دسته‌بندی نشده

موارد مصرف پماد موضعی ترموراب چیست؟

فواید پماد ترموراب

هر 100گرم پماد حاوی 5.5 گرم کامفور ، 82.2 گرم منتول ، 68.4 گرم ترنیپتین ، 33.1 گرم روغن اکالیپتوس 69.0 گرم روغن جوز هندی ، 44.0 گرم روغن برگ سدار و 0.09 گرم تیمول می باشد.

گروه دارو: مسکن

مکانیسم اثر ترموراب

اسانس های موجود در ترموراب دارای اثرات ضد التهاب ، خلط آور و ضد باکتریایی می باشد. منتول که از ترکیبات ترموراب می باشد در غلظت های پایین بصورت انتخابی باعث تحریک انتهای اعصاب حسی مرتبط با حس سرما شده و احساس سرما را سبب می شود.

علاوه بر این عروق را گشاد می کند و اثر ضد دردی ظاهر می شود.کامفر نیز از مواد موثره ترموراب می باشد که در استفاده موضعی با تحریک پوست سبب بهبود گردش خون شده و اثرضد دردی ایجاد می کند.

موارد مصرف پماد ترموراب

مسکن موضعی

مقدار مصرف ترموراب

لایه ضخیم پماد ترموراب 3 تا 4 بار در روز بر روى گلو و سینه مالیده شود.

هشدارها در مصرف ترموراب

  1. ترموراب تنها برای مصرف موضعی می باشد و مصرف خوراکی ترموراب و مالیدن پماد داخل بینی ممنوع می باشد.
  2. استفاده ترموراب برای کودکان زیر 2 سال ممنوع می باشد.
  3. از استفاده ترموراب بر روی پوست آسیب دیده و زخم بپرهیزید.

نکات قابل توصیه در مصرف پماد ترموراب

  1. فراد بزرگسال و کودکان بالاتر از 2 سال پماد ترموراب را به صورت لایه ای ضخیم بر روی سینه و گلو بمالند و روی آن را با پارچه ای نرم و خشک بپوشانند،توجه شود که پوشیدن لباس گشاد و آزاد باعث نفوذ بخارات پماد ترموراب به دهان و بینی می شود .
  2. ترموراب را دور از گرما و شعله نگهداری کنید.
  3. ترموراب می تواند سبب بروز واکنش های ازدیاد حساسیت از جمله درماتیت تماسی شود.

عوارض جانبی ترموراب

ازدیاد حساسیت

موارد منع مصرف ترموراب

کودکان زیر 2 سال , ازدیادحساسیت به این دارو و ترکیبات آن , پوست آسیب دیده و زخم

مصرف ترموراب در بارداری

تاکنون به اثبات نرسیده است.

پماد ترموراب و کاربردهای آن

پماد ترموراب برای درمان سرفه و گرفتگی ناشی از سرماخوردگی یا آلرژی و درد عضلانی، در بازار به فروش می رسد. پماد ترموراب حاوی مواد شیمیایی منتول و کافور است که عمل ضد حساسیت و بی حسی بر عضلات دردناک را فراهم می کند.

هنگامی که پماد ترموراب در نواحی سینه و بینی استفاده می شود، بوی تند و تیز مواد شیمیایی ترکیبی می تواند سرفه را متوقف کند و به نظر می رسد مسیر تنفسی گرفته را باز می کند.

با این همه، به نظر می رسد که مزایای ضد تراکمی سطحی باشند و این که مواد شیمیایی یک اثر خنک کننده ای را فراهم می کنند تا تنفس برای مدت کوتاهی راحت تر شود. گذشته از این، پماد ترموراب به کرات در بزرگسالان و کودکان بزرگ تر از 2 سال استفاده می شود و برای اجتناب از عوارض جانبی بایستی مراقبت های لازم انجام شود.

پماد ترموراب از چندین ترکیب روغنی و گیاهی تسکین دهنده مانند نعنا، اوکالیپتوس و کافور تهیه می شود. پماد ترموراب یک مرهم پرمصرف است که می توان با آن احتقان مجاری تنفسی و دیگر علائم سرماخوردگی و گریپ را برطرف کرد. استفاده موضعی از آن روی قفسه سینه یا کمر باعث احساس آرامش بیمار و تسکین علائم می شود. در ادامه با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا با سایر موارد استفاده پماد ترموراب آشنا شوید.

خواص درمانی پماد ترموراب

درمان قارچ پا با پماد ترموراب

پماد ترموراب ضد قارچ قوی است.اگر پاهایتان دچار قارچ شده است از این پماد برای رفع قارچ استفاده کنید. بیماری قارچ پا همچنین در ورزشکاران دیده میشود که با این پماد بهبود میابد. پماد ترموراب در رفع ترک پاشنه و خشکی کف پا موثر است.

به منطور استفاده پماد ترموراب برای رفع قارچ و خشکی و ترک پا قبل از رفتن به رختخواب مقداری از این پماد را به قسمتهای قارچ زده بمالید و آرام ماساژ دهید و تا زمانی که قارچها از بین بروند هرشب این کار را انجام دهید.

درمان آکنه و جوش با پماد ترموراب

خیلی ها فکر می کنند به علت ترکیبات روغنی این پماد از آن نمی شود برای از بین بردن جوش استفاده کرد. پماد ترموراب دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد و مشکلات پوستی را برطرف می کند. پماد ترموراب به پوست رطوبت می دهد و جای جوش را هم از بین می برد.

جاهایی که آکنه دارند را بشویید و بعد از خشک کردن مقداری از پماد ترموراب را روی آکنه ها بزنید. روزی دو مرتبه این کار را انجام دهید. لازم نیست مقداری زیادی از این پماد را روی جوش بزنید. اگر پوستتان حساس است قبل از استفاده با پزشکتان مشورت کنید.

تسکین دردهای عضلانی با پماد ترموراب

زدن پماد ترموراب روی پوست باعث ایجاد گرما روی سطح پوست می شود که به تسکین فرد کمک میکند. برای دردهای عضلانی این پماد تسکین دهنده بسیار خوبی است.

کمی از پماد ترموراب را روی قسمتی که درد می کند بمالید و آرام ماساژ دهید. یک حوله گرم بردارید و روی ناحیه چرب شده با پماد ترموراب قرار دهید و ربع ساعت بگذارید تا بماند تا درد بهبود پیدا کند. چند مرتبه در روز این کار را تکرار کنید.

از بین بردن زگیل با پماد ترموراب

از طریق ویروس پاپیلوم انسانی HPV زگیل ایجاد می شود و پوست را زشت می کنند. با پماد ترموراب می توان سرعت از بین رفتن زیگیل را افزایش داد زیرا این پماد خاصیت ضد التهابی دارد. روی زگیل مقداری پماد ترموراب بزنید و بانداژش کنید.

دست کم شش ساعت منتظر بمانید و بانداژ را دور بیندازید و باز پماد بمالید و بانداژ کنید. چندین مرتبه در روز این کار را انجام دهید تا زگیل ها کامل از بین بروند.

رفع عفونت پوستی با پماد ترموراب

در اثر مراقبت نکردن از سوختگی های سطحی پوست و زخم ها احتمال عفونت وجود دارد. پس زخم ها را خوب تمیز کنید و کمی پماد ترموراب بزنید تا عفونت پوستی ایجاد نشود. برای استفاده از این پماد سطح مورد نظر را تمیز کنید و یک لایه نازک پماد ترموراب بمالید و آرام ماساژ دهید. اگر دچار خارش و یا سوزش شدید فورا آن قسمت را شستشو دهید.

کاهش کبودی پوست و خون مردگی با پماد ترموراب

استفاده از پماد ترموراب به جریان خون سرعت می بخشد و باعث کاهش کبودی و خون مردگی می شود. کمی نمک دریایی و یک قاشق از این پماد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. روی محل کبود شده این ترکیب را بزنید و آرام ماساژ دهید. روزی دو مرتبه تا رفع کامل خون مردگی این کار را انجام دهید.

تسکین سردردهای خفیف با پماد ترموراب

سردردهای خفیف را می توان با این پماد بهبود بخشید. مقداری از این پماد را روی پیشانی و گیج گاه بمالید و چند دقیقه به چیزی فکر نکنید و آرامشتان را حفظ کنید. اگر نیاز بود باز هم این کار را انجام دهید.

از بین بردن عفونت گوش با پماد ترموراب

ترکیبات پماد ترموراب به دلیل داشتن خاصیت آرام بخشی ، ضدباکتریایی و ضدالتهابی درمان عفونت گوش را بهبود می بخشد. یک حبه سیر از پوست جدا شده را ده ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا گرم بشود . به سیر مقداری پماد ترموراب بمالید و در گوشتان بگذارید. دقت کنید این کار نباید برای کودکان و نوزادان انجام شود.

از بین بردن خطوط چاق و لاغری روی پوست

هر شب روی خط های پوستی که در اثر کش آمدن پوست و تغییر وزن ایجاد می‌شوند پماد ترموراب بمالید جای آنها را خیلی کمتر می‌کند.

از بین بردن ترک پاشنه با پماد ترموراب

اگر پاشنه های ترک خورد و سفت دارید پماد ترموراب برایش عالی است. شبها پماد ترموراب را روی پاشنه بمالید و رویش جوراب نخی بپوشید. صبح روز بعد پاها را با آب گرم بشویید و پوستهای مرده را با سنگ پا زدن از روی پاشنه بردارید. هر شب این کار را بکنید تا نتیجه ای که می خواهید بگیرید.

مرطوب کننده پوست

اگر پوست خشک دارید پماد ترموراب را روی پوستتان بمالید تا همیشه پوستی مرطوب داشته باشید.

چربی سوزی شکم با پماد ترموراب

برای اینکه از شر چربی های شکم خلاص شوید و پوست لطیف و سفتی داشته باشید از روزی دوبار روی شکمتان پماد ترموراب را ماساژ دهید.

دفع پشه با پماد ترموراب

پشه‌ها حامل بسیاری از بیماری‌های کشنده مانند تب استخوان‌شکن و مالاریا هستند. اگر می‌خواهید پشه‌ها را از خود دور کنید، پماد ترموراب به عنوان بهترین دافع پشه سازگار با محیط‌زیست عمل می‌کند. پماد ترموراب همچنین ارزان‌تر از مواد دافع تجاری موجود در بازار است.

شما می‌توانید برای دور کردن پشه‌ها شب هنگام خواب مقداری پماد ترموراب بر روی گردن، زانو، آرنج، پشت گوش و مناطق دیگری که در معرض نیش پشه قرار دارند، بمالید.

سایر موارد استفاده پماد ترموراب

  1. می‌توان از این پماد برای ضدعفونی و پاکسازی فضای اتاق استفاده کرد. به این منظور می‌توانید آن را داخل دستگاه بخور ریخته و استفاده کنید.
  2. درصورت وجود درد عضلانی ناشی از تمرین های سخت و سایر موارد، استفاده از پماد ترموراب در محل درد، موجب تسکین آن و از بین رفتن التهاب می‌شود.
  3. درصورت وجود درد در گوش، پارچه ای کتونی را به پماد آغشته کرده و در محل درد قرار دهید. توجه کنید که این مورد موجب درمان درد نمی‌شود. بلکه آن را تسکین می‌بخشد.
  4. اگر مایل به داشتن لب هایی حجیم تر و نرم تر هستید می‌توانید از پماد ترموراب که دارای منتول می‌باشد استفاده کنید. منتول از جمله موادی می‌باشد که برای حجیم سازی لب کاربرد دارد.
  5. درصورت وجود بوهای ناخوشایند، با استفاده از آن در زیر بینی، می‌توانید از استعمال آنها خودداری کنید.
  6. پماد ترموراب دارای تیمول می‌باشد که برای درمان قارچ ناخن پا مفید است و می‌توان از آن استفاده کرد.
  7. اگر دچار درد آرنج هستید، استفاده از پماد ترموراب در محل، باعث تسکین درد می‌شود.
  8. موجب صاف و براق شدن پاشنه ی پا می‌شود. شما می‌توانید شب قبل از خواب، مقداری از این پماد را استفاده کرده، سپس جورابی نرم پوشیده و به خواب بروید. این کار موجب نفوذ پماد به چین های پا شده و آنها را نرم می‌کند.

همچنین بخوانید:

موارد مصرف و فواید پماد زینک اکسید

موارد مصرف تتراسایکلین + فواید و عوارض تتراسایکلین

موارد مصرف و فواید پماد کلوتریمازول

فواید پماد کلوبتازول (Clobetasol) برای پوست

فواید بی نظیر پماد رکتول در درمان شقاق و بیماری های مقعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا