دسته‌بندی نشده

معرفی مناطق دیدنی و تفریحی تهران در شب

جاذبه های تفریحی تهران در شب

تهران با روزهای پر ترافیک و پررفت و آمدش خیلی مناسب تفریح نیست به همین دلیل اکثر افراد تفریحات شبانه را در تهران ترجیح می دهند. گردش و تفریح شبانه در جاهای دیدنی تهران یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارمندانی است که در این شهر شلوغ زندگی می‌کنند؛ چرا که در فصل زمستان و پاییز،‌ روزها کوتاه‌تر هستند و کارمندان تقریبا شب هنگام از محل کار خارج می‌شوند. در فصل تابستان هم به دلیل گرما و ترافیک آزاردهنده، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند تفریحات خود را به ساعات اولیه شب موکول کنند

اگر در تهران زندگی کرده باشید می دانید که شب ها در خانه ماندن کمی دلگیر است و به قول خودمون گفتنی حوصله آدم سر میره برای همین بیشتر تهرانی ها دوست دارند وقتی از سر کار به خانه می آیند بعد از استراحتی کوتاه شب را به مکان های تفریحی تهران بروند. هرچقدر هم که از صبحش روز پرمشغله‌ای را گذرانده باشی، با فرا رسیدن شب همه هیاهوها از شهر رخت برمی‌بندد و آرامشی جنوب تا شمالش را دربرمی‌گیرد . آنطور که تصور اینکه تا همین چند دقیقه قبل خیابان جای سوزن انداختن نداشت، دیگر تصوری دور محسوب می‌شود. تهران، شهر اتوبان ها، خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ها، پارک ها و کاخ های قدیمی، جاهای زیادی برای دیدن دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله از مجله دلگرم به معرفی بعضی از جاهای دیدنی تهران در شب بپردازیم که حضور شبانه در آن‌ها لذت دیگری دارد.

بام تهران

اگر دلتان بخواهد تهران را از بالا ببینید و از دور شهر را رصد کنید، یا دنبال جایی می‌گردید که دقایقی بشود در گوشه‌ای خلوت کرد و تنها بود، یا دلتان بخواهد در آب و هوای کوهستانی پیاده روی کنید، بام تهران انتخاب خوبی است. بام تهران در انتهای خیابان ولنجک و اول توچال واقع شده، آب و هوای خیلی خوبی دارد و برای تفریح و خوشگذرانی می‌شود رویش حساب کرد. روند توجه به بام تهران و تبدیل شدن آن به یکی از نقاط گردشگری تهران به خصوص در شب، از سال ۱۳۹۴ و زمانی که رستوران ها و امکاناتی مثل سورتمه به آن اضافه شد، شدت گرفت و حالا خیلی‌ها علاوه بر عوض کردن آب و هوا، برای خوردن “آش” نیز به بام تهران می‌روند.

حالا بام تهران تبدیل شده به جایی که اگر آدم دلش بخواهد تنها باشد، از غصه ها فرار کند یا از آن بالا بر سر شهر فریاد بزند، به آن پناه می‌برد. برای رفتن به بام تهران می‌توان در اتوبان چمران قرار گرفت و بعد خیابان ولنجک را به سمت بالا طی کرد. خود بام تهران پارکینگ دارد و برای رسیدن به آن بالا نیز مینی باس های برقی هست. فقط اینکه فکر رفتن به بام را در روزهای آخر هفته و تعطیل باید از سر بیرون کرد که فقط ماندن در ترافیک نصیب می‌شود.

بام تهران

پل طبیعت تهران

این روزها تهران دیگر تنها با برج‌هایی مثل آزادی و میلاد شناخته نمی‌شود و حالا پل طبیعت نیز یکی از نمادهای پایتخت است. پلی که به یکی از جاذبه‌های تهران چه در روز و چه در شب تبدیل شده و شب‌ها قدم زدن روی آن ‌می‌تواند حالت را زیر رو کند، به خصوص که نم بارانی هم زده باشد. پل طبیعت که از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از جاذبه‌های تهران شناخته می‌شود بر روی بزرگراه مدرس قرار گرفته و دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می‌کند.

می‌توان روی پل با خیال راحت و بدون مزاحمت هیچ خودرویی، راه رفت و رفت و آمد ماشین ها را از آن بالا تماشا کرد و عکس های یادگاری زیادی هم گرفت. در مسیرتان رستوران و کافی شاپ های زیادی نیز هست، دو فود کورت راه چوبی و راه سبز، انواع و اقسام غذاها را، از غذاهای خانگی و ایرانی تا ایتالیایی و مکزیکی سرو می‌کنند. فقط اینکه قیمت‌ها در اینجا کمی بالاست. برای رفتن به پل طبیعت یا می‌توان از مترو استفاده کرد، در ایستگاه شهید حقانی پیاده شد و راه پارک طالقانی را در پیش گرفت و یا از بزرگراه شهید حقانی غرب وارد خروجی ایستگاه مترو شد و ماشین را در پارکینگ همانجا گذاشت.

پارک آب و آتش تهران

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که به خصوص در شب دیدنی تر و دلفریب تر می‌شود و سکوت آرامش بخشی بر آن حاکم می‌شود، پارک آب و آتش است. پارک آب و آتش، پل طبیعت و پارک طالقانی همه در یک راسته قرار گرفته‌اند. پارک آب و آتش، با پارک هایی که تاکنون در تهران دیده‌ایم فرق می‌کند. بزرگی پارک یکی از جاذبه های آن است که در گوشه و کنارش آلاچیق های زیادی قرار گرفته، همچنین قرار گرفتن چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه کبوتر، مسیر کالسکه‌رانی، فانوس دریایی و آبنما از آن پارک متفاوتی ساخته است. در بعضی شب‌ها هم نقال در ۷ پرده در دور تا دور پارک پرده خوانی می کند و داستان حضرت ابراهیم را نقل می‌کند. برای رفتن به بوستان آب و آتش باید راه میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، اولین کوچه بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان را در پیش گرفت.

تهران

باغ ایرانی تهران

محله ده ونک را که کمی بالا بروید به باغی پر از گل و دل انگیز برمی خورید که زیبایی رویاگونه‌ ای دارد. در حقیقت اینجا گوشه‌ای به جا مانده از تهران قدیم است که بازسازی اش کرده‌اند و مکان دنجی برای دقایقی خلوت کردن از آن ساخته اند. باغ ایرانی، یکی از جاهای دیدنی تهران است که هم در روز بسیار قشنگ است و هم در شب. باغی پر از گل های رنگارنگ رز و نسترن که در هر فصلی از سال دیدنی است. می‌توان روی نیمکت های باغ نشست و خستگی در کرد یا در بین درختان سربه فلک کشیده چنار باغ و جوی های آبی که در سرتاسر آن جاری است راه رفت. باغ ایرانی یک کوشک مرکزی قشنگ که کاربری رستوران و چایخانه را پیدا کرده نیز دارد، به اضافه زمین بازی کودکان و وسایل ورزشی برای بزرگسالان و امکان تردد راحت برای معلولان. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی شمالی ،۲۰ متری پیروزان ، کوچه شهید صابری واقع شده است.

دریاچه چیتگر تهران

وجود دریاچه یا رودخانه ای مشابه زاینده رود اصفهان در تهران همیشه یکی از آرزوهای ما تهرانی ها بوده، جایی که بشود کنارش نشست و با نگاه کردن به آن غم ها را از یاد برد. درست است که دریاچه چیتگر به پای جایی مثل زاینده رود با پل های زیبایش نمی‌رسد، ولی در شهر شلوغی چون تهران بودنش غنیمت است. جایی که می‌توان قدری از تهران پر از دود فاصله گرفت و به تماشای مرغان دریایی دریاچه نشست. دریاچه چیتگر که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است در شب دیدنی تر نیز می‌شود. انعکاس نور ساختمان های مسکونی اطراف در آب دریاچه، آن را در شب قشنگ‌تر می‌کند.

دریاچه چیتگر هم خودش قشنگ است و هم اطرافش تفریحات زیادی دارد. قایق سواری در دریاچه و پیست دوچرخه سواری اطراف آن دو نمونه از آنهاست، به اضافه اینکه تفریحات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان نیز دارد. رستوران ها و کافه های زیادی هم اطرافش قرار گرفته و می‌توان دلی از عزا درآورد یا غذا را از خانه برد و زیر آلاچیق های کنار دریاچه خورد. یا در مرکز خرید بام لند چرخید و حسابی خرید کرد. دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج، شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد.

پل طبیعت

خیابان 30 تیر تهران

خیابان سی تیر جزو مناطق قدیمی تهران است و در مرکز شهر تهران واقع شده است. موزه آبگینه، موزه ایران باستان، مدرسه و آتشکده زرتشتی فیروز بهرام از مناطق گردشگری و دیدنی این خیابان هستند. اما گردشگری شبانه این خیابان مربوط به رستوران‌های سیار آن است. خیابان سی تیر، شب‌ها مملو از کافه‌ماشین‌هایی می شود که انواع و اقسام خوراکی و نوشیدنی‌ها را با قیمت‌های مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. این خیابان قدیمی با ترکیب غذا و هنر مدرن و به روز شده و به یکی از مکان های دیدنی تهران در شب تبدیل شده است. ویژگی اصلی این خیابان صرف غذاهای خیابانی همراه با لذت شنیدن موسیقی خیابانی است.

دربند تهران

دربند پرطرفدارترین ناحیه ییلاقی شمال شهر تهران است که با انبوهی از امکانات رفاهی، رستوران‌ها و دسترسی نزدیک و آسان یکی از بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی‌های کوتاه است. اگر به کوهنوردی در شب علاقه داشته باشید دربند گزینه خوبی برای گردشگری در شب است. رستوران‌های بسیاری در این منطقه وجود دارند که می‌توان لذت بردن از یک شام دورهمی و گپ و گفت‌های دوستانه را در آن‌ها تجربه کرد.

امامزاده صالح و بازار تجریش تهران

امامزاده صالح یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی در تهران است که در شمال شهر واقع شده است. قدمت بنای امامزاده صالح به 700 سال پیش بازمی‌گردد. روزانه بیش از 30 هزار نفر از امامزاده صالح بازدید می‌کنند و معمولاً شب‌ها میزبان گردشگران بسیاری است. یک مکان دیدنی دیگر که در مجاورت امامزاده صالح قرار دارد، بازار سنتی تجریش است. بازار سنتی تجریش با تمام شلوغی و همهمه‌ای که دارد یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تهران در شب است.

امامزاده صالح از نظر دسترسی موقعیت بسیار مناسبی دارد، چرا که می‌توان با استفاده از مترو و سامانه تندرو اتوبوسرانی به سادگی به میدان تجریش و امامزاده صالح دسترسی پیدا کرد. طبیعتاً خودرو شخصی نیز یکی دیگر از گزینه‌ها برای دسترسی به امامزاده صالح است و البته نگرانی برای جای پارک نیز وجود ندارد، چرا که یک پارکینگ طبقاتی در نزدیکی اما‌مزاده صالح وجود دارد.

برج میلاد

سفره‌خانه آذری تهران

سفره خانه آذری، قدیمی‌ترین سفره خانه تهران است و در میدان راه آهن واقع شده است. با وجود اینکه رستوران در جنوب تهران واقع شده است، همچنان مشتریان خود از سراسر شهر را حفظ کرده است. در سفره‌خانه آذری از ساعت 20:30 می‌توانید از موسیقی محلی سنتی به صورت زنده لذت ببرید. البته به دلیل شهرت سفره‌خانه لازم است قبل از رفتن به آن میز رزرو کنید. اگر از طرفداران پروپاقرص دیزی هستید حتماً این سفره‌خانه را تجربه کنید؛ البته منوی سفره‌خانه به دیزی محدود نمی‌شود و می‌توانید از جوجه کباب و کشک بادمجان و همچنین سرویس چای نیز لذت ببرید.

درکه تهران

درکه تهران یکی از مسیرهای محبوب کوهنوردی در روز و همچنین شب برای تمام افراد خانواده است. درکه یکی از تفریحگاه‌های مهم و قدیمی تهران است که هیچ‌گاه نباید از آن غافل شوید. ییلاق خوش آب‌وهوایی در کوهپایه‌های البرز با دسترسی آسان که می‌توان برای کوه‌نوردی سبک و گشت و گذار و تفریح به آنجا رفت. اگر اهل تفریح و خوشگذرانی همراه با خوردن غذاهای مختلف هستید، در درکه رستوران‌های متنوع و متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند شبی دلنشین را تجربه کنید. انواع رستوران‌ها از بسیار لوکس گرفته تا کبابی و جگرکی در درکه پیدا می‌شوند. اگر خیلی اهل خوراکی‌های خوشمزه هستید هم درکه برایتان انتخاب مناسبی است؛ زیرا مغازه‌های زیادی در درکه هستند که انواع خوردنی‌هایی مثل لواشک، آلوهای ترش، شاتوت، گردو و ذرت می‌فروشند.

دسترسی به درکه ساده است. اگر قصد رفتن با خودرو شخصی را دارید می‌توانید به راحتی از اتوبان چمران به سمت شمال بروید. اگر هم قصد داشته باشید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، می‌توانید با اتوبوس، تاکسی یا مترو خود را به میدان تجریش برسانید و با مینی‌بوس تجریش به درکه، خود را به درکه برسانید.

پارک ملت تهران

پارک ملت یکی از معروف ترین پارک های شهر تهران است که در خیابان ولیعصر قرار دارد. پارک ملت به دلیل قرار گرفتن در شمال شهر، معمولا شب‌های خنکی دارد. بستنی‌فروشی‌های روبروی پارک و رستوران‌ها و کافه‌های اطراف و داخل پارک نیز تا پاسی از شب به ارائه خدمات به شهروندان مشغول هستند. پارک ملت دارای امکانات خوبی برای قدم زدن و بازی کودکان است. همچنین آلاچیق‌هایی نیز در پارک تعبیه شده‌اند که برای دورهمی و شب‌نشینی در محیطی دل‌انگیز بسیار مناسب هستند. پردیس سینمایی ملت نیز که یکی از بهترین پردیس‌های سینمایی مدرن کشور است در پارک ملت واقع شده است.

تهران در شب

برج میلاد تهران

رج میلاد یکی از جاهای دیدنی تهران و البته یکی از نمادهای این شهر است. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متری در بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری واقع شده است. برج میلاد به دلیل نورپردازی‌های زیبای آن در شب بسیار دیدنی می‌شود. بازدید از ۴ طبقه ابتدایی برج میلاد رایگان است. از در ورودی تا طبقاتی که در پایه برج هستند، فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که به عرضه محصولات فرهنگی، هنری و پوشاک مشغول هستند. فود کورت برج میلاد نیز، در این محدوده قرار دارد.

اگر علاقه‌مند به بازدید از طبقات برج میلاد هستید، تهیه بلیط الزامی است. این بلیط را هم می توان از طریق اینترنت خریداری کرد و هم از گیشه فروش بلیط که در محوطه بیرونی برج میلاد قرار دارد. توصیه می‌کنیم که بلیط را اینترنتی خریداری کنید تا مجبور به ایستادن در صف خرید بلیط نباشید.

سورتمه تهران گلابدره

این سورتمه در ارتفاعات دربند تهران واقع در بوستان گلابدره قرار دارد. بهترین زمان برای سرزدن به این مکان در شب های بهار و تابستان است که هوای فوق العاده ای دارد. از جذابیت های این مکان فقط سورتمه سواری نیست بلکه دارای آلاچیق های خانوادگی و پیست دوچرخه سواری و زمین بازی برای بچه ها و زمین های ورزشی مختلف از جمله فوتبال و بسکتبال و … است. از دیگر امکانات سورتمه تهران گلابدره این است که شما می توانید با پرداخت هزینه ای فیلم و تصویر سورتمه سواری خود داشته باشید که توصیه می کنم حتمان این کار انجام دهید چون بسیار فیلم و عکس جذابی می شود. سورتمه سواری محدویت سنی ندارد اما کودکان زیر 8 سال حتمان باید همراه با والدین باشند. و افرادی که سابق ناراحتی های قلبی دارند بهتر است از این سورتمه استفاده نکنن و از دیگر امکانات تفریحی این مکان استفاده کنند. ساعات مراجعه به این مکان تفریحی از ساعت 10 صبح الی 22 می باشد.

بولینگ شیان تهران

این مکان یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران برای شب است که بیشتر جوانان به سوی خود می کشید. این مجموع بجز بولینگ دارای فوتبال دستی و میز بیلیارد و کافی شاپ و …. است. که مکان تفریحی بسیار خوبی برای جوانان است.

و آخرین توصیه ما به شما در مورد جاهای دیدنی تهران در شب

اگر شما هم جزو کسانی هستید که روزهای شلوغی دارید و نمی‌توانید ساعاتی از روزتان را به گردش و تفریح اختصاص بدهید، امیدواریم با خواندن این مقاله ایده‌های مناسبی برای گردش‌های شبانه پیدا کرده‌ باشید. در پایان باید بگوییم که مکان های دیدنی تهران که مناسب گردشگری و تفریح شبانه باشند، به مواردی که در بالا گفته شد محدود نمی‌شوند به همین دلیل در ادامه فهرستی از سایر جاهای دیدنی تهران در شب را ارائه کرده‌ایم.

  • بوستان نهج‌البلاغه
  • بوستان نیاوران
  • پارک جمشیدیه
  • پارک چیتگر
  • پارک پرواز
  • پارک پردیسان
  • پارک قیطریه
  • بوستان جوانمردان

separator line

بیشتر بخوانید:

معرفی مناطق دیدنی و تاریخی قمصر

مناطق دیدنی منطقه ۲۲ تهران

آشنایی با مناطق دیدنی و تفریحی شهر چمخاله

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا