دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین مکمل های غذایی ویتامین E

مکمل غذایی ویتامین ای

مواد غذایی حاوی ویتامین E موضوع مورد بحث ماست. ویتامین E ویتامینی محلول در آب است که برای سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از انسداد عروق و لخته شدن خون بسیار مفید است.

این ویتامین همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از آسیب سلول‌هایی که در معرض رادیکال‌های آزاد هستند جلوگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد به اتم، مولکول یا یونی گفته می‌شود که دارای الکترون جفت‌ نشده یا به عبارتی دیگر پوسته الکترونی ناقص باشد.

یک فرد بزرگسال تقریباً روزانه به ۱۱ میلی گرم ویتامین E نیازمند است. این ویتامین را از مکمل‌ های غذایی نیز می‌توان دریافت کرد اما بهتر است آن را از مواد غذایی و میوه‌ های طبیعی دریافت نمود، زیرا میوه‌ ها و مواد غذایی طبیعی احتمالاً علاوه بر این ویتامین شامل ویتامین‌ های دیگر نیز هستند.

مواد غذایی حاوی ویتامین E

1. مکمل غذایی ویتامین E: تخم آفتابگردان

تخم آفتابگردان پر از مواد مغذی است زیرا دارای کلسیم، آهن، پتاسیم، زینک، ویتامین B9، فیبر و چربی اشباع نشده است.

2. مکمل غذایی ویتامین E: کلم بروکلی

کلم بروکلی گیاهی بسیار مغذی و سرشار از ویتامین‌های مختلف مانند A ،K، و C، کلسیم و آنتی اکسیدان است که کالری کمی نیز دارد. بروکلی علاوه بر ویتامین‌ های فوق سرشار از ویتامین E نیز می‌ باشد و چهار شاخه کلم بروکلی حای یک میلی گرم از این ویتامین است.

بیشتر بخوانید: کالری کلم بروکلی : 100 گرم کلم بروکلی چقدر کالری دارد ؟

3. مکمل غذایی ویتامین E: روغن کلزا

روغن کلزا گیاهی بسیار غنی و سرشار از چربی اشباع نشده، امگا ۳ و ویتامین E است. یک قاشق غذاخوری از روغن کلزا شامل دو و نیم میلی گرم ویتامین E است. روغن کلزا برای پخت و پز و سالاد گزینه بسیار خوبی است.

4. مکمل غذایی ویتامین E: فندق

فندق ماده غذایی بسیار سالمی است زیرا غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، فیبر و چربی اشباع نشده است. ۲۱ دانه فندق ۴ میلی گرم ویتامین E دارد که بیش از ۲۵ درصد از نیاز بدن شما به این ویتامین را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: کالری فندق : فندق چه خواصی دارد ؟

5. مکمل غذایی ویتامین E: انبه

انبه سرشار از ویتامین C ،A، پتاسیم و فیبر است. یک فنجان از انبه یک و نیم میلی گرم ویتامین E دارد. تکه‌های انبه در سالاد و نوشیدنی‌ها، بسیار دلچسب و خوش‌ طعم می‌ باشد.

بیشتر بخوانید: کالری انبه : 100 گرم انبه چقدر کالری دارد ؟

6. مکمل غذایی ویتامین E: کره بادام زمینی

کره بادام زمینی از آنجایی که دارای منیزیم، زینک، پروتئین و نیاسین است ماده غذایی بسیار غنی و مغذی به شمار می‌ آید. دو قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی حدود ۳ میلی گرم ویتامین E است.

7. مکمل غذایی ویتامین E: کیوی

کیوی میوه‌ ای است که مقادیر زیادی ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم را در خود دارد. علاوه بر آن، یک عدد کیوی یک میلی‌ گرم ویتامین E دارد. کیوی همچنین منبع بسیار خوب از فیبر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: کالری کیوی : یک عدد کیوی چقدر کالری دارد ؟

8. مکمل غذایی ویتامین E: اسفناج

اسفناج گیاهی فوق‌ العاده از نظر دارا بودن مواد معدنی و ویتامین‌ ها بشمار می‌آید و علاوه بر این منبع بسیار خوبی برای فیبر و آنتی اکسیدان به شمار می‌ رود. یک فنجان اسفناج پخته شده تقریباً ۴ میلی گرم ویتامین E در خود دارد.

9. مکمل غذایی ویتامین E: بادام

بادام منبعی بسیار عالی برای جذب ویتامین E می‌باشد. علاوه بر آن، بادام شامل ویتامین‌ های دیگری چون ویتامین B کمپلکس، پتاسیم، زینک، منیزیم، کلسیم و آهن است. ۲۳ دانه بادام بیش از ۷ میلی گرم از این ویتامین را دارد که نیمی از مقدار ویتامینی است که شما در کل روز نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: کالری بادام چقدر است ؟ کالری حاصل از بادام را چگونه بسوزانیم ؟

10. مکمل غذایی ویتامین E: گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ماده غذایی مقوی است زیرا سرشار از ویتامین C، ویتامین A، فیبر و پتاسیم است. یک فنجان گوجه فرنگی خرد شده یک میلی گرم ویتامین E دارد. سس گوجه و آب آن نیز سرشار از این ویتامین می‌باشد.

11. مکمل غذایی ویتامین E: آجیل‌ ها و دانه‌ها

بسیاری از غذا‌هایی که در رژیم غذایی ما جای دارند، حاوی ویتامین E هستند، اما در میان این خوراکی‌ها آجیل‌ها منبعی غنی از این ویتامین محسوب می‌شوند.

به عنوان مثال هر اونس بادام (حدود ۳۰ گرم) حاوی ۷.۴ میلی گرم ویتامین E. است. یک اونس فندق نیز می‌تواند حدود ۳۰ درصد از نیاز روزانه شما را به این ویتامین تامین کند.

دانه کاج نیز یکی دیگر از منابع غنی این ویتامین است. دانه‌هایی مثل آفتابگردان، کدو تنبل و کنجد نیز غنی از ویتامین هستند به صورتی که فقط یک چهارم فنجان دانه آفتابگردان حدود ۹۰.۵ درصد از نیاز شما به ویتامین E. را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: با کالری انواع مغزها، آجیل و خشکبار آشنا شوید

12. مکمل غذایی ویتامین E: سبزیجات

سبزیجات منبع دیگری است که می‌تواند ویتامین E. مورد نیاز بدن را به خوبی تامین کند. اسفناج و برگ چغندر در میان سبزیجات سرشار از این ویتامین هستند و علاوه بر آن ویتامین‌های دیگری مثل A. و K. و C. را در خود دارند.

بیشتر بخوانید: با کالری انواع مختلف سبزیجات آشنا شوید

13. مکمل غذایی ویتامین E: روغن‌ های گیاهی

روغن‌های گیاهی مانند روغن دانه آفتابگردان و روغن جوانه گندم نیز به خوبی ویتامین E مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند و توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود آن‌ها را قرار دهید.

اگر بخواهیم بگوییم روغن جوانه گندم تا چه اندازه غنی از انواع ویتامین هاست باید بگوییم تنها یک قاشق غذا خوری از آن ۱۰۰ درصد از ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و دیگر چه بهتر از این !

همانطور که در این مطلب خواندیم، ویتامین E به راحتی می‌ تواند از طریق یک رژیم غذایی متعادل و سالم به بدن شما برسد و کافی است میان وعده‌های درستی را جایگزین مواد غذایی ناسالم کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین مکمل های پتاسیم و ویژگی های آن ها

آشنایی با ویتامین B12 و مکمل های غذایی ویتامین B12

معرفی بهترین مکمل های افزایش وزن با اثرگذاری فوق العاده

کاربرد مکمل پروتئین + نحوه مصرف پودر مکمل پروتئین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا