دسته‌بندی نشده

موارد مصرف و کاربرد تاپیوکا که حتما خیلی ها از آن بی خبرید

تاپیوکا چیست و برای چه مفید است؟

تاپیوکا اخیراً به عنوان یک جایگزین بدون گلوتن برای گندم و سایر غلات محبوب شده است.
با این حال، بحث های زیادی در مورد آن وجود دارد. برخی ادعا می کنند که فواید بی شماری برای سلامتی دارد، در حالی که برخی دیگر می گویند مضر است.
تاپیوکا نشاسته ای است که از ریشه کاساوا، غده بومی آمریکای جنوبی استخراج می شود.
رشد ریشه کاساوا نسبتاً آسان است و در چندین کشور در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی جزء رژیم غذایی است.
تاپیوکا تقریباً نشاسته خالص است و ارزش غذایی بسیار محدودی دارد.

با این حال، به طور طبیعی بدون گلوتن است، بنابراین می تواند به عنوان یک جایگزین گندم در پخت و پز و پخت برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن دارند، استفاده شود.
تاپیوکا یک محصول خشک شده است و معمولاً به صورت آرد سفید، پرک یا مروارید فروخته می شود.
تاپیوکا نشاسته ای است که از غده ای به نام ریشه کاساوا استخراج می شود. معمولاً به صورت آرد، پولک یا مروارید فروخته می شود.

تاپیوکا

تاپیوکا چگونه ساخته می شود؟

تولید بسته به مکان متفاوت است، اما همیشه شامل فشردن مایع نشاسته ای از ریشه کاساوا آسیاب شده است.
هنگامی که مایع نشاسته ای خارج شد، آب اجازه می دهد تا تبخیر شود. وقتی تمام آب تبخیر شد، یک پودر تاپیوکا خوب باقی می ماند.
در مرحله بعد، پودر به شکل ترجیحی مانند پولک یا مروارید پردازش می شود.
مروارید رایج ترین شکل است. آنها اغلب در چای حباب دار، پودینگ و دسر و به عنوان قوام دهنده در پخت و پز استفاده می شوند.
از آنجا که آنها کم آب هستند، پوسته ها، چوب ها و مرواریدها باید قبل از مصرف خیس یا جوشانده شوند. ممکن است اندازه آنها دو برابر شود و چرمی، متورم و شفاف شوند.
آرد تاپیوکا اغلب با آرد کاساوا که ریشه کاساوا آسیاب شده است اشتباه گرفته می شود. با این حال، تاپیوکا مایع نشاسته ای است که از ریشه کاساوا آسیاب شده استخراج می شود.
مایع نشاسته ای از ریشه کاساوا آسیاب شده خارج می شود. به آب اجازه داده می شود تا تبخیر شود و پودر تاپیوکا باقی بماند که سپس می توان آن را به صورت پرک یا مروارید درآورد.

تاپیوکا برای چه کاری استفاده می شود؟

تاپیوکا یک محصول بدون غلات و گلوتن است که کاربردهای زیادی دارد:

نان بدون گلوتن و غلات. آرد تاپیوکا را می توان در دستور پخت نان استفاده کرد، اگرچه اغلب با آردهای دیگر ترکیب می شود.
نان لواش. در کشورهای در حال توسعه اغلب برای تهیه نان تخت استفاده می شود. با چاشنی های مختلف، ممکن است به عنوان صبحانه، شام یا دسر مصرف شود.
پودینگ و دسر. از مرواریدهای آن برای تهیه پودینگ، دسر، تنقلات یا چای حبابی استفاده می شود.
غلیظ کننده می توان از آن به عنوان قوام دهنده سوپ، سس و سس استفاده کرد. ارزان است و طعم خنثی و قدرت غلیظ کنندگی بالایی دارد.
عامل اتصال. به همبرگرها، ناگت ها و خمیر اضافه می شود تا بافت و رطوبت را بهبود بخشد، رطوبت را به شکل ژل مانند به دام می اندازد و از خیس شدن آن جلوگیری می کند.
مرواریدها علاوه بر استفاده در آشپزی، برای نشاسته دادن به لباس ها با جوشاندن با لباس استفاده می شده است. تاپیوکا را می توان به جای آرد در پخت و پز استفاده کرد. همچنین اغلب برای تهیه دسرهایی مانند پودینگ و چای حبابی استفاده می شود.

تاپیوکا چیست

ارزش غذایی تاپیوکا

تاپیوکا تقریباً نشاسته خالص است، بنابراین تقریباً به طور کامل از کربوهیدرات تشکیل شده است.
فقط حاوی مقادیر کمی پروتئین، چربی و فیبر است.
علاوه بر این، حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی دیگر است. اکثر آنها کمتر از ۰.۱٪ از مقدار توصیه شده روزانه در یک وعده را تشکیل می دهند.
یک فنجان مروارید تاپیوکا خشک حاوی ۵۴۴ کالری است .
تاپیوکا به دلیل کمبود پروتئین و مواد مغذی از نظر تغذیه ای نسبت به اکثر غلات و آردها پایین تر است.
در واقع، تاپیوکا را می‌توان منبع کالری «خالی» دانست، زیرا انرژی را فراهم می‌کند اما تقریباً هیچ ماده مغذی ضروری را ندارد. تاپیوکا تقریباً نشاسته خالص است و حاوی مقادیر ناچیزی پروتئین و سایر مواد مغذی است.

فواید تاپیوکا برای سلامتی

تاپیوکا فواید زیادی برای سلامتی ندارد، اما فاقد غلات و گلوتن است.
برای رژیم های غذایی محدود مناسب است
بسیاری از مردم نسبت به گندم، غلات و گلوتن حساسیت یا عدم تحمل دارند.
برای مدیریت علائم، آنها باید از رژیم غذایی محدود پیروی کنند.
از آنجایی که تاپیوکا به طور طبیعی فاقد غلات و گلوتن است، ممکن است جایگزین مناسبی برای محصولات مبتنی بر گندم یا ذرت باشد.
به عنوان مثال، می توان از آن به عنوان آرد در پخت و پز و یا به عنوان قوام دهنده در سوپ یا سس استفاده کرد.
با این حال، ممکن است بخواهید آن را با آردهای دیگر مانند آرد بادام یا آرد نارگیل ترکیب کنید تا مقدار مواد مغذی را افزایش دهید.

حتماً بخوانید:

فواید درمانی بابل تی را بشناسید

فواید درمانی بابل تی را بشناسید

بابل تی نوشیدنی بومی تایوان است. این نوشیدنی ظاهری جذاب و مزه‌ای شیرین دارد و می‌تواند جایگزین اسموتی میوه‌ای و قهوه باشد. بابل تی طعم‌های گوناگونی…

نشاسته مقاوم چطور؟

نشاسته مقاوم با تعدادی از فواید برای سلامت کلی مرتبط است. باکتری های دوست روده شما را تغذیه می کند و در نتیجه التهاب و تعداد باکتری های مضر را کاهش می دهد.
همچنین ممکن است سطح قند خون را بعد از غذا کاهش دهد، متابولیسم گلوکز و انسولین را بهبود بخشد و سیری را افزایش دهد. همه اینها عواملی هستند که به سلامت متابولیک بهتر کمک می کنند.
ریشه کاساوا منبع نشاسته مقاوم طبیعی است. با این حال، تاپیوکا، محصولی که از ریشه کاساوا به دست می‌آید، احتمالاً به دلیل فرآوری، دارای محتوای کم نشاسته مقاوم طبیعی است .
تحقیقات در مورد مزایای سلامتی نشاسته های مقاوم اصلاح شده شیمیایی در مقابل نشاسته های مقاوم طبیعی وجود ندارد.
علاوه بر این، با توجه به محتوای کم مواد مغذی، احتمالا بهتر است به جای آن نشاسته مقاوم را از غذاهای دیگر مانند سیب زمینی پخته و خنک شده یا برنج، حبوبات و موز سبز دریافت کنید.
تاپیوکا می تواند جایگزین محصولات مبتنی بر گندم یا ذرت شود. همچنین حاوی مقدار کمی نشاسته مقاوم است که با تعدادی از فواید سلامتی مرتبط است.

فواید تاپیوکا

آرد تاپیوکا

آرد تاپیوکا یک ماده عالی در آشپزی است. به سرعت غلیظ می شود، طعمی خنثی دارد و سس ها و سوپ ها را با ظاهری ابریشمی ارائه می کند.
حتی برخی ادعا می کنند که بهتر از نشاسته ذرت یا آرد منجمد و ذوب می شود. بنابراین، ممکن است برای محصولات پخته شده برای استفاده بعدی مناسب تر باشد.این آرد اغلب در دستور العمل ها با آردهای دیگر مخلوط می شود تا هم ارزش غذایی و هم بافت را بهبود بخشد.

مروارید تاپیوکا

مرواریدها را قبل از خوردن باید بجوشانید. این نسبت معمولاً ۱ قسمت مروارید خشک به ۸ قسمت آب است.مخلوط را روی حرارت زیاد به جوش بیاورید. مرتب هم بزنید تا مرواریدها به کف تابه نچسبند.وقتی مرواریدها شروع به شناور شدن کردند، حرارت را کم کنید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بجوشد و هر از گاهی هم بزنید.ظرف را از روی حرارت بردارید و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه دیگر بماند.

چای حباب دار

مروارید تاپیوکای پخته شده اغلب در چای حباب دار، یک نوشیدنی سرد و شیرین استفاده می شود.چای حباب دار که به نام چای بوبا نیز شناخته می شود، معمولاً از چای دم کرده با مروارید تاپیوکا، شربت، شیر و تکه های یخ تشکیل شده است.چای حباب دار اغلب با مرواریدهای تاپیوکا سیاه درست می شود که مانند مرواریدهای سفید هستند اما شکر قهوه ای در آنها مخلوط شده است.فقط توجه داشته
باشید که چای حبابدار معمولاً با شکر اضافه شده است و باید فقط در حد اعتدال مصرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا