دسته‌بندی نشده

موارد منع مصرف دارو پتاسیم گلوکونات و عوارضی که به همراه دارد

بسیاری از افراد یک سری از مواد معدنی به بدنشان نمی رسد بنابراین باید از داروهای تقویتی استفاده کنند تا بتوانند این مواد را به بدن خود برسانند. در ادامه شما را با قرص پتاسیم گلوکونات و کاربرد های این دارو آشنا می کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیارتان قرار می دهیم و قبل از خوردن این دارو باید این اطلاعات را بلد باشید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری ایجاد شود.

اطلاعات دارویی قرص پتاسیم گلوکونات

این دارو را شما می توانید به صورت قرص و یا کپسول مورد استفاده قرار دهید و معمولا برای پیشگیری و یا درمان کمبود پتاسیم در خون برای فردی تجویز می شود. بهتر است خودتان به صورت سر خود از این دارو استفاده نکنید و حتما با یک پزشک و یا دارو ساز برای استفاده از آن مشورت نمایید.
کمبود پتاسیم در بدن می تواند بر اثر مشکلات متفاوتی مانند استفراغ طولانی مدت و یا تغییرات شدید هورمونی ایجاد شود که اگر به پزشک مراجعه کنید قطعا از این دارو برای شما تجویز می شود زیرا پتاسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی بدن می باشد و کمبودش می تواند کارکرد دیگر اعضای بدن را با اختلال مواجه نماید. البته افرادی که دارای رژیم غذایی درستی هستند نیاز ندارند تا از این دارو استفاده کنند و همان رژیم غذایی مناسب می تواند میزان مناسبی از این ماده را به بدن برساند.

مقدار استفاده از قرص پتاسیم گلوکونات

قبل از این که درمان را با این دارو شروع کنید بهتر است بروشور این دارو را مطالعه کنید زیرا اطلاعات بسیار خوبی از این دارو در اختیارتان قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی در مورد این دارو اطلاعات مناسبی را بدست آورید. استفاده از این دارو برای هر فردی متفاوت می باشد و دز آن را پزشک با توجه به مشکلی که فرد دارد و میزان پتاسیمی که در روز نیاز دارد تجویز می کند بنابراین بهتر است بدون نظر پزشک از خوردن این دارو خودداری نمایید.

قرص پتاسیم

زمانی که از این دارو زیر نظر متخصص استفاده می کنید بهتر است از کم و زیاد کردن دز مصرفی خودداری کنید و سعی کنید همان روالی که پزشک تعیین کرده است را در پیش بگیرید. استفاده از این دارو بسیار مهم است و بهتر است برای پیشگیری از فراموشی آن را در ساعات معینی از روز مورد استفاده قرار دهید تا تاثیرش را بر روی بدن شما بگذارد و بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

این دارو ممکن است برای شما مشکلاتی را ایجاد کند برای همین هم بهتر است بعد از غذا و همراه با یک لیوان کامل آب میل کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد استفاده از قرص پتاسیم گلوکونات بدانید این است که تا ۱۰ دقیقه بعد از استفاده از آن نباید دراز بکشید. اگر از قرص این دارو استفاده می کنید بهتر است آن را نجوید و سالم قورت دهید در غیر این صورت ممکن است تاثیر گذاری آن را دچار اختلال نمایید.

استفاده از دز فراموش شده پتاسیم گلوکونات

برخی از افراد فراموش می کنند که یک دز از دارو را در زمان خاص خود استفاده کنند و در خوردن و یا نخوردن مجدد آن تردید دارند. جالب است بدانید که اگر از زمان خوردن دز مصرفی زمان زیادی نگذشته باشد بهتر است دارو را مصرف کرده و دز بعدی را در زمان قبلی مورد استفاده قرار دهید و در صورتی که از زمان دارو مصرفی خیلی گذشته است بهتر است دارو را مصرف نکنید و تا زمان مصرف دز بعدی صبر کنید. در زمان استفاده از دز بعدی هم بهتر است همان اندازه قبل دارو بخورید و دوز را دو برابر نکنید.

ممنوعیت های استفاده از قرص پتاسیم گلوکونات

هر داروی شیمیایی دارای یک سری ممنوعیت های مصرفی می باشد و قبل از استفاده از آن باید اطلاعاتی را در مورد آن ها داشته باشید در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برایتان ایجاد شود.

اولین و مهم ترین نکته تاریخ دارو می باشد. سعی کنید از استفاده از دارو های تاریخ مصرف گذشته خود داری کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.
اگر فردی نشانه های مشابه با شما داشت بهتر است این دارو را برای او تجویز نکنید.
حساسیت به دارو یا دارو های مشابه
بارداری
شیردهی
مشکلات شدید قلبی
مشکلات معده و روده
مشکلات کلیوی
نارسایی های کبدی
بالا بودن پتاسیم خون

عوارض قرص پتاسیم گلوکونات

نکات مهم در حین استفاده از قرص پتاسیم گلوکونات

اگر جراحی در پیش دارید بهتر است پزشک خود را در مورد استفاده از این دارو در جریان بگذارید تا اقدامات لازم برای شما انجام شود.
قبل از این که از روش های دیگر به جای استفاده از این دارو استفاده کنید بهتر است با پزشک خود در مورد این کار مشورت نمایید.
اگر از این دارو استفاده می کنید بهتر است سعی کنید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و برای این که بتوانید از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنید بهتر است با یک متخصص تغذیه در این زمینه مشورت کنید.

تداخلات دارویی با قرص پتاسیم گلوکونات

بسیاری از داروها اگر با هم مورد استفاده قرار بگیرند می توانند مشکلات بسیاری را برای مصرف کننده به همراه داشته باشند. باید بدانید که قرص پتاسیم گلوکونات نیز می تواند با یک سری از داروها تداخل داشته باشد. تداخل داروها می تواند بر روی قدرت تاثیر آن ها باشد و تاثیر یک دیگر را کم و زیاد کنند. بهتر است برای پیشگیری از این تداخلات تمامی داروهایی که استفاده می کنید را به پزشک اطلاع دهید. یک سری از مهم ترین تداخلاتی که این دارو با خود به همراه دارد عبارت است از :

عوارض جانبی پتاسیم گلوکونات

قرص پتاسیم گلوکونات می تواند عارضه هایی را برای فرد استفاده کننده به همراه داشته باشد. بهتر است سعی کنید قبل از استفاده از این دارو تمامی عارضه های آن را بدانید تا بتوانید اگر آن ها را مشاهده کردید سریعا به اورژانس مراجعه کنید تا جلوی خطراتی که ممکن است به همراه این عارضه ها باشد خود داری کنید. عارضه های این دارو عبارت است از :

ناراحتی های شدید معده
تهوع و استفراغ
اسهال شدید
بلع دردناک
گیر کردن قرص در گلو
دردهای شدید شکمی
استفراغ کف مانند
مدفوع سیاه یا قرمز
نشانه های آلرژیکی

مسمومیت های دارویی

اگر از این دارو بیش از حد استفاده کنید ممکن است دچار مسمومیت شوید. برای این که از این مشکل پیشگیری کنید نیاز است تا بیش تر از دزی که برایتان تجویز شده است استفاده نکنید.نشانه های مسمومیت عبارتند از :

از حال رفتن و ضعف شدید
مشکلات شدید تنفسی
ضربان قلب نا منظم
گیجی
ضعف عضلانی

این دارو را باید دور از دسترس کودکان نگه داری کنید و سعی کنید تا زمانی که می خواهید آن را استفاده کنید از درون بسته بندی اش خارج نکنید. مکان نگهداری از این دارو باید خنک و خشک باشد تا سالم بماند و بتواند تاثیر خود را روی بدن فرد مصرف کننده ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا