دسته‌بندی نشده

موزه هنری کافسجیان ایروان کجاست ؟

موزه هنری کافسجیان در ایروان – ارمنستان

اگر تاکنون به ارمنستان و شهر ایروان سفر کرده باشید و به ورودی موزه هنرهای مدرن کافسجیان ایروان رفته باشید، با دیدن مجسمه‌ها و تابلوهای نصب شده در قسمت ورودی آن به بخش عظیمی از هدف این موزه پی برده‌اید و به خوبی هدف ساخت آن را درک می‌کنید. این موزه اگرچه در سال‌های گذشته ساخته شده است، اما به هنرهای خلاقانه و مدرن اختصاص دارد.

اولین مؤسس موزه کافسجیان ایروان

موزه هنرهای مدرن کافسجیان یک موزه هنری در شهر ایروان ارمنستان است که در مرکز کنترون ساخته شده است. مرکز هنرهای کافسجیان به ارائه بهترین هنرهای معاصر به ارمنستان و ارائه بهترین فرهنگ ارمنی به جهان اختصاص دارد. این مرکز با الهام از دیدگاه بنیانگذار خود، جرارد ال. کافسجیان، نمایشگاه های متنوعی از جمله منتخبی از آثار مهم از مجموعه هنرهای معاصر جرارد ال. کافسجیان را ارائه می دهد.

موزهٔ هنری کافسجیان

پس از جشن افتتاحیه بزرگ این مکز هنری در نوامبر 2009، CCA همچنان به نمایش آثار منحصر به فرد هنر مدرن و معاصر ادامه می دهد و برنامه های متنوعی از سخنرانی ها، فیلم ها، کنسرت ها و طرح های آموزشی متعدد برای بزرگسالان و کودکان ارائه می دهد. از زمان افتتاح این مرکز سالانه بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید کرده اند.

این موزه که دارای پله‌های بسیار عظیم با چشمه‌ها و فواره‌های آب است در خیابان تامانیان قرار دارد و محب عبور عابر پیاده نیز دارد. این موزه با چشم اندازه مؤسس آن یعنی جرارد کافسجیان ساخته شده است و انواع مختلفی از هنرهای معاصر در آن ارائه شده است.

تاریخچه ی موزه هنرهای مدرن کافسجیان ایروان

بنیاد موزه هنرهای مدرن کافسجیان در آوریل سال 2002 تحت حمایت دولت ارمنستان و بنیاد موسیقی موزه کافسجیان آمریکا تأسیس شد و از آن تاریخ به بعد عملیات احداث این موزه آغاز شد. ساخت این موزه به‌طور رسمی در سال 2005 آغاز شد و انتظار می‌رفت که در سال 2008 به اتمام برسد.
با این‌ حال افتتاح موزه در تاریخ 17 نوامبر سال 2009 برگزار شد. مراسم افتتاحیه با حضور رئیس‌جمهور ارمنستان، وزیر فرهنگ ارمنستان، وزیر امور خارجه غنا، نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک ارمنستان و جمعی از هنرمندان و چهره‌های سیاسی برگزار گردید.

برای ساخت موزه هنرهای مدرن کافسجیان بیش از 35 میلیون دلار هزینه شده است و در مراسم افتتاحیه آن مقامات ارشد کشور ارمنستان، هنرمندان مختلف و شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند. این موزه را می‌توان حرکتی مهم در حوزه هنری شهر ایروان دانست و آن را به عنوان بخشی از مدرن سازی این شهر می‌دانند.

موزه کافسجیان کجاست ؟

به‌ طورکلی فضای موزه هنرهای مدرن کافسجیان را می‌توان به دو قسمت کلی تقسیم کرد. در قسمت بیرونی آن یا قسمت مجسمه‌سازی از کنار خیابان تامانیان تا ورودی موزه انواع مجسمه‌های مدرن قرار گرفته‌اند که هر کدام مربوط به یک هنرمند شناخته شده هستند. پلکان عظیم این موزه با این مجسمه‌ها تزئین شده است.

بخش دوم موزه هنرهای مدرن کافسجیان به گالری موزه اختصاص یافته است که شامل گالری یکی، گالری خانجان، گالری عقاب، گالری باغ سوزانسی داویت، ستاره فرود و رویدادهای ویژه می‌شود که در زیر پله‌های بیرونی و چشمه‌ها قرار دارد. گالری‌ها به مجموعه‌ای عظیم از آثار هنری شیشه‌ای که در چند گالری و بخش‌هایی از جمله نمایش‌های دائمی یا نمایشگاه‌های موقت اختصاص یافته‌اند.آلری یک، فروشگاه موزه، گالری خنجیان، گالری ساسونتسی داویت و نمایشگاه کریستال سواروسکی همیشه رایگان است.

مرکز هنر کافسجیان را می توان برای جلسات کاری، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها، ضیافت‌ها و سایر رویدادهای ویژه اجاره نمود. محیط هنری و زیبا، ویوی منظره پانوراما از شهر، موقعیت مکانی در نقطه عطف اصلی ایروان، مجموعه کاسکاد، همه اینها مرکز هنرهای کافسجیان را به مکانی بی‌رقیب برای هر نوع رویدادی تبدیل کرده است.

تصاویر موزه کافسجیان

زمان بازدید موزه هنرهای مدرن کافسجیان ایروان

باغ موزه هنرهای مدرن کافسجیان ایروان همیشه باز است.
اما گالری پله برقی: همه روزه از ساعت 8:00 الی 20:00 و گالری های نمایشگاه، فروشگاه موزه و مرکز بازدیدکنندگان: جمعه، شنبه، یکشنبه، 10:00-20:00 می باشد، همچنین این مرکز در روزهای تعطیل دولتی تعطیل است.

منبع : ایلیا گشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا