دسته‌بندی نشده

میزان مصرف و عوارض جانبی قرص ترنسید

قرص ترنسید چیست ؟

قرص ترنسید که با نام ترانگزامیک اسید نیز شناخته می‌شود، اغلب به منظور کنترل خونریزی بیش از حد دوران قاعدگی تجویز خواهد شد. علاوه بر این موضوع نامنظمی قاعدگی مشکل دیگری است که به دلایل مختلف، بسیاری از افراد را درگیر می‌کند که با مصرف این دارو می‌توان آنرا کنترل کرد

میزان مصرف ترنسید

این دارو را می‌توان جزء داروهای مربوط به خون دسته بندی کرد. دارویی که بر انعقاد و لخته شدن خون تاثیر می‌گذارد. دارویی که قادر به افزایش پلاسمای خون است و به خونسازی و بند آوردن خون کمک می‌کند. اغلب ترانگزامیک اسید را برای بند آوردن خون در دوران قاعدگی برای زمانی که خونریزی بیش از حد باشد به کار می‌برند.

همه ی دستورالعمل های بر روی برچسب دارو را دنبال کنید. این دارو را با مقادیر بیشتر و یا کمتر یا برای مدت زمان بیشتر استفاده نکنید.

نوشته های مشابه

ترنسید را درست قبل از کشیدن از طریق داخل وریدی تزریق می کنند. ممکن است نیاز باشد دارو را تا ۸ روز پس از آن استفاده کنید.

ممکن است طرز مصرف دارو در خانه را به شما یاد دهند. اگر کاملا طرز درست تزریق و دست گرفتن سوزن و موارد دیگر را یاد نگرفتید هرگز برای خودتان تزریق نکنید.

برای اطمینان از اثرات مضر دارو ، بهتر است دید چشمتان در دوره ی مصرف این دارو چک شود .

این دارو را در دمای اتاق و دور از رطوبت و گرما نگهداری کنید.

عوارض قرص ترنسید

اگر نشانه هایی از واکنش های آلرژیک داشتید به مراقبت های پزشکی اورژانسی رجوع کنید. مثل : کهیر، اشکال در تنفس؛ تورم صورت، لبها، زبان یا گلو

اگر هر یک از علائم مشکلات بینایی (شامل اشکال در تشخیص رنگ)، احساس سرگیجه، تشنج، ادرار دردناک یا سخت و یا خون در ادرار را داشتید دارو را قطع کنید و به پزشکتان اطلاع دهید.

علاوه بر این ممکن است علائم دیگری مانند نشانه های سکته مغزی مثل بی حسی ناگهانی و یا ضعف (به خصوص در یک طرف بدن)، سردرد شدید و ناگهانی، لکنت زبان، مشکلات بینایی و یا تعادل، نشانه هایی از وجود لخته خون در ریه مثل درد قفسه سینه، سرفه ناگهانی، خس خس سینه، تنفس سریع، سرفه خونی یا نشانه هایی از وجود لخته خون در پا مانند درد، تورم، گرمی، قرمزی در یک یا هر دو پا نیز در شما ایجاد شود.

داروهای شیمیایی علاوه بر اینکه تاثیرات مثبت به همراه دارند، عوارض متعددی را ممکن است ایجاد کنند. تا حد امکان با عدم مصرف بی‌مورد می‌توان از عوارض آنها کاست. عوارضی که قرص ترنسید ممکن است به همراه داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • در مواردی حالت تهوع و استفراغ
  • دل پیچه و اسهال
  • سرگیجه‌های کوتاه مدت
  • خارش پوست و بثورات پوستی
  • احساسات و حالات شادی غیر منتظره

عوارض قرص ترنسید در بارداری

هنوز معلوم نشده است که آیا این دارو به جنین آسیب می رساند یا خیر؟ اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، به پزشکتان اطلاع دهید. ترنسید می تواند به شیر مادر منتقل شود و به کودک شیرخوار آسیب برساند. بنابراین اگر شیرده هستید نیز حتما به پزشکتان بگویید.

عوارض تهوع، استفراغ، اسهال، سرگیجه، خارش خفیف یا بثورات جلدی، احساس خوشحالی غیرمنتظره

عوارض قرص ترنسید برای مبتلایان به هموفیلی

هموفیلی بیماری است که با وجود آن فرد مبتلا در صورت ایجاد بریدگی بر سطح بدن، خونریزی شدیدی را تجربه کرده و به سختی خون بند خواهد آمد. حتی در مواردی خون بند نمی‌آید مگر اینکه راهکارهای درمانی سریعا پیش گرفته شود. پزشکان از این دارو برای کنترل این بیماری بهره می‌گیرند؛ برای مواردی که فرد مبتلا به هموفیلی جراحی یا دندانپزشکی در پیش داشته باشد تجویز خواهد شد.

تاثیر قرص ترنسید برای قاعدگی

مواردی که گفته شد کاربردی برای قرص ترنسید محسوب می‌شود. اما پرکاربردترین مورد برای استفاده از این قرص برای اختلالات دوران قاعدگی است. خونریزی شدید قاعدگی یا مواردی که قاعدگی به پایان نمی‌رسد، لازم است تا با راهکارهایی کنترل شود. قرص ترنسید طبق تجویز پزشک با دوز مناسب برای شرایط ایجاد شده، راهی عالی برای کنترل و درمان محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا