دسته‌بندی نشده

میترا آسوده دکتر مریوانی کیست ؟ ماجرا و علت خودکشی

دکتر میترا آسوده مریوان

دکتر میترا آسوده کیست و چرا خودکشی کرده است ؟

بیوگرافی دکتر میترا آسوده

میترا آسوده، کارشناس جراحی عمومی، تنها پزشک زنی بود که در منطقه کردستان فعالیت داشت.

دکتر میترا آسوده

از زندگی شخصی دکتر میترا آسوده اطلاعاتی در دست نیست .

علت خودکشی دکتر میترا آسوده

میترا آسوده پزشک مریوانی

گفته شده که این فرد با شکایت خانواده یکی از بیمارانی که درگذشته‌است، زندگی خود را پایان داده است.

در هفته نخست فروردین ماه امسال، پس از درگذشت یک بیمار بدحال، همراهان او به بخش مراقبت‌های ویژه حمله کردند و به میترا آسوده، پزشک متخصص این بیمار، حمله و توهین کردند. در ادامه، این افراد قسمتی از بیمارستان را نیز تخریب کردند.

در آن زمان، خبرگزاری ایرنا نوشته بود که دکتر آسوده، از خانواده فرد فوت شده شکایت نکرده بوده و مقامات از این پزشک دلجویی کرده بودند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با ابراز تاسف از رفتار نامتناسب این افراد، خواستار رسیدگی فوری و قانونی از سوی مراجع ذی‌صلاح در استان کردستان شده بود. به علاوه، به این پزشک مریوانی که در بیمارستان بوعلی مریوان خدمت می‌کرده است، تجلیل شده بود.

یکی از کاربران توئیتر که اهل مریوان است مدعی شده:

«به منشی سابقش در شهر مریوان زنگ میزنه میگه اعصابم خورده میام پیشت سوار تاکسی میشه به راننده میگه یه آب معدنی واسم بیار چندتا قرص میخوره راننده میگه خانم چکار داری میکنی میگه نگران نباش خودم دکترم باز چند دقیقه میگذره چندتا قرص دیگه میخوره بعد کم کم از حال میره راننده بسرعت میرسونتش بیمارستان و متاسفانه فوت میکنه.»

تسنیم نوشت : در حالی در فضای مجازی علت فوت این دکتر خودکشی اعلام شده است که پیگیری‌های تسنیم حاکی از این است که ماجرای درگیری مربوط به اواخر اسفندماه سال ۱۴۰۰ بوده که این خانم در بیمارستان بوعلی مریوان یک جراحی انجام داده و پس از فوت آن بیمار، خانواده‌اش شکایتی مطرح کرده بودند که در این مدت هم، این موضوع یکی دو بار در کمیسیون‌های متعدد نظام پزشکی و پزشک قانونی بررسی شده بود.

درگیری خانواده و حمله به بیمارستان مربوط به همان سال ۱۴۰۰ بعد از انجام عمل جراحی بوده و اصلاً در سال ۱۴۰۲ و اخیراً هیچ‌گونه تنشی در بیمارستان رخ نداده و دادگاهی هم تشکیل نشده که به این خانم توهین کنند.

این خانم از حدود یک سال و نیم گذشته طرحش در مریوان به اتمام رسیده و از این شهرستان رفته و در بیمارستان بازرگانان تهران مشغول به خدمت بوده است. روز منتهی به فوت این خانم، مرحومه آسوده برای حضور در جلسه تجدیدنظر پرونده‌ مربوطه به نظام پزشکی مریوان رفته بود. پس از پایان جلسه، حال خانم آسوده داخل ماشین بد می‌شود و به وسیله تاکسی به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت فوت می‌کند.

روایت رئیس بیمارستان بوعلی مریوان

تسنیم نوشت : رئیس بیمارستان بوعلی مریوان با اشاره به اینکه ماجرای فوت بیمار و آسیب به تجهیزات بیمارستان مربوط به دو سال گذشته بوده است، گفت: پس از آن اتفاق، خانم میترا آسوده اصلاً به عنوان جراح در استان کردستان و مریوان شاغل نبود.

مختار رشیدی رئیس بیمارستان بوعلی مریوان درباره این موضوع گفت: بنده از یکم شهریورماه سال گذشته به عنوان رئیس بیمارستان بوعلی مریوان انتخاب شدم و تاکنون این خانم دکتر را در این بیمارستان ندیده‌ام چون اصلاً در این بیمارستان شاغل نبوده است.

رئیس بیمارستان بوعلی مریوان با اشاره به اینکه ماجرای فوت بیمار و آسیب رساندن به تجهیزات این بیمارستان مربوط به دو سال گذشته بوده است، افزود: پس از آن اتفاق، این خانم اصلاً به عنوان جراح در استان کردستان و مریوان شاغل نبود و با توجه به اتمام دوره طرحش، در یکی از بیمارستان‌های تهران مشغول به کار بوده است.

رشیدی درباره ماجرای فوت این خانم در مریوان گفت: روز یکشنبه این هفته این خانم توسط راننده یک تاکسی با توجه به نامساعد بودن حالش به بیمارستان منتقل شد که متأسفانه فوت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا