ضد قارچی و ضد عفونی کننده هستند که در برابر شوره مقاوم می باشند.

این خواص همچنین از پسوریازیس جلوگیری می کند. شما به طور مستقیم می توانید آب ران بری را به پوست سر بمالید و به طور معمول شستشو دهید. علاوه بر این، ویتامین C در میوه می تواند موهای آسیب دیده را نیز درمان کند.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا