دسته‌بندی نشده

معرفی ۸ کتاب صوتی با موضوع زندگی نامه افراد مشهور

کتاب صوتی درمورد زندگینامه افراد

کتاب های صوتی با داشتن قابلیت شنیداری، موجب سهولت خواندن می شوند از این رو حتی افرادی که سواد ندارند و یا نابینا هستند نیز می توانند از آن ها استفاده کنند. نمونه هایی از این کتاب ها عبارتند از:

1. کتاب صوتی آدولف هیتلر

کتاب رمان

ویژگی های کتاب آدولف هیتلر:

  • از: برندا هاوگن، رضا علیزاده
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات ققنوس

خلاصه داستان:
آدولف هیتلر (Adolf Hitler) به عنوان یک شخصیت بی‌ رحم تاریخ که مرگ میلیون‌ ها نفر را رقم زد شناخته می‌ شود. وی با جاه‌ طلبی‌ های دیوانه‌ وار خود دنیا را به جنگی خانمان‌ سوز کشاند. همه او را مسئول شروع جنگ جهانی دوم و کشتار یهودیان می‌ دانند.

اما باید اعتراف کرد که هیتلر شخصیتی کاریزماتیک داشت که ارتش کشور، سیاستمداران و مردم عادی را با سخنان تهییج کننده‌ اش با خود همراه ساخت تا در جهت باورها و سیاست‌ های او گام بردارند.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب

2. کتاب صوتی وینستون چرچیل

کتاب داستان

ویژگی های کتاب وینستون چرچیل:

  • از: برندا هاوگن، مهسا ملک مرزبان
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات ققنوس

خلاصه داستان:
بعد از پایان جنگ جهانی اول، وینستون چرچیل (Winston Leonard Spencer Churchill) از جمله کسانی بود که خطر مسلح شدن مجدد آلمان را به مردم کشورش هشدار داد، اما کسی این هشدار را جدی نگرفت. هر چند رویدادها درستی ادعای او را ثابت کرد، اما این امر او را راضی نکرد.

در آن زمان بریتانیای کبیر به راهبری نیاز داشت چرا که جنگ جهانی دوم در راه بود. چرچیل سه روز بعد از اینکه به مقام نخست‌وزیری انگلستان رسید در سال 1940 خطابه معروفش را ایراد کرد. او به جای آنکه نگران باشد، آرامش خاصی در چهره‌ اش هویدا بود.

چرچیل بارها از مرگ رهیده بود و همیشه باور داشت دلیل زنده ماندنش آن است که سرنوشت بزرگی در انتظار اوست. این تقدیر بزرگ چیزی نبود جز رهبری مقتدرانه بریتانیای کبیر توسط او در جنگ جهانی دوم. چرچیل می‌گفت: «به نظرم می‌آمد که دارم بر اساس تقدیر پیش می‌روم و تمام گذشته را محض آمادگی برای این زمان و این آزمون زیسته‌ ام.»

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب مذهبی

3. کتاب صوتی استیو جابز، زندگی‌ نامه موسس اپل

کتاب تخیلی

ویژگی های کتاب استیو جابز، زندگی‌ نامه موسس اپل:

  • از: والتر ایزاکسون
  • ناشر صوتی: سبکتو

خلاصه داستان:

زندگی، کار و نوآوری‌ های استیو ‌جابز (steve jobs) پاسخی به این پرسش‌ ها است. او نمونه آدمی است که میراثی متفاوت با هم عصرانش بر جای گذاشته است. او زندگی را در دشواری آغاز کرد، رنج را چون موهبتی تا پایان زندگی پذیرا شد و حیاتش ترکیبی از سخت‌ کوشی، تیز بینی و هوشمندی در انتخاب بود.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب صوتی

4. کتاب صوتی ژوزف استالین

کتاب آنلاین

ویژگی های کتاب ژوزف استالین:

  • از: برندا هاوگن، رضا علیزاده
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات ققنوس

خلاصه داستان:

ژوزف استالین (Joseph Stalin) رهبر و سیاستمدار شوروی و رهبر عملی حزب کمونیست که میلیون‌ ها نفر در شوروی به فرمان او قتل عام شدند در دسامبر ۱۸۷۸ در روسیه متولد شد.

او با نام یوسف ویسارینویچ جوگاشویلی به دنیا آمد و در ۱۹۲۲ به مقام دبیر کل حزب کمونیست اتحاد شوروی رسید. پس از مرگ ولادیمیر لنین، استالین موفق شد در مبارزه قدرت در دهه ۲۰ بر لئون تروتسکی پیروز شود و رهبری حزب را در دست گیرد. در دهه ۱۹۳۰ استالین تصفیه کبیر را آغاز کرد که به کمپینی از سرکوب سیاسی، دستگیری و قتل مخالفان معروف است که در ۱۹۳۷ به اوج رسید.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب خارجی

بیشتر بخوانید:

معرفی ۱۰ کتاب صوتی پرفروش از نویسندگان مشهور + خلاصه کتاب

پرفروش ترین کتاب های صوتی رمان ایرانی با موضوع عاشقانه

5. کتاب صوتی نیکولا تسلا: مردی که قرن 20 را اختراع کرد

کتاب ایرانی

ویژگی های کتاب نیکولا تسلا: مردی که قرن 20 را اختراع کرد:

  • از: سن پاتریک
  • ناشر صوتی: سبکتو

خلاصه داستان:
نیکولا تسلا (Nikola Tesla) دانشمند مرموز قرن بیستم بود. او اختراعاتی داشت که جهان ما را دگرگون ساخت از اختراع رادیو و ارتباطات بی سیم تا برق متناوب که جهان امروزی ما را روشن می سازد. او در زندگی‌ اش فراز و نشیب بسیاری داشته حتی به نزدیکی اولین میلیونر جهان هم رسیده اما برای پیشرفت علم و شیفتگی بیش از حدش به اختراعات از آن گذشت.

او توسط دانشمندان بزرگی مانند انیشتین تحسین شده و همیشه زندگی مرموز و اختراعات جذاب او الگوی خوبی برای کسانی است که به دنبال راز خلاقیت هستند.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب رمان خارجی

6. کتاب صوتی توماس ادیسون

کتاب علمی

ویژگی های کتاب توماس ادیسون:

  • از: مایکل برگن، فرید جواهرکلام
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات ققنوس

خلاصه داستان:

بی‌ شک زندگی امروز ما شکل دیگری داشت اگر توماس آلوا ادیسون (Thomas Edison) آمریکایی پا به این جهان نگذاشته بود؛ این خالق شگفت‌انگیز، زندگی امروز را در زمینه‌ های بی‌ شماری با دستگاه‌ های بدیع خود که از آزمایشگاه نیوجرسی بیرون می‌ آمد تغییر داد.

با آغاز قرن نوزدهم و پیشرفت‌ های حاصل شده در تمامی حوزه‌ های فعالیت انسان دنیای قدیم به مکانی جدید بدل شد. اختراعات جدید روش زندگی را به‌ سرعت تغییر داد و اکتشافات علمی نیز نگرش انسان را به خود دگرگون ساخت. مجموعه ی این تحولات دنیایی را به وجود آورده است که آن‌ را جهان معاصر می‌ نامیم.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب درمورد دانشمندان

7. کتاب صوتی سقراط

کتاب فلسفی

ویژگی های کتاب سقراط:

  • از: پاملا دل، جهان افروز معماریان
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات ققنوس

خلاصه داستان:

از کودکی و نوجوانی سقراط (Socrates) اطلاعی در دست نیست. نوشته‌ اند که درسال 470 قبل از میلاد متولد شد و درسال 399 قبل از میلاد وفات کرد. وی پسر پدری مجسمه ساز بود. وی را به جرم مخالفت با راه و رسم دولتی و نفی خدایان رایج و پرستش خدای جدید، محکوم به مرگ با سم شوکران کردند.

سقراط هیچ‌ گاه زحمت نگارش اندیشه‌ هایش را به خود نداد. تقریباً هر آنچه امروزه از سقراط می‌ دانیم، از طریق مشهورترین شاگردش، افلاطون به دست ما رسیده است. او در رساله‌ های آپولوژی، کریتون و فایدون به شرح زندگی و محاکمه استادش پرداخته است. در رساله‌ های دیگر افلاطون نیز، افکار سقراط تشریح شده‌ اند؛ با این وجود تفکیک افکار سقراط از افکار افلاطون دشوار است.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب روانشناسی

8. کتاب صوتی آبراهام لینکلن

بیوگرافی دانشمندان

ویژگی های کتاب آبراهام لینکلن:

  • از: برندا هاوگن، فرید جواهرکلام
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات ققنوس

خلاصه داستان:

آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln) شانزدهمین رئیس‌ جمهور آمریکا بود. کمتر کسی است که نام لینکلن را نشنیده باشد. شهرت او بدین سبب است که او اعلامیه آزادی بردگان را صادر کرد. این عمل یکی از بحث انگیزترین تصمیم‌های دوره ریاست جمهوری وی بود.

او در مزرعه‌ ای در سه مایلی جنوب ایالت کنتاکی متولد شده است. یک خواهر و یک برادر داشت. او در همان مزرعه بزرگ شد و عاشق ماهی‌ گیری و بازی کردن بود و تا هفت سالگی با خانواده‌ اش در کنتاکی زندگی کردند، به ایندیا مهاجرت کردند.

زیرا پدر و مادر لینکلن مخالف قانون برده‌ داری بودند و در کنتاکی برده‌ داری یک قانون بود و پدر آبراهام، توماس لینکلن هرگز این واقعیت را دوست نداشت. آبراهام لینکلن در دوران کودکی و نوجوانی به دلیل شرایط بد اقتصادی دوران بدی را پشت سر گذاشت، اما بسیار اهل مطالعه بود و تسلط خوبی بر کتاب‌ های تاریخی و ادبیات و… داشت.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب احکام

بیشتر بخوانید:

۱۷ راهکار طلایی برای علاقمند کردن کودکان به کتاب خواندن

8 کتاب صوتی رمان خارجی (اجتماعی) + خلاصه داستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا