دسته‌بندی نشده

مواد مورد نیاز جهت تهیه و سرو املت رودباری کدام است ؟

دستور پخت املت رودباری خوشمزه با لوبیا سبز

املت رودباری یک املت سبزیجات است که از لوبیا سبز و گوجه بدست می آید. این املت بسیار خوشمزه و با طعم متفاوت است که با توجه به لوبیا خواص زیادی دارد. این املت را می توان در کنار انواع نان ها به عنوان صبحانه یا وعده شام سرو نمود. برای مشاهده آموزش املت رودباری در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
لوبیا سبز بهاری ۲۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۳ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد

طرز تهیه املت رودباری در منزل

مرحله اول
برای تهیه املت خوشمزه و مخصوص به روش رودباری در ابتدای کار، لوبیا ها را شسته و اندازه کوچک تر از بند انگشت خرد می کنیم. سپس با کمی آب درون قابلمه می ریزیم تا بپزد. وقتی لوبیا ها پخته شد، آبکش می کنیم تا آب اضافه آن خارج شود.

مرحله دوم
در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. نمک و زردچوبه را به روغن اضافه کرده و لوبیا ها را هم می ریزیم تا تفت بخورد. وقتی لوبیا ها تفت خورد، سیر را له کرده یا رنده می کنیم و به لوبیا اضافه کرده و تفت می دهیم.

طرز تهیه املت رودباری در منزل

مرحله سوم
در این فاصله گوجه ها را شسته و خرد کرده و درون دستگاه غذا ساز می ریزیم تا پوره شود. سپس پوره گوجه را به تابه اضافه می کنیم. سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم تا مواد کامل پخته شود و آب خوراک کشیده شده و به روغن بیفتد.

حتماً بخوانید:

مرحله چهارم
در این مرحله تخم مرغ ها را داخل یک کاسه می شکنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و به آرامی آن را هم می زنیم تا تخم مرغ ها به خورد مواد برود و املت یکدستی ایجاد شود. سپس در ظرف مناسب سرو می ریزیم.

منبع : چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا