دسته‌بندی نشده

موارد مصرف و عوارض شربت سانستول

معرفی شربت سانستول

شربت سانستول مکمل غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند که با تجویز پزشک مصرف می شوند. شربت سانستول دو نوع است یکی همراه با آهن و دیگری بدون آهن است. البته مصرف شربت سانستول با محدودیت سنی همراه نیست و همه افراد در هر سنی می توانند از مزیت شربت سانستول بهرمند شوند. اما به دلیل مزه ای که دارد بیشتر برای کودکان تجویز می شود.

یکی دیگر از موارد درمانی موثر شربت سانستول کاهش علائم افسردگی است. افرادی که استرس، اضطراب یا اختلال وسواسی دارند می توانند از این دارو استفاده کنند. همچنین گفتنی است که این شربت دارای خاصیت انرژی زایی بوده و باعث نشاط نیز می شود.

موارد مصرف شربت سانستول

شربت سانستول حاوی ویتامین های مورد نیاز بدن است برای همین برای پیشگیری از کمبود این ویتامین ها مصرف این شربت تجویز می شود. البته شربت سانستول که حاوی آهن است برای تامین آهن بدن و رفع خستگی و ضعف دوره نقاهت بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این شربت برای پیشگیری از کم خونی مصرف می شود. به علاوه افرادی که با مشکل اشتها رو به رو هستند می توانند با مصرف شربت سانستول اشتهای خود را افزایش دهند.

محتویات شربت سانستول

  • ویتامین A
  • ویتامین B ( B1، B2،B6)
  • ویتامین C
  • ویتامین D
  • آهن
  • روی
  • مس
  • منگنز
  • کلسیم (گلوکونات و فسفراوم لگزان)

شربت سانستول

روش مصرف شربت سانستول

  • کودکان 1-5 سال روزانه 2 تا 3 قاشق چای خوری
  • کودکان مدرسه ای و بزرگسالان روزانه 3 تا 4 قاشق غذا خوری
  • قبل از مصرف خوب تکان دهید .

مزایای شربت سانستول برای کودکان

همان طور که اشاره شد این شربت حاوی ویتامین های زیادی است. به عنوان مثال کلسیم شربت سانستول باعث شکل گیری و تقویت استخوان دندان و عضلات بدن کودک می شود. به علاوه به رشد کودک بهبود می بخشد. همچنین آهن موجود در آن در خون سازی و گردش خون موثر است. در شربت سانستول یکی از مهم ترین ویتامین ها روی است. بدن انسان تنها با دریافت مواد غذایی قادر به دریافت روی است و به تنهایی قادر به تولید این ویتامین است. برای همین متخصصین اطفال توصیه می کنند به کودکان شربت سانستول داده شود با کمک رویی که دارد دستگاه ایمنی بدن را تقویت کند. تقویت دستگاه ایمنی بسیار حائز اهمیت است چرا که از عفونت های احتمالی پیشگیری می کند. همچنین در رشد ناخن و مو، تقویت حس چشایی و بویایی، کاهش استرس و افزایش اشتها تاثیر زیادی دارد.

مزایای شربت سانستول برای بزرگسالان

روی موجود در این شربت خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در کاهش آثار دخانیات و سایر عوامل سرطان زا موثر است. در صورت مشاهده علائمی مانند کاهش وزن، کاهش اشتها، عفونت و خشکی پوست، آکنه، شکنندگی ناخن و شب کوری می توانید از شربت سانستول که حاوی روی فراوان است جهت درمان استفاده کنید

عوارض جانبی شربت سانستول

تنها عارضه ای که شربت سانستول می تواند به همراه داشته باشد واکنش های حساسیتی است. برای همین توصیه می شود افرادی که سابقه هرگونه حساسیت غذایی یا دارویی دارند توصیه می شود که قبل از مصرف سانستول حتما با پزشک مشورت کرده و از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کنند. اگر رنگ ادرار شما بعد از مصرف شربت سانستول تغییر کرد اصلا نگران نباشید چون مسئله خطرناکی نیست. اما اگر با علائمی مثل تب و سرگیجه و حالت تهوع مواجه شدید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در اثر مصرف داروی سانستول ممکن است رنگ ادرار تغییر کرده و تیره تر شود که در این صورت جای نگرانی نیست زیرا عوارض خطرناک محسوب نمی شود.

مصرف بی رویه شربت سانستول نیز ممکن است باعث تجمع ویتامین A و E شود که ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. به علاوه در صورت وجود هر گونه واکنش های آلرژیکی، مصرف دارو را قطع کرده و سریعا به پزشک مراجعه کنید. بهتر است به این نکته واقف باشید که این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نیست.

سانستول

مصرف شربت سانستول در بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی هم می توان شربت سانستول را مصرف کرد و محدودیت مصرفی وجود ندارد. اما مسئله مهم این است که حتما باید با مشورت پزشک مصرف شود به خصوص در دوران بارداری و شیردهی. به غیر از بارداران، افراد دیابتی هم حتما باید مشورت داشته باشند.

موارد منع مصرف شربت سانستول

  • افرادی که افزایش کلسیم در خون و ادرار دارند نباید از این مکمل استفاده کنند.
  • این دارو حاوی کربوهیدرات می باشد، یعنی در یک قاشق غذا خوری شربت سانستول در حدود 8 گرم کربوهیدرات وجود دارد. بنابراین افراد دیابتی قبل از مصرف این دارو باید حتما نظر پزشک متخصص را جویا شوند.

شرایط نگهداری شربت سانستول

  • در مکان خشک، دور از نور و دسترس کودکان و در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد نگه داری شود،
  • قبل از مصرف شیشه شربت را به آرامی تکان دهید و بعد از یکبار مصرف آن را حتما در یخچال نگه داری کنید.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که بعد از باز شدن شربت سانستول تنها به مدت 3 ماه مجاز به استفاده آن هستید و بهتر است بعد از سه ماه از مصرف آن خودداری کنید. همچنین بعد از هربار مصرف باید درب شیشه به خوبی بسته شود.

divider

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد شربت زینک پلاس

مزایای باورنکردنی شربت میم اورنج

مزایای باورنکردنی شربت ویتا گلوبین

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا