دسته‌بندی نشده

معرفی ۲۷ کتاب‌ کمک آموزشی پرفروش (ویژه دبستانی ها)

کتاب های کمک آموزشی دبستان

در این مطلب اطلاعاتی درباره کتاب های کمک درسی ویژه کودکان دبستانی، که طرفداران زیادی دارند و پرفروش هستند را آورده ایم، تا بتوانید برای خرید کتاب های کمک آموزشی انتخاب بهتری داشته باشید.

1. کتاب دیکته شب اول دبستان

 کتاب دیکته شب اول دبستان

مشخصات کتاب دیکته شب اول دبستان

  • از : فرزانه زنبقی
  • ناشر : نشر لک لک

کتاب دیکته شب اول دبستان، به تالیف فرزانه زنبقی، بهترین راه برای بالابردن نوشتن و صد البته از نوع درست، در کودکان است.

در کتاب دیکته شب اول دبستان، یاد می‌گیرید درست بنویسید و همچنین بیشتر با مفهوم کلمات آشنا شوید.

از عمده‌ترین فواید دیکته نویسی می‌توان به :

  1. آموزش درست‌نویسی واژه‌ها
  2. ارزیابی آموخته‌های فراگیران و یافتن راهکارهایی برای بر‌طرف نمودن کاستی‌ها
  3. خوانا و زیبا‌نویسی
  4. آشنایی با واژه‌ها و معانی آن‌ها

اشاره کرد تا بتوانند اندیشه‌های خود را به درستی بیان کنند.

خواندن فعال در نوشتن املا موثر است، زیرا صحیح خواندن مستلزم توجه به همه‌ی نکات نوشتاری است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


2. کتاب آموزش مهارت‌های شنیداری، دیداری، نوشتاری (پیش دبستان)

کتاب آموزش مهارت‌های شنیداری، دیداری، نوشتاری (پیش دبستان)

مشخصات کتاب آموزش مهارت‌های شنیداری، دیداری، نوشتاری (پیش دبستان)

  • از : لیلا عظیمی
  • ناشر: نشر لک لک

کتاب آموزش مهارت‌های شنیداری، دیداری، نوشتاری (پیش دبستان)، تالیف لیلا عظیمی، راهنمای کودکانی است که در مقطع پیش دبستانی، نیازمند کسب مهارت‌هایی هستند که حواس پنج‌گانه آن‌ها را تقویت می‌کند.

این کتاب یار قابل اعتماد مربیان برای نگاهی تازه و متفاوت به چشم‌ها و گوش‌ها و دست‌های نوآموزان پیش دبستانی است.

در کتاب آموزش مهارت‌های شنیداری، دیداری، نوشتاری (پیش دبستان) به سه حواس بینایی، شنوایی و لامسه توجه شده است. حواسی که در مسیر یادگیری و خواندن و نوشتن کودکان در دوره دبستان بسیار مهم و تعیین کننده‌اند.

اطلاعات بینایی و شنوایی ورودی اصلی شبکه‌های خاص مغزی هستند که نیاز دارند در حافظه ذخیره شوند تا در مراحل زمانی مختلف با اتفاق‌های جدید مقایسه شوند و در نتیجه ادراک شوند.

بدون ادراک و شناخت دیداری اطلاعات ذخیره شده تنها مجموعه‌ای هستند از انواع رویدادها و صحنه‌ها که توانایی به یا‌دآوردن آن‌ها را نخواهیم داشت.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


3. کتاب ریاضی جامع ششم ابتدایی

کتاب ریاضی جامع ششم ابتدایی

مشخصات کتاب ریاضی جامع ششم ابتدایی

  • از : علی جوکار، بهنام باقی زاده، نسترن الهیار زاده
  • ناشر: انتشارات سیادت

کتاب ریاضی جامع ششم ابتدایی نوشته‌ی علی جوکار، بهنام باقی زاده و نسترن الهیار زاده، مجموعه‌ای کامل از مباحث مربوط به ریاضی سال ششم دبستان همراه با تمارین و نمونه سوالات امتحانی پر تکرار است.

این کتاب علاوه بر تمرین‌های مروری، ارزشیابی پایان فصلی و پیک‌های هفتگی، سوالات تیزهوشان همراه با پاسخنامه تشریحی نیز دارد.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


4. کتاب ریاضی پنجم دبستان

کتاب ریاضی پنجم دبستان

مشخصات کتاب ریاضی پنجم دبستان

  • از : شیرین زود آشنا
  • ناشر: انتشارات ویهان

کتاب ریاضی پنجم دبستان، جهت گسترش خلاقیت و تقویت هوش دانش‌آموزان توسط شیرین زود آشنا تالیف شده و از هفت فصل مجزا بر اساس کتاب درسی پایه پنجم تشکیل شده است.

یکی از اهداف بنیادی نظام آموزش و پرورش، تقویت و توسعه نظام آموزشی و ارتقاء عملکرد دانش‌آموزان در سطوح مختلف یادگیری است. هدف از کتاب ریاضی پنجم دبستان تقویت حس نوآوری، ارتقای مهارت‌های ذهنی، بالابردن میزان دقت و توجه دانش‌آموزان، تلفیق ریاضی با کلیه دروس و به کار بردن مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره است.

فرآیند یاددهی و یادگیری در مدرسه و کلاس انجام می‌پذیرد معلمان در نقش تسهیل‌گر وظیفه آموزشی را به عهده دارند.

معلمانی که دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان را با فعالیت‌های آموزشی هماهنگ می‌سازند می‌توانند شاهکار آموزشی را در کلاس درس محقق نمایند به این منظور درس‌نامه‌ها و تمرین‌های در قالب‌های مختلف در نظر گرفته شده است تا در مرحله عمل شاهد چگونگی رفتار دانش‌آموزان باشیم.

با بهره‌گیری از تمرین‌های متنوع در کتاب ریاضی 5 دبستان می‌توانید، توانایی استدلال و کاربرد دانش و مهارت‌های ذهنی دانش‌آموزان را تقویت نموده و شاهد اثر بخشی آموزش در فعالیت آنان باشید.

درس ریاضی می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در زندگی ما انسان‌ها ایفا نماید. حل مسئله و تمرین‌های ریاضی به صورت کاربردی سبب گسترش خلاقیت و تقویت هوش دانش‌آموزان می‌گردد و آنان را برای حل مسائل از زندگی واقعی آماده می‌کنند.

در ابتدای هر فصل کتاب ریاضی 5 دبستان توضیحاتی روشن به همراه مثال در مورد مفاهیم و درس‌های آن فصل و نکته‌های مهم آورده شده است سپس تمرین‌های کاربردی و قابل لمس که دانش‌آموزان به طور مکرر روزانه با آن‌ها برخورد داشته ولی دقت لازم را به کار نبرده‌اند، بیان شده است. در انتهای هر فصل نیز تعدادی سوال هوش قرار داده شده است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


5. کتاب املای بی دغدغه

کتاب املای بی دغدغه

مشخصات کتاب املای بی دغدغه

  • از : فاطمه زهرودی، مریم ازغ
  • ناشر: انتشارات کتیبه نوین

کتاب املای بی‌دغدغه نوشته فاطمه زهرودی و مریم ازغ، ویژه‌ی آموزگاران و اولیاء است که با زبان شعر، انواع املاهای نوین و جدید را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

در بخشی از کتاب املای بی‌دغدغه می‌خوانید:

املای مشارکتی

در این روش هر گروه یک جمله را آماده می‌کند و به ترتیب برای کلیه دانش‌آموزان کلاس دیکته می‌کنند. باید به این نکته توجه داشت که، در هر گروه یکی از اعضا جمله را می‌گوید و دیگر اعضا می‌نویسند، یکی از اعضا هم ناظر است.

  1. بچه‌ها بیاین اینجا بشینید
  2. در همدیگه، یکجا بگیرید
  3. بنویسیدش با دقت
  4. کم می‌کنه نظارت
  5. هرکی که خوب نوشته
  6. فرشته بهشته

روش مسابقه :

چند دانش‌آموز تقریباً هم سطح انتخاب می‌شود. ابتدا تخته کلاس را به دو یا سه قسمت تقسیم می‌کنیم و سپس کلمه یا جمله‌ای توسط معلم گفته می‌شود.

  1. تخته شده دو قسمت
  2. هر قسمتش یک دفتر
  3. گفتیم و تند نوشتید
  4. املای کی شد برتر

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


6. کتاب ارزشیابی از دانش‌آموزان دارای اختلال دیکته

کتاب ارزشیابی از دانش‌آموزان دارای اختلال دیکته

مشخصات کتاب ارزشیابی از دانش‌آموزان دارای اختلال دیکته

  • از : سروش نجف زاده
  • ناشر: انتشارات ضریح آفتاب

کتاب ارزشیابی از دانش‌آموزان دارای اختلال دیکته اثر سروش نجف زاده، برای معلمان پایه اول به نگارش درآمده و به راهکارهای صحیح دیکته گفتن می‌پردازد.

در بخشی از کتاب ارزشیابی از دانش‌آموزان دارای اختلال دیکته می‌خوانید:

ارزشیابی از دانش آموزانی که ضعف ادراکی – حرکتی دارند.

برای کمک به این دانش آموزان بهتر است نحوه‌ی به دست گرفتن مداد، نشستن بر روی نیمکت و چگونگی فشار قلم را آموزش دهید.

فاصله‌ی چشم با کتاب باید 30 سانتی‌متر باشد. قلم می‌بایست در میان دو انگشت شست و اشاره قرار بگیرد و به انگشت وسط تکیه کند. قلم را باید قدری راحت در دست گرفت، زیرا محکم گرفتن قلم موجب خستگی زود هنگام و تاخیر در آموزش خواهد شد.

  1. با ارزیابی مبتنی بر برنامه، هم خوانا بودن و هم سرعت نوشتن را ارزیابی کنید. هر روز باید وقتی را برای ارزیابی کنار بگذارید.
  2. پس از پایان دیکته، تعداد حروف ناخوانا را مشخص کنید. از دانش‌آموز بخواهید دوباره آن‌ها را بنویسد. به او بیاموزید در هر نوبت دیکته گفتن باید تعداد حروفی که بد خط نوشته است کاهش یابد.
  3. حروفی را که حدس می‌زنید دانش‌آموز کند یا بد خط می‌نویسد را چندین بار در دیکته به کار ببرید. او را هدایت کنید تا آن کلمات را ضمن گفتن شما بنویسد.
  4. ابتدا در دفتر به او سرمشق دهید و کلمات جدید را داخل دو خط موازی و صورت عمودی بنویسید، سپس با مرور زمان سرمشقش را روی تخته بنویسید.
  5. چشم‌های دانش‌آموز را ببندید. کلمات را با فوم یا مقوا در آورده و به او بدهید تا لمس کند، سپس از او بخواهید آن را بنویسد.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


7. کتاب آشنایی با مفاهیم 1

کتاب آشنایی با مفاهیم 1

مشخصات کتاب آشنایی با مفاهیم 1

از : مهدی رضایی
ناشر: انتشارات مسیر دانشگاه

کتاب آشنایی با مفاهیم 1 نوشته مهدی رضایی از مجموعه اولین کتاب آموزشی من، برای کودکان در مقطع پیش دبستانی و گروه سنی «الف» گردآوری شده است.

این کتاب کودکان را با مهارت‌های اولیه آشنا می‌کند، قدرت گیرایی‌شان را افزایش می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده که هم برای استفاده در مهدهای کودک و هم در خانه مناسب است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


8. کتاب فارسی (خوانداری) چهارم دبستان

کتاب مطالعات اجتماعی ششم دبستان

مشخصات کتاب فارسی (خوانداری) چهارم دبستان

  • از : اعظم الملوک صاحبقرانی، ایران جلولی، معصومه گمار
  • ناشر: انتشارات سیمیا

کتاب «فارسی خوانداری چهارم دبستان» به قلم اعظم الملوک صاحبقرانی(1342)، ایران جلولی(1354) و معصومه گمار(1358) شامل نکات مهم و کلیدی درس و مجموعه ای از سؤالات امتحانی و آزمونهای درس به درس و جامع همراه با پاسخ تشریحی است که مشابه سؤالات امتحانی طرح شده و کل کتاب درسی چاپ جدید را پوشش میدهد.

استفاده از این کتاب به دلیل طبقه بندی شدن امتحانات به تفکیک هر درس، هم در طول سال تحصیلی و هم هنگام امتحانات توصیه میشود.

یکی از مزایای این کتاب که باعث میشود دانش آموزان به مطالعه بیشتر و بهتر این کتاب ترغیب شوند، استفاده از شکلها و جداول رنگی است.

در ضمن در این کتاب سعی شده است به کلیه خودآزماییها و فعالیتهای هر درس جهت درک بیشتر دانش آموزان پاسخ داده شود.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


9. کتاب بازی‌های آوایی (1) آگاهی هجایی

کتاب بازی‌های آوایی (1) آگاهی هجایی

مشخصات کتاب بازی های آوایی (1) آگاهی هجایی

  • از : محمدصادق ابراهیمی چابکی، حورا پورسعید زاهد

کتاب بازی‌های آوایی (1) آگاهی هجایی نوشته محمدصادق ابراهیمی چابکی و حورا پورسعید زاهد، اولین جلد از مجموعه کتاب‌هایی است که با فعالیت‌های آموزشی متنوع، مبتنی بر آگاهی واج‌شناختی، زمینه را برای رشد و پیشرفت مهارت‌های خوانداری و نوشتاری کودکان پیش‌دبستانی تسهیل می‌نماید.

آگاهی واج‌شناختی، به عنوان عامل موثر در یادگیری خواندن و نوشتن به معنای آگاهی از ساختمان آوایی کلمات؛ مهارتی است که کودک را قادر به شناسایی، تمیز و دستکاری اجزای کلمات (شفاهی) می‌سازد.

این مهارت فرا زبانی دارای سطوح مختلفی شامل آگاهی هجایی، درون هجایی و واجی است که با همین توالی در آنان رشد و ظهور پیدا می‌کند. آگاهی هجایی اولین و ساده‌ترین سطح از مهارت آگاهی واج شناختی است که کودکان باید آن را در اوایل دوران خردسالی تقریبا در سن 3 سالگی کسب کنند.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


10. کتاب مطالعات اجتماعی (ششم دبستان)

کتاب مطالعات اجتماعی (ششم دبستان)

مشخصات کتاب مطالعات اجتماعی (ششم دبستان)

  • از : حدیثه تنها، سمانه لکزیان
  • ناشر: انتشارات سیمیا

کتاب «مطالعات اجتماعی ششم دبستان» به قلم حدیثه تنها(1363) و سمانه لکزیان (1364)شامل نکات مهم و کلیدی درس و مجموعه ای از سؤالات امتحانی و آزمونهای درس به درس و جامع همراه با پاسخ تشریحی است که مشابه سؤالات امتحانی طرح شده و کل کتاب درسی چاپ جدید را پوشش میدهد.

استفاده از این کتاب به​ دلیل طبقه​​​ بندی​ شدن امتحانات به تفکیک هر درس، هم در طول سال تحصیلی و هم هنگام امتحانات توصیه میشود.

یکی از مزایای این کتاب که باعث میشود دانش آموزان به مطالعه بیشتر و بهتر این کتاب ترغیب شود، استفاده از شکلها و جداول رنگی است.

در ضمن در این کتاب سعی شده است به کلیه خودآزماییها و فعالیتهای هر درس جهت درک بیشتر دانش آموزان پاسخ داده شود.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


11. کتاب هدیه های آسمان پنجم دبستان

کتاب هدیه های آسمان پنجم دبستان

مشخصات کتاب هدیه های آسمان پنجم دبستان

  • از : مریم پورمحمدی
  • ناشر: انتشارات سیمیا

کتاب «هدیه های آسمان پنجم دبستان» به قلم مریم پورمحمدی(1350) شامل نکات مهم و کلیدی درس و مجموعه ای از سؤالات امتحانی و آزمونهای درس به درس و جامع همراه با پاسخ تشریحی است که مشابه سؤالات امتحانی طرح شده و کل کتاب درسی چاپ جدید را پوشش میدهد.

استفاده از این کتاب به دلیل طبقه بندی شدن امتحانات به تفکیک هر درس، هم در طول سال تحصیلی و هم هنگام امتحانات توصیه میشود.

یکی از مزایای این کتاب که باعث میشود دانش آموزان به مطالعه بیشتر و بهتر این کتاب ترغیب شوند، استفاده از شکلها و جداول رنگی است.

در ضمن در این کتاب سعی شده است به کلیه خودآزماییها و فعالیتهای هر درس جهت درک بیشتر دانش آموزان پاسخ داده شود.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


12. کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان

کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان

مشخصات کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان

  • از : راضیه شریفی نیا
  • ناشر: انتشارات سیمیا

کتاب «مطالعات اجتماعی پنجم دبستان» به قلم راضیه شریفی نیا(1346) شامل نکات مهم و کلیدی درس و مجموعه ای از سؤالات امتحانی و آزمونهای درس به درس و جامع همراه با پاسخ تشریحی است که مشابه سؤالات امتحانی طرح شده و کل کتاب درسی چاپ جدید را پوشش میدهد.

استفاده از این کتاب به دلیل طبقه بندی شدن امتحانات به تفکیک هر درس، هم در طول سال تحصیلی و هم هنگام امتحانات توصیه میشود.

یکی از مزایای این کتاب که باعث میشود دانش آموزان به مطالعه بیشتر و بهتر این کتاب ترغیب شوند، استفاده از شکلها و جداول رنگی است.

در ضمن در این کتاب سعی شده است به کلیه خودآزماییها و فعالیتهای هر درس جهت درک بیشتر دانش آموزان پاسخ داده شود.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


13. کتاب تکلیف شب برای دانش‌آموزان ابتدایی، فرصت‌ها و تهدیدها

کتاب تکلیف شب برای دانش‌آموزان ابتدایی، فرصت‌ها و تهدیدها

مشخصات ​کتاب تکلیف شب برای دانش‌آموزان ابتدایی، فرصت‌ها و تهدیدها

  • از : سروش نجف زاده
  • ناشر: انتشارات فرا انگیزش

کتاب تکلیف شب برای دانش‌آموزان ابتدایی، فرصت‌ها و تهدیدها نوشته سروش نجف زاده، به دنبال پاسخگویی به سوالاتی است که در ذهن بیشتر معلمین در رابطه با تکلیف شب وجود دارد.

در بخشی از کتاب تکلیف شب برای دانش‌آموزان ابتدایی، فرصت‌ها و تهدیدها می‌خوانید:

تکالیف خلاقیتی: معلم با ارائه‌ی این نوع تکالیف دانش‌آموزان را وادار می‌کند با روش و راه جدیدی کاری را عملی سازند یا اثر کاملا جدیدی از خود ارائه دهند.

در درس هنر و بنویسیم این تکالیف جایگاه خاصی دارد. به‌ عنوان‌ مثال، کلاسی را در نظر بگیرید که معلم پس از آموزش چهار عمل اصلی و یا مفاهیم هندسه در درس ریاضی از فراگیران خواسته است، به‌ عنوان تکلیف در منزل، کارهای مختلفی را انجام دهند:

الف. مسئله‌ای بنویسید که برای رسیدن به جواب پایانی، از پنج راه‌حل استفاده کرده باشید.

ب‌. یک مربع بکشید. با رسم سه خط، مربع را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید.

در تقسیم‌بندی دیگر که توسط صاحب‌ نظران کشورمان انجام‌ شده است، دو نوع تکلیف دیگر به این تکالیف اضافه نموده‌اند که آن‌ها عبارت‌اند از :

تکالیف پژوهشی: این نوع تکالیف با هدف تولید دانش توسط فراگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش انجام تکلیف عمدتا مبتنی بر شیوه‌ی حل مسئله و روش عملی است.

به لحاظ زمانی ممکن است این نوع تکالیف در زمان طولانی‌تر انجام گیرند. معمولا توسط معلم مسئله طرح‌ شده که فراگیران برای یافتن پاسخ مسئله باید از روش علمی و یا ساختن فرضیه، آزمایش و… استفاده کنند. مثلا: کدام دانه زودتر رشد می‌کند؟ عدس یا لوبیا.

تکالیف هوشی: این عنوان از تئوری هوش چندگانه‌ی (گاردنر) وام گرفته‌ شده است. (گاردنر) معتقد است که هوش با توانایی تحلیل مسائل و نیز برخورداری از کارایی در محیطی طبیعی و واقعی ارتباط فراوان دارد.

چنانچه بخواهیم تئوری هوش چندگانه گاردنر را در کلاس مورد استفاده قرار دهیم آن آگاه باید تکالیفی را تدوین و طراحی کنیم. که مبتنی بر استفاده و بهره‌گیری از تمامی توانایی‌های فرد باشد.

معلم در ارائه این نوع تکالیف خود را ملزم به استفاده از هوش زبانی، منطقی، ریاضی، مکانی، حرکتی، جسمانی، موسیقیایی، میان فردی، درون فردی و طبیعت‌گرا می‌نماید و تکالیف ارائه‌ شده را به‌ گونه‌ای تنظیم می‌کند تا فراگیر در انجام تکالیف خود از این توانایی‌ها بهره گیرد.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


14. کتاب بگرد و پیدا کن

کتاب بگرد و پیدا کن

مشخصات کتاب بگرد و پیدا کن

  • از : سروش نجف زاده، بی بی عصمت ضیایی
  • ناشر: انتشارات فرا انگیزش

با کمک کتاب بگرد و پیدا کن، تالیف سروش نجف زاده، قدرت خواندن و نوشتن و راه‌یابی به دنیای علم را به کودکان عزیزمان می‌آموزیم. این کتاب به گونه‌ای طراحی شده که همراه کتاب درسی به نوآموزان در شناخت صحیح حروف و روان خوانی کمک نماید و همگام با آموزش حروف، تکرار و تمرین صورت گیرد تا باعث یادگیری بهتر و پایدارتری شود.

پس از تدریس حرف جدید، از نوآموز بخواهید تا کلماتی را که حرف جدید در آن است را تشخیص داده و دور آن را خط بکشد، به عنوان مثال ابتدا کلماتی که «آ اوّل» سپس «ا غیر اوّل» دارند را بیابد و در پایان هر کلمه‌ای که هر دو حرف را دارد را پیدا کرده و آن حروف را بنویسد؛ به مرور زمان از او بخواهید آن کلمه و سپس متن کتاب را بلند بخواند.

پس از تمرینات کتاب بگرد و پیدا کن، دیگر نگران مشکل فرزند خود نباشید.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


15. کتاب ایستگاه علوم (ششم ابتدایی)

کتاب ایستگاه علوم (ششم ابتدایی)

مشخصات کتاب ایستگاه علوم (ششم ابتدایی)

  • از : گیتی شفیعی
  • ناشر: انتشارات آرمان رشد

فراگیری علوم​تجربی به دانش​آموزان کمک می‌کند تا روش​های شناخت دنیای اطراف خود را بهبود بخشند. به همین دلیل، آن​ها باید مفاهیمی را فراگیرند و از آموخته​های جدید و آموخته​های قبلی خود و تجارب دیگران استفاده کرده و آن​ها را به هم مرتبط سازند و به حل مسائل پیرامون خود بپردازند و از طریق انجام فعالیت​های علمی در درس علوم مهارت‌ها و نگرش‌های لازم را کسب نمایند.

در کتاب ایستگاه علوم تلاش شده است مجموعه‌ای از سؤال‌های کتاب درسی علوم پایه‌ی ششم به صورت‌های مختلف جمع​آوری شود تا دانش آموزان عزیز بهتر بتوانند مطالعات خود را مورد ارزشیابی قرار دهند و با انواع سؤال‌های تشریحی به صورت کوتاه​پاسخ، بلند​پاسخ، صحیح و غلط، جای ​خالی، چها​ر گزینه‌ای و … آشنا شوند.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


16. کتاب مجموعه کتاب های آموزشی خوشه : علوم اول دبستان

کتاب مجموعه کتاب های آموزشی خوشه : علوم اول دبستان

مشخصات کتاب مجموعه کتاب های آموزشی خوشه : علوم اول دبستان

  • از : زهرا ارجمند رشیدآباد، فاطمه صغری علیزاده، گلزار فرهادی
  • ناشر: انتشارات گویش نو

فر اگیری در کودکان با تمرینات مداوم و علمی نهادینه می شود.

مجموعه آموزشی خوشه با تمرینات متنوع و هدف دار منبع مناسبی در امر گسترش آموزش عملی است که به اولیا نیز در جهت آموزش کودکان کمک شایانی خواهد کرد.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


17. کتاب آواز الفبا

کتاب آواز الفبا

مشخصات کتاب آواز الفبا

  • از : معصومه حسین پور سمنگانی، لیلا حسین پور سمنگانی
  • ناشر: نشر قلم همت

کتاب آواز الفبا به قلم معصومه حسین پور سمنگانی، لیلا حسین پور سمنگانی به آموزش الفبای فارسی در قالب شعرهایی کوتاه و کودکانه پرداخته است. کتاب به صورت مصور و برای کودکان گروه سنی (ب) ارائه شده است.

آواز الفبا به گونه‌ای طراحی شده که کودکان را ترغیب به یادگیری اولیه حروف الفبا کرده و قدرت یادگیری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


18. کتاب آشنایی با مفاهیم 2

کتاب آشنایی با مفاهیم 2

مشخصات کتاب آشنایی با مفاهیم 2

  • از : مهدی رضایی
  • ناشر: انتشارات مسیر دانشگاه

کتاب آشنایی با مفاهیم 2 نوشته مهدی رضایی از مجموعه اولین کتاب آموزشی من، برای کودکان در مقطع پیش دبستانی و گروه سنی «الف» گردآوری شده است.

این کتاب کودکان را با مهارت‌های اولیه آشنا می‌کند، قدرت گیرایی‌شان را افزایش می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده که هم برای استفاده در مهدهای کودک و هم در خانه مناسب است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


19. کتاب بازی‌های آوایی (2) آگاهی درون هجایی

کتاب بازی‌های آوایی (2) آگاهی درون هجایی

مشخصات کتاب بازی‌های آوایی (2) آگاهی درون هجایی

  • از : محمدصادق ابراهیمی چابکی، حورا پورسعید زاهد

کتاب بازی‌های آوایی (2) آگاهی درون هجایی نوشتۀ محمدصادق ابراهیمی چابکی و حورا پورسعید زاهد، دومین جلد از مجموعه کتاب‌هایی است که سعی دارد با فعالیت‌های آموزشی متنوع، مبتنی بر آگاهی واج شناختی زمینه را برای رشد و پیشرفت مهارت‌های خوانداری و نوشتاری کودکان پیش دبستانی تسهیل نماید.

آگاهی واج شناختی، به عنوان عامل مؤثر در یادگیری خواندن و نوشتن به معنای آگاهی از ساختمان آوایی کلمات؛ مهارتی است که کودک را قادر به شناسایی، تمیز و دست کاری اجزای کلمات (شفاهی) می‌سازد.

این مهارت فرا زبانی دارای سطوح مختلفی شامل آگاهی هجایی، درون هجایی و واجی است که با همین توالی در آنان رشد و ظهور پیدا می‌کند. آگاهی درون هجایی، دومین سطح از مهارت آگاهی واج شناختی به شمار می‌رود که کودکان درسنین 3 تا 5 سالگی به آن دست می‌یابند.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


20. کتاب مطالعات اجتماعی چهارم دبستان

کتاب مطالعات اجتماعی چهارم دبستان

مشخصات کتاب مطالعات اجتماعی چهارم دبستان

  • از : مرضیه ولی بغدادی، حدیثه تنها
  • ناشر: انتشارات سیمیا

کتاب «مطالعات اجتماعی چهارم دبستان» به قلم مرضیه ولی بغدادی(1363) و حدیثه تنها(1363) شامل نکات مهم و کلیدی درس و مجموعه ای از سؤالات امتحانی و آزمونهای درس به درس و جامع همراه با پاسخ تشریحی است که مشابه سؤالات امتحانی طرح شده و کل کتاب درسی چاپ جدید را پوشش میدهد.

استفاده از این کتاب به دلیل طبقه بندی شدن امتحانات به تفکیک هر درس، هم در طول سال تحصیلی و هم هنگام امتحانات توصیه میشود.

یکی از مزایای این کتاب که باعث میشود دانش آموزان به مطالعه بیشتر و بهتر این کتاب ترغیب شوند، استفاده از شکلها و جداول رنگی است.

در ضمن در این کتاب سعی شده است به کلیه خودآزمایی ها و فعالیتهای هر درس جهت درک بیشتر دانش آموزان پاسخ داده شود.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


21. کتاب بانک جامع سؤالات مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

کتاب بانک جامع سؤالات مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

مشخصات کتاب بانک جامع سؤالات مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

  • از : طاهره آشتیانی
  • ناشر: انتشارات آرمان رشد

بانک جامع سؤالات مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی با تلاش طاهره آشتیانی، مجموعه‌ای کامل شامل بیش از 600 سؤال متفاوت و بدون تکرار جهت سهولت امر آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در درس مطالعات اجتماعی است.

در این کتاب پرسش‌ها به صورت درس به درس و بسیار ریز و دقیق طرح شده است تا دانش‌آموزان به تمام مطالب کتاب توجه داشته باشند و با مطالعه‌ی این اثر اطمینان یابند که برای پاسخ‌گویی به هر سؤالی آمادگی دارند.

در برخی موارد مطالب به چند صورت متفاوت نوشته شده است. از تمامی نقشه‌ها، نمودارها و تصاویر مهم سؤال مطرح شده و تنها از مطالب کادرهای سفید دروس مطالعه‌ی آزاد پرسش شده است.

برای تکمیل کتاب پاسخ‌نامه‌ای به ترتیب هر درس در پایان قرار داده‌ شده تا در صورت نیاز، دانش‌آموزان پاسخ‌های خود را با آن تصحیح نمایند.

سؤالات کاملاً بر مبنای متن و اصل کتاب و بدون هیچ‌گونه کپی‌برداری از منابع مکتوب موجود در بازار و حتی سایت‌های اینترنتی است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


22. کتاب مجموعه کتاب های آموزشی خوشه : علوم دوم دبستان

کتاب مجموعه کتاب های آموزشی خوشه : علوم دوم دبستان

مشخصات کتاب مجموعه کتاب های آموزشی خوشه : علوم دوم دبستان

  • از : گلزار فرهادی، زهرا ارجمند رشیدآباد، فاطمه صغری علیزاده
  • ناشر: انتشارات گویش نو

فر اگیری در کودکان با تمرینات مداوم و علمی نهادینه می شود.

مجموعه آموزشی خوشه با تمرینات متنوع و هدف دار منبع مناسبی در امر گسترش آموزش عملی است که به اولیا نیز در جهت آموزش کودکان کمک شایانی خواهد کرد.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


23. کتاب بازی‌های آوایی (3) آگاهی واجی (الف)

کتاب بازی‌های آوایی (3) آگاهی واجی (الف)

مشخصات کتاب بازی‌های آوایی (3) آگاهی واجی (الف)

  • از : محمدصادق ابراهیمی چابکی، حورا پورسعید زاهد

کتاب بازی‌های آوایی (3) آگاهی واجی (الف) نوشتۀ محمدصادق ابراهیمی چابکی و حورا پورسعید زاهد، سومین جلد از مجموعه کتاب‌هایی است که سعی دارد با فعالیت‌های آموزشی، مبتنی بر آگاهی واج شناختی، زمینه را برای رشد و پیشرفت مهارت‌های خوانداری و نوشتاری کودکان مهد، پیش دبستانی، تسهیل نماید.

آگاهی واج شناختی، به عنوان عامل مؤثر در یادگیری خواندن و نوشتن به معنای آگاهی از ساختمان آوایی کلمات؛ مهارتی است که کودکان را قادر به شناسایی، تمیز و دست کاری اجزای کلمات (شفاهی) می‌سازد. این مهارت فرا زبانی دارای سطوح مختلفی شامل آگاهی هجایی، درون هجایی و واجی است که با همین توالی در آنان رشد و ظهور پیدا می‌کند.

آگاهی واجی آخرین و پیچیده‌ترین سطح از مهارت آگاهی واج شناختی است که کودکان با آموزش رسمی پس از آگاهی درون هجایی فرا می‌گیرند. آگاهی واجی نقش مهمی در رشد خواندن و نوشتن دارند زیرا واج‌ها ماده‌ی اصلی و حیاتی برای یادگیری خواندن و نوشتن هستند و آگاهی از آن یک امر ضروری به شمار می‌آید.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


24. کتاب آموزش مداد گرفتن تا بهتر نوشتن

کتاب آموزش مداد گرفتن تا بهتر نوشتن

مشخصات کتاب آموزش مداد گرفتن تا بهتر نوشتن

  • از : بهروز آیرملوی
  • ناشر: انتشارات جام جوان

کتاب آموزش مداد گرفتن تا بهتر نوشتن نوشته بهروز آیرملوی، راهکار‌های بسیار ارزشمند و کاربردی برای اولیا، معلمان و مربیان دانش‌آموزان ابتدایی و پیش دبستانی در مورد نوشتن و مداد گرفتن و درمان‌های کندنویسی، بد نویسی، کج نویسی و پرفشار نویسی ارائه داده است.

پدران و مادران، باید از سن چهار سالگی به بعد نسبت به مداد گرفتن کودک خود، حساس و دقیق باشید، و در این مورد مداخله‌ی زود هنگام اما آگاهانه نمایید چون عدم مداخله‌ی به هنگام توسط شما، احتمال این که، فرزندتان در آینده با مشکلات نوشتن مواجه شود زیاد می‌باشد.

شما در تصویر زیر سن کودک و نحوه‌ی مداد گرفتن را مشاهده می‌نمایید و هر سنی، با توجه به رشد عضلات ریز و درشت وهماهنگی آن‌ها، انگشتان دست، تیپ خاصی در مداد گرفتن اعمال می‌کند، و نباید با فشار و یا احیانا تهدید، کودک را مجبور به درست گرفتن مداد کنیم، بلکه بگذاریم این مراحل رشد و تمرین، طی شود.

سن چهارسالگی تا اواخر شش سالگی که زمان طلایی عادت به درست گرفتن مداد لقب گرفته است،. اگر در این مدت به خصوص از 4 تا اوخر 5 سالگی، فرزندشان در درست گرفتن مداد مشکل داشت، اصلا با زور و اجبار کودک را مجبور به درست گرفتن مداد نکنید بلکه اول به دنبال تقویت و بالا بردن مهارت‌های عضلات ریز و درشت انگشتان دست بروید و با تزریق واحد کارهای موثر و کارآمد، توانایی کنترل و هماهنگی چشم ودست و را بالا ببرید.

واقعیت در نوشتن، عضلات و ماهیچه‌های ریز و درشت سرشانه، شانه، بازو، آرنج، ساعد، مچ دست، کف دست و مهم‌تر این که انگشتان دست بسیار موثر هستند، و باید از همان دوران اول کودکی نسبت به تقویت وهماهنگی و تقویت مهارت حرکتی آن‌ها کار شود.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


25. کتاب بازی‌های آوایی (4) آگاهی واجی (ب)

کتاب بازی‌های آوایی (4) آگاهی واجی (ب)

مشخصات کتاب بازی‌های آوایی (4) آگاهی واجی (ب)

  • از : محمدصادق ابراهیمی چابکی، حورا پورسعید زاهد

کتاب بازی‌های آوایی (4) آگاهی واجی (ب) نوشتۀ محمدصادق ابراهیمی چابکی و حورا پورسعید زاهد، تحت عنوان بازی‌های آوایی، چهارمین جلد از مجموعه کتاب‌هایی است که سعی دارد با فعالیت‌های آموزشی متنوع، مبتنی بر آگاهی واج شناختی، زمینه را برای رشد و پیشرفت مهارت‌های خوانداری و نوشتاری کودکان پیش دبستانی تسهیل نماید.

آگاهی واج شناختی، به عنوان عامل مؤثر در یادگیری خواندن و نوشتن به معنای آگاهی از ساختمان آوایی کلمات؛ مهارتی است که کودکان را قادر به شناسایی، تمیز و دست کاری اجزای کلمات (شفاهی) می‌سازد. این مهارت فرا زبانی دارای سطوح مختلفی شامل آگاهی هجایی، درون هجایی و واجی است که با همین توالی در آنان رشد و ظهور پیدا می‌کند.

آگاهی واجی آخرین و پیچیده‌ترین سطح از مهارت آگاهی واج شناختی است که کودکان با آموزش رسمی پس از آگاهی درون هجایی فرا می‌گیرند. آگاهی واجی نقش مهمی در رشد خواندن و نوشتن دارند زیرا واج‌ها ماده‌ی اصلی و حیاتی برای یادگیری خواندن و نوشتن هستند و آگاهی از آن یک امر ضروری به شمار می‌آید.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


26. کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟

کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟

مشخصات کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟

  • از : سید محمد حسینی
  • ناشر: انتشارات سیادت

کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟ نوشته‌ی سید محمد حسینی ابتدا معنای آموزش قبل از دبستان و گستره‌ی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس به مبحث شناخت کودک تحت عناوین ویژگی‌های رشد، توان یادگیری و خلاقیت و آموزش یا غنی‌سازی محیط پرداخته است.

آنچه در کتاب حاضر مورد توجه است، بدون شک مسئله آموزش می‌باشد. در رابطه با مسئله آموزش دو مطلب مورد نظر است؛ یکی اینکه باید معنای مورد نظر از آموزش مشخص شود و دیگر اینکه آموزش برای کودک پیش دبستانی است؛ این کودک دارای چه خصوصیاتی هست.

کودکی که در این دوره به سر می‌برد؛ در محیطی که با آن در تعامل است قرار دارد و همین اساس یادگیری او را تشکیل می‌دهد. در چنین وضعیتی که کودک با محیط غنی شده در تعامل هستند، آنچه رخ می‌دهد فرایند یاددهی و یادگیری است.

آنچه که اجزاء محیط غنی شده را تشکیل می‌دهد و موجبات ارائه تجربیاتی را برای کودک فراهم می‌کند، عبارتند از : ادبیات کودک، بازی‌های آموزشی، برنامه‌های رادیو-تلویزیونی و…

آموزش قبل از دبستان بدین معناست که کشش و ظرفیت آموزشی کودک خود را درک کنید، خواسته‌های مغز در حال رشد وی را بفهمید، او را به آموختن آنچه که دوست دارد راضی کنید، همانطور که سعی دارید دریابید چه غذایی را دوست دارد.

همانطور که می‌دانید، دوره‌ی قبل از دبستان کودک یکی از حساس‌ترین بخش‌های زندگی اوست. بنابراین باید اطلاعاتی در اختیار او بگذارید که مغز در حال رشد کودک به آن نیاز دارد؛ تا او در اولین سال‌های شکل‌گیری مغز و فکرش بتواند به رشد ممکن خود برسد.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.


27. کتاب بازی ریاضی (سوم دبستان)

کتاب بازی ریاضی (سوم دبستان)

مشخصات کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان

  • از : مهشاد درویشی آبله
  • ناشر : انتشارات جالیز

کتاب بازی ریاضی نوشته‌ی مهشاد درویشی آبله، نمونه‌ سوالات و تمرینات متنوعی را از ساده تا دشوار به همراه بازی و سرگرمی ارائه می‌دهد که معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

درس ریاضی در دوره‌ی ابتدایی، نقش تأثیرگذاری بر روی دانش‌آموزان در سال‌های بعدی تحصیلشان دارد؛ بنابراین با توجه به این امر مهم، در نوشتن این کتاب تلاش شده تا از آخرین تغییرات کتاب درسی نیز استفاده شود.

در فصل آخر کتاب بازی ریاضی، انواع بازی و سرگرمی‌ها برای یادگیری بهتر آورده شده که شرایط و زمینه‌ی خوبی را برای تقویت قوه‌ی ابتکار، تخیل، تفکر و یادگیری عمیق‌تر فراهم می‌کند و شما متوجه می‌شوید که دنیای دانش چقدر لذت‌بخش و شیرین است.

برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید :

کتاب چیست و چه کاربردی در زندگی دارد ؟

کتاب صوتی چیست ؟ | کاربرد کتاب گویا چیست ؟

معرفی ۱۰ کتاب صوتی پرفروش از نویسندگان مشهور + خلاصه کتاب

8 کتاب صوتی برتر از زندگینامه بزرگان جهان + خلاصه داستان

8 کتاب صوتی رمان خارجی (اجتماعی) + خلاصه داستان

پرفروش ترین کتاب های صوتی رمان ایرانی با موضوع عاشقانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا